Kukersool ja põhja bituumen?
#1

Tere ja Head uut aastat kõigile.

Tekkinud on küsimus pealkirjas olevate asjade kokkusobivusele.
Nimelt plaan "metsamasinal" Nissan Patrol Y60-l kere põhja ja koopad üle võõbata  kukersooliga, aga koobastesse tahaks veel lisada 4CR 5200 bituumeni. On kellelgi kogemusi, et kas kukersooli peale jääb see bituumen pidama? Praeguseks kõik keevitatud kohad kaetud roostesurmaga.

Vastuseid ootama jäädes
Jokker

Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721
Vasta
#2

(03-01-2018, 09:58 AM)Jokker Kirjutas:  Tere ja Head uut aastat kõigile.

Tekkinud on küsimus pealkirjas olevate asjade kokkusobivusele.
Nimelt plaan "metsamasinal" Nissan Patrol Y60-l kere põhja ja koopad üle võõbata  kukersooliga, aga koobastesse tahaks veel lisada 4CR 5200 bituumeni. On kellelgi kogemusi, et kas kukersooli peale jääb see bituumen pidama? Praeguseks kõik keevitatud kohad kaetud roostesurmaga.

Vastuseid ootama jäädes
Jokker

Tundub, et siit mingit vastust ei tule.  Sad Seega tuleb ise katsetama hakata.

Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721
Vasta
#3

Ma arvan,et võiksid teha pisut katseid. Tee kukersooliga kokku midagi ja lase ära kuivada. Kiirenda asja kuskil saunakerisel või muu sooja koha peal. Tavaliselt kui ikka asi ära kuivab,kannatab pigi tõmmata alati peale. Kas see kukersool polnud sama värvi kui mingi punane kruntvärv.... Mäletan,et selle värviga tõmmati stangede tagakülgi kokku,et ära ei roostetaks.
T.
Vasta
#4

Kukersool, ehk põlevkivi õli on musta värvi väga vänge lõhnaga ja määriv vedelik, mida tõime lasnamäe paneelmajade katuste parandamiseks "Maslokamenskist" ehk eestikeeles Kiviõlist. Bituumen ehk pigi keedeti katlas vedelaks ja siis segati kukersooliga pooleks, et keedus oleks madalama temperatuuriga ja voolikuidpidi katusele pumbatav. Ajapikku aga aurab kukersool sealt bituumenist välja. Vanad aiapostid ja muud nõud nätsikud, mis on kukersooliga kokku puutunud, on ajapikku päike nendelt katte maha söönud. nii et eitea öelda kui pika aja peale on Teil võõpamine arvestatud.

Parimat  h2rra

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#5

(04-01-2018, 18:33 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Ma arvan,et võiksid teha pisut katseid. Tee kukersooliga kokku midagi ja lase ära kuivada. Kiirenda asja kuskil saunakerisel või muu sooja koha peal. Tavaliselt kui ikka asi ära kuivab,kannatab pigi tõmmata alati peale. Kas see kukersool polnud sama värvi kui mingi punane kruntvärv.... Mäletan,et selle värviga tõmmati stangede tagakülgi kokku,et ära ei roostetaks.
T.

Talupojale... see oli tinamenning eesti keeles.

http://www.vanatehnika.ee/foorum/viewtop...f=6&t=2476 SmileSmileSmile

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta
#6

(04-01-2018, 18:33 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Ma arvan,et võiksid teha pisut katseid. Tee kukersooliga kokku midagi ja lase ära kuivada. Kiirenda asja kuskil saunakerisel või muu sooja koha peal. Tavaliselt kui ikka asi ära kuivab,kannatab pigi tõmmata alati peale. Kas see kukersool polnud sama värvi kui mingi punane kruntvärv.... Mäletan,et selle värviga tõmmati stangede tagakülgi kokku,et ära ei roostetaks.
T.
Ei ole punane. Täiesti must nagu tõrv. Jah nõuka ajal lisati sinna alumiinium pulbrit ja värviti sellega seisva tehnika rehve, et päike neid ära ei sööks. Siis muutus selliseks hõbedaseks.

Elekter ja elektroonika 1977 a.
Vanatehnika
Kõnetraat:524null8721
Vasta
#7

Milleks sellise s...ga jamada kui on olemas kaasaegsed väga head vahendid?
Vasta
#8

Mina tegin oma lada põhjale kaitseks sellist asja.
Puhastasin ära, siis epokruntisin ära ja peale seda võtsin kere mastiksit mida määritakse ühenduskohtadele ja lahjendasin selle silikoni eemaldajaga sellisesse konstensi, et võis 2,5mm düüsiga värvipüstolist lasta ja lõppuks jäi pind selline kumjas mis peaks päris hästi vastu pidama igasugustele vibratsioonidele ja kividest tekkivatele löökidele.
Ja kui see oli mõnipäev kuivanud siis värvisin pinnavärviga üle.
Möödas on umbes 5 aastat juba, aga ühtegi rooste täppi minu autol veel ei ole !
Vasta
#9

(04-01-2018, 18:43 PM)Jokker Kirjutas:  Ei ole punane. Täiesti must nagu tõrv. Jah nõuka ajal lisati sinna alumiinium pulbrit ja värviti sellega seisva tehnika rehve, et päike neid ära ei sööks. Siis muutus selliseks hõbedaseks.

Kui see on paks ja must ja haiseb betuumeni järgi siis on see betuumen lakk. Seda segati alumiiniumi pulbriga ja  värviti isegi traktori kumme. Sellega ei tasu midagi auto juures teha,rohkem aiapostide jaoks. Vananedes lihtsalt praguneb ja pudiseb maha.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne