Kosmoseteema

(20-04-2021, 10:34 AM)Daff Kirjutas:  
(20-04-2021, 09:49 AM)Walter Kirjutas:  
(19-04-2021, 16:26 PM)Basilio Kirjutas:  Tänane päev, 19. aprill läheb ajalukku. Esimene tiivikuga õhusõiduki esimene lend teisel taevakehal.
Kuna teistel taevakehadel pole õhku (siiani) veel tuvastatud, siis tuleks sinna saadetud droonid ümber nimetada - atmosfäärisõidukid ?

Atmosfääri- või õhu-, hea küsimus?. Sellega seoses tekkib küsimus, et kuhu see propeller kinni ennast haagib. Järelikult peab seal olema mingi atmosfäär või mingi gaas, et mille najal tekitada tõstejõud?
Kusagilt lugesin, et marsil see "õhk" 7 korda hõredam, kui meil siin muna peal. Seega pidavat see propellermasin vajama si@a kanti rohkem pööret et lendu tõusta.

vabal ajal painutan kaablit...
Vasta

täpsemalt on seal atmosfääri rõhk kõigest umbes 1 % maisest.
Vasta

Kuna ka helikiirus on madalam, siis pakun et suuremate pöörete asemel vajab propelleriga lennumasin pigem madalamaid pöördeid ja suurema diameetriga propellerit, mis on disainitud madalamatel pööretel efektiivsemaks. Teatavasti hakkab meie koduplaneedil propeller kaotama oma efektiivsust, kui propelleri otste joonkiirused lähenevad helikiirusele (mis on meil u. 330m/sek). Marsil pidavat heli levima kiirusega ~240m/sek. Paraleeli võiks tõmmata lennukil väljalastavate tagatiibadega - need pakuvad madalamatel kiirustel rohkem tõstejõudu, kuid suuremate kiiruste jaoks ei sobi kuna õhutakistus läheb liiga suureks. "moosiriiulilt" pärit tiivad.

Ostan 1989-1997 a Toyota hilux / VW  Taro Pick-upi, alates romust kuni ideaalses korras autoni ja nende varuosi.
Vasta

(20-04-2021, 10:34 AM)Daff Kirjutas:  Atmosfääri- või õhu-, hea küsimus?. Sellega seoses tekkib küsimus, et kuhu see propeller kinni ennast haagib. Järelikult peab seal olema mingi atmosfäär või mingi gaas, et mille najal tekitada tõstejõud?
Kuivõrd vikipeedia ütleb, et "Õhk on Maa atmosfääri moodustav gaaside segu.", siis peaksid Ingenuity ja tema järglased tõesti atmosfäärisõidukid olema.
See, et Marsil on atmosfäär, tehti kindlaks juba XIX sajandil. See, et see on nii hõre (umbes 1 % Maa atmosfääri tihedusest), aga selgus möödunud sajandi keskpaiku.
Vasta

(20-04-2021, 12:25 PM)isandpauk Kirjutas:  Kuna ka helikiirus on madalam, siis pakun et suuremate pöörete asemel vajab propelleriga lennumasin pigem madalamaid pöördeid ja suurema diameetriga propellerit, mis on disainitud madalamatel pööretel efektiivsemaks. Teatavasti hakkab meie koduplaneedil propeller kaotama oma efektiivsust, kui propelleri otste joonkiirused lähenevad helikiirusele (mis on meil u. 330m/sek). Marsil pidavat heli levima kiirusega ~240m/sek. Paraleeli võiks tõmmata lennukil väljalastavate tagatiibadega - need pakuvad madalamatel kiirustel rohkem tõstejõudu, kuid suuremate kiiruste jaoks ei sobi kuna õhutakistus läheb liiga suureks. "moosiriiulilt" pärit tiivad.
Positiivse poolena on Marsil külgetõmbejõud ca. 2,5x nõrgem kui Maal. Huvitav oleks selle Marsi koperdise lennuvõimekuse kohta andmeid näha.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta

(20-04-2021, 12:25 PM)isandpauk Kirjutas:  Kuna ka helikiirus on madalam, siis pakun et suuremate pöörete asemel vajab propelleriga lennumasin pigem madalamaid pöördeid ja suurema diameetriga propellerit, mis on disainitud madalamatel pööretel efektiivsemaks. Teatavasti hakkab meie koduplaneedil propeller kaotama oma efektiivsust, kui propelleri otste joonkiirused lähenevad helikiirusele (mis on meil u. 330m/sek). Marsil pidavat heli levima kiirusega ~240m/sek.
Ingenuity tõstepropelleri läbimõõt on 1,2 m ja see teeb kuni 2400 p/min. See tähendab, et laba ots liigub 3,77-meetrise ümbermõõduga ringjoont mööda 40 korda sekundis. Ehk laba otsa joonkiirus on 150 m/s. Ühelt poolt on nimetatud 240 meetrini sekundis mõningane varu, teiselt poolt ei saanud väga suurt propellerit kaasa võtta. Tundub olevat kompromiss.
Vasta

Väikeste itlerite maandumiskapsel kusagil kolmanda reihhi tähesajus või hoopis avaruses seilava Tesla irooniline foto marsilt ? Lend kuule ja tagasi. No on ilus.

   

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

   

Iga töö tulemus on selle riista nägu, millega seda tehti.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne