MTZ80/82 D-240 mootoril praod plokis hülsside vahel
#1

Ilm oli täna hea ja eemaldasin vanad hülsid selleks, et paigaldada uued. Ebameeldiva üllatusena leidsin kolm pragu, mis asusid hülsside vahelisel alal (üks pragu on näha postituse lõpus pildil). Praod on siis 1. ja 2. , 2. ja 3.  ja 3. ja 4. hülsi vahel ploki malmkestas samades kohtades ja ligikaudu sama pikad. Praod ei ole õnneks väga pikad ning ei ulatu ploki pealmise tasapinnani ja seetõttu ei ole hetkel veel ohtu vee lekkimiseks . Sellest prao all olevast veesärgi avast allpool ühtegi karteri suunalist praegu ei leidnud. 


Kas tuleb neid praegusid lihtsalt ignoreerida? Või tasub midagi ette võtta nendega? Mõtlesin, et äkki oleks hea iga sellise prao ülemisse otsa pisike auk puurida, nii nagu auto esiklaasidele puuritakse klaasiprao otsa auk, et see edasi ei pikeneks? Klaas ja malm on muidugi väga erinevate omadustega ning kas malmi puhul on sellisel tegevusel mõtet? 

Mille tagajärjel võivad olla sellised praod plokki tekkinud? 

[Pilt: 25198665174228_l.jpg]
Vasta
#2

Ma arvan,et võid need augud ikka prao lõppu ära puurida ja vast isegi igaks juhuks pisut edasi,kindluse mõttes. Hullemaks see asja igaljuhul ei tee. Pigem ikka paremaks.

T.
Vasta
#3

Puuri auk ette ja edaspidi ignoreeri. See pragu ei tee seal suurt midagi aga praol on omadus edasi minna ja kui prao liikumine suudab kuidagi  paksema materjali sisse ka minna, võib sealt probleeme tekkida. Ma kahjuks ei mäleta peast nende materjalide paksusi seal aga üks korralik 10mm auk prao ette toob kindlasti südamerahu tagasi. Eks targemad parandavad kui eksin.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#4

Need praod võivad ka üles välja tulla ilma et midagi juhtuks.
Tihendamine toimub hülsi servaga ja mis kahe hülsi vahepeal on pole tähtis.
Tähelepanu peaks pöörama kas veekanalid on kõik olemas mis olema peavad.
Kunagi on olnud selline juhus, kus 4 silindril ei olnudki vee liikumiseks auku ja kui juba kolmas kolb kinni jooksis avastati ja löödi meisliga see auk sisse.
Augu puurimine ei tee ka muidugi halba.
Vasta
#5

(28-03-2018, 22:17 PM)2715 Kirjutas:  Need praod võivad ka üles välja tulla ilma et midagi juhtuks.

Siis juhtub see, et jahutusvedelik liigub kaane tihendi alla ja sealt on ainult aja küsimus edaspidiseks liikumiseks. Kas taolised praod üldse sinna üles välja suudaksid liikuda...ma kahtlen, kuid praol kui sellisel on oma rada ja omad pinged mis võivad mõningatel juhtudel, näiteks kui on tegemist valu veaga, liikuda ka ülalt paksenevate materjalide sisse. Seega mina puuriks sinna augu, lihtsalt niisama, südame rahustuseks. Tõenäoliselt on paljudel mootoritel seal praod. Kas aga keegi 100% suudab öelda, et mitte kunagi pole see pragu viinud ploki vahetuseni...ma jälle kahtlen natuke.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#6

Mul on praegu sama värk, et praod silindrite vahel. Täiesti üless välja ja ühel veel seal all pooleldi, kus käivad tihendid. Mina keevitasin need praod kinni tavalise mig/mag keevitusega. Natuke soojendad ette ja jääb pidama küll.

Ära tee väsinuna tööd, muidu vead kergelt tulema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne