Gaz MM-V 1942

Nii otsiti taga sõidukeid, mis olid taganevate punaarmeelaste poole konfiskeeritud. Viljandi maavalitsus jäi nii ilma näiteks Packardi sõiduautost.

(31-12-2017, 18:47 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Üks MM jooksis ka ära. 28. okt. 1941

[Pilt: kuulutus2.png]

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta

(31-12-2017, 01:54 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Keegi viitas siin ühele kuulutusele(ei leia enam üles seda postitust) kus müüdi iseehitatud traktorit. Paistab et see pill sattus Läti "ärimeeste" kätte...

https://www.antik-war.lv/viewtopic.php?f=160&t=1182601

Hr. "ärimees" ei tee vahet Gaz AA mootoril ja M statsionaarmootoril mis on väga levinud asi.

Siin teine kuulutus kus müüakse sildasid. Ilmselgelt kitsamaks tehtud sild.

https://www.antik-war.lv/viewtopic.php?f=160&t=1182598

See on leedukas. Tegeleb juba mitu aastat Eestist romude ostmisega.  Mees teeb väga hästi asjadel vahet ,aga lolle tasub ikka püüda. Toungue

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta

Täna kakkusin roolikarbid lahti ja vaatasin mis sees on. Üks karp on täitsa normaalne. Õnneks on ta kõvasti õli välja ajanud ja tänu sellele ka väljast hästi säilinud. Aga sellel korralikumal karbil on hoova kinnitamis keere kõvasti kahjustada saanud. Teisel võllil on see sama keere heas korras aga hammasratas loksub. Keegi on teda kunagi üritanud parandada võllil olevaid kihvasid, mille vahel hammasratas istub, kokkupoole pekstes. Tihvt on ka näotult kinni keevitatud ja tagatipuks on keevitusõmbus järgi andnud. Tihvt loksub pesas...

[Pilt: 20180101_155014.jpg]

[Pilt: 20180101_155022.jpg]

[Pilt: 20180101_155043.jpg]

[Pilt: 20180101_155052.jpg]

[Pilt: 20180101_155057.jpg]

Kaalusin oma võimalusi ja pidasin kõige paremaks variandiks korralikuma võlli keerme taastamist. Aga probleem on selles et see on mingi toll keere. M22 keerme lõikur nagu läheks aga samas ei lähe ka. Proovisin erinevate sammudega lõikureid(kamm kadunud) aga ükski ei sobi....
Vasta

Nii vana autoga on komplektsusega probleeme. Kasuta vene meistrite abi, saad mistahes juppe sealt. Vaja laoruumiks vaid osta üks Praga/Alka.
Edu projektiga uuel aastal.
   
Vasta

Kaalusin oma võimalusi ja pidasin kõige paremaks variandiks korralikuma võlli keerme taastamist. Aga probleem on selles et see on mingi toll keere. M22 keerme lõikur nagu läheks aga samas ei lähe ka. Proovisin erinevate sammudega lõikureid(kamm kadunud) aga ükski ei sobi....

   Kõige  parem on treipingis ülelõigata ja vajadusel mutter keermejärgi teha.
Ps.kui vaja võin aidata.
Vasta

(01-01-2018, 19:44 PM)_rein_ Kirjutas:  Kaalusin oma võimalusi ja pidasin kõige paremaks variandiks korralikuma võlli keerme taastamist. Aga probleem on selles et see on mingi toll keere. M22 keerme lõikur nagu läheks aga samas ei lähe ka. Proovisin erinevate sammudega lõikureid(kamm kadunud) aga ükski ei sobi....

   Kõige  parem on treipingis ülelõigata ja vajadusel mutter keermejärgi teha.
Ps.kui vaja võin aidata.

Tänud! Õnneks sain tast kuidagi asja. Päris rahuldava asja isegi. Puhastasin ülejäänud vidinad ka ära. Tõotab tulla päris hea karp sest regullimis seibe oli veel päris palju vahel. Kui ma õigesti aru sain siis nende eemaldamise ja regull poldi peale keeramisega saab hammakate kulumist kompenseerida. Laagrite kulumist saab minu arusaama järgi otsa tihenditega kompenseerida ja neid oli ka hulga vahel. Lühikese võlli hammasratas on praktiliselt lõtkuvaba. Ainukesed asjad mis jätavad natuke soovida on laagri pinnad ja simmer. Aga neid vahetama ei hakka. Pole nii läbi ka veel. Ja pealegi, pole mille vastu vahetadaSmile...

[Pilt: 20180101_200733.jpg]

[Pilt: 20180101_200504.jpg]

Need liblika kujulised plekid on tuledelüliti klambri jaoks. Niiet kui karpi ostate siis kontrollige nende olemasolu. Muiidugi pole kõige keerulisem asi mida järgi teha. Seda enam et eriti näha ka ei jää. Teine asi mida kontrollida on seesama otsa simmer. Minu simmer on korpuse küljes. Need on ka millegipärast osadel karpidel kadunud...
Vasta

Panen mõned joonised mis kirjeldavad MM roolikarbi kuluosasid. Ehk on kellelgi kunagi tarvis. Erinevaid taastamis võtteid leiab raamatust "Autode remont" E.Rokk 1951. Mitte segi ajada raamatuga "Autode ehitus".
Lühidalt öeldes taastatakse hammasrattaid elektrolüüsiga. Väga kulunud hammasratastele keevitatakse peale ja lihvitakse kopeermasinaga. Selleks oleks loomulikult uut hammasratast kõrvale vaja.

[Pilt: roolikarp_jupp.png]

[Pilt: roolikarp.png]

[Pilt: karp2.png]

[Pilt: puks.png]

[Pilt: puks2.png]
Vasta

Unustasin pukside materjali kirjelduse...

[Pilt: materjalid2.png]
Vasta

Hr. Muffff. Kui hr.Formika seda tunki ei taha siis võid ka mulle pakkuda... Kuigi mul vist kuskil on olemas ka juba üks. Enne sõda olid enamvähem kõigil Gazidel sellised tungid.

(01-01-2018, 23:16 PM)Mufff Kirjutas:  See oli vist küll mingi vana Gaz-i tööriistakasti nimekirjas:

[Pilt: tooriistad.png]
Vasta

(01-01-2018, 23:57 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Hr. Muffff. Kui hr.Formika seda tunki ei taha siis võid ka mulle pakkuda... Kuigi mul vist kuskil on olemas ka juba üks. Enne sõda olid enamvähem kõigil Gazidel sellised tungid.

(01-01-2018, 23:16 PM)Mufff Kirjutas:  See oli vist küll mingi vana Gaz-i tööriistakasti nimekirjas:

[Pilt: tooriistad.png]

Eks ma vaatan siin selle pilguga ka ringi, mida Sulle pakkuda on. Üks väidetavalt Gaz-AA esisild vedeleb mul küll hoovi peal.

Mis ei tapa, teeb vigaseks!
Vasta

Ulme töö on masina kallal, jõudu ka sel jätkuval aastal. Üks mu igapäevane lemmik tegevus selle teema lugemine kui uuendusi satub.

Ei tea suurt ei MM'ist ega AA'st ja nende erisustest aga ehk on abi:
http://soov-ee.postimees.ee/4721264-gaz-...tails.html

Miskine omavalmistatud traktor müügis.
Vasta

Tänud! See elukas käis siit läbi ükspäev. Siit selle hinna eest midagi kasulikku võtta pole kahjuks.
Vasta

Vaatasin et mul on üks vanematüübi rehv ka olemas...

[Pilt: IMG_3277.JPG]

[Pilt: NTAPwzfJw9E.jpg]

Kahju et üksik...
Vasta

Internetist jäi selline tore pilt silma. Pildil on ka Gaz 55. Kasutati Kaukaasia vangi filmis. Seal oli küll teda kõvasti modifitseeritud....

[Pilt: 26232950_721766471346403_455136636462679283_o.jpg]
Vasta

(31-12-2017, 18:40 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Vanadest ajalehtedest jäi silma et Ford AA-d müüdi 55 hobujõulisena. Ja oli ka saada 8 silindrilise mootoriga. Midagi vist sassi aetud...

"Postimees" nr 50 - 20 veebruar
1931:
Veoautodest:
AA teljevahega 131 tolli, 4 silindriga ja 55 hj. 2895.- ja sama topelt tagaratastega 3020.-,
AA teljevahega 157 tolli, 8 silindriga ja 85 hj. 3070.- ja sama topelt tagaratastega 3165.-,
Õhtune aeg, nägemine vilets, ma ei leia ajalehest seda silindrite ja võimsuste juttu!?
Vasta

(02-01-2018, 23:55 PM)Raivo Kirjutas:  
(31-12-2017, 18:40 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Vanadest ajalehtedest jäi silma et Ford AA-d müüdi 55 hobujõulisena. Ja oli ka saada 8 silindrilise mootoriga. Midagi vist sassi aetud...

"Postimees" nr 50 - 20 veebruar
1931:
Veoautodest:
AA teljevahega 131 tolli, 4 silindriga ja 55 hj. 2895.- ja sama topelt tagaratastega 3020.-,
AA teljevahega 157 tolli, 8 silindriga ja 85 hj. 3070.- ja sama topelt tagaratastega 3165.-,
Õhtune aeg, nägemine vilets, ma ei leia ajalehest seda silindrite ja võimsuste juttu!?

Jah, siin tõesti pole. Mina lugesin seda infot siit...

http://www.haaslava.ee/pages/files/teata...leht95.pdf

Küllap siis seal ongi see kala. Vabandan. Oleksin pidanud kohe viitama ja kontrollima...

Aga tänud et viitsisid kontrollida!
Vasta

Lappasin karbi kokku tagasi. Enamvähem reguleerisin ära ka aga kuna tegu on ikkagi veoautoga siis käe vahel asju logistada pole eriti mõtet. Kui alusvanker koos on siis käib karbi uuesti üle. Rooli otseasendisse jääb võibolla väike lõtk. Muidu hakkaks karp väga pooma....

[Pilt: 20180103_230144.jpg]

Karbil oli ilusti õige määrdekork ka peal. Teisel karbil on selle asemel tavaline polt. Karbil ilmutasid ennast mingid numbrid....

[Pilt: 20180103_230216.jpg]

Olgu veel öeldud et pigem olen ajaloohuviline kui autohuviline. Püüan asju pigem konserveerida(niivõrd kuivõrd võimaluste ja oskuste piires) kui ilusaks teha. Asjade ülevärvimisest muidugi ei pääse. Sellega seoses võib mõnel mehel valus vaadata olla. Et miks asju siledaks ei lihvi jne. Näiteks nagu Muinsuskaitse amet mille eesmärk on asju säilitada tulevikuks kuna me keegi ei tea mis uurimis ja konserveerimis tehnoloogiad neil kauges tulevikus olla võivad. Tehnika areneb kiiresti.
Eelkõige tahaks et auto oleks nagu ajamasin mis su ajas tagasi viib kui sellesse istud...
Vasta

(04-01-2018, 00:18 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Rooli otseasendisse jääb võibolla väike lõtk.
Kannan nüüd meelevaldselt paarkümmend aastat uuemale roolisüsteemile üle. Tehtud nii, et keskasendis lõtk minimaalne ja serva poole suureneb mõlemas suunas. TEOORIAS on võimalik keskasendi lõtk kompenseerida kui tigu mõttega lihvida. Samas kui lõtk on alla poole tiiru, siis saab veel sõita ja ega Sa ringrajale lähe Big GrinBig Grin

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(04-01-2018, 00:18 AM)Taaviw126 Kirjutas:  Lappasin karbi kokku tagasi. Enamvähem reguleerisin ära ka aga kuna tegu on ikkagi veoautoga siis käe vahel asju logistada pole eriti mõtet....

Kui kenasti pestud karp panna kokku väga väikse loksuga, siis õli sissevalades ongi kõik OK.
Vasta

Kaalusin korra seda lihvimise asja aga ei hakka veel jamama enne kui alusvankri küljes ära saab proovida. Sisse panen kõige paksema õli mida leida suudanSmile muidu hakkavad raudselt simmerid jooksma. Kui 10 aasta jooksul 100km sõita siis pole vast hullu et mingi moos sees on...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne