>>Käigunäit elektrooniliselt
#1

Tere!

Kavatsen soetada VAZ tüüpi masina ja ma pidevalt eksin käiguvahetusega, kuna olen algaja juht ning unustan ära, kas mul on sees 2 või 4 käik. Mõtlesin, et kõige lollikinlam lahendus on selline elektrooniline jubin, mis kuvab sisselülitatud käigu numbri kuskil ekraanil või tablool, sest mul läheb sada aastat, kui need käigud lõpuks ometi pähe kuluvad ja ma ei taha automaatkasti. Kuidas on võimalik seda VAZ tüüpi masinale peale panna nii et see asi töötaks ja kui palju see vidin maksma läheks koos paigaldusega?
Vasta
#2

Sõidad paar kuud ja pole enam seda muret - õpid autot tundma, usu mind. Lihtsam on autole lisatahhomeeter panna (kui autol seda pole) ning selle järgi saab ka hinnata mis käik sees on.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#3

Ega seal midagi keerulist ei ole, poest osta minuteada ei saa aga Youtube lahti ja õpetusi küllaga. Aga kui neljast käigust juba mõistus üle ei käi siis ma kardan et sellise indikaatori installeerimisega võib ka hätta jääda  Big Grin
Vasta
#4

no kuulge vaadake spidot,kui ikka 40 on siis vaevalt 4 sees ja mootori hääl on kõige parem indikaator,samuti tahhokas.
ma ise lasen kangol vahest piirajasse mootori pöörded kuna kuulda pole,aga siks peaks piisavalt mootori müraga märku andma kui soovib kolmandat käiku.ja kui pöörded liiga madalad siis jälle pole jõudu,aga harjub ruttu.
Vasta
#5

Kardetavasti on see libateema. Kui ei ole, siis soovitan harjutada seda va käiguvahetamist ikka veel, mitte rumalustega tegeleda. Vaja mõne teise autoga sõita, tõstad tehnika enne ringi?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

(27-02-2018, 17:50 PM)Marko Kirjutas:  Kardetavasti on see libateema. Kui ei ole, siis soovitan harjutada seda va käiguvahetamist ikka veel, mitte rumalustega tegeleda. Vaja mõne teise autoga sõita, tõstad tehnika enne ringi?

Pole mingi libateema, ma teinud õppesõitu 03 ja 011 või 013-ga. Mõlemal juhul ajasin need käigud sassi, laseksin ise sellisse indikaatori installeerida, vajan infot selle kohta kust saab sellist osta ja kui palju selline maksta võiks, eks töö muidugi maksab ka, aga see ei tohiks vist väga kalliks minna, kuna vaz mehhaaniliselt lihtne masin. Mul jah nagu ununeb ära, mitmes käik sees on ja pöörete järgi ma väga sea tähele ei pane, kord sõitsin 60+ km/h arvates et olin nagu kolmanda vahele jätnud ja otse neljandasse pannud, tegelt olin alles 2 käigu sisse lükanud ja pressisin lihtsalt gaasi nii palju, et ajas hoo üles.... Pöörded tegelt olid tavalisest kõrgem, aga mõtlesin, et lihtsalt on asi gaasipeaali asendis, kuna mootor on lihtsalt nõrgem, et siis tõmbab suurema pöörded üles, et kiirust säilitada... "Õps" kõrvalt sõimas, et mis pressi nii kõrgele hoo kui 2 käik alles sees... Mul on nagu kõrini sellest, et käigu sassi lähevad pidevalt, kui näidik olemas on, siis enam-vähem tean peast, kuhu pean lükkama seda kangi.
Vasta
#7

Pärast 4-5 tundi sõitu on käiguvärk selge tavaliselt. Kui pärast 10tunnist harjutamist ka ei ole, siis kardetavasti ei saagi ja peab muid variante kaaluma. 
Ladal ei ole käigukangi all sellist toredat tühja platsi, kuhu andureid panna.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#8

Kui ikka autojuht enam päris hästi aru ei saa mis käik sees on ja kas on libe ning kas sajab midagi on vajalik vastav inva-auto.
Inva-auto omab automaatselt vahetuvate käikudega käigukasti ja vastavat seadet, mis käivitab automaatselt kojamehed saju korral ning libedal teel üritab auto hoogu vähendada.
Vasta
#9

(27-02-2018, 18:21 PM)2715 Kirjutas:  Kui ikka autojuht enam päris hästi aru ei saa mis käik sees on ja kas on libe ning kas sajab midagi on vajalik vastav inva-auto.
Inva-auto omab automaatselt vahetuvate käikudega käigukasti ja vastavat seadet, mis käivitab automaatselt kojamehed saju korral ning libedal teel üritab auto hoogu vähendada.

Ma nii fekaal juht ka pole. Libedust ja kurve ma tunnetan, ainus suur häda on mulle käiguvahetus.
Vasta
#10

(27-02-2018, 18:26 PM)endrik2500 Kirjutas:  Ma nii fekaal juht ka pole. Libedust ja kurve ma tunnetan, ainus suur häda on mulle käiguvahetus.

Harjutamine teeb meistriks. Minu esimesed oskused autoga olid 85aastal,kui vend oli roolis ja vahetasin kõrvalistmelt vasaku käega käike. Big Grin Autoks VAZ-2102.  Hiljem kui asi käpas, kobisin roolitaha ja siis vahetasin käike juba parema käega....
Ära tee asjast suurt nuḿmert vaid hakka aga harjutama. Võid ka seisvas autos käikude vahetamist harjutada,tee kasvõi armatuuri peale ajutine skeem. Usu mind,Sa saad kenasti hakkama. Wink

Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#11

(27-02-2018, 18:26 PM)endrik2500 Kirjutas:  
(27-02-2018, 18:21 PM)2715 Kirjutas:  Kui ikka autojuht enam päris hästi aru ei saa mis käik sees on ja kas on libe ning kas sajab midagi on vajalik vastav inva-auto.
Inva-auto omab automaatselt vahetuvate käikudega käigukasti ja vastavat seadet, mis käivitab automaatselt kojamehed saju korral ning libedal teel üritab auto hoogu vähendada.

Ma nii fekaal juht ka pole. Libedust ja kurve ma tunnetan, ainus suur häda on mulle käiguvahetus.
 Tee papist abivahend käigukangi ümber ja sa ei eksi kunagi!
[Pilt: 125553-61eykhahbpl.-sl1500-.png]
Vasta
#12

(27-02-2018, 18:26 PM)endrik2500 Kirjutas:  
(27-02-2018, 18:21 PM)2715 Kirjutas:  Kui ikka autojuht enam päris hästi aru ei saa mis käik sees on ja kas on libe ning kas sajab midagi on vajalik vastav inva-auto.
Inva-auto omab automaatselt vahetuvate käikudega käigukasti ja vastavat seadet, mis käivitab automaatselt kojamehed saju korral ning libedal teel üritab auto hoogu vähendada.

Ma nii fekaal juht ka pole. Libedust ja kurve ma tunnetan, ainus suur häda on mulle käiguvahetus.

Järelikult justkui oled. Kui ikka kõige elementaarsemat autotunnetust pole, vaevalt sa siis saad omada mingisugustki libeduse- või kurvitunnetust.




Kuigi vägisi jääb mulje mingist mersuniiduki teemast.
Vasta
#13

kui tahhot pole siis teed spidole kriipsud kust maalt mingi käik on.isegi tsiklitel olid kriipsud spidol.niipalju saad ikka aru kas kiirendad või vähendad kiirust.
Vasta
#14

Kuula mootorit! Kui lõugab või lõgiseb, siis on midagi valesti, üldiselt on siis vale käik sees Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#15

(27-02-2018, 19:04 PM)kMeistrimees Kirjutas:  
(27-02-2018, 18:26 PM)endrik2500 Kirjutas:  
(27-02-2018, 18:21 PM)2715 Kirjutas:  Kui ikka autojuht enam päris hästi aru ei saa mis käik sees on ja kas on libe ning kas sajab midagi on vajalik vastav inva-auto.
Inva-auto omab automaatselt vahetuvate käikudega käigukasti ja vastavat seadet, mis käivitab automaatselt kojamehed saju korral ning libedal teel üritab auto hoogu vähendada.

Ma nii fekaal juht ka pole. Libedust ja kurve ma tunnetan, ainus suur häda on mulle käiguvahetus.
 Tee papist abivahend käigukangi ümber ja sa ei eksi kunagi!
[Pilt: 125553-61eykhahbpl.-sl1500-.png]

No kuule! Vähemalt mu sõiduõpetaja rääkis, et juhtimisseadmeid (hoovad, kangid, pedaalid) ei tohi sõites silmadega vaadata!

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#16

Osta selle elektroonilise käigunäidu asemel parem bensiini paaki. Tänapäevasel bensiinil (ka diislil) on sees vastavad lisandid, mis koos mootori pööretega suudavad saata näidu otse juhi ajusse. Kuna tegemist on alles hiljuti välja töötatud lisaga, on vajalik eelnev tarkvaraline seadistus. Selleks ise midagi tegema ei pea, bensiin teeb kõik töö ise ära. Tarkvara installimiseks tuleb lihtsalt paak täis valada ringi sõita. Installimise kiirus on üsna erinev, oleneb autost ja juhi ajust ning nende kahe omavahelisest koostööst. Igaks juhuks pead varuma mitme paagitäie bensiini raha. Kuuldavasti on kohe turule jõudmas ka ülejäänud lisad, tühja rehvi, koliseva mootori ja enamus liiklusmärkide andmed, ilma et neid ise pingsalt vaadates kontrollima peaks. Samuti on varsti tulemas ka lisad, mis saadavad otse ajusse kergemate autot vaevavate vigade loendi koos juhendiga nende likvideerimiseks. Et sellest kõigest osa saada, pead lihtsalt paaki kütust valama, mida tihedamini, seda kiiremini mõikab.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#17

Ainus suur häda on öli segamine kastis aga automaati ei taha..Ole nüüd hea mees ja proovi
vähemalt korra automaati Big Grin Olen ennegi näind neid kes on luband kas vöi mürki vötta aga
mitte maadiga söita.Täna ütlevad paljud nendest et kuda ma ennem küll ei taiband mis
hea on....
Heaga harjub inimloom kiirest Big Grin Big Grin

Impreza 2,5 07 chrysler 200 2.4 2013 gaz 51 rat rod Shineray 250 ATV
Vasta
#18

(27-02-2018, 18:26 PM)endrik2500 Kirjutas:  Ma nii fekaal juht ka pole. Libedust ja kurve ma tunnetan, ainus suur häda on mulle käiguvahetus.

Ma julgen siinkohal esineda ääretult ebapopulaarse ja kurja avaldusega, aga kui siksilise käigud vajavad mingit näidikut, siis vist ikka ei ole pädev massihävitusrelva ohjama. Sad

Sõita mitteoskavaid idioote on liikluses juba niigi palju. Kas on vaja, et igaüks ise peab avarii ära proovima?

Suletud alal paugutamine on iseasi ja kindlasti oskab mõni sportautode ehitamisega tegelev kodanik aidata. Näiteks Hents Elbe Engineeringust Cool

Ärge tulge mulle rääkima, et juht tunnetab päevalt libedat, aga ei ole võimeline eristama II käiku IV.
Vasta
#19

Sõida automaat kastiga,vaja ainult 1 käik edasi liikumiseks meelde jätta! Kui ikka manualiga tundide jooksul ära ei õpi,siis võimasin istumise alla ja asi ants.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#20

(27-02-2018, 20:40 PM)hundu615 Kirjutas:  Sõida automaat kastiga,vaja ainult 1 käik edasi liikumiseks meelde jätta! Kui ikka manualiga tundide jooksul ära ei õpi,siis võimasin istumise alla ja asi ants.

Ära aja hullujuttu!
Võtab veel kuulda ja hakkabki automaatkastiga sõitma.


Parem las sõidab oma Ziguliga 2. käiguga, siis on lootust, et ehk saab kunagi aru, et kole tüütu ja kulukas ja jätab järgi. 
Kui ikka elementaarsete asjadega hakkama ei saa, oleks kindlam jala käia.

Edit: ksf Võsa jõudis sama ideega mõne minuti ette.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne