Gaz MM-V 1942

(01-12-2019, 23:21 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Pildil pole küll Gaz aga kas keegi saab aru mida nad veel peale Zisi pakkusid? Ehk oli Gaz ka nende valikus olemas? Reklaam on aastast 1936.
Konkreetselt peale ZIS 21/73 hj ei midagi, kiidulaul sellele kehvadele teedele ja ülekoormamistele sobivale massinale. Pelalkirjal nõuk. veoautod ja bussid, teksti viimases reas et laos on mitut tüüpi erineva hinnaga ja kõik varuosad.
Vasta

1938. imporditi Eestisse ... 6 sõiduautot GAZ ... ja 2 veoautot GAZ.
1939.  I poolel veeti sisse 4 sõidu- ja 3 veoautot GAZ.
1940. a. 1. jaanuari seisuga oli Eestis registreeritud ... 8 sõiduautot, 7 veoautot (sh 1 tuletõrjeauto) ja 3 autobussi GAZ. Lisaks kuulus kaitseväele 2 veoautot GAZ AA.

lehelt: http://eag.vanatehnika.ee/ewesindused.html
Vasta

(01-12-2019, 23:48 PM)honkomees Kirjutas:  
(01-12-2019, 23:21 PM)Taaviw126 Kirjutas:  Pildil pole küll Gaz aga kas keegi saab aru mida nad veel peale Zisi pakkusid? Ehk oli Gaz ka nende valikus olemas? Reklaam on aastast 1936.
Konkreetselt peale ZIS 21/73 hj ei midagi, kiidulaul sellele kehvadele teedele ja ülekoormamistele sobivale massinale. Pelalkirjal nõuk. veoautod ja bussid, teksti viimases reas et laos on mitut tüüpi erineva hinnaga ja kõik varuosad.

Omaette huvitav on, et selles kuulutuses veel tsaariaegset kirjakeelt kasutatakse. Muidu muutus Venemaal kirjapilt kohe peale revolutsiooni selliseks, nagu me teda tänapäevalgi tunneme.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta

(02-12-2019, 03:08 AM)Mossemees Kirjutas:  Omaette huvitav on, et selles kuulutuses veel tsaariaegset kirjakeelt kasutatakse. Muidu muutus Venemaal kirjapilt kohe peale revolutsiooni selliseks, nagu me teda tänapäevalgi tunneme.
Emigrandid kasutasid ju edasi "õiget" kirjapilti ja nii oli see kõigis maades, kus venelasi oli.
Vasta

Ühtegi juppi ega vrakki ei tasu ära põlata nii vana masina puhul. Metsast leitud põlenud raami küljest läheb päris mitu asja käiku. Näiteks need tagavedru võllid. Tagavedru kiigub nende otsas.

Võrdluseks näide kulunud ja kulumata asjast...

[Pilt: 20191207-003007.jpg]

[Pilt: 20191207-003035.jpg]

[Pilt: 20191207-003021.jpg]

Enamuste juppidega ongi nii et 90% ajast kulub sellele et asi üldse lauale jõuaks. Raam oli vaja metsas pooleks lõigata. Läbi tiheda võsa tee tekitada jne jne.
Vasta

Vaikselt ikka nokitsen siin. Jupid on vist sõna otseses mõttes sõjast läbi käinud. Kõverad ja mõralised. Igav ei hakka....

[Pilt: 20191213-005309.jpg]

[Pilt: 20191212-232200.jpg]
Vasta

Pilt internetist. Minu autol tuleb teistsugune värv...

[Pilt: 80387892-2515979491972733-5404939857791287296-o.jpg]
Vasta

Tänud Silver12-le esiklaasi eest! Klaas oli olnud kasutusel sauna eesruumi ukse kohal aknana. Lammutamistööde käigus tundis Silver tänu sellele teemale siin klaasi ära. Vajab veel korralikku puhastamist.

[Pilt: 20191219-231251.jpg]

[Pilt: 20191219-231228.jpg]

Klaas on kerge pruunika tooniga. Arvasin algul et vanusest aga tundub et ei ole kaa. Sest osa klaasist jäi seina sisse varju ja on täpselt sama tooni. Keegi oskab kommenteerida?

Aknaraamil on õnneks klaasitihendid säilinud.

Raamiga jauramine käib. Aga ei midagi märkimisväärset. Pressi all õgvendamine ja liivaprits. Kõik talad on igatpidi kõverad. Aga saab päris hea. Korralikku raami ei ole nende 2.5 aasta jooksul leidnud. Ja ega vist ei leia kaa....
Vasta

Tsitaat:Klaas on kerge pruunika tooniga.
Ma kindel pole aga mõte viis kohe ühe juhuseni. Aasta võis olla 60 või 61. Olin siis 11 või 12 a vana. Viskasime vennaga mõned kivid mööduvale aeglaselt liikuvale autole järgi ja viimane venna visatud kivi tabas GAZ 51 kabiini tagaakent. See purunes aga jäi terveks ilmselt kahe klaasikihi vahel oleva kile tõttu. Just see klaas oli ka pruuni tooniga ja me arvasime, et kile oli päikese käes muutnud värvi. Muidu olid nad ju läbipaistvad ehk valged. Võimalik, et me tol ajal ei teinud vahet 51 ja aa ja mm vahel, üks krusa kõik.

Ja veel, see klaas ei läinud soolaks, tekkisid praod nagu päiksekiired.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Kerge pruunika jumega on ka Gaz-51 puukabiini tagaklaas, mis samuti võib muutuda nagu mosaiigiks aga laiali ei kuku.
Vasta

[Pilt: 20191222-191925.jpg]

[Pilt: 20191222-191911.jpg]

Pildilt on üks ristitala veel puudu....

Praegu on pildil 7 erineva auto jupidSmile selle kohapealt palju hullem ei saaks olla enam.
Vasta

Mina ootan väga pikisilmi selle auto valmimist! Saab ilus asi olema ja uskumatu mis turbast leitud tükkidest taas auto saab! EDU!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta

Mingi Gaz MMi skelett hakkab vaikselt moodustuma. Nokitsemist veel jagub palju enne kui neetima saab hakata. Enne tuleb pikkadele taladele paar asja külge neetida ja siis alles ristitalad....

[Pilt: 20191224-043815.jpg]

[Pilt: 20191224-043744.jpg]

[Pilt: 20191224-043756.jpg]
Vasta

Jäi silma, äkki saab ühtkomateist nende küljest Wink


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

https://www.osta.ee/ru/gaz-aa-zis-pobeda...80100.html
Äkki on kasuks
Vasta

Tänud kõigile linkide eest!

Vahepeal jäin päris haigeks. Siis sain terveks ja kooserdasin metsas. Väga head ilmad on kooserdamiseks.

Olude sunnil pidin oma kola natu kokku suruma. Raam tuleb poltidega kinni tõmmata. Siis veel igatpidi üle kontrollida ja alles siis neetima hakata. Proovisin paari juppi peal neetimist ja saab hakkama küll.

Pildil on kõik üle käidud kola väljaarvatud tagarattad ja käigukast. Hea on vaadata küll ausalt öeldes. Iseenesest pole siin midagi erilist aga kui vaadata tagasi selle teema esimesele leheküljele siis võtab muigama küll.

[Pilt: 20200115-013056.jpg]
Vasta

MMi senise ehitamise juures oli palju abi Margusest kes läks paremasse kohta kus Indiane ja teisi vanu mootorrattaid ka loodetavasti rohkem on. Kindlasti on...


[Pilt: received-396126604352559.png]
Vasta

Keegi kodanik pakub Facebookis rattaid müüa. Kui seda posti nägin, tuli siinne teema meelde. Linkida sinna ei oska, aga kontaktandmed olivad avaldatud: Karl Gudim‎ to Vanavara ost-müük
Tel 5074431
Vasta

Tänud! Peab uurima...

Viskasin käigukasti ka külge et saaks esisilla tugihargi kinni panna(kinnitub käigukasti külge). Siis saab teda töökojas ringi veeretada ilma et ta jalgu jääks ja rahulikult needi kaupa neetida raami....

Kast kumab natu teistmoodi läbi. Sellest ka tooni erinevus. Värv sai ikka sama ja ka samapalju kihte.

Ja vaheduseks tahaks teisi asju ka nokitseda peale raami. Suht siiber raamist jubaSmile aga raami valmimine oleks suur verstapost selle masina ehitamisel.

[Pilt: 20200117-021652.jpg]

[Pilt: 20200117-021635.jpg]

Ärge väga pisivigu piltidelt otsige. Neid jagub ja neid ma ka enamjaolt tean. Aga praegu on põhirõhk et saaks suurem mass üle käidud ja viisakaks tehtud. Nokitsemine jääb viimaseks tööks ja arvatavasti venib ka pikale.
Vasta

Sellist masinat oleks patt ülerestaureerida  Wink Las ikka jääb sõjaaegse masstootmise pohhuism sisse veidike.

M: Skoda Felicia 1995 osadena.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne