Postitused: 1,718
Teemad: 124
Liitus: May 2007
Maine:
16
See ongi kõige kurvem, et nii keerulist masinat saab teha vaid ükskord. Ja veel kurvem on see, et enamus kes tegid seda esimene kord kahjuks enam aidata ei saa. Ja olles arusaanud, et neid autosid tehtigi vaid üheks korraks(100000) siis vist keegi ei tohikski teistkorda sama autot teha.
TopSecret
Postitused: 5,776
Teemad: 733
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Mis ei ole SEE masin, sest G sõitis soomustatud versiooniga.
A.
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 1,442
Teemad: 42
Liitus: Jan 2002
Maine:
3
Ainus stseen, mis mulle filmist 'Poslednii limuzin' une pealt meenub, ongi elektrikust, kes istub keset zili tohutus juhtmehunnikus ja kuskilt otsast ei paista, et ta olukorda valitseks.
Sarnane stseen on ka filmis 'Mehed ei nuta', kus üks seltsimees telki üritab laiali harutada, kuid telk võidab.
Postitused: 1,190
Teemad: 22
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Juba tükk aega olen tahtnud küsida, et kas sel ZIL-il ka see n.ö. Punaselt väljakult ärasõitmise nupp on, nagu GAZ 14-l väidetavalt pidavat olema? Ehk siis armatuurlaua all mingi kang või lüliti, mis kogu elektrisüsteemi (v.a. starter) välja lülitab ja automaatkäigukasti jäigalt taha lukustab, et mootoririkke korral saaks starteri abil auto kuhugi ohutusse kohta ära lohistada?
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 202
Teemad: 10
Liitus: Oct 2002
Maine:
1
Kas polnud mitte nii, et see starteri abil äraliigutamise süsteem oli ainult nendel kabriolett-Tšaikadel, millega ülemjuhataja Punasel Väljakul paraade vastu võttis? Paraadidest tehti teles alati otseülekanded ja siis oleks olnud pisut piinlik, kui masin kseset väljakut mingi rikke tõttu toppama jääb.
When I die, I want to go peacefully sleeping, like my grandfather did. Not screaming, like the passengers in his car.
Postitused: 10,569
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
151
4t auto siledal platsil pole mingi eriline raskus veeretada. Punane väljak peaks ju olema sillutatud.
2x90 Ah akut on enam, kui piisav mõneminutiseks paarisajaampriseks sutsakaks. Nende töövõime säilimine pole ju eesmärk, kui au on mängus. Las kärssavad, pärast aega kustutada küll.
Kui mina peaks sarnase ülesande lahendama (iga hinna eest sinel platsilt ära veeretada), siis ma paneks teise starteri ja hammasvöö kuhugi kardaani kanti. Kordades lihtsam, kui aretada hüdromuhvi või automaatkäigukasti blokeerimist. Pohlad, et maha põleb evakuatsiooni käigus. Vähemalt on au päästetud.
Postitused: 1,810
Teemad: 12
Liitus: Oct 2004
Maine:
17
Lihtsam oleks vist alalisvoolu el. mootor kuhugi lisaks aretada, kaua see vene starter koormuse all käiamist ikka talub.
Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Postitused: 10,569
Teemad: 37
Liitus: May 2005
Maine:
151
17-09-2019, 17:59 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-09-2019, 18:00 PM ja muutjaks oli
v6sa.)
Starter ongi ju alalisvoolu elektrimootor. Standardiseeritud pealegi.
Külm starter talub minuteid hagu enne, kui mähised uurdest välja lendavad või kusagilt isolatsioon läbi põleb. Soe starter minuti kanti. Tuleb arvestada ka seda, et kõige raskem on neid tonne kohalt saada. Kui see kaarik juba kord veereb, on üsna väike koormus.
Ma muidugi rõhutan, et see on puhas oleksoloogia - ma ei tea, kas ja kuidas säärane tsüdeem oli.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
(17-09-2019, 17:59 PM)v6sa Kirjutas: ...Külm starter talub minuteid hagu enne, kui mähised uurdest välja lendavad või kusagilt isolatsioon läbi põleb...
Mähised võivad välja lennata ilma koormuseta. Tööd tehes ta neid välja ei viska. Vene ajal oli tagaluuktõstuki (TA leivaauto) hüdroajami mootoriks starter.
Postitused: 1,459
Teemad: 19
Liitus: Aug 2008
Maine:
38
17-09-2019, 22:57 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 17-09-2019, 23:00 PM ja muutjaks oli
spitfire.)
Ma arvan, et see jutt on alguse saanud punasel väljakul 80-nendatel toimunud paraadist. Vist oli Lonja ise veel pukis, kui paraadil (vist oli T-34) andis saba. Tank oli just tribüüni ees kui kütusesisteem hakkas jupsima. Ja edasi on nüüd kaks versiooni, millest ühe järgi pumpas mehaanik käsipumbaga kütet peale kuni tank sai tribüüni eest läbi ja keeras esimese nurga taha, kolonnil eest ära. Teise versiooni järgi sõitis ta ära start sisteemi kasutades. Eks teadjamad oskavad öelda kumb neist üldse tehniliselt võimalik on, aga poiss olevat kiire reageerimise ja kodumaa au päästmise eest medali rinda ja paelad peale saanud. See olevat olnud isegi näha otseülekandel kaamera nurgas kui tank hetkeks seisma jäi, aga õhtul vremja uudistes seda kohta enam polnud
, ehk siis kangelastegu oli välja lõigatud
Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Postitused: 1,190
Teemad: 22
Liitus: Dec 2003
Maine:
6
Info starteri abil ära liikumise võimaluset on pärit siit:
http://volga.ee/modules.php?name=Content...age&pid=69
Tsitaat:Päris huvitav nähtus on "Punaselt Väljakult ära sõitmise nupp". Seda häbi ei oleks NSV Liidu riigijuhid üle elanud kui paraadil või lihtsalt tähtsal vastuvõtul oleks limusiin ootamatult tehnilise rikke tõttu seisma jäänud. Niisuguse hädaolukorra tarbeks asus armatuurlaua allosas (katte all) lüliti, mis halvas kogu elektrisüsteemi ning lukustas automaatkäigukasti jäigalt taha. Sellest piisas, et käiviti abil liikuda rahva silme alt ära Kremli kaitsvate müüride varju. Samal põhjusel on Gaz 14 varustuses ka kaks akut.
Siit tekkiski mõte, et kas ZIL-il ka midagi analoogset on.
Puruks ja pool pööret tagasi!
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Üks töökaaslane oli sõjaväes soomuki juht. Ta ütles, et paraadil oli käsk seisma jäänud masinale tagant sisse sõita ja minema lükata.
Ja veel. Paraadil on masinate vahe nii väike, et keegi ei jõua reageerida, käsitsi kütust peale pumbata, käivitada ja edasi sõita. Ka kangelased mette.
Mis süsteem tankil üldse käivitamiseks oli. Kas mitte õhuga ei pandud käima?