04-06-2020, 10:41 AM
Olen siin ennegi kirjutanud ZIL-li elektrisüsteemi keerukusest ja probleemidest selle taastamisel. Asja teeb palju raskemaks see, et paljud süsteemid on dubleeritud ja orienteeruda selles juhtmete rägastikus erakordselt keeruline, sest aastate jooksul on tehtud palju lühiühendusi ja lõikumisi, st. on püütud süsteemi lihtsustada ja mõned releed ja sõlmed, mis on oma töölepingu lõpetanud, välistada. Paigaldatud on ka topelt süütesüsteem. Üks elektrooniline, GOST-ga aastast 1971 koos kommutaatoriga ja teine tavaline kontaktidega. Põhiliselt oli kasutuses kommutaatoriga variant aga lihtsa ümberlülitusega sai edasi sõita kontaktidega süütesüsteemiga. Mina liikusingi selle autoga selle viimase süsteemi abil. Paistab et kommutaator on otsad andnud, kuigi paistab väga kõbus välja. (vaata pilte). Kui kellelgi on midagi sellist pakkuda, laske tulla. Vene sõjaväes käinuna on mul meeles, et samasugune oli paigaldatud URAL 375-le.