MTZ 80/82 D-240 mootori plokikaane tihendi valimine
#1

Tere! 
Pooleli on traktori MTZ 82 mootori D-240 mootori remont. Lähiajal on plaanis kinnitada plokikaan. Seoses sellega olen omale ostnud kaks plokikaane tihendit. Esimese tihendi sain koos ühe tihendikomplektiga. Teine tihend jäi poes juhuslikult näppu tänu oma viisakale välimusele. 

Otsustaksin igal juhul teise tihendi kasuks, kuid peale ostu kodus tihendit vaadates, hakkas silma see, et tihendil olevad hülsside metallrõngad on omavahel ühelt poolt plekiga ühenduses. Tegelen sellise tihendivahetusega esimest korda ning tekkis kahtlus, et see plekk seal vahel ei taga piisavat hermeetilisust põlemiskambrite vahel? 
Muidugi peab arvestama ka seda, et nendele metallrõngastele lähevad ümber veel nö teflonist hülsirõngad. Samas ei julge ka teflonrõngaste peale lootma jääda, kuna mootort lahti võttes olid need täielikult hävinenud. 

Kas proovida see plekk mõne tööriistaga eemaldada või on tegu toimiva lahendusega ja probleeme ei teki? 

Esimene tihend: 
[Pilt: 25168399178730_l.jpg][Pilt: 25168397c5c9b8_l.jpg]

Teine tihend: 

[Pilt: 2516839522389b_l.jpg][Pilt: 25168393e5d6d9_l.jpg]
Vasta
#2

See plekk on sinna pandud sest see peab seal olema. Ise pole seal vaja midagi ümber ehitama hakata
Vasta
#3

See ühendus on seal selleks, et turbo mootoriga ei tekiks sealt läbipõlemist/puhumist. Kasuta võimalusel seda teist tihendit lisa teflon rõngad mis on täpselt lõigatud ja asi saab hea. Mida sa pead kindlasti meeles pidama on see, et kui sa plokikaant pingutad siis viimase momendiga käi poldid 4 korda üle, soovitavalt lase öö seista ja ja hommikul korra veel. Seda selleks, et tihendid on nii paksud ja ühekordsel pingutamisel ei vajuta tihendit piisavalt kokku.
Vasta
#4

(27-01-2018, 10:21 AM)fanatt Kirjutas:  See ühendus on seal selleks, et turbo mootoriga ei tekiks sealt läbipõlemist/puhumist. Kasuta võimalusel seda teist tihendit lisa teflon rõngad mis on täpselt lõigatud ja asi saab hea. Mida sa pead kindlasti meeles pidama on see, et kui sa plokikaant pingutad siis viimase momendiga käi poldid 4 korda üle, soovitavalt lase öö seista ja ja hommikul korra veel. Seda selleks, et tihendid on nii paksud ja ühekordsel pingutamisel ei vajuta tihendit piisavalt kokku.

Ja peale seda pinguta ka ära kui vast kümmekond tundi töötanud on. Tavaliselt kui tule torusse teed siis kipub igalt poolt pisut järgi andma. Kui mootoril on pidev probleem ja lööb tihendi kahe silindri vahelt minema siis tuleks sinna igaks juhuks imeõhukest vasest peiliplekki vahele panna. Ja muidugi edapidi tuleb ka üle pingutada teatud aja tagant. Igaks juhuks.
Vasta
#5

Aga äkki vaataks hoopis üle kas hülsid tasapinnas ja laseks kaane üle käia, et see sirge oleks?  Big Grin
Vasta
#6

(27-01-2018, 13:07 PM)Bennet Kirjutas:  Aga äkki vaataks hoopis üle kas hülsid tasapinnas ja laseks kaane üle käia, et see sirge oleks?  Big Grin

Mida iganes. Big Grin
Vasta
#7

Mida see teflonrõngas juurde annab, lihtsalt huvitav oleks teada? 
Lääne masinatel plokikaane tihendeid vahetatud ja pole veel teflonrõngaid kohanud.
Tänapäeva tihendid peaks vast ikka juba nii head olema, et järelpingutust ei vaja.
Vasta
#8

Teflonrõngas peaks kompenseerima hülsside väljaulatuse ebatäpsuse. Kus rohkem seal surutakse laiemaks. Kui uuel NHollandil esimese hoolde ajal plokikaant pingutasid Tatoli mehed, siis isevahetatud bellaka oma kindlasti tuleb mõne päeva pärast momentvõtmaga üle käia.
Vasta
#9

(27-01-2018, 21:00 PM)meli666 Kirjutas:  Mida see teflonrõngas juurde annab, lihtsalt huvitav oleks teada? 
Lääne masinatel plokikaane tihendeid vahetatud ja pole veel teflonrõngaid kohanud.
Tänapäeva tihendid peaks vast ikka juba nii head olema, et järelpingutust ei vaja.

Mõte on, et kui kuskilt kaanetihend lekkima hakkab see rõngas sulab sinna lekkekohale ette ja peatab lekke.
Toimimise eelduseks on õige plastiku koostis ja täpselt lõigatud jupp, mille ots lõigatud 45 kraadi alla.
Vene tihendid aga on nii pehmed ja kohevad et kindlasti tahavad järgi pingutamist.
Gazil näiteks sai kuu aega iga nädal pingutatud sest mutreid võis lehtvõtmega keerata peale sõitu ja jahtumist.
Belarusil aga on asi halvem sest hülsid surutakse plokikaanega kinni ja seega kui hülsi kraed juhtuvad kõrgemad olema või tihend õhemaks vajuma kui peab ei ole tihendil enam survet peal ja leke ajaküsimus.
Vasta
#10

Igal juhul pane esimene tihend, ära lase välimusel end heidutata lasta. Korduvalt proovitud punase äärega tihendiga ei pea, paned esimese varjandi peab muretult aastaid, pane o ring ka siis mootori nurk ka kuiv, ääres on õlikanal Õhupuhasti pool nurgas
Vasta
#11

Omal on kvaliteedimärgiga russ (peata venelane kapotil) aastast 1984 ja 1085 töötundi. Peale tehases kokkupanekut keegi pole mootorit näppinud, klapid timmisin esimest korda 850 tunni pealt. Võta nüüd kinni, kas on vaja pidevalt pingutada?
Vasta
#12
Lightbulb 

Siis on minul ka hästi läinud. Üks kümme aastat tagasi tehtud mootori remont ja 680 töötundi sellel ajal korjunud ei ole veel kordagi järelpingutamata plokikaanetihendile halvasti mõjunud.
Kas oleks mõtet nüüd kevade poole enam üle pingutada?
Müügis ka miskine metalltihend:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...etall.html
See äkki nii kohev pole ja saab ilma järelpingutuseta hakkama.
Küsimus massilülitite kohta. Ostsin selle esimese pildil oleva, VK318:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/catalogsea...%C3%BCliti
Pakilt hiljem lugesin 24V 50A. No see ei lähe nagu üldse kuidagi andmete poolest või käib küll?
Milline nagu veel ok oleks?
Vasta
#13

(29-01-2018, 23:18 PM)meli666 Kirjutas:  Siis on minul ka hästi läinud. Üks kümme aastat tagasi tehtud mootori remont ja 680 töötundi sellel ajal korjunud ei ole veel kordagi järelpingutamata plokikaanetihendile halvasti mõjunud.
Kas oleks mõtet nüüd kevade poole enam üle pingutada?
Müügis ka miskine metalltihend:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumajan...etall.html
See äkki nii kohev pole ja saab ilma järelpingutuseta hakkama.
Küsimus massilülitite kohta. Ostsin selle esimese pildil oleva, VK318:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/catalogsea...%C3%BCliti
Pakilt hiljem lugesin 24V 50A. No see ei lähe nagu üldse kuidagi andmete poolest või käib küll?
Milline nagu veel ok oleks?

See ehk taluvuse piir, see 24V ja 50amprit? 
Kurat, enda 80-nel tundub samasugune peal olevat. Nupuks on plastikust nö. liblikas, mida saad 360 kraadi keerata, aga tal on kaks asendit, sees ja väljas.? 
Kui on seesama, siis täitsa toimetab. 
Mingid variandid seal on uuema otsa russi omad. Need, millel käib massi lülimine kabiinist, armatuuri pealt klahvlülitiga. 
Kunagi otsisin seda vanatüübi plekist korpusega ja kahe surunupuga (üks suurem, üks väiksem) varianti. Need pidasid päris hästi vastu. 
Aga pole neid enam kuskil müügis näinud.  
Need odavad on veidrused kohati. 6x seeria Fergussonil olid säärased peal. Vasest klemmid oksüdeerusid ära pidevalt, mis asetsevad korpuse sees. Võtsin lahti, tegin puhtaks ja käis jälle. Korra aastas tegid ära, siis oli hooletu. Teistega säärast probleemi pole täheldanud.

Almost Again
Vasta
#14

(29-01-2018, 23:18 PM)meli666 Kirjutas:  ...
Pakilt hiljem lugesin 24V 50A. No see ei lähe nagu üldse kuidagi andmete poolest või käib küll?
Milline nagu veel ok oleks?

See on lubatud püsiv voolutugevus. Mõned kümned sekundid elab ka rohkem üle. Nagu ikka elektriseadmed - need on üle koormatavad (mõnda aega).

Nõukaaegne lüliti on ju ka ainult 250 A, kuigi akud annavad rüümsalt 800 A välja ja otseveoga starter selle ka kuumuseks (ja vingumiseks) muudab.

Mul on praegu kasutusel Tööriistamarketi 50 A ja see ei lähe 4 kW starterit teistkümmend sekundit pruukides isegi soojaks mitte. Erinevalt nõukalülitist, mis soojenes. Ja lõpuks ära kooles.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne