soeta uus UAZ euroopast :)
#21

See maasturite ost on inimeste kehaosa pikendamise soov.
Samas metsast oleks hea küttepuid nende uaz-idega vedada, tugevast paksust metallist mitte plekist maasturid. 
Isegi olen vahest mõelnud et omale kuluks üks vana eelmise sajandi kastiga pickup või hilux. Sellel uaz bussil pilluks kongi puid täis ja tuld Big Grin
Vasta
#22

(08-02-2018, 12:31 PM)maisalup Kirjutas:  See maasturite ost on inimeste kehaosa pikendamise soov.

Pigem on teatud puhkudel see väljapääsmatu ost aga see pole mitte läbipääsmatute teede vaid sabas veetavate haagiste pärast! See käib "päris" maastikusuuteliste autode, mitte mõttetute linnamaasturite kohta. Ja et sedasorti töö ja hobide puhul kaasneb tihtipeale ka libedamad, mudasemad, läbivajuvamad platsid/tarindidm sisi on korralik maastikuauto täiesti õige asi! Näiteks paadiveokid ja hobuste ratasmajade vedajad Big Grin Ja ka ehitusplatsidele jm sabas veetavaid tõstukeid viivad töödejuhatajad, varustajad jms kaader.  Aga teedevõrgustiku ja/või teede hooldamise pärast pole Eestis maastikuautot küll vaja.
Vasta
#23

(08-02-2018, 12:31 PM)maisalup Kirjutas:  Samas metsast oleks hea küttepuid nende uaz-idega vedada, tugevast paksust metallist mitte plekist maasturid.


Milleks siis traktorid on. Rolleyes
Vasta
#24

(08-02-2018, 13:46 PM)veix__ Kirjutas:  
(08-02-2018, 12:31 PM)maisalup Kirjutas:  Samas metsast oleks hea küttepuid nende uaz-idega vedada, tugevast paksust metallist mitte plekist maasturid.


Milleks siis traktorid on. Rolleyes

no see ongi traktor kui elad maal aga põldu ei hari, harrastad lihtsalt vahest midagi tõmmata/vedada ja ka metsas uudistamas käia.
Vasta
#25

(08-02-2018, 12:31 PM)maisalup Kirjutas:  See maasturite ost on inimeste kehaosa pikendamise soov.
Samas metsast oleks hea küttepuid nende uaz-idega vedada, tugevast paksust metallist mitte plekist maasturid. 
Isegi olen vahest mõelnud et omale kuluks üks vana eelmise sajandi kastiga pickup või hilux. Sellel uaz bussil pilluks kongi puid täis ja tuld Big Grin

Need uued Uazid on jah kohe väga kõvast metallist mis aastaga ära mädaneb.

Ma sõidan juba 10 aastat maasturiga ja ei plaani kunagi Monomähkijast sõidukat osta endale. Täna panen tonnise käru sappa ja auto sõidab sama dünaamikaga kui tühjalt, pehmemal pinnasel ma ei pea kaevama või mõtlema kas käru sabas liikuma saan, ja talvel hommikul vara hooldamata teedel on lust sõita. 


Hirmuga ma vaatan igakord neid pisikesi sõiduautosid millel on liivakoormaga (või muus täislastis) käru taga, tapavad ennast ja teisi.
Vasta
#26

(08-02-2018, 14:20 PM)maisalup Kirjutas:  
(08-02-2018, 13:46 PM)veix__ Kirjutas:  
(08-02-2018, 12:31 PM)maisalup Kirjutas:  Samas metsast oleks hea küttepuid nende uaz-idega vedada, tugevast paksust metallist mitte plekist maasturid.
Milleks siis traktorid on Rolleyes 
no see ongi traktor kui elad maal aga põldu ei hari, harrastad lihtsalt vahest midagi tõmmata/vedada ja ka metsas uudistamas käia.
Kusjuures ma ennist mõtsi, et kui UAZi saaks arvele trakatsina? 
Mõiste trakatsite arvelevõtu määrusest:

Tsitaat:traktor on rataste või roomikutega põllu- või metsatööks ette nähtud mootorsõiduk, millel on vähemalt kaks telge ja mille suurim valmistajakiirus on vähemalt 6 km/h. Traktori peamine otstarve seisneb veojõus, mis on spetsiaalselt kavandatud põllu- ja metsatöödel haakemasinate tõmbamiseks, lükkamiseks, kandmiseks või käitamiseks, samuti põllu- või metsatööl kasutatavate haagiste pukseerimiseks. Traktor võib olla kohandatud koorma vedamiseks põllu- või metsatöödel ja varustatud kaassõitja istmetega;
Ma kartsin, et on piirang aga on mitmuses ehk kaassõitjaid võib olla rohkem kui üks! Näiteks 4 või ka 8 Big Grin Aga üldjoontes annab traktori mõiste alal panna peaaegu kõikmõeldava. 

Üksiktraktori tüübikinnituse peaks Euro5 nõuetele ja serditud UAZ igal juhul vastama, kui sinna mingid paar must be trakatsividinat a'la kiiruspiirnagu ja aeglase sõiduki tunnused lisada. Need asjad, mis nõuavad serti, on UAZil olemas (toss, müra, tuled, turvavööde kinnitused ja on traktor-tüüpi silmus-haakeseade ning E-tähisega 50-millise kuulpea). Mitte midagi muud ei PEA teeliiklusesse regataval traktoril küljes olema, nagu hüdraulikat, suruõhku, PTOd, ripphaakeseadet etc, etc. Suurima kiiruse kohta ütleb reegel nii: D – direktiivi nõuetele vastavuse kontroll toimub kohapeal vaatlusega;!! Seega ette näitamise ajaks aeglusti sisse, kang küljest ära ja 4.käik ka mehhaaniliselt blokkida ning ongi reaalne testisõidu kiirus 40 km/h Big Grin Üldse on enamus asju üksiktraktori regamisel kohapealse vaatlusega. 

Kahjuks T5-kiirtraktorit ise ehitada ei tohi, küll oleks põnev teada, kui tehas sellekohase tüübika väljastaks Big Grin
Vasta
#27

(08-02-2018, 15:02 PM)nymmik Kirjutas:  Ma sõidan juba 10 aastat maasturiga ja ei plaani kunagi Monomähkijast sõidukat osta endale. Täna panen tonnise käru sappa ja auto sõidab sama dünaamikaga kui tühjalt, pehmemal pinnasel ma ei pea kaevama või mõtlema kas käru sabas liikuma saan, ja talvel hommikul vara hooldamata teedel on lust sõita. 

Nii mõnedki "väiksed" sõidukad võivad olla vägagi petlikud nii massi kui võimsuse osas. Näiteks kaheliitrine passati nelivedune universaal evib 1700kg tühimassi ja 125kW võimsust. 
Selle kõrval on tõesti ainult 2-tonnine "päris" maastur tõsisem tükk. Samas ei kõlba üle-2-tonnine jurakas maastikule enam mitte kuigi hästi.
Vasta
#28

(08-02-2018, 14:20 PM)maisalup Kirjutas:  no see ongi traktor kui elad maal aga põldu ei hari, harrastad lihtsalt vahest midagi tõmmata/vedada ja ka metsas uudistamas käia.

Igapäevasõite sellise "kirstuga" ikka teha ei taha ju ja peab olema mingi teine liikur ka olemas?
Vasta
#29

see viidatud uaz on justkui kobe küll, veidi häiris, et vileuuel asjal müügisaalis juba kast mühinal roostetab.

samas kõrval oli kohe link teistele mudelitele ja aina paremaks läks.
kolme ja poole tonni piiri sisse mahtuv, pooleteist tonni kandevõimet, aeglustiga nelivedu. no puhas unistus.
ja hinnaks venemaal nii umbes 12 tuhat siinset ruublikut.
Vasta
#30

Ei noh pullipärast sellisega vahest sõita on küll lahe aga kui peaks seda tööautona kasutama siis ei ole küll muud võimalust kui iga õhtu ennast väsimusest või masendusest täis juua nagu see veneajal käiski.
Vasta
#31

(08-02-2018, 20:35 PM)vanapagan Kirjutas:  Ei noh pullipärast sellisega vahest sõita on küll lahe aga kui peaks seda tööautona kasutama siis ei ole küll muud võimalust kui iga õhtu ennast väsimusest või masendusest täis juua nagu see veneajal käiski.

Uuel elektriline ja täiesti tundetud roolivõim, ees kettad ja ABS ka peal, käigukang ka vähe paremas asukohas, mugavad istmed jne. Allan/Sm.Supp käisid just ju samalaadse õudusega kui kaugel ära??? Tegelikult palju õudsamaga sest uute UAZide mootorid pidid päris kenasti käima. 
See 12000 km vastab tööautole 47 nädalat X 5 tööpäeva on 235 tööpäeva, mis annab 12000/235=51 kilti iga tööpäev. Vanasti oli selline kolhoosides agronoomi supiveo ja lüpsinaiste vedajate auto ning kui tegu polnud just Paide rajooni Lenini nimelisega, kus kolhoosi pikkus oli 30+ kitli mööda Tartu trassi äärt, ei sõitnud keegi sellist läbisõitu iga päev! Kui, siis põllutööde hooajal aga mitte aastaringselt. 

Mitte, et selline apastraat nüüd mingi mittelagunev mugavusetalon oleks aga mitte midagi "hullu" selle maapiirkonnas pidamisel ka pole. Jah, Laagrist "superministeeriumisse" tööle käimsieks on tõesti paremaid lahendusi! Eelkõige rongi näol... Aga metsatalust otse mööda olematuid teid läbi mingi ojakese 10 kildi kaugusele tööle ja tagasi täiesti asi omal kohal, kui ringiga mööda asfalti oleks muu käulaga näiteks 25!
Vasta
#32

No jah Big Grin
https://youtu.be/lL8-rKLMvRc?t=520
Vasta
#33

Nojah, 50Km ongi lõbus aga kui mägieestlasest varustaja peab Tallinna või Narva defitsiidi järgi sõitma siis on õhtuks jjuba 500 Km ees ja pea huugab. Mul on ju omal ka selline täis originaalkorras kastikas.
Vasta
#34

Miks pea peaks huugama? Ma võin saladuskatte all öelda, et tänapäeval on leiutatud kõrvaklapid ja tropid   Wink
Vasta
#35

mina olen diisel villisega keila tartu ja ka keila sõrve säär ää sõitnu ja polnud häda meskit.tagusment pigem jääb kangeks,aga seda igasuguse liikuriga ka corillaga.
ei laguneud ta ka,pidureid tuli lihtsalt peale keerata just klotse trumlites.ka käändtelgede kuulliigend oli õnnetu,aga koonusrullid sisse ja üks mure jälle vähem.90 tuhhi sai maha uhatud.
Vasta
#36

(08-02-2018, 23:33 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...
Mitte, et selline apastraat nüüd mingi mittelagunev mugavusetalon oleks aga mitte midagi "hullu" selle maapiirkonnas pidamisel ka pole. Jah, Laagrist "superministeeriumisse" tööle käimsieks on tõesti paremaid lahendusi! Eelkõige rongi näol... Aga metsatalust otse mööda olematuid teid läbi mingi ojakese 10 kildi kaugusele tööle ja tagasi täiesti asi omal kohal, kui ringiga mööda asfalti oleks muu käulaga näiteks 25!

Erinevalt enamusest siinkirjutajates mul on UAZ. Ja see ON kole. Eriti kiirusttel, mis ületavad traktorit.  Sellest ka minu arvamus.

5000 uue eest - siis võiks kaaluda. Kui ebamugavat ja raskestijuhitavat ning äärmiselt piiratud läbivusega kiirtraktorit. Toungue
Vasta
#37

(09-02-2018, 07:27 AM)vanapagan Kirjutas:  Nojah, 50Km ongi lõbus aga kui mägieestlasest varustaja peab Tallinna või Narva defitsiidi järgi sõitma siis on õhtuks jjuba 500 Km ees ja pea huugab. Mul on ju omal ka selline täis originaalkorras kastikas.

Mul oli/on selline kastikas 452D, nelikvedune ja puha, kümme aastat igapäevane sõiduk. Väga pikki otsi temaga sõidetud ei saanud, sellised 100+ km kaugusele ja tagasi olid tavalised, ka ei jäänud kordagi sisse. Vaid 2 korda pidin traktori kutsuma, kuna õnnestus sügavas lumes võõras kohas sõita sellistele kallakutele, et hakkasin edasi-tagasi jõnksutamise juures kartma allavajumist koos ümberminekuga. Teiste maastikumasinatega on ikka tulnud abi kutsuda ... Ei mäleta erilist vaeva temaga sõitmisel ja hea julge oli sõita, linnas ei tükitud ümberreastumisel segama. Kõva ohutu masin, korra jahis buhankaga õnnestus kokku põksata Nivaga, Niva suht mahakandmise lähedases seisus, Buhankal häda ei midagi.
Vasta
#38

(09-02-2018, 10:17 AM)honkomees Kirjutas:  
(09-02-2018, 07:27 AM)vanapagan Kirjutas:  Nojah, 50Km ongi lõbus aga kui mägieestlasest varustaja peab Tallinna või Narva defitsiidi järgi sõitma siis on õhtuks jjuba 500 Km ees ja pea huugab. Mul on ju omal ka selline täis originaalkorras kastikas.

Kõva ohutu masin, korra jahis buhankaga õnnestus kokku põksata Nivaga, Niva suht mahakandmise lähedases seisus, Buhankal häda ei midagi.

See on selline petlik arusaam ohutusest - võib-olla ohutu auto jaoks aga mitte sõitjatele. Matsu korral jääb selline auto enam-vähem terveks kuna ta ei deformeeru ega hajuta energiat mööda kere laiali ning inimesed saavad surma. Niva näit. kantakse maha kuna deformeerus kuni tagaluugini nagu ohutusnõuded ette näevad kuid vähemalt inimesed jäävad ellu. Niva näitesse sissetoomine on muidugi meelevaldne - selle asemel võib vaadelda igasugust kaasaegset turvanõuetele vastavat autot.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#39

(09-02-2018, 10:17 AM)honkomees Kirjutas:  Mul oli/on selline kastikas 452D, nelikvedune ja puha, kümme aastat igapäevane sõiduk.
...
Kõva ohutu masin, korra jahis buhankaga õnnestus kokku põksata Nivaga, Niva suht mahakandmise lähedases seisus, Buhankal häda ei midagi.

Ja aasta oli siis?

Mis kasu on kõvast autost, kui inimene seal sees katki läheb?
Vasta
#40

Kui töö tõttu on vaja pidevalt mööda metsateid roomata ja kaks aastat vanal tänapäevasel maasturil raam pooleks murdub, siis meenutad UAZ-i hea sõnaga. Metsas töötegemiseks kõlbab küll, omahind tuleb oluliselt madalam, kui kaasaegsel kilukarbiplekist tehtud maasturil. Igal pool ei ole mõtet mugavust taga ajada, siis jääbki töö tegemata. Suurte kiiruste jaoks sobivad 4x4 aparaadid ei ole eriti maastikusuutlikud. Või kui on, siis on ka hind üsna kirves.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne