Küsimus kokkujooksnud mootori kohta
#21

Ma olen kunagi relakaga ülemisest otsast lahti lõiganud need kinnitused ja siis sain klapi kätte.Ford Sierra 1,6
Vasta
#22

(02-07-2021, 13:31 PM)Raudpats Kirjutas:  Ma olen kunagi relakaga ülemisest otsast lahti lõiganud need kinnitused ja siis sain klapi kätte.Ford Sierra 1,6
Küsimus on kuidas naatrium suhtub rekakasse...?

1,7 td Izusu mootor Opel Astra peal jäi küll sõitma- kasutatud teine kaan, uued nookurid ja juhtpuksid klapipesade sooveldus ja kõik uued tihendid.
Aga jah, selel vist nookurid päästsid alumise poole!
Vasta
#23

(04-07-2021, 12:55 PM)volvotar Kirjutas:  
(02-07-2021, 13:31 PM)Raudpats Kirjutas:  Ma olen kunagi relakaga ülemisest otsast lahti lõiganud need kinnitused ja siis sain klapi kätte.Ford Sierra 1,6
Küsimus on kuidas naatrium suhtub rekakasse...?
Naatrium (Na) läheb ka tavaõhu käes sisuliselt juba ise põlema nii, et relakaga ei pruugigi selleni jõuda. Veidi segane on muidugi asjaolu et kuidas see konkreetne metall klappidega seotud on.

Samas mikrokogustes Na on kindlasti sees kõigis mootorimetallosades, aga vaevalt et see relakalõikusele märgatavat mõju avaldab.
Vasta
#24

Mõned klapid sisaldavad jahutuse eesmärgil naatriumi. Päris märgatavas koguses tühimikus klapi sees.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#25

(04-07-2021, 16:39 PM)Aspelund Kirjutas:  Mõned klapid sisaldavad jahutuse eesmärgil naatriumi. Päris märgatavas koguses tühimikus klapi sees.
1,2L 47kw mootorisse nüüd tootja vaevalt naatrimjahutusega klapid on pannud  Big Grin See võik ikka mingi "amg" või "ferrari" teema olla.
Vasta
#26

(04-07-2021, 16:39 PM)Aspelund Kirjutas:  Mõned klapid sisaldavad jahutuse eesmärgil naatriumi. Päris märgatavas koguses tühimikus klapi sees.

Kas nii väikestes nüüdisaegsetes mootorites enam on kohta sellele?
Vasta
#27

7mm (ja 6mm) klappides, mis täna levinud, pole kohanud. 
Aga MB V8 9mm klapivarred olid lausa mingi ca 4mm ulatuses puuriga pikuti läbi puuritud ja seda valget/hallikat plöga täis topitud. Metallkork oli ülevale ette löödud.

Uskumatu, et nad viitsisid neid "relvatorusid" terve oma mootori täis toppida.
Klapi materjal on ju sigakõva; proovi sa seda puurida.

Relakaga sai seda lõigatud, igasugu katseid tehtud, ära ta küll ei tapnud.
Vasta
#28

Oh kui põnevaks siin on läinud Big Grin 

Igatahes tänan härraseid heade soovituste eest!

Kuidas siis kõverad klapid kätte sain? Võtsin "kuvalda ja tagusin", ehk tõsiselt öeldes koputasin vasaraga, andes endale aru, et see toimub juhtpukside tervise hinnaga. (Puksid vasesulamist, seega otsest purunemisohtu ei olnud.)

Relakaga opereerimise jätsin kohe kõrvale. Kui oleks sujuvkäivituse ja 30...40mm kettaga relakas, võinuks ju proovida. Asi selles, et klapid paiknevad üsna sügavas "augus", ruumi vähe ja seega oli reaalne oht plokikaant vigastada. Pealegi tähendanuks see vedrude mõrvamist ja mulle teadaolevalt neid b-osana ei pakuta (et saanuks koos muu padajanniga kulleriga koju tellida).

Kapsalehe alt leitud kaane jätsin kah kõrvale. Kellegi kapsamaal neid kindlasti on, aga mis sest kasu, kui selle hankimiseks tuleb mitusada km maha sõita (kust see aeg leida?). Müüjaga oleks ju võinud kauba saatmises kokku leppida, aga  põrsas kotis meetodil ei taha ju sellist asja osta, oma silm on kuningas.

Lisaks eeldab kasutatud kaas miinimumprogrammina vähemalt sääretihendite vahetamist. Kui juba tihendite vahetuseks kaas laual (mitte auto küljes) oleks mõistlik ka klapid soveldada. Ja kui selgub, et pesad vajavad freesimist... MTZi, GAZi ja VAZi freesid taipasid progresiivsemad külamehed omal ajal kusagilt pistoosi panna, aga kellel on 26 ja 29mm freese? Ja kui selgunuks, et ka juhtpuksid pole kõikse paremad...

Seega sai oma kaas kärutatud Astromotosse Sealne meister loksutas uusi klappe juhtpuksides ja pani kiire diagnoosi, et vahetusse lähevad ainult sisselaske omad. (Muide, uute klappide sääred olid vanadest sajandiku võrra jämedamad.) Kokkuvõttes tehti hea töö, mis kogu remondi eelarvest moodustas vaid 30%.

Mina olen kah skeptiline, et kõnealuse mootori klappides naatrium on. Kui mahti, võin ju lõikuda.

Üks OT küsimus (kuigi konkreetse saagaga seostuv) ka. Mina olin esimene, kes sellel mootoril süütuse võttis (ehk lahti harutas) väljaarvatud karteripõhi. Seal oli teist värvi hermeetik, poldid polnud eriti kõvasti kinni ja esines kerge õlileke. Ja õlivanni on valmistatud 2 kuud peale auto esmaregistreerimist. Laagrikaante poltidel näppimisjäljed puudusid. (Muide: kuigi raamsaalesid pakutakse b-osadena, on tehase poolt mootori alumise otsa näppimine rangelt keelatud.)

Kas võib olla, et keegi on kunagi kuhugi otsa põrutanud? Muud põhjust ei suuda välja mõelda.

Tänan tähelepanu eest!
Vasta
#29

(19-08-2021, 22:27 PM)oltsberg Kirjutas:  Oh kui põnevaks siin on läinud Big Grin 


Aga mis siin sinuarust siis ikka "põnevustada"; teema on tehtud 3 aastat tagasi ja see auto juba ammu miljoneid km läbinud ja tonnide viisi õlut merre voolanud.
Polegi midagi sel teemal ju rohkem jahuda.
Vasta
#30

(21-08-2021, 18:10 PM)stihl Kirjutas:  
(19-08-2021, 22:27 PM)oltsberg Kirjutas:  Oh kui põnevaks siin on läinud Big Grin

Aga mis siin sinuarust siis ikka "põnevustada"...

Ma pidasin põnevaks diskussiooni naatriumi üle. Hetk tagasi haarasin relaka ja tõdesin, et keegi ei hakka odavmootori 6mm klapisääre sisse seda ollust toppima. Mida oli ka arvata. Muide, selle VAGi kolmepütase kuueklapilisel versioonil pidi väljalaskeklappide läbipõlemine olema tüüpviga (vaat sinna kuluks naatrium ära). 12 klapi puhul, kus soojuskoormus rohkem hajutatud, ma midagi säärast ei täheldanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne