19-09-2021, 17:39 PM
Sai Kiievis käidud. Seal ka iga sügisene autonäitus, vaadata polnud midagi. Andsin intervjuu Ukraina televisioonile, jõin pitsi hrenovuhat ja hammustasin salat peale. Täiesti talutav kooslus. Sain kätte ZIL-lile kaitseraudade kummiribad ja GAZ M1 istmed. Suurem osa koormast kuulus teistele kaaskannatajatele. Kätte anda ei saa veel midagi. Auto seisab hoovis plomm peal. Homme pole aega aga eks ülehomme tuleb tolliga maad jagama hakata. Käisin koos vanema pojaga ja see ei lubanud enam jalgagi Ukrainasse tõsta kui nägi millise kadalipu pidime Ukraina-Poola piiril läbima. Hea, et vaseliin endast kaasas oli , muidu oleks tolle eest ka veel raha küsitud. No loodan, et poiss unustab ära. Üksi on seda teekonda raske ette võtta aga mõned projektid veel pooleli ja juppe vaja. L-1 projekti jaoks sai ka mitu tellimust sisse antud. Sinna sai viidud eelseeria GAZ 21, esialgu keretöödeks ja eks hiljem näe mis edasi saab. Seda projekti nagu lubatud hakkan kuskil Oktoobris kajastama, nagu siin kuskil eelnevalt lubatud. Tagasi lootsin tuua Moskvich 407-e. Suuresti nostalgia laks, sain ju oma naisega selle auto abil esimest korda kokku. Juhtus see 40 aastat tagasi. Kuigi omanik saatis mulle päris ahvatlevad pildid ja hind oli ka meie kahe kuu keskmise palga kandis, siis mõtlesin, mis ikka ja läbisõiduks väideti olevat 43000, siis palju polnud vaja mõtelda. Kohale jõudes avanes palju trööstitum pilt. Auto oli üle värvitud ja töö kvaliteet vilets. Kõik kummi tihendid pragunenud või üldse laiali jooksnud. Kogu kroom vajab uuesti tegemist, samuti salong. Kõik plast osad (armatuur, rool, jne) tugevalt deformeerunud. Läbisõit võis isegi õige olla, sest mootori nr. ühtis etiketil oleva numbriga. Käivitus ja töötas hästi. Lõin mõttes kokku, et alla 15K pole võimalik seda autot Eestis taastada, mis teeb kogu projekti maksumuseks juba üle 20K. Oleks ta veel sama auto, mis kunagi mul oli aga too on juba ammu Kuusakoskis. No Ukraina mehed lubasid ka mulle täis taastamise hinna öelda ja eks näe, mis sealt tuleb.