Üritus vana Gauja uuesti elustada
#1

Nii,täna sai siis enda ravimatut vanarauapisikut natuke veel rahuldatud ja toodud T-16 kastis legona vist \'57 aasta gauja
sellel on see päris vana
mootor,nn.\"sepa tehtud\"(robustne,siduripoolne karter ovaalne).Mootor ei olnud ~8 aastase küüniall seismise tagajärel kinni jäänd
otsin korralikku istet ja küljeplekke.Raami panen enda oma,mootori panen Hõljuki endise d4 peale(suht vähe sõitnud,vahetan aind rõnga arvatavasti)
Loodan ta valmis kunagi saada ja maksimaalselt originaali ajada.

Retro-Style




Vasta
#2

Standartne Nõukogude võrr, pulga peale ümber tehtud käepärased vahendid parandamiseks jne. Kui sa asuksid Pärnus tuleks teeks Laupäeval pilte niikuisjõuaks. Edu ehitamisel saad kunagi \"Oldmoped\"iga võrreldaToungue Ja muideks kasutaja \"H...\" on mullegi võrri projektis kõvasti varuosi ,abi ja innustust andud.
Vasta
#3

Mina tahaksin kunagi kätte saada D4 jalgrattale paigaldamise komplekti (et see olemas olevate D5, Irtõsh\'i ja Ö.W.A. abimootorite kõprval oleks).

Aga kardan, et selliseid ajsu enam eriti ei liigu.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 150 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni suve lõpuni oleme avatud R,L,P kella 11-18
Vasta
#4

Tziklivend Kirjutas:... \'57 aasta gauja...
Mootor paistis täitsa heas vormis olevat,see on see päris vana jõuallikas,nn.\"sepa tehtud\"(robustne,siduripoolne karter ovaalne,mitte selline jõnksudega nagu need uuemad...
...vähe sõitnud,vahetan aind rõnga arvatavasti...

ei julge küll just pead panti panna aga:
Gaujat hakati hiljem tegema kui 57a

Vana tüübi mootoriga ei ole seda toodetud. Enmus on üldse D5 mootoriga tehasest väljunud.
See vana mootor oli müügil jalgratta abimootorina ja pisipartiina tootis Lvovi tehas sellega ka mootorjalgratast \"B-901\".

Kas see rõnga vahetus on ikka vajalik, ise kirjutasid, et vähe sõitnud siis ei taha uskuda, et see mootor on juba 10-15 tuh läbisõiduga ja juba rõngavahetust nõuaks. Vanemad 1 rõngaga mootorid on ka teistsuguse rõngaga kui uued. Rõnga otsad ei ole mitte risti vaid lähevad otsast kitsamaks ja on vaheliti. Osadel vanadel mootoritel on ka rõnga keskel ühes ääres sees sälk ja kolvi rõngasoones lukusti.
Vasta
#5

oldmoped Kirjutas:ei julge küll just pead panti panna aga:
Gaujat hakati hiljem tegema kui 57a

Ei julge 100% kinnitada just aga... aastat 20 tagasi mäletan ühe \"kõvera\" raamiga punnvõrri jäänuseid (a la Gauja) ja esikahvel oli ka 1 tõmbevedruga ülalt (a la Gauja) ning porilauad sellised keskelt kõrgendiga (a la Riia toodang 1950te teisel poolel). Ning mootor (üsna paljaksroogitud kest), mis samasse komplekti kuulus, kandis eraldi needitud silti, kus olid miskeid kirju ja numbreid ja aastaarv 1957. Ja sadul oli selline lai isend, vahtkummi peal tumepruun dermatiin mustade kantidega.

Kahjuks ei ole seda kohtagi enam üle 10 aasta olemas (tükkide saatusest ei tea midagi, kardan, et prügimägi), nii et vaid mälestus.

Loomulikult ei ole see fakt mingi tõestus. Juhul, kui mälestused on õiged, võivad need ikkagi pärineda ka miskilt peredelkin/samokompunn isendilt

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 150 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni suve lõpuni oleme avatud R,L,P kella 11-18
Vasta
#6

Näpukas eelmises kirjas - Gauja kahvel on ikkagi KAHE tõmbevedruga, mis asuvad ülaosas.

Millele aga kuulub vedrustus-esikahvel, mis liigendite jm osas on Gauja kahvliga sarnane, aga vedrud on kahvlist eespool ja loomulikult siis toimivad survevedrudena, seda ma ei tea. Selline isend on ka mulle kätte sattunud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 150 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni suve lõpuni oleme avatud R,L,P kella 11-18
Vasta
#7

Sorry nüid tugevasti OT aga keegi rääkis voorumis kunagi unenägudest. Siin jälle abimootoritest jutt. Eila öösi nägin unes, et mul oli abimootoriga vana meestekas. Ja mootoriks sellel oli 45cui WLA. Big Grin Kruiisisin sellega mööda ilma ja võmmid ei saand sittagi aru.
Big GrinBig GrinBig GrinBig GrinBig GrinCool Tehke kutid võrriteadlased järgi!Toungue

Terv. Ivar

loll on loll olla.
Vasta
#8

eile võtsin mootori,istme ja trossid/gaasikäepideme maha.Täna nägin jupp aega vaeva poritiibade roostes poltide lahti saamisega.Enamus polte lõikasin puruks,sest ei aitand enam Würthi kvaliteetne keemia kah.
Ja ma täitsa usun,et sellel rattal pole seda mootorit vahetatud.Paljud soovitavad selle vanaraua emexisse viia või prügimäele visata....

Retro-Style




Vasta
#9

Kui otsustad ikka ära visata,siis ütle millal ja kuhuWink
Ma taastan sõbra oma.Raamilt pole küll peale raaminumbri midagi(raam algosadeks laiali ja ootab liivapritsi)leidnud,mis näitaks mis aastal ta sündis.Mootorit ei ole veel jõudnud lähemalt uurida,esmane visuaalne hinnang oli,et tegemist D5ga.

Küljes oli küll registri märk--kuid kas see on õige ja kas selle järgi saab vähemalt ligikaudse aja teada,ei tea?

kahjuks pildi kvaliteet kehv.
Vasta
#10

tziklivend
sa osta uued laagrid sisse kui pesad on vigased siis lase õigesse mõõtu lasta ja suurem laager sisse vms ...küll asja saab




edu ehitamisel
Vasta
#11

Raigo Kirjutas:tziklivend
sa osta uued laagrid sisse kui pesad on vigased siis lase õigesse mõõtu lasta ja suurem laager sisse vms ...küll asja saab




edu ehitamisel


raami keskosast,kus pedaalid tal kunagi olid,on laagripesad välja pekstud.
Neid suuremaid laagreid ei saa sinna kuidagi panna.Selle raami peale ma teda ehitama ei hakka,mul palju kobedam raam garaazis lakapeal.Soojemate ilmadega tuleb ära kruntida.
Ja edu on alati vaja.Wink

Retro-Style




Vasta
#12

täna sai siis esimene porilaud vanast värvist puhtaks tehtud,suht haljas on nüüd ja jääb ootama krunti.

Retro-Style




Vasta
#13

Tziklivend Kirjutas:raudtoru pole enam probleem,aga selgus et laagripesad on raamist välja pekstud toru toppimisegaSad

aga milles on probleem, ma aru ei saa... need laagripesad ei ole ju raami osa vaid ongi ärakäivad detailid ja need oleks tulnud puhastamise ja värvimise ajaks ju nagunii ära võtta (ja siis oleks nagunii juba targem olnud need ka uutega asendada), nüüd on juba pool tööd sinu eest tehtud... jääb üle ainult, kui raam lõpuks valmis on, uued pesad sisse pressida.
Vasta
#14

Keskmise (vända-) laagri kausid peaksid Gaujal olema tavalise jalgratta omad. St hakkama igalt Riia jalgrattalt (vrakke siinmail massiliselt) ning mitmetelt hilisemateltki Vene jalgratastelt, mille korraö eviti tehnoloogiat, kus koonused olid võlli peal keermega, mitte keermega raami sees. Nt kokkupandavatel jalgratastel (Aist, MMVZ), suurtel meeste-Minskitel, Saljutidel jms on paljudel samad laagrid.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 150 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni suve lõpuni oleme avatud R,L,P kella 11-18
Vasta
#15

Kurtnas tuleb müügile üks enam vähem komplektne Gauja, hetkel pole küljes küljeplekke, kuid on lootus needki üles leida, puudu veel gaasikäepide aga see on väike mure.
Lisaks sellele tuleb müüki üks Riga-11, ülivähe sõitnud, seisnud ühel taadil viimased 20 aastat kuuris lae all. Hinnad nagu ma kuulsin tulevad küllalt kõvad kuid arvatavasti leidub fänne ka selle raha eest.
Tervitades
Vasta
#16

millal see Kurtna laat toimub?
Vasta
#17

hiljaks jäid eelmine nädal oli,nüüd tuleb oodata sul sügist
Vasta
#18

m2rtu, EDIT-i nupu alt saad oma varasemaid postitusi parandada.

m2rtu Kirjutas:vabandust eelneva segase texi eest, tahtsin viimases lauses kirjudada:: Ja kui kellegil on veel gaujast pilte ja need siis siia teemasse yles panex olex tänulik, oldmopeedi nelja ja tamar99 kahte, gauja pilte olen näinud. Veel kord vabandust.
Vasta
#19

aitähäSmile olen uus siinWink sain nüüd kohe targemaxToungue
Vasta
#20

samuel Kirjutas:Kurtnas tuleb müügile üks enam vähem komplektne Gauja, hetkel pole küljes küljeplekke, kuid on lootus needki üles leida, puudu veel gaasikäepide aga see on väike mure.
Lisaks sellele tuleb müüki üks Riga-11, ülivähe sõitnud, seisnud ühel taadil viimased 20 aastat kuuris lae all. Hinnad nagu ma kuulsin tulevad küllalt kõvad kuid arvatavasti leidub fänne ka selle raha eest.
Tervitades

Kurtna laadal küsis 1 sell miski räbala eest 8kilo eesti raha.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne