MTZ-82 aastast 1992
#41

Tere,

Kuuma eest on hea põgeneda kuuri alla ja pisut traktorit tagasi kokku panna:

   
   

Parimat,
Henri
Vasta
#42

Tere,

Ega kellelgi pole pakkuda kütusepaakide alla käivaid kummipatju? Mul paar tükki puudu.

Pilt:
   

Parimat,
Henri
Vasta
#43

(29-05-2018, 16:41 PM)hannest Kirjutas:  Kuna sul on õhupaak masinal peal ja kui õhusüsteem toimib, siis ma soovitaks ehitada diffrilukk õhu peale. Väike kraan vahele, mis kinni keerates õhu välja laseb. Naabrimees nii tegi ja palju parem kui õliga variant. Ja väga kiiresti reageerib. Õhupaagist 8bar juures jätkub seisva kompressori korral ca 10+ lülituskorraks.

Oskab ehk keegi ütelda kustkohast sellist kraani osta saab mis kinnikeerates õhu välja laseb?
Vasta
#44

Pneumo suunaventiilid on saadaval paljudes kauplustes. Nagu hüdroskandia, laagri ja tihendi keskus ning fensto. Peaks vist olema 3/2 suunaventiil kus ühes asendis on surve kinni ja tarbija pool lahti. Teises asendis surve otse tarbijasse.
Vasta
#45

Tere!

Kuna suvi oli vahel, siis üldiselt väga palju pole asjaga edasi jõudnud.

Olen vahepeal värvinud detaile, mis on seotud piduri- ja sidurisüsteemiga ning eile panin need külge. Sidurihoova juures on kaks puudust. Esiteks on see kõver ja teiseks on vedru, mis avaldab vastusurvet pedaali alla surumisel, kodukootud ja kehvakene (pehme ja ei püsi omal kohal). Vaatasin teise traktori pealt ja seal peaks olema silindri kujuline korpus, kus see vedru sees on. Sarnane jõuvõtu võlli hoova omaga, mis asub tagasilla nurgas. Kui kellelgi on detaile õige vedru jaoks pakkuda, olen huvitatud. PMKaubamajas on kutsutud seda asja servomehhanismiks aga kogu komplekti seal ei pakuta.

Ühes eelmises postituses küsitud puuduva pehmenduskummi lahendasin vana piduripedaali kattega ära. Mõõtudelt klapib siinile päris täpselt kui otsad maha lõigata. Liimisin silikoniga kõik kaheksa kummi igaksjuhuks kinni, et need paigast ära ei liiguks.

Lammutasin laiali ka hüdropaagi. Vahetasin pumba ülekande laagrid ära ja värvisin paagi üle. Eile sai see ka tagasi peale tõstetud ja kinni krutitud.

Pildid:
   

   

Parimat,
Henri
Vasta
#46

Jätkan sealt, kus pooleli jäi.

Huvitav, et varuosade kataloogid ikkagi näitavad ka lahtist vedru ja saab kasutada PMKaubamaja remondikomplekti:
   

See, et see vedru seal lahtiselt vahel on, tekitab küsimusi aga saan aru, et siduri pedaali reguleerimisel keeratakse koonusotsaga kruvi nii kaua peale kui siduri pedaal vastu kabiini põhja tõuseb (mul muidugi praegu kabiini peal pole) ja seega ka vedru kahe detaili vahele pingesse surutakse. Seega võiks ta sealt mitte ära kukkuda...

   

Parimat,
Henri
Vasta
#47

(05-11-2018, 13:04 PM)HenriRa Kirjutas:  Jätkan sealt, kus pooleli jäi.

Huvitav, et varuosade kataloogid ikkagi näitavad ka lahtist vedru ja saab kasutada PMKaubamaja remondikomplekti:


See, et see vedru seal lahtiselt vahel on, tekitab küsimusi aga saan aru, et siduri pedaali reguleerimisel keeratakse koonusotsaga kruvi nii kaua peale kui siduri pedaal vastu kabiini põhja tõuseb (mul muidugi praegu kabiini peal pole) ja seega ka vedru kahe detaili vahele pingesse surutakse. Seega võiks ta sealt mitte ära kukkuda...



Parimat,
Henri

Uuema aja masinatel ei ole jah seda silindri kujulist korpust seal vedru ümber. Aga püsib ka niisama vedru paigal kui saab ilusti õige nurga alla ja parajalt pingule keeratud.
Vasta
#48

(05-11-2018, 18:58 PM)mtz80 Kirjutas:  
(05-11-2018, 13:04 PM)HenriRa Kirjutas:  Jätkan sealt, kus pooleli jäi.

Huvitav, et varuosade kataloogid ikkagi näitavad ka lahtist vedru ja saab kasutada PMKaubamaja remondikomplekti:


See, et see vedru seal lahtiselt vahel on, tekitab küsimusi aga saan aru, et siduri pedaali reguleerimisel keeratakse koonusotsaga kruvi nii kaua peale kui siduri pedaal vastu kabiini põhja tõuseb (mul muidugi praegu kabiini peal pole) ja seega ka vedru kahe detaili vahele pingesse surutakse. Seega võiks ta sealt mitte ära kukkuda...



Parimat,
Henri

Uuema aja masinatel ei ole jah seda silindri kujulist korpust seal vedru ümber. Aga püsib ka niisama vedru paigal kui saab ilusti õige nurga alla ja parajalt pingule keeratud.

Parajalt pingul peab see vedru igal juhul olema kuna selle vedru tegelik otstarve on lahutatud olekus siduripedaalile rakendatava jõu vähendamine. Ei pea sidurit all hoides püsti seisma vaid vedru võtab osa koormust enda kanda.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#49

Selle vedru pealekeeramisega saab siduri kergeks küll aga seda rõõmu on lühikest aega sest ta surub pedaali puksile nõnda kõvasti peale et määre surutakse vahelt välja ja pedaal hakkab piduri võllile nii kõvasti kinni jääma et tõmbab juba pidurit kaasa.
Selle vastu oleks võinud seal laager olla nagu tundmatud meistrid olid treinud laagripesa ja panid sinna mingi kaherealise laagri.
Seal oli küll sidur nii kerge et sai kahe sõrmega vajutada.
Vasta
#50

Henri teeb ikka ilusat tööd selle russiga. loodan enda Russi ka ükskord niimoodi üle käia. Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#51

(06-11-2018, 15:06 PM)saarrand Kirjutas:  Henri teeb ikka ilusat tööd selle russiga. loodan enda Russi ka ükskord niimoodi üle käia. Smile

Aga enne käid Fortschritti sama korralikult üle ? Big Grin Igatahes tänud, ma loodan, et lisaks esteetilisele välimusele suudan luua ka praktilise väärtuse ehk masina, millega reaalselt saaks tööd teha.

Parimat,
Henri
Vasta
#52

(06-11-2018, 17:10 PM)HenriRa Kirjutas:  
(06-11-2018, 15:06 PM)saarrand Kirjutas:  Henri teeb ikka ilusat tööd selle russiga. loodan enda Russi ka ükskord niimoodi üle käia. Smile

Aga enne käid Fortschritti sama korralikult üle ? Big Grin Igatahes tänud, ma loodan, et lisaks esteetilisele välimusele suudan luua ka praktilise väärtuse ehk masina, millega reaalselt saaks tööd teha.

Parimat,
Henri

Fortschritt kombain saab sama korraliku kapitali Tõepoolest. T40 ka Juba tehtud, Jumz lõpusirgel.... Üks kord jõuab aeg ka Russini!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#53

Tere,

Vahepeal olen tegelenud siduri seadmisega. Ostsin Võrust uue "musta kattega" ketta ja lõin risti ette, et see pole esmaspäeval toodetud. Eks näis. Kontrollisin käppade tihvtid üle ja panin kokku panemisel pisut määret vahele. Ühe käpa kontaktpinnal on tuntav soon aga kuna asi toimis enne lahti võtmist, ei jookse seda kohe ümber vahetama. Kas tasuks seda koduste vahenditega lihvida? Lisaks oli purunenud (võib-olla masina poolitamisel) üks lehtmetallist plaat, mis hoiab nuutplaadil omal kohal JVV muhvi ja kummileevendeid. Paikasin selle keevitusega ära ja neetide asemel kasutasin lameda peaga polte, lukkmutreid ja keermeliimi. Mõned pildid:
   
   
   
   
Uus hüdropump:
   

Parimat,
Henri
Vasta
#54

Tervist,

Ei ole viitsinud vahepeal miskit postitada aga vaatamata sellele on nädalavahetustel kuuri all ikkagi traktori juures käidud ja mõningaid asju tehtud.

Hetkel on seis järgnev:
   
   

Mis ma olen vahepeal teinud?

Traktor sai vahepeal kokku tagasi pandud ja seejärel mootori poolega tegeletud. Algne eesmärk oli plokikaane tihend ära vahetada, sest enne kuuri alla ajamist see lekkis paarist kohast. Kui aga plokikaas juba maas oli, viisin selle remonti - klapipesad töödeldi üle ning klapisääre tihendid vahetati ära. Lisaks lasin pihustitel ära vahetada otsad, sest üks pihusti jooksis, ning muidugi ka reguleerimine. KSP esialgu kontrolli ei vii. Loodan, et tühikäigul "lörtsutamine" ja sinine vine olid pihustite kehva olukorraga seotud.
Pärast plokikaane remonti panin selle uue tihendi + plastrõngastega kokku tagasi.

   

Ostsin Baltflexist uue kolme sektsioonilise (kolme ujuvaga) hüdrojagaja, mis on suuteline 50l/min pumpa teenindama ning loodetavast on kvaliteetsem. Eks sellega saan tegeleda siis kui kabiin juba tagasi peal on.

Sisselaske kollektorilt viskasin eelsüüteküünla minema, samuti ka õhufiltri anduri vms. Õhufiltri andur on nagunii surnult sündinud lahendus ja ega eelsüüteküünlaga lood paremad pole kuigi mõned inimesed seda heaks asjaks peavad. Seda enam, et plokisoojendus on mul plaanis nagunii lisada.

   

Üldplaanis selline puhastamise + värvimise + uute tihendite töö olnud.

Küsiks paari asja osas head nõu:
1) Kuna keegi on ilmselt kunagi õli jahutussärki lasknud, tahaks seda läbi pesta. On häid meetodeid ja pesuvahendeid kellelgi soovitada? Rääkitakse klassikalises Fairy'st kuni tööstusliku keemiani välja. Samal ajal ei tahaks, et radiaator umbe läheks...
2) Kütusevooliku materjalid - olen kasutanud teise traktori peal siniseid PVC torusid aga need lähevad suhteliselt kiiresti hapraks. Kas kasutada midagi kummist? Või need metallrüüsiga valmisvoolikud?
3) Vasakpoolset tankimiskõriga kütusepaaki oleks tarvis. Kõri on vigastada saanud omajagu ja paagi sees paks kultuurkiht. Võiksin ka lappida ja läbi pesta aga äkki kellelgi on pakkuda.


Parimat,
Henri
Vasta
#55

Tere,

Tänane seis selline:

   

   

Tegelikult on roolivõimendi ka juba küljes aga läks meelest pilti teha.

Parimat,
Henri
Vasta
#56

Ikkagi tegin pilti  Big Grin :

   

Parimat,
Henri
Vasta
#57

Väga ilus töö!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#58

Postitasin pildid kiirustades aga kirjutan paar sõna juurde ka, et mis ma teinud olen:
1) Roolivõimendil vahetasin väljundvõlli simmeri roolivõimendi alumises osas ja simmeri sisendvõllil. Nendes piirkondades oli võimendi õline ja määrdunud. Natuke keerasin ka  eksentrikust tigu hammasvööle lähemale, et lõtku vähendada.
2) Õliradiaatori puhastasin väliselt ning tegin läbipesu. Õliradiaatori filtri sõel oli puruks, see saab ka uus.
3) Mootori jahutusvedeliku radiaatori võtsin puhastasimeks täiesti lahti. Alumine ja ülemine vann oli mõnusat moodustist täis. Pesin ka südamiku veelkord sooja vee ja fairyga läbi. Panin vannidele uued tihendid ja kokku tagasi.
4) Lisasin radiaatorile kardina koos trossiga, sest see oli puudu.
5) Esisilla kinnitustapid said uued, sest vanad loksusid sees. Väike lõtk jäi ühele tapile ikkagi sisse, sest ka korpus on juba kulunud. Panin puksiliimiga kokku. Ei hakkanud pesade taastamisega tegelema.
6) Esisillal vahetasin sisendvõlli (teo võlli) flantsi simmeri, sest seal oli samuti õlileke.
7) Ostsin erinevate läbimõõtudega (6mm, 8mm, 14mm, 16mm ja 18mm) voolikuid, mis läksid toite-, jahutus- ja roolivõimusüsteemile.

Esisilla käändmikud või lõppülekanded, kuidas kellele, tuleb ette võtta järgmisena. Muus osas puhastamise ja värvimise töö. Otsin ikkagi vasakpoolset täitekõriga kütusepaaki. Tegelikult tahaks varsti esimese käivituse ka teha Toungue .

Parimat,
Henri
Vasta
#59

Tere,

Esisilla käändmikute kuluosad (hülsid, tihendid, laagrid) vahetatud ja värvimistööd tehtud. Samuti juba esimesed meetrid omal jõul sõidetud.

   

Parimat,
Henri
Vasta
#60

(06-08-2019, 09:57 AM)HenriRa Kirjutas:  Tere,

Esisilla käändmikute kuluosad (hülsid, tihendid, laagrid) vahetatud ja värvimistööd tehtud. Samuti juba esimesed meetrid omal jõul sõidetud.



Parimat,
Henri
Tere,
Huvipärast küsin, kas muinasjutule on vahepeal viimane peatükk kirjutatud aga pole veel avaldatud? Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne