Gaz MM-V 1942
#21

On ikka viitsimist Smile
Torpeedo saamiseks terve traktor osta? Võib ka nii.

Väike OT ka siia - huvitav kui praegu teha Ford Granada või Sierra agregaatidel baseeruv traktor, kas selle peale ka 50 aasta pärast mõnel restauraatoril käsi rusikasse läheb raiskamise pärast? Ilmselt on lisaks minule veel palju hoovitäie temaatiliste juppide omanikke, kes mingeid mõtteid mõlgutavad.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#22

Ma arvan et tänu nendele isetehtud traktoritele neid juppe veel niipalju alles ongi. Niiet anna minnaSmile
Vasta
#23

(17-11-2017, 18:45 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Ma arvan et tänu nendele isetehtud traktoritele neid juppe veel niipalju alles ongi.

Nii see on. Hetkel aga vehkige rusikatega ja needke maapõhja kõik need kes praegu Almasid hakivad ja retsivad. Big Grin 
Küll meie lapse-lapsed siis meid kiidavad,et vaat tänu meile on neil veel miskit võtta. Smile
Vasta
#24

Big Grin Ma arvan et need kes Alma taastamise läbi on teinud küll kurjad ei ole kui mingi ront ära jupitatakse

Väike video ka Gaz MM-V st

https://www.youtube.com/watch?v=ygtqqod6O8U
Vasta
#25

Kuidas selle asja registreerimisega tulevikus on? Raamil mingi number säilinud vms?
Vasta
#26

Ei ole ühtegi loetavat numbrit. Aga olen kindel et saan tal paberid ka korda. Iseasi kas tänavalegaalseks saab. Aga no praegu pole selge kas tast üldse tervik saabBig Grin Enne vaja auto valmis ehitada....
Vasta
#27

Vanasõidukile kohalduvad nõuded:

"3) sõiduki piduriseadmed peavad olema töökorras ja võimaldama sõidukit peatada;
4) valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed peavad olema töökorras;"

Vt https://www.riigiteataja.ee/akt/109062017005, lisa 4. Algsest tulest peaks selle järgi piisama ja originaalsest pidurisüsteemist ka kui see mingil mõistlik määral efektiivne on?
Vasta
#28

Originaalis on MMil 3 tuld kui sellist. Taga ainult üks. Sõjaaegsel siis 2. Tagapiduritega on see nali et tagasild on sellise lahendusega et kui suure koorma peale võtad siis peab pidureid reguleerima. Ja vastupidi. Sellepärast oleks esipidurid head asjad. Muidu kaalujaotus on suuresti tagasillal niiet tagapidurid saaksid enamvähem hakkama. Ma arvan et esipidurite kadumist õigustati jällegi Ladogal kärutamisega. Ketid olid ainult tagaratastel ja seega ei nähtud esipiduritel mõtet. Aga no see ainult minu isiklik teooria.
Vasta
#29

(17-11-2017, 20:40 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Originaalis on MMil 3 tuld kui sellist. Taga ainult üks. Sõjaaegsel siis 2. Tagapiduritega on see nali et tagasild on sellise lahendusega et kui suure koorma peale võtad siis peab pidureid reguleerima. Ja vastupidi. Sellepärast oleks esipidurid head asjad. Muidu kaalujaotus on suirest tagasillal niiet tagapidurid saaksid enamvähem hakkama. Ma arvan et esipidurite kadumist õigustati jällegi Ladogal kärutamisega. Ketid olid ainult tagaratastel ja seega ei nähtud esipiduritel mõtet. Aga no see ainult minu isiklik teooria.

ГАЗ-ММ-В oli ees vasakul pool üks esituli. Esipidurite ja esistange eemaldamine ning poritiibade ja kabiini  ümberehitus presendile oli tingitud sõja puhkedes vajadusest kiirendada ja lihtsustada tootmisprotsessi ning suurendada seeläbi  veoautode tootmist.. Tagatulesid oli üks, kuna ka hilisemal mudelil ГАЗ-51 oli algselt ainult üks punane tagatuli .
Vasta
#30

Istun praegu ühes Slovakkia väikelinna hotellis ja vaatan seda sinu projekti ja tunnen natuke kaasa. Algmaterjal tundub olevat hullem, kui minu kõige suurem hunnik õnnetust (ZIM Faeton), Mul oli päris korralik mootor, hüdromuhv korralik, sillad komplektsed, armatuur täiskomplektne ja muud vist nimetamisväärset polnudki, aga sul ei ole midagi. Kui asjast asja saab, siis võib aukirja anda ja autahvlile ka üles riputada aga igatahes püsivust ja veel kord püsivust. Eelarve läheb kindlasti lõhki. Korruta kahega, siis saad realistlikuma summa aga sellele tuleb ka veel pisut juurde lisada. Ütlen oma kogemusest.
Vasta
#31

Tänan kaasatundmast! Ega midagi ilusat pole jah. Aga pole võtta ka kuskilt midagi paremat. Õnneks on auto oma ehituselt päris lihtne ja need asjad mida ei leia saab Ameerikast Ford Model A omad tellida. 31 aasta model AA on pea üksühele. Praegu rahaga vehkima ei hakka veel. Vaatan mis niisama kokku saab ajada.Kerge olema ei saa.

Õnneks on Gaz MM Zimiga võrreldes nagu hari tolmuimeja vastu.
Vasta
#32

Tervist!

Oleks paari jupiga abi vaja. Nimelt ei ole neid mulSmile Kui kellelgi on pakkuda või oskab juhatada kust saaks siis oleksin tänulik. Vastu võin pakkuda juppe mida mul üle on või raha.

Kogu kardaanimajandus on puudu

[Pilt: 9.gif]

Ühte sellist tagumist vedrupakki oleks ka vaja(kasvõi lehed sest kammitsad jms on olemas)

[Pilt: 11.gif]

Rool. Hea oleks koos sambaga

[Pilt: 14.gif]

Jagaja

[Pilt: 17.gif]

Esiakna raam

[Pilt: 22.gif]

Muu on nagu mingilmääral olemas. Kõige rohkem oleks vaja seda kardaanimajandust. Kasvõi laenuks et järgi teha.

Tänud!
Taavi
55617299
Vasta
#33

Rool. Hea oleks koos sambaga

[url=https://ibb.co/kL38yR][Pilt: 14.gif][/url




Tänud!
Taavi
55617299

 Mul vist see roolivärk olemas, kunagi sai kellegi käest ostetud, et äkki saab M 1-le ümber teha, kuidagi ei õnnestunud, asjad liiga erinevad.  Kuna nüüd tuli M 11, siis ikka veel ühte rooli vaja. Vaevalt sul seda pakkuda on. Kardaanimajandusega väga raske, pole M1/M11-le seni ka leidnud. Need tehti 50-ndatel kõik ringi. Torud visati minema ja asemele pandi minu juhul Pobeda ja sinu juhul 51 kardaan. Muidugi vahetati ära ka tagasilla ja käigukasti väljavõtte võllid. Kuna sellest on niipalju aega möödas siis neid lihtsalt enam ei ole. Lootus ainult kui keegi kuskilt välja kaevab.
PS. Jälgi Vene müügiportaale, teinekord kaevavad välja. 1,5 T puhul tõenäosus suurem.
Vasta
#34

Tänud! Rooli mul kahjuks poleSmile Mingeid MM sambaid on aga kõik on sellised kehvapoolsed. Ma tahaks kardaan näpus ühe tuttava juurde minna. Ma arvan et ta saaks hakkama küll sellega.
Igaks juhuks hoian vene turul silma peal.
Vasta
#35

Raaminumbreid neil minu teada polnud, on ainult birka peal,  raame on ka erinevaid olemas. Siin pildil on näha tugevdustega raamiots https://www.flickr.com/photos/33457112@N...954479474/

Üldiselt teab palju nendest autodest Raju Raivo
Vasta
#36

Tänud! Teil oli vist üks Gaz 55 raam seal ka kuskil?

Lammutasin ühte traktoriraibet. Mootorit maha tõstes tundus plokk kuidagi veider. Siis jäi väntvõll silma. Nihikut siin garaazi all pole aga lindiga mõõtes oli selge. Gaz AA plokk. Küljelt lugesin välja et 37 aasta 11. kuu tehtud. Kaas on MM pealt. Kuigi MMile omaseid koode polnud. Esimene mootori kinnitus on ka teistsugune. Mul neid kahte sorti aga ei oskagi kohe öelda kumb on kumb. Äkki leidub siin targemaid? Kui kellelgi hädasti AA plokki vaja koos sinna sisse kuuluvaga siis võib märku anda...

[Pilt: 20171118_195352.jpg]

[Pilt: 20171118_195311.jpg]

[Pilt: 20171118_195440.jpg]

[Pilt: 20171118_194500.jpg]

Veidral kombel on bensupumba auk täitsa olemas. Kaas poltidega peal ja puha.
Muide see raam mis ma leidsin on ka tegelt AA oma. Roolikarp koos kehva sambaga on ka olemas. Kui keegi tahaks neid MM omade vastu vahetada siis oleksin nõus. Kahju lihtsalt AA raami MMi omaks ümber teha...
Vasta
#37

Juppide assortii täienes täna ühe roolikarbi ja samba võrra. Suur tänu härra Formikale

[Pilt: 20171120_174049.jpg]

[Pilt: 20171120_174058.jpg]

[Pilt: 20171120_174106.jpg]

Alguses vist ei kirjutanud sellest aga plaan on lihtsalt MM kokku saada mida restaureerida. Restaureerimiseni niipea ei jõua. Enne on autot vaja ja seda autot ma kokku korjata üritangi. Muidugi osad asjad käin korraga üle. Nagunäiteks raam. Raam saab täielikult taastatud enne kui midagi sinna külge kruvima hakkan. Kuna ta taastatud saab seda veel ei oska öelda. Praegu keskendun juppide kokku ajamisele.
Vasta
#38

Taavi kas sa oskad öelda mulle,mis läbimõõduga on GAZ MM sidurketta katted?


Vasta
#39

Kohe peast ei oska öelda. Pean mõõtmas käima hiljem...
Vasta
#40

Peaks olema AA/MM ketas...

[Pilt: 20171120_222446.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne