Autoremondi hüvitus ebakvaliteetse varuosa töttu
#21

(18-12-2017, 14:39 PM)tiitnato Kirjutas:  A...
Samas kui töökoda oleks ise vale jupi toonud siis on see aeg töökoja oma mure ja kliendile selle eest arvet esitada ei saa loomulikult .
 ...

mõnedes suuremates töökodades on mu vanale masinale tellitud vale juppe ... ise olen tema väljalaske/ülemineku eripäradest teadlik ja oskan tellida - passis 2003 a väljalase aga tegelikult toodetud 2002 (ostetud tehase laojääk) ja sellises komplektsuses esines kuni 2003 juunini. Sealjuures piduritrumlite mõõduga ka kala sees, kataloogid näitavad vale mõõtu ...

P.S. olen ka esinduses käinud mitu korda garantiiajal, kuna oli saabunud vale jupp - keegi ei maksa sõidukulu ega ajakulu kinni, tegelt läheb terve päev raisku.
Vasta
#22

Jah, tavainimesele on vase jootmine kõige normaalsem juhtmete ühendamise viis. Eriti koostöös liimiga termokahanevaga. Aga ka töömahukas ja ebamugav, mistõttu raha eest ei viitsi keegi seda teha, pigem pigistatakse klemmid otsa ja mõnda aega käib kah.

Need nn vaheleasujad-vargapesad rikuvad ära ka selle juhtme, mille vahele ta pannakse (lõhuvad kiudusid) ja lasevad niiskuse isolatsiooni alla. Tulemuseks on halb kontakt.

Juhtme otsa käivad kingad on meil kaubanduses saada tunduvalt halvema kvaliteediga, kui need, mida autotootjad oma juhtmestikes kasutavad. Samuti pööra tähelepanu vabriku pressimise kvaliteedile võrreldes selle tööga, mida meie laialt levinud odavad hiina presstangid teevad.

Minu kogemus on see, et kui elektriga on mingi jama, siis tuleb otsida kodumaal tehtud ühendusi - tehase omad on tunduvalt murevabamad. Ja enamasti ei ole viga mitte loogikas või vales dimensioneerimises, vaid nendesamades vargapesades või roostes klemmides.
Vasta
#23

Kuni teemaalgatajal pole täpsemat selgitust, mis selle laagriga seoses juhtus - jooksis kokku või lendas laiali või läks ristipidi pooleks ja mis oli kaasnenud rikke tunnused -, siis on esimene käik ilmselt ikka tagasi sinna töökotta.

Sealsest suhtumisest ja selgitusoskusest sõltub, kas pöördumine TKAsse kannab endas pretensiooni töökoja või varuosamüüja suunas. 
Poleks vist väga ebatavaline töökoja puhul, et probleemne detail on juba lennanud prügikasti ja teema unustatud. Ega klient ka ju ei tea, et peaks katkise detaili endale nõudma edasiseks protsessimiseks. Samas võiks olla töökoja huvi tõestada, et tegu polnud paigldusveaga. 

Millegi tõestamine kliendi poolt ei saa lihtne olema ühelgi juhul. 
Mõistlik oleks juba eelnevalt kalkuleerida, kas eelseisev aja- ja närvikulu tasub ennast ära, kui parim võimalik tulemus saabki olema ainult tulevaste autoremondiklientide hoiatamine ja teadlikkuse tõstmine. 
Näiteks:
  • Rääkige remondiettevõttega üle oma ootus töö tulemuse osas, kui te ei ole valmis mistahes tulemuseks.  Selline läbirääkimine võib tunduda liigne ja tõenäoliselt saadetakse mõnel pool sellise "nõudlikkusega" klient ka pikalt, aga mõned töökojad on siiski võimelised selgitama tehtavat tööd, kaasnevaid riske(lisakulusid) kui ka oma tööle garantiid andma teatud tingimustel (kui jupid nende poolt).
  • Ärge ostke ise varuosasid ega nõudke nende paigaldamist, kui teile pole selgitatud müüja ja remontija poolt, mis riskid erinevate valikute puhul võivad kaasneda. 
Riik ja riigiametid ei jõua igale poole, pole loogiline seda eeldada.  TKA kõige olulisem töö ilmselt ongi tarbijate teadlikkuse tõstmine ja alles seejärel müüjate ja teenusepakkujate liistule võtmine.
Vasta
#24

(17-12-2017, 21:25 PM)lauriclf Kirjutas:  Lugu selline, et survelaager andis kohe peale paigaldamist esimesel katsel otsad.

Huvitab ennastki, et mis selle laagriga siis juhtus? Kas saaks pilte või selgitusi?
Tavaliselt on ju tegemist labase kuullaagriga. Kas oli tegemist tavalise nö surutava laagriga või äkki hoopis tõmmatav? Kui viimane, siis äkki kargas esimesel vajutusel lihtsalt fikseeriva vedru tagant minema? 
Ise just tellisin Saksa ebayst veokale tagavaraks laagri, mis oli teistest poole odavam, firmaks Begel.
Vasta
#25

(18-12-2017, 14:39 PM)tiitnato Kirjutas:  Arendaks siis teemat ka mehaaniku seisukohast .
Tuleb auto remonti ja omanik ilusti varuosad kaasa andnud ( näiteks sidur )   , siis võtad auto lahti ja selgub et jupid ei sobi . Nojah kiire suhtlus kliendiga ja tema siis hakkab otsima, tooma ja vahetama jne ... samal ajal auto on laiali ja töökoht hõivatud ja mees ootab ...
Küsimus siis selline et kelle kulu on see aeg ? Kas töökoda esitab ootamise eest arve kliendile ,mis teda kindlasti ei rõõmusta kuna auto juures midagi ei tehtud . Või siis töökoda kannab kulu korstnasse ?
Samas kui töökoda oleks ise vale jupi toonud siis on see aeg töökoja oma mure ja kliendile selle eest arvet esitada ei saa loomulikult .
  Ehk kahjuks suhteliselt sage probleem hinnatundliku kliendi puhul . Algne näiline hinnavõit tihi  kaob hoopis ära ja läheb kallimaks.
Kui ikka ostad jupid ja teenuse ühest kohast siis on sul lihtne ja kergem probleemidega tegeleda , teisel juhul hakavad kõik süüd edasi veeretama .
  Algse loo peale usun pigem hooletut  survelaagri või kasti paigaldust , seni pole küll nii kehva toodet näinud mis kohe puruks Smile
Ma teen nii,et kui kunde osad on valed,toon ise uued ja annan kotiga pärast valed kaasa,mina ei jää ootama kuna tema töölt vaba aega nulub,siis poodide vahet kooserdab jne.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#26

(18-12-2017, 14:39 PM)tiitnato Kirjutas:    Algse loo peale usun pigem hooletut  survelaagri või kasti paigaldust , seni pole küll nii kehva toodet näinud mis kohe puruks Smile

olles ise nii varuosade kui remondiga aastaid tegelenud, võin väita, et odavama otsa hüdraulilised survelaagrid on ca 50:50 kvaliteediga, üsna tihti hakkavad enne lekkima, kui auto tõstuki pealt maha jõuab, pigem võib õelda, et kui soovid siduri kohapealt raha kokku hoida, tee seda parem ketta, hooratta või korvi kohapealt aga mitte kunagi hüdrolaagri pealt
paraku on ka nii, et 90% juhtudest varosamüüja ei kompenseeri tööd
Vasta
#27

Tavaliselt probleem hakkab pihta ikkagi koonrist kliendist kes ei näe vahet NK ja ntx LUKil.
Me elame interneti ajastul kus sellised inimesed netis ainult hinda näevad ja siis ta arvabki et
ta on nii tark et ta oskab jupid netist ise kah tellida..Ja nii ta mötebki et miks kinkida töökojale
hunnik raha...Möningatel juhtudel on eelpool mainitud tootjate hinna vahe 200€..
On veel meeles juhus ühe Mondeo siduriga kus kliendil oli kogu asja hinnast oma nägemus,
minu nägemus asjast oli nii et saab küll aga siis läheb käiku NK ja igasugune garantii unusta
ära..Oli nöus,aga kui siduri ketas 10 tuhandega kolme kuu jooksul ära kulus tuli ikkagi minu
ukse taha paukuma..Kompromissile me jöudsime ja panin talle romulast toodud ketta sisse..
Tolku oli vähe,kolme kuu pärast hakkas laager kah tilkuma.Selle auto edasine tee teadmata..
Kahe massilised hoorattad olen enamuses minema visand ja Inglaste ebayst tavalise komplekti
tellind,on küll odavad aga kestavad hästi.Olen märgand seda et Inglaste odav jupp on parem
kui Saksas müüdav..Sellist tootjat nagu Westlake kuulen esimest korda..

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#28

Sobib teemasse küll.
Palun tehke mu auto korda, ehk kuidas ma nädala jooksul 3x linna hooldusesse käisin.
Hommikul linna sõites avastasin, et mu VW-t vaevab piduritulede puudus, mis kvalifitseerub eriti ohtlikuks veaks. Keerasin joonelt esimesse ettejuhtunud hooldusesse, mis juhtumisi ennast just VW spetsialistina reklaamib, teavitasin probleemist, panin letile samast firma poest soovituse peale ostetud lüliti (10€) ja jäin ootama.

20minutit hiljem oli andur-lüliti vahetatud, töömees raporteeris et tuled põlevad, maksin paarikümne €-se arve ja päev jätkus.
Tund hiljem olin sunnitud teenindust teavitama vilkuvast mootori hoiatustulest." Oi ei, see ei ole seotud piduritulede, tehtud tööde ega üldse meiega". ... stamp vastus. Samal päeval enam tagasi ei viitsinud minna ja sai aeg lepitud järgmisele päevale. Kodune "nurgatagune diagnostika" näitas aga piduritulede anduri viga...

Järgmisel audientsil nõustuti siiski minu seisukohaga, et tegu pidurianduriga, kuna sealt teine veel, siis otsustati ka see vahetada, igaks juhuks... Igaks juhuks ei olnud ma enam nõus ka esitatud arve summaga ja see taandus lõpuks anduri hinnale. Tuled põlesid ainult seal kus vaja ja... Poole tunni pärast teavitasin teenindust jälle rõõmsalt vilkuvast mootoritulest... Tagasi minna polnud aega.

Täna hommikul leppisime kokku, et igaüks koolitab ennast oma raha eest, teenindus vahetas esimese anduri, mis osutus vigaseks, arvet ei esitatud ja lahkusime sõpradena (vist...?). Kogu rahaline kulu napp 30€, aga see aeg, kilomeetrid jne...? Ja milline oleks olnud arve, kui oleks olnud tegu autovõõra isikuga?? Tänan õnne, et oli vihmane ja sopane päev, mis välistas puhaste riietega väliremondi. Ise vahetades oleks raudkindlalt tegu olnud oskamatu paigaldusega Toungue .
Vasta
#29

http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?last_page=1&tid=167853#1361388

Sama teema teises portaalis.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#30

(17-12-2017, 21:25 PM)lauriclf Kirjutas:  Lugu selline, et survelaager andis kohe peale paigaldamist esimesel katsel otsad.
Kuna sai tõestatud, et odavaga ikka ei maksa mängida, pandi ka survelaager LUK ja kuna käigukasti pidi uuesti maha võtma küsis töökoda minult topelt tööraha.

Idee poolest saaksid mingit raha, aga praktikas ma sellist asja olen näinud üliharva.  Siis on tegu olnud kallimate asjadega ja väääga suurte munadega meestega/tutvustega/suurklientidega jne

Aga endiselt on ebaselge, mis selle laagriga siis juhtus? 

Mingi kõrv murdus laagri plastkorpusel küljest? 
Laager on koos töösilindrdiga ja mansett ei kannatanud õhutamistki?
Kuul ei kulu sekundiga ära, isegi kui ta rauast oleks olnud ja muud seal ka ei juhtu. 

Ülejäänu kisub juba valesse paigaldusse (see hark ntx, mingid vedrud hargi küljes, mingi automaatregulaator maha regullimata jne), mis selgus alles uuesti kasti maha võttes, aga mida töökoda praegu varjab, sest nende diagnoos - fekaal laager - oli lihtsalt vale.
Mis autoga üldse tegu?

Pane pilt laagrist siia üles, kui adekvaatset nõu tahad saada; kui ei taha selle teemaga rohkem jamada, siis las ta jääda.

.............

Lambda juhmeid ei soovitata joota, kuna väidetavalt teoorias tekib erinevate metallide kokkupuutumisel ja tempide erinevusel mingi termopaari taoline asi. (tina versus see juhtmemetall). Ei ole viitsinud proovida; igasugu klemme on ju poes kopka eest saada.
Mis hakkab niigi nõrka lambda anduri signaali segama. Pärast jäädki viga otsima ja diagnostikat tegema.
See aju ots on ju nii tundlik, et juba see, kui aju lambdajuhtme üks ots näpu vahele võtta ja teise käe näpp töötamise ajal aku plussi panna, siis läbi inimese minev olematu pinge mõjutab mootori tööd, seda olen katsetanud.
Mingist värsekõhu sissetõmbamisest läbi juhtmete olen kah lugenud, aga pole viitsinud süveneda. Vblla 1000km kohta mingi grammi tõmbabki, andku siis minna.

.
Vasta
#31

Pole võibolla õige teema aga mul oli juhus kus ostsin e46 bemarile kummileevendiga rihmaratta INA toodangu japanpartsist. Pandi külge ja sain umbes 6-7 kuud sõita ja 10000km. Siis hakkas kigisema, lasin töökojas üle vaadata ja öeldi, et seesama kummilevendi kigiseb. Lasin maha võtta, viisin poodi, tegin seletuskirja ja paari kuu pärast kanti raha tagasi. Ma ei tea kas ekspertiis tuvastas praagi või on japanparts lihtsalt normaalne firma aga isegi ei proovitud mingit jama ajada. Tõsi, 2x vahetust ja sõidud jms pidin ikka omast taskust maksma. Pärast läks Corteco toodang külge ja pole enam mignit jama olnud.
Vasta
#32

Olen üldjuhul ise ka seda meelt, et lase kogu asi töökojal teha, siis ise vastutusest vaba aga kui hinnaerinevus küünib paarisaja euroni, siis kahtlemata tekib kiusatus ise asjad kokku korjata.
Samas ei pea õigeks, et varuosatarnija võib midaiganes müüa ja millegi eest ei vastuta. Ja kui nii ongi, siis see võib juhtuda ainult Eestis ja mõnes teises endises nõukogudeliidu riigis. 


Lisan mõned pildid.
Ise ei ole nii suur spetsialist, et võiks täpset seletust anda aga töökoja jutust sain aru umbes nii, et laager oli ilmselt juba pakist väljavõttes kinni, tõmbas vedru ringi ja rikkus simmeri ära vms.
Piltidelt on näha, et all servas on vedru kraapimise jäljed.

Auto: Saab 9-3, 2007 1,9 tdi


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#33

Lukksepp pani süüdimatult kinnise (mittepöörleva) laagri sisse ja auto kokku?
Peldiku taha ja kuul pähe!

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#34

(19-12-2017, 21:11 PM)Marko Kirjutas:  Lukksepp pani süüdimatult kinnise (mittepöörleva) laagri sisse ja auto kokku?
Peldiku taha ja kuul pähe!

Ja siis tuleb välja, et tegelikult näpu vahel käis aga surve all jooksis kokku. Peldiku taga lamavat lukkseppa jäävad leinama...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#35

(20-12-2017, 09:07 AM)41Degree Kirjutas:  
(19-12-2017, 21:07 PM)lauriclf Kirjutas:  Samas ei pea õigeks, et varuosatarnija võib midaiganes müüa ja millegi eest ei vastuta. Ja kui nii ongi, siis see võib juhtuda ainult Eestis ja mõnes teises endises nõukogudeliidu riigis.
... ei saa küsimata jätta: milles see EV süüdi on, et Sulle kehv laager sattus? ... Iga suvalise foorumiindluse peale, nagu käesolev teema on, riigikassast 20 eurtsi uue laagri jaoks ning 10k€ moraalse kahju hüvitiseks?

Eks EV on süüdi selles, et tarbijakaitse on hambutu ja seetõttu võib müüja sulle paska müüa ning pärast väita, et ikka oled ise süüdi. Eriti käib see nt akude kohta (alati on auto el süsteem süüdi, samas pane vana poolpidune aku tagasi ja töötab veel pool aastat sama "rikkis" el süsteemiga). Korralikud müüjad meil ja kõik arenenud riikides võtavad ebakvaliteetse jupi tagasi ilma mingi ekspertiisi jurata, tahaks näha seda autoomanikku, kes müüja peedistamiseks viitsiks oma autot seisma panna.
Vasta
#36

Tuleb õige auto osta. Kus sellist laagrit pole.  Jääksid kõik jamad ära.Wink 

T.
Vasta
#37

(20-12-2017, 09:07 AM)41Degree Kirjutas:  
(19-12-2017, 21:07 PM)lauriclf Kirjutas:  Samas ei pea õigeks, et varuosatarnija võib midaiganes müüa ja millegi eest ei vastuta. Ja kui nii ongi, siis see võib juhtuda ainult Eestis ja mõnes teises endises nõukogudeliidu riigis.
Kuna viide riigile käib Su jutust juba teist korda läbi ning tegemist on niigi OT-teemaga (u. pool postitustest käsitleb lambdaanduri juhtmete ühendamist), siis ei saa küsimata jätta: milles see EV süüdi on, et Sulle kehv laager sattus? Ja kes täpsemalt siiski, kas antsip, savitsaar või ratta-jürka? Või kuidas oleks Õige, et oleks olnud põhjust öelda, et vot sellist riiki me tahtsimegi? Iga suvalise foorumiindluse peale, nagu käesolev teema on, riigikassast 20 eurtsi uue laagri jaoks ning 10k€ moraalse kahju hüvitiseks?

Sorry sõber aga nii labaselt ma isegi ei osanud mõelda. Pidasin silmas ärikultuuri, mis kahjuks ei vasta arenenud riikide standardile. Aga see on juba teine teema. Vabandan kui kuidagi riivasin.

Mõte oli ikkagi see, et müüja peaks ikkagi vastutama asjade eest mida müüb ja nii läheb reklamatsiooon üles välja kuni tootjani.
Vasta
#38

(19-12-2017, 21:07 PM)lauriclf Kirjutas:  Samas ei pea õigeks, et varuosatarnija võib midaiganes müüa ja millegi eest ei vastuta. Ja kui nii ongi, siis see võib juhtuda ainult Eestis ja mõnes teises endises nõukogudeliidu riigis. 
Eestis on toimiv seadlusandlus täiesti olemas ning fakt et mõned varuosatarnijad ei anna oma toodetele seaduses ettenähtud garantiid või keelduvad vigaseid asju ringi vahetamast on sõltub paljuski sellest kui head on nende suhted tarnijate või valmistajatega. Eesti olematu turu juures ei saagi need suhted teab mis perfektsed kliendisuhted olla (muidugi on ka meeldivaid erandeid) ning kui ikka ei taheta vigaseid asju ringi vahetada, raha tagastada või tehakse seda väga pika hamba ja pika protsessimise peale siis põhjusel et seda ei tee ka tootja/tarnija Eesti jaemüüjale ning kui Eesti müüja tahabki kliendile selles suhtes vastu tulla ning suhteid hoida korvab ta kulu lihtsalt oma taskust. Korralikud vaheltkasu protsendid lubavad seda ka teha. Nii lihtne see ongi. Seetõttu võiks mõelda läbi ja kalkuleerida kus oma autot ja milliste osadega remontida ning tihti on volitatud esinduses remont koos temapoolse garantiiga nii osadele kui tehtud tööle kokkuvõttes soodsam kui asju hiljem mitu korda ringi teha.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#39

(20-12-2017, 10:09 AM)lauriclf Kirjutas:  Sorry sõber aga nii labaselt ma isegi ei osanud mõelda. Pidasin silmas ärikultuuri, mis kahjuks ei vasta arenenud riikide standardile. Aga see on juba teine teema. Vabandan kui kuidagi riivasin.

Mõte oli ikkagi see, et müüja peaks ikkagi vastutama asjade eest mida müüb ja nii läheb reklamatsiooon üles välja kuni tootjani.
Okei, ma loen seda, mida kirjutatakse, mitte seda, mida  mõeldakse. Kirjadest on läbi käinud kaks korda "Eesti", aga mitte kordagi paigaldajat ega ka varuosamüüjat, kelle kultuur ei vasta arenenud riikide standarditele, selle tõttu jäi mulje, et on tekkinud järjekordne umbisikulise kaeblemise teema. Kas tohib paluda siis neid nimesid, kes on kultuuritud, teaks eemale hoida? 

Samuti oleks huvitav teada, kui palju on nt Saksamaal või Soomes või mujal "arenenud" riikides mingid nurgatagused töökojad nõus kliendi poolt toodud praagiks osutunud detaili oma kuludega ringi vahetama. Kusjuures siin ei ole mõtet seletada, et "mul üks kord ühes kohas oli ja siis tehti küll", sest see ei ole statistiliselt eriti laiahaardeline valim, kui ühe korra joppas ning mõne väikeettevõtte juht vastutulelik vend on (või sai vastav isik kliendi poolt verbaalselt vastutulelikuks klopitud).
Vasta
#40

(20-12-2017, 10:09 AM)lauriclf Kirjutas:  
(20-12-2017, 09:07 AM)41Degree Kirjutas:  
(19-12-2017, 21:07 PM)lauriclf Kirjutas:  Samas ei pea õigeks, et varuosatarnija võib midaiganes müüa ja millegi eest ei vastuta. Ja kui nii ongi, siis see võib juhtuda ainult Eestis ja mõnes teises endises nõukogudeliidu riigis.

...

Mõte oli ikkagi see, et müüja peaks ikkagi vastutama asjade eest mida müüb ja nii läheb reklamatsiooon üles välja kuni tootjani.

Mitte üheski riigis ei ole sulid ausaks hakanud riigi surve tõttu, vaid selle tõttu, et rahvas lihtsalt ei osta sulilt. Aga meil kulub veel aega, kuniks eestlane õpib oma probleeme viiskalt, kuid nõudlikult lahendama.

Mis kioskist kõnealune väidetava defektiga survelaager on ostetud?
Milline töökoda ei suutnud selge defektiga (vastasel korral ei oleks nõuetekohaselt paigaldatud survelaager esimesel vajutusel purunenud) variusa tuvastada? Ning väga oluline on säärase ettevõtte kohta anda hoiatust juhul, kui ikkagi on tegu paigaldusveaga...

Ehk rohkem konkreetsust oma pretensioonis ja järjekindlust oma õiguste eest seismisel! Ning siin on VÄGA OLULINE ka võime oma viga tunnistada ja vajadusel öeldagi, et olin loll, et lootsin saada tasuta lõunat.

Siinkohal on ju ootuspärane, et järjest vähem töökodasid on üldse nõus kliendi toodud tundmatut päritolu manti külge keerama - tundmatule asjale tundmatust tarnekanalist ei saa ju mingitki garantiid anda.

Isand Walter selgitas väga korrektselt, milline tagasivõtumehhanism on ja kes enamasti kliendi rahulolu kinni maksab.

Ma ei parasta, vaid tuletan meelde, et odavad asjad on odavad mingil põhjusel ja enamasti ei ole selleks kokkuhoid pakendilt.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne