Terve päev juba...
#1

...uudised jauravad vabatahtlike päästjate autode teemal, et need on vanad ja osad ei läbi ülevaatust ja peaks nad kõik rajalt maha võtma.

Ise mõtlesin, et kumb parem on, kas see et maja põleb maha ja "thats it" VÕI mulle sõidab appi kamp hulle, kes tule kustutavad. (ok, nende auto pole kõige uuem)
Mina võtaks selle teise variandi. 
Ja selles mõttes ei oska riigi reageerimise peale midagi öelda.

Kas paneme need objektid, mis need mehed, keda riik peaks kätel kandma, oma vanade autodega kustutanud on, uuesti põlema?

Või mis teie arvate?

See lollus on siin kirjas: https://www.postimees.ee/4326887/paljud-...o-lopetama

.
Vasta
#2

Jah lugesin seda uudist hommikul.
Suht nukker teema.
Ma ei ole just väga enam kursis,kuidas nende ülevaatustega lugu.
Kuid töökorras tahnika on ju see küll.
Hiljuti oli artikkel,kus edaspidi hakkabki just vabatahtlikkusele riik rõhuma...
Kuid tehnikat ju vabatahtlikele uut ei anta.
See sarnane teema,mis kunagi oli vist Läänemaal.Kus lumi uputas
maailma ja mingi põllumees otsustas  inimestele appi tulla ja lükkas
külavahe teed oma traktoriga milles oli sinine kütus sees.
Vist sai trahvi,Ma täpselt ei mäleta.
Kui mul miskit põlema läheb siis appi ootaks ikka.Loomulikult,et pääste jõuaks turvaliselt kohale.
Loodame,et midagi ei juhtu.Kuna komandodes on ikka suht vähe päästjaid tööl.
Maa piirkondades.
Ise kah endine päästja...
Vasta
#3

Mina olen aru saanud,et nende seaduste,nõudmiste ja muuga on mindud liiale. Jääb mulje,et me oleme nagu katseklaasis.... No ja mis siis ,et tuletõrjeauto on vana,ei ole ülevaatust,kindlustust jne. Oleks praegu sõja-aeg,mitte kellegil ei tuleks isegi mõttesse uurida või nõuda,et kas sellel veel liikuval autol on TÜV ja kindlustus. Puuduseks ei oleks isegi puuduvad kastilauad,istumiseks mõeldud pingid,ollakse isegi nõus hammastega raamist kinni hoidma,pea-asi,et peal püsiks.... Big Grin

Seega idikad,meie lihtrahvast võite mõnitada,kottida ja peedistada aga vaat tuletõrjujaid,politseinikke ja arste ärge puutuge raisk!
Kui midagi puudust märkate siis pigem aidake! Kõike olete juba liitnud,hakkinud ja kottinud.
Rohkem nagu pole midagi lisada.

T.
Vasta
#4

Seal all kohe samal teemal lugu sellest kevadest, millest nähtub, et masterplanni järgi peaks vabatahtlikke ja neile antavat raha hoopis juurde tulema.
https://pluss.postimees.ee/4085277/peagi...1465524441
Vasta
#5

Töötasin ka ca. 15 aastat tagasi päästeameti liinis.  Päästjad kuuluvad sinna gruppi, keda võib lõputult "optimeerida", kuna sealt ei ole karta piisava tugevusega poliitilist tagasilööki, mis otsustajatele ohtlik võiks olla. Nii lihtne ongi.
Vasta
#6

Eeldamine on perse keeramise ema, ma ei eelda midagi vaid pooldan et need vanakesed (paakautod ja tulekustutusautod) kes suudavad ringi toimetada, las toimetavad. Me külas hoitakse veel Gaz 66-te elus, tõsi küll viimased 3 kuud pole ise huvi tundnud 66 vastu. Kujutan ette olukorda kui on tulekahju ja kohale ilmub punavalge ZIL (oksjonilt ostetud päästeauto) ilma ülevaatuseta, ilmselt seejärel saab trahvi.
See artikkel tegi mu meele kurvaks lausa

Veel pole maha löödud
Vasta
#7

Kui valida on, et kas mahapõlenud maja või kõrvalkülast tulnud ühe pidurdava rattaga ZIL paakauto, mille pumba kergelt vindine päästja reisi ajal siiski käima sai, siis mina valin viimase variandi.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

Päästetud elud vesrus puuduv ülevaatus?
Vasta
#9

Elust enesest...


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#10

(29-11-2017, 22:21 PM)Marko Kirjutas:  Kui valida on, et kas mahapõlenud maja või kõrvalkülast tulnud ühe pidurdava rattaga ZIL paakauto, mille pumba kergelt vindine päästja reisi ajal siiski käima sai, siis mina valin viimase variandi.
Aga kui on valida mahapõlenud maja ning ühe pidurdava rattaga ja kergelt vindise päästja poolt ZIL-paakautoga kastisõidetud autosuuruse seltskonna vahel? Noh, sest vesi läks loksuma ning kuna teel oli kiilasjää ning kaks õlut tagasi läks meelest ära, milline ratas sellel kärul viimati pidurdas, siis, ups, läks nii... Tõenäoliselt sõltub vastus sellest, kas kujutada end ette majas- või autosolijaks.

Olge nüüd ikka mõistlikud, ühte elu ei päästeta kunagi teise arvelt ning sellist juttu pole küll mõtet rääkida, et sõitku aga pidruniteta ringi. Õnneks on nii minu kui Marko postitus suhteliselt asjatu, sest priitahtlikud ei ole kangelased mitte ainult tulekustutamisel, vaid ka tehnikaremondil, sest üldjuhul on nende tehnika ikka enam-vähem sõidukõlbulik ning ohutust mõjutavad asjad (ma vähemalt loodan) hoitakse toimivatena. Mittetöötavate kaugtulede või roosteaukliku kabiini pärast nüüd ikka keegi korduvat ju ei hakka panema...

Normaalne lahendus võiks olla see, et priitahtlike pritsuautodele võiks ehk vähemolulisi TÜV nõudeid leevendada, kuid päris nii ikka ei saa, et seni kuni liigub, ongi kõik hästi.
Vasta
#11

Kott tõmmatakse pähe igal lihtinimesel ja kõrgematel on pohlad, kas vilkuriga või vilkurita...

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta
#12

Päästetehnika võiks olla ülevaatusest vabastatud, küll nad hoiavad ise korras, vähemalt meie kandis. 
 Ega enam ei ole 90ndate alguse ajad kus kaitseliidus olid vanamehed koos ja panid tina. Praegu palju noori ja entusiastlikke tegelasi(ja ka vanemaid et keegi ei tunneks ennast diskrimineeritult).
   Kui mõni türbel tahab trahvi teha las siis teeb, tuleb ikka odavam.
Vasta
#13

(29-11-2017, 22:48 PM)41Degree Kirjutas:  ...  sest priitahtlikud ei ole kangelased mitte ainult tulekustutamisel, vaid ka tehnikaremondil, sest üldjuhul on nende tehnika ikka enam-vähem sõidukõlbulik ning ohutust mõjutavad asjad (ma vähemalt loodan) hoitakse toimivatena. Mittetöötavate kaugtulede või roosteaukliku kabiini pärast nüüd ikka keegi korduvat ju ei hakka panema...

ära sa loodagi, heitgaasidega kindlasti läbi ei saa, muidu ei tule tulekahjust suuremat õhureostust.
Vasta
#14

Hiljuti Soomes sõitis minu pargitud veokile otsa päästeauto mille meeskond tuli parklasse purksi nautima.Viisakate kodanikena oodati ära minu saabumine ja nädati mis tehtud sai.Tunnistati süüd ja anti oma andmed. Liikluskindlustust aga polnud näidata.Neil mingi ühine tehnika kompleks kindlustus mis meiliti hiljem eestisse ja toimis.
Vasta
#15

Nüüd hiljuti Päästeamet sai päris palju uusi autosid ja seni kasutuses olnutest paljud lähevad(läksid) vabatahtlikele.
https://www.rescue.ee/et/paasteamet/uudi...meks-kroot
Vasta
#16

karta on,et paljud masinad põruvad heitgaasidega.persses pidurid ja pooltühi paak on tore kooslus Big Grin Big Grin Big Grin kunagine keila linnapea keeras piimapüti pooliku paagiga uperpalli kui nooruses kevas autojuht oli.
Vasta
#17

Üks näide:
Vabatahtlike komando varustuses on kolm autot, GAZ66 (veepaak on katki, keevitada enam ei kannata, vett ei pea), ZIL131 (mootoris kobin sees, õlirõhku pole) ja Scania Vabis aastast 1967 (enam-vähem töökorras, maksimaalne kiirus 60 km/h), meeskonnas neli meest vanuses 60-70 aastat, veel kaks Soomes töötavat nooremat meest ja veel üks mees, kes kaalub 160 kg. Toetusavalduses on kõik need kolm autot ilusasti kirjas. Kas sellele komandole riigi raha eraldamine on otstarbekas?
Vasta
#18

(30-11-2017, 09:38 AM)Raudpats Kirjutas:  Kas sellele komandole riigi raha eraldamine on otstarbekas?

Kaugelt vaadates võib tunduda,et polegi. Aga kohalikus plaanis on küll.
No kui ei taha anda siis ärgu andku,nagunii ei huvita suures linnas kedagi,et kuskil pärapõrgus abi oleks vaja. Nähakse ainult oma nina ette ja sedagi ainult mõne päeva jooksul. Kui tahate kõik välja suretada siis andke aga minna. Aga lõpuks lendate ka ise oma kohalt,sest pikapeale jõuab kõigile kohale,kes selle asja tuksi keeras. Big Grin
T.
Vasta
#19

(30-11-2017, 09:38 AM)Raudpats Kirjutas:  Üks näide:
Vabatahtlike komando varustuses on kolm autot, GAZ66 (veepaak on katki, keevitada enam ei kannata, vett ei pea), ZIL131 (mootoris kobin sees, õlirõhku pole) ja Scania Vabis aastast 1967 (enam-vähem töökorras, maksimaalne kiirus 60 km/h), meeskonnas neli meest vanuses 60-70 aastat, veel kaks Soomes töötavat nooremat meest ja veel üks mees, kes kaalub 160 kg. Toetusavalduses on kõik need kolm autot ilusasti kirjas. Kas sellele komandole riigi raha eraldamine on otstarbekas?

Mina paneks Zili turgu, nii nagu ta hetkel on, ja teeks 66e ja Scanni korda. 
(kolme autoga nagunii korraga ei sõida)

160kg paneks dieedile, muidu ei jäksa ta midagi teha ja sureb enneaegselt ära.

Raha oleks ikka vaja. Et paagid täis ja akud uued peal oleks.
Ja pidurid korras. Heitgaase sihukestel nagunii keegi enam ei mõõda.

.
Vasta
#20

(30-11-2017, 10:52 AM)stihl Kirjutas:   Heitgaase sihukestel nagunii keegi enam ei mõõda.

.
Ei oska öelda, veel mõned aastad tagasi mõõdeti küll 1970-1980 aastate väljalaske uazikul, mossel ja nival gaase. Egas need 66-d jms ka vanemad pole. Õnneks on need normid leebed, vaid mossel oli probleeme aga mõningase gaasitamise järel sai ikka läbi. Nüüd pole küll kümmekond aastat enam nendega ülevaatusele asja olnud, seisavad kuuri all.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne