15-s Tchaika

(17-09-2019, 23:26 PM)motamees Kirjutas:  ... Mis süsteem tankil üldse käivitamiseks oli. Kas mitte õhuga ei pandud käima?
Vanematel diiselmootoritel (a la 34 ja 55) oli dubleeritud, õhuga ja akudega/starteriga, viimane oli nö avariivariant.
Vasta

Oot oot oot. Starteriga vedada sadu meetreid mingit 4 tonni, on rohkem kui ulmeline tegevus paari akuga. Ma olen korduvalt pidanud garaaži starteri najal autot liigutama ja no need kümme meetrit on juba liig mis liig nii starterile kui akule, seda siis pisikese auto puhul ja mingi 55-70A akuga. Liikumiskiirus oleks punasel väljakul selline, et Lenin suudaks igavusest haigutama hakata enne kui aparaat tribüüni eest läinud oleks. Seda teooriat võiks isegi huvi pärast kontrollida, kui kellegi oleks vastava massi ja mootoriga aparaat katseks anda ning starterist kahju ei oleks. Ütleme siis nii, et min 100m, mass 4 tonni ja mis see kubatuur oligi? Tavaline starter, 2x90 akut ja tavalised juhtmed mis seal kasutusel olid, vene akud ja vene paksud õlid... Krt, tee või tina aga ei usu... Me võime arvutada siit midagi, näiteks, et ideaalsed 90Ah akud  annavad umbes 1kwh per kärss energiat ja siis jagame selle starteri võimsusega ja sealt edasi liikumiskiirusega aga need arvud on kõik ideaalsest maailmast. Ma pean seda oma silmaga nägema, et uskuda saaks...

Ristmikult olen ära tulnud aku toel, no problemo tänapäeva autole. Kui punasel väljakul peaks limusiin ainult rivist kõrvale keerama starteri najal, kohe sinna tribüüni kõrvale, jah see oleks lõdvalt saavutatav. Aga kui liikuda koos paraadiga kaamerate/silmade eest minema 4 tonnise massiga, no ei...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(17-09-2019, 23:26 PM)motamees Kirjutas:  Üks töökaaslane oli sõjaväes soomuki juht. Ta ütles, et paraadil oli käsk seisma jäänud masinale tagant sisse sõita ja minema lükata.

Ja veel. Paraadil on masinate vahe nii väike, et keegi ei jõua reageerida, käsitsi kütust peale pumbata, käivitada ja edasi sõita. Ka kangelased mette.
Mis süsteem tankil üldse käivitamiseks oli. Kas mitte õhuga ei pandud käima?
 Olles ise teeninud tanki polgus, küll mitte tankistina, vaid nn pataljoni upravlenies. Meil olid T 72 tüüpi masinad. Midagi jäi meelde ja külge kuna igapäevaselt kuulsin nende probleemidest. 
 1. Tankil oli 4 suurt akut, Ah-d ei mäleta.
 2. Võimalik oli käivitada ka õhuga, selleks oli väike balloon. mida tihti kontrolliti. Survet ei mäleta aga öeldi et piisab kaheks korraks. Tank ise seda survet sinna ballooni võimeline andma ei olnud. Seda tuli täita mujal.
 3. Mootor sai kasutada igat sorti kütust - diisel, bensiin, piiritus, vaja oli muuta ainult seadistust.
T 72 tüüpi tangil oli mõeldamatu pumbata sõidu ajal kütust, mis aga oli siin jutuks olnud T 34-l. Meile tutvustati ka neid T 34 tüüpi tanke ja sealt on meelde jäänud, et käsitsi kütuse pump asus kohe juhi kõrval, et vajadusel saaks kiirest kütuse üles. Kui juht oli peaga poiss ja tundis, et masin hakkab ahmima, siis oli küll võimalik seda niikaua käigus hoida, et kuhugi kõrvale tõmmata.
Vasta

(18-09-2019, 02:24 AM)viplala Kirjutas:  Oot oot oot. Starteriga vedada sadu meetreid mingit 4 tonni, on rohkem kui ulmeline tegevus paari akuga. Ma olen korduvalt pidanud garaaži starteri najal autot liigutama ja no need kümme meetrit on juba liig mis liig nii starterile kui akule, seda siis pisikese auto puhul ja mingi 55-70A akuga. Liikumiskiirus oleks punasel väljakul selline, et Lenin suudaks igavusest haigutama hakata enne kui aparaat tribüüni eest läinud oleks. Seda teooriat võiks isegi huvi pärast kontrollida, kui kellegi oleks vastava massi ja mootoriga aparaat katseks anda ning starterist kahju ei oleks. Ütleme siis nii, et min 100m, mass 4 tonni ja mis see kubatuur oligi? Tavaline starter, 2x90 akut ja tavalised juhtmed mis seal kasutusel olid, vene akud ja vene paksud õlid... Krt, tee või tina aga ei usu... Me võime arvutada siit midagi, näiteks, et ideaalsed 90Ah akud  annavad umbes 1kwh per kärss energiat ja siis jagame selle starteri võimsusega ja sealt edasi liikumiskiirusega aga need arvud on kõik ideaalsest maailmast. Ma pean seda oma silmaga nägema, et uskuda saaks...

Ristmikult olen ära tulnud aku toel, no problemo tänapäeva autole. Kui punasel väljakul peaks limusiin ainult rivist kõrvale keerama starteri najal, kohe sinna tribüüni kõrvale, jah see oleks lõdvalt saavutatav. Aga kui liikuda koos paraadiga kaamerate/silmade eest minema 4 tonnise massiga, no ei...
Vahest oleks veel mõeldav veidi liikuda e. Lenini pilgu alt ära kui mootoris ka kompressiooni saaks maha keerata aga seda varianti vist neil V8-tel polnud? Kuidas autom. kasti seisva mootoriga järgi saaks - mingi salapärane lukustumine toimib neil ju (kui konstruktsioonis on ette nähtud) maanteesõidul otseveol?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Vantide leiutistest ei tea, aga ntx 40date teise poole cadyl oli automaatkastil tagaotsas ka teine ölipump, mida käitati kardaanilt. See vöimaldas siis autot käima tömmata mingitel kiirustel, oli ehk 40kmh
See teadmine muidugi ei aitaks seisvat ronti kuidagi, kui nad muidugi paraadil kogemata köik üksteisega puksiirtrossiga ühendatud polnud Smile

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta

(18-09-2019, 02:24 AM)viplala Kirjutas:  Oot oot oot. Starteriga vedada sadu meetreid mingit 4 tonni, on rohkem kui ulmeline tegevus paari akuga.

...

Üks asi on sutsida mõne meetri kaupa pehmel pinnal üle lävepaku kartes seina rammida, teine asi on iga hinna eest siledal kõval pinnal selge näoga liikumist jätkata, järelmitest hoolimata.

Ei tasu unustada kahte asja. Esiteks omab mass inertsi. Mis alguses töötab vastu, aga mingi kiiruse tekkides hoopis aitab kaasa. Olen ise olnud osaline tühja Volvo FL6 teisaldamisel inimtööjõudu kasutades ja kolmekesi lükkasime selle pea 300 m asfaltplatsi mööda üsna murevabalt ära. Tõsi, liikuma oli seda kolakat piin saada (trikitasimepaelaga üle ratta), aga kui kord juba veeres, siis edasi läks lahedasti. Seetõttu ei pea ma üldse võimatuks, et säärase klassi asjadel võis olla mingi tzüdeem au ja väärikuse päästmiseks. NIng see ei nõuagi tuumajaama kaasasvedamist. 2x90 Ah on siiski päris palju...

Teiseks on õige ka see osa märkusest, et mootori kerimine sellisel puhul on mõttetu energiaraisk. Sellest ka minu arvamine, et evakuatsioonilahendus jätab mootori välja ja tegeleb vaid vähima vajaliku osaga transmissioonist. Või siis mitte, eksole.

Igasugused tankiga lükkamise jutud arusaadavalt ei haaku kuidagi esinduskabrieti evakuatsiooniga, eksole. Ega see pole soomuslimusiin, millel tõepoolest on tugevdatud pakiruum muu hulgas sõbraliku tõuke üleeelamiseks. Väidetavalt olla vastav praktika ka sees saateautojuhtide koolituses. et kuidas seda teha võimalikult tõhusal ja tehnika võimalikult pikka toimimist tagaval viisil. Kui keegi meie hulgast on vastava koolituse läbinud, siis kas on sel väitel alust?

Automaatkasti lukustamine mingile käigule on võimalik küll, kuid selleks tuleb käigukasti ehituses ette näha mingi käigu vedrulülitus. Ehk kui tavapäraselt lülituvad kõik käigud õlirõhult, siis põhimõtteliselt on ju võimalik mingi käik panna lukustuma vedru jõul ja kui seda käiku pole vaja, siis õli rõhk lükkab vedru kokku. Mis omakorda tähendab seda, et säärane auto mootori mittetöötamisel ongi "mingi käigu" asendis ülekandega. Et see mittetöötava pumbaga läbi hüdrotrafo mootorini ei jõua, on vaid kasuks "ärasõidunupu teooriale".

Hüdromuhvide lukustumine käib tänapäevastel autodel hõõrdsiduripakkide õliga kokkusurumisega. Vastav sidur on hüdromuhvi ja käigukasti vahel. Aga selle oelmasolu ei muuda oluliselt olukorda, kuna pangetäie kompressiooniga tegelemisele kulub enam särtsu, kui kaariku liigutamiseks. Põhjusmõtteliselt ei ole jälle vahet, kas vedru avab ja õli surub lukku või on vastupidi.

Käigukasti veetavalt võllilt käituse saav ekundaarpump oli mitmetel kastidel kunagi tõesti olemas, aga kas see on olemas ka kõnealusel vene kastil, ma ei tea. Kes teab?
Vasta

Minus tekitab küsimusi selle elektriku jutt elektrisüsteemi hirmsa keerukuse osas, selles autos ju ei ole mõne tänapäevasema limusiiniga võrreldes praktiliselt mitte midagi elektrilist? Isegi 90ndate S mersu või 7 seeria bemmiga võrreldes peaks seal 3x vähem juhtmeid olema minu loogika järgi.
Ilma skeemita on ära retsitud puntras keeruline orienteeruda, sellest saan loomulikult aru.
Vasta

kui selle loogika järgi võtta siis on jah 2019 s klassi ühe aknatõstuki süsteemis rohkem ühendusi kui kogu selles zilis kokku. Aga tänapäevastel autodel ei hakkagi enam keegi juhtmeid hakkima ja kui miski persses on siis vahetatakse lihtsalt see plokk välja. 30 aasta pärast tõenäoliselt need autod enam ei sõida kah.
Vasta

(20-09-2019, 13:38 PM)Fox Kirjutas:  Minus tekitab küsimusi selle elektriku jutt elektrisüsteemi hirmsa keerukuse osas, selles autos ju ei ole mõne tänapäevasema limusiiniga võrreldes praktiliselt mitte midagi elektrilist? Isegi 90ndate S mersu või 7 seeria bemmiga võrreldes peaks seal 3x vähem juhtmeid olema minu loogika järgi.
Ilma skeemita on ära retsitud puntras keeruline orienteeruda, sellest saan loomulikult aru.
 Asi ongi selles, et mõned asjad on vahelt ära võetud. Kahekordsest süütesüsteemist on üks järgi jäänud. Ja muidugi punt juhtmeid kunagise eritehnika jaoks. Sise telefon juhi ja isakese omavaheliseks suhtlemiseks. Selline telefon oli isakesel
   
   
   
   
Autojuhil siis selline, mis asus noolega näidatud kohas.
   
   
Kas nendega mujale ka sai helistada, ei tea. Mingit numbrivaliku võimalust neil küll pole. Aga võibolla käis see kuidagi keskjaama kaudu, või oli selleks eraldi veel midagi???? Pagasis oli ikka hulga auke ja seal midagi ikka oli. Ilmaasjata neid sinna ikka ei tehtud.
Vasta

Kusagilt on häguselt meeldejäänud, et päris taatide korteežis oli lisaks ambulantsile ka eraldi sideauto. Nuh, et saaks ikka tuumasõda autoriseerida jne.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

See peaks ju nii olema egi tänasel hetkel
Vasta

Palju aega möödas viimasest postitusest. Lusikat nurka pole visanud, aga kuna lihtsalt pole aega olnud, siis proovin Septembri kuu tegemistest selle aparaadi kallal anda mingi ülevaate. Jagan selle kolme teemasse, siis väiksem risk, et mingi lollusega hakkama saades ei pea kogu kupatust uuesti tegema. 1 postitus siis mootorist. Meeldetuletuseks, et kuna mootor töötas hästi, õlirõhk 4+, siis ei hakanud seda laiali kiskuma, vaid vahetatud said kõik tihendid, mis nagu vene masinale kohaselt niikuinii lekkisid. Värvitud sai nii, nagu ta tehasest tuli. Kuna käigukast läks vahetusse, siis uue, tutika käigukasti pealt sai ka õige värvi toon võetud. 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Muidugi sai see mootor pisut üle vuntsitud. Tehases seda küll keegi pahteldama ei hakanud. Aga ega ma sellega poliitbroilereid ka vedama ei hakka. Rohkem muuseumi värk, peasi, et silmal ilusam vaadata.
Vasta

Enne, kui komplekteerimise juurde läheme, mõni pilt ka pisividinate taastamisest. Nendel vidinatel ei paistagi lõppu tulevat. Praeguseks pole kuskilt informatsiooni saanud, et keegi kuskil oleks ZIL 115 tüüpi autole (4104 - 41047) täiemahulise taastamise, ehk algosadeks lahtivõtmise korraldanud. Kõik on piirdunud kosmeetilise iluravi ja ülevärvimisega. Nii et mina olen siis ainuke loll, kes selle kolgata tee ette võttis. Igatahes üle koera olen ära saanud, ainult saba on tal kuradi pikk. 
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta

Nii, kolmas vaatus, ehk ZIL-li kokkupanek. Kohutavalt tänamatu töö. Juhtmete, voolikute, torude rägastik. Töömaht suurem, kui 10-ne tava Volga kokkusättimine. Eks pildid räägivad iseenda eest.
   
     
     
     
      
       
       
       
       
       
       
   
      
   
   
   

Sellega siis Septembri tööd piirdusid. Oktoober tuleb tagasihoidlikum, kuna töömees ka paar nädalat närve kosutamas. Ise ka kaks nädalat olin ära. 
Aga midagi siiski. UUED UUDISED siis paari nädala pärast.
Vasta

Kas kliimaseadet on 2 tk ja jagub sohvrile ka, või ainult 1, mis sakstekambrit külmetäs?
Vasta

(22-10-2019, 22:52 PM)TeeTL Kirjutas:  Kas kliimaseadet on 2 tk ja jagub sohvrile ka, või ainult 1, mis sakstekambrit külmetäs?
Sohvrist ei hoolind keegi, see ainult batjuskale. Muidugi batja võis suuremeelsust üles näidata ja juhi ja sõitjate vahelise klaasi alla lasta.
Vasta

Igasuguseid probleeme nende ekraniseeritud süüte süsteemidega. Nüüd tuleb välja, et kuhugi on kadunud 3 pisividinat, mis küünalde ja juhtmestiku vahel. Jubin Pildil. 
   
Need samasugused kõigil ekraniseeritud süsteemi ja ZIL mootoreid kasutavatel liikuritel. 
Kui kellelgi on midagi vedelema jäänud või teadlikult kunagi soetatud ekraniseeritud ZIL-li süsteemi osasid, pakkuge välja.
Vasta

Olen siin foorumis suht uus ja eks siis ikka tuleb natuke ringi tuuseldada ja vaadata, mida mujal kui margipõhistes foorumites toimub.
Kukkusin selle teema otsa ja lugesin selle nüüd otsast lõpuni läbi ning ma pean ütlema, et sellised projektid tekitavad mulle alati kananaha kere külge ja seda just seetõttu, kui uskumatud need projektid on. Eriti veel arvestades, millised seiklused selliste pillide ja neile varuosade hankimine on, minu austus sellistele meestele, kes nii hulluks asjad ajavad!

Kõpitsen ise ka ühe projekti kallal, kuid ma ei aja taga 100% originaalsust, samuti on auto vähe uuem- 6 aastat enne sajandivahetust toodetud selles riigis, mis oli viimases sõjas NL vastane ning mingi aeg oli see auto siiski igapäevane nähtus ehk siis selle ZIL-i kõrval lausa igav Big Grin

Seliseid ZIL-e mäletan tatiajast, kui oktoobripühade ajal televusserist paraadi ülekannet vaadatud sai ning tähtsad mehed lahtise ZIL-iga mööda Punast väljakut ringi paarutasid ja soldatid "Ura-ura-ura" röökisid Smile

Väga vinge ja tulemus on ka super, eriti sellise ajaga!
Vasta

See telefon ei ole sisetelefon. See on kõige kangem eriside telefon Rosa, mida kasutas ainult absoluutne tippametkond. Väidetavalt Eestis olla seda kasutanud ainult kolm meest - julgeoleku pealik Kortelainen, Ülemnõugokgu Presiidiumi esimees Rüütel ja Keskkomitee esimene sekretär Vaino. Ehk siis mehed, kes allusid otse Moskvale. Tema põhiline erinevus kõigi teiste jaamadega oli krüpteering. Kõne šifreeriti ja läbi õhu läks ainult mulin. Väidetavalt … rõhutan VÄIDETAVALT … käis kogu side läbi Moskva dešifreerimiskeskuse. Kuidas see täpselt toimis, ei ole ma tänaseni teada saanud. Igal juhul käis selle telefoniga kaasas veel palju-palju erinevaid seadmeid ja klotse. Muuhulgas otseliini kõlar dispetšerilt, kust sai saata autojuhtidele korraldusi ja infot sõltumata sellest kas juht tahtis seda kuulata või mitte jne. Selle side puhul olid autodel peal 2-3 antenni. Tiival asus pikk koonjas ühosaline antenn, mille sees oli kaks eraldi antenni - tavaline raadio antenn ja eriside saateantenn. See oli nagu veits pettekas ka, sest meenutas täiseti tavalist teleskoopanetenni. Vastuvõtu antenn asus tuuleklaasi kohal katusel. Ning Zilidel oli veel eraldi kolmas antenn tagatiival ja ilmselt on see kuidagi seotud tagaistuja mingi veel spetsiaalsema erisidega, sest julgestuse Volgadel seda pole. Tihti kasutati visiitidel veel täiendavalt eraldi magnetantenne, mis võis tähendada seda, et igal autos sõitjal oli kuidagi oma telefon näiteks kohvriga veel kaasas, mis siis kuidagi ühildus autos olevate seadmetega. See on oli kõik üks suur saladus ja minul pole õnnestunud leida fotosid pakiruumis asuvatest seadmetest ega täpsemat teavet kuidas see aparaat töötas.

Meie autol on need antennid, torud ja puldid ilusti peal, kuigi keskust enam pakiruumis pole. Ees juhiistme juures oli lisaks torule ka selle side juhtpult. Aga võrreldes Altaiga pakub see pult ikkagi vähem võimalusi, seega võib küll olla, et kogu side telliti läbi dispetšeri. Armatuuril võib näha ka eraldi kõlarit, kust ilmselt tulid kõrgemalt korraldused juhile. Volgadel asus see kõlar istme all. Telefoni ees asuvas tühjas augus asus sidevahendi nn. nähtav signaallampide pult, kus läksid tuled põlema kui kõne sisse tuli. Muu oli ju kõik peidetud katete alla.
   
   

Meil on sama telefon ka KGB päritolu Gaz 14 konsoolis.
   

Seinaleht - www.volga.ee
Vasta

(02-11-2019, 20:29 PM)Martin_R Kirjutas:  See telefon ei ole sisetelefon. See on kõige kangem eriside telefon Rosa, mida kasutas ainult absoluutne tippametkond. Väidetavalt Eestis olla seda kasutanud ainult kolm meest - julgeoleku pealik Kortelainen, Ülemnõugokgu Presiidiumi esimees Rüütel ja Keskkomitee esimene sekretär Vaino. Ehk siis mehed, kes allusid otse Moskvale. Tema põhiline erinevus kõigi teiste jaamadega oli krüpteering. Kõne šifreeriti ja läbi õhu läks ainult mulin. Väidetavalt … rõhutan VÄIDETAVALT … käis kogu side läbi Moskva dešifreerimiskeskuse. Kuidas see täpselt toimis, ei ole ma tänaseni teada saanud. Igal juhul käis selle telefoniga kaasas veel palju-palju erinevaid seadmeid ja klotse. Muuhulgas otseliini kõlar dispetšerilt, kust sai saata autojuhtidele korraldusi ja infot sõltumata sellest kas juht tahtis seda kuulata või mitte jne. Selle side puhul olid autodel peal 2-3 antenni. Tiival asus pikk koonjas ühosaline antenn, mille sees oli kaks eraldi antenni - tavaline radio antenn ja eristide saateantenn. See oli nagu veits pettekas ka, sest meenutas täiseti tavalist teleskoopanetenni. Vastuvõtu antenn asus tuuleklaasi kohal katusel. Ning Zilidel oli veel eraldi kolmas antenn tagatiival ja ilmselt on see kuidagi seotud tagaistuja mingi veel spetsiaalsema erisidega, sest julgestuse Volgadel seda pole. Tihti kasutati visiitidel veel täiendavalt eraldi magnetantenne, mis võis tähendada seda, et igal autos sõitjal oli kuidagi oma telefon näiteks kohvirga veel kaasas, mis siis kuidagi ühildus autos olevate seadmetega. See on oli kõik üks suur saladus ja minul pole õnnestunud leida fotosid pakiruumis asuvatest seadmetest ega täpsemat teavet kuidas see aparaat töötas.

Meie autol on need antennid, torud ja puldid ilusti peal, kuigi keskust enam pakiruumis pole. Ees juhiistme juures oli lisaks torule ka selle side juhtpult. Aga võrreldes Altaiga pakub see pult ikkagi vähem võimalusi, seega võib küll olla, et et kogu side telliti läbi dispetšeri. Armatuuril võib näga ka eraldi kõlarit, kust ilmselt tulid kõrgemalt korraldused juhile. Volgadel asus see kõlar istme all. Telefoni ees asuvas tühjas augus asus sidevahendi nn. nähtav signaallampide pult, kus läksid tuled põlema kui kõne sisse tuli. Muu oli ju kõik peidetud kate alla.



Meil on sama telefon ka KGB päritolu Gaz 14 konsoolis.
Tänan Martin, sain hulga targemaks. Olen püüdnud leida aparatuuri, mis või mille taolist võidi kasutada 80-ndatel ja asus pagasnikus. Tundub lootusetu ettevõtmisena. Tõenäoliselt hävitati see värk kõik ära ja keegi ei julgenud seda ka sealt pihta panna. Kuigi igasuguseid antenne pakutakse, mis väidetavalt on kuulunud nendele masinatale. Panen siia üles pildid mõnedest hiljuti saadetud asjadest. Kahjuks ei oska ise öelda, mis need on ja mis aastatest võivad pärit olla. Võibolla leidub kedagi,kes on nende vidinatega kokku puutunud.
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne