(08-02-2018, 00:01 AM)olevtoom Kirjutas: Midagi oli punaste ainete kohustuslikus õppimises vene ajal head kah -- nagu Piibelgi, sisaldasid need üldise jama hulgas mõnd kasulikku tähelepanekut. Näiteks kvantiteedi üleminekust kvaliteediks. Mis tähendab, et ühel hetkel ei saa edasiarendatud nähtust enam originaali apgreidiks nimetada. Ma ei julge küll öelda, et kas või niisugune labane nähtus nagu Eurofighter oleks vendade Wrightide masina apgreiditud replica.
Mis puutub Relianti ja sellega seonduvat, siis Muski eristab BBC klounidest (see pole halvustavalt öeldud, muide) see, et temal on idee, neil olid mõtted.
Ja teiselt poolt tekib kohe filosoofiline küsimus: kas iseparanduva õhkrehviga valuvelg Tesla all on kunagise puutüvest saetud härjavankri ratta apgreid või uus nähtus nimega "ratas". Aga öeldakse, et ratast UUESTI leiutada ei saa, miks peaks saama uuesti leiutada "samasugust" kanderaketti?
PS: Seda peaks Gagarinit näinud Mees ju teadma, et kõige rohkem tulebki karta "ideelisi" ja ma poleks kindel, et Musk ei ole teatud "ideeline"!!! Ideeline ei ole mõttega tegelane sest mõte tuleb enne ideed ja selle teostamist. Muski mõtetest ja nende olemasolust pole ma veel aru saanud...
OK: näited ka, kui juba rattast jutt oli. Ratta kui llikumist KERGENDAVA vidina edasiarendus ehk kvalitatiivne hüpe tehti roomiku leiutamisega. Aga see vajas enne mootori leiuatmist, sest inimjõul liigutamisel on roomik "saatanast". Roomiku leiutamise järel järgmine ratta edasiarendus aga ikkagi ERALDI leiutis ja "asi" on tiguvõllid.
Siis läks veel aastakümneid enne, kui 1970'te alguses Rootsis tuli mehele nimega
Bengt Erland Ilon mõte klassikaline ratas tõesti uuesti leiuatada sinna UUSI võimalusi lisades. Ja nii tekkiski täna laomajanduses tuttav kõigis suundades liikumist võimaldav mecanum wheel. Siis läks veel natuke aega ja Stephen Killough leiutas 1990'te esimeses pooles täna väikerobotitel tihti leitava omni wheeli, mida võib omakorda teatud mööndustega mecanumi apgreiditud replikaks nimetada...
Muud ratta ja liikumisega seotud asjad on pigem ratta JA roomiku pinnakatte põhised lahendused. Kautšuki kasutamine tegi kummirehvide ja hiljem kummiroomikute, naftatöötlemise ja plastmasside areng
mecanum ja omni wheelidel erinevate plastikrullikute kasutamise võimalikuks.
Ja et jääda teemasse, siis NASA ei leiutanud mingit ratast vaid arendas ratta pinnakatet, mis on ka üks võimalustest!!!