Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)

Silme ette lõi äkki koonus. Kas kurves jookseb rong ühe ääre poole ja siis on rattad erineva suurusega. 
Algul mõtlesin, et kurves kergitatakse sisemine ratas veidi üles ja siis see kaabib kergelt, aga siis kulub kiiresti ära ja see ei lähe kohe mette.

Kes soovib veel oma peaga mõelda, ärge siia vajutage!

Kuidas seda koonust kontrollida? Raudtee pole nii hullult täpne, et igas erineva raadiusega ja erineva kiirusega läbitavas kurvis übertäpselt külgnihet teha. Sinna on siis libisemine ikka sisse kirjutatud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

Luik-kriimsilma CV's on ka rongijuhi amet esindatud, seda siis 17 aastasena ja vedasin turvast TU6A-tüüpi veduritega.  Samas reisirongiga veel kunagi sõitnud ei ole... :Big Grin
Nüüd asja juurde, kuna veerem ja vedurid olid kõik 20 aastat surmale võlgu siis tuli käepäraste vahenditega neid elus hoida. Kui rattapaar oli nii väikseks kulunud et vahekast jooksis juba mööda liipreid siis läksid need rattapaarid suurde treipinki, kus siis uus kiht peale keevitatud ja taas ümaraks treiti... Siis sain esimest korda aru miks just selline koonusega kuju tuleb neile anda.... seda muidugi katse eksitus meetodiga. Pealt siledaks treitud ratastega koormatud vagunid tulid maru raskelt järgi kurvides...   Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

Big Grin Ma käisin 16 aastaselt rabas traktoristiks. Sai igatsorti lollustega hakkama, kuna traktor sõidab sinna, kuhu loll pea ta juhib. Vedurijuhiks on sellist lolli väga turvaline panna, kuna kuskile ei saa hulkuma minna. - K:Kus ratastoolis invaliid on? V:Seal, kuhu sa ta jätsid.

Mnjah.. koonuses rattad. Lahe mis Smile  Kui kokku ei puutu teemaga ja ei guugelda, siis on ikka sitaks raske leida lahendust mingile kahe rattaga probleemile. 
Ma komistasin selle küsimuse otsa ühe teise projektiga. Ma ütlen ausalt, et ma ragistasin terve öö oma ajusid nii kõvasti, et naine ärkas müra peale üles. Mulle oli küsimus teada ja arvuti oli mu ees olemas, kuid meelega ei läinud guugeldama ja vastust ma välja ei suutnud mõelda. Järgmine päev viskas mõtlemine sita keema ning valisin kergema tee ja guugeldasin. Ma tegelikult ei ole siiani tervet seda füüsikat viitsinud läbi käia, mis jõud lükkavad, kas mass või erinevad kiirused või mõlemad neist, kuid see on minu ajus üks lihtsamaid füüsikalisi probleeme mida ma näinud olen, mis on nii kuradi lihtne ja samas nii kuradi raske lahendada, ja samas ei suuda lahendust leida kahele rattale ja pöörderaadiusest tingitud kiirustele... Mul on natuke häbi iseenda ees tegelikult Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

(17-11-2018, 22:44 PM)hulgus Kirjutas:  Kui küttevee tsirkulatsiooni pump (grundfos) ainult uriseb ja ringi ei käi, siis kas on asi osandatav ja puhastatav/remonditav tulemuslikult, või utiil? ...

Vist siiski utiil, ei vähimatki elumärki. Kojas pisut saasta, aga ei midagi suurt.


(19-11-2018, 11:41 AM)hulgus Kirjutas:  
(17-11-2018, 22:44 PM)hulgus Kirjutas:  Kui küttevee tsirkulatsiooni pump (grundfos) ainult uriseb ja ringi ei käi, siis kas on asi osandatav ja puhastatav/remonditav tulemuslikult, või utiil? ...

Vist siiski utiil, ei vähimatki elumärki. Kojas pisut saasta, aga ei midagi suurt.

kui uriseb siis peaks ju lootust olema,aga kui vaikus siis kutu.olen ka neid lammutanud.

(19-11-2018, 12:17 PM)muska71 Kirjutas:  
(19-11-2018, 11:41 AM)hulgus Kirjutas:  
(17-11-2018, 22:44 PM)hulgus Kirjutas:  Kui küttevee tsirkulatsiooni pump (grundfos) ainult uriseb ja ringi ei käi, siis kas on asi osandatav ja puhastatav/remonditav tulemuslikult, või utiil? ...

Vist siiski utiil, ei vähimatki elumärki. Kojas pisut saasta, aga ei midagi suurt.

kui uriseb siis peaks ju lootust olema,aga kui vaikus siis kutu.olen ka neid lammutanud.

Uriseval ehk kondekas läbi...

Do'nt panic

Meil juhtus selline asi ,et pumba tiivik ja võll mõlemad plastikust.Võll oli lihtsalt katki.Väliselt kõik nagu eespool kirjeldatud.

(18-11-2018, 23:55 PM)Marko Kirjutas:  Kuidas seda koonust kontrollida? Raudtee pole nii hullult täpne, et igas erineva raadiusega ja erineva kiirusega läbitavas kurvis übertäpselt külgnihet teha. Sinna on siis libisemine ikka sisse kirjutatud.

Vagunitel ja veduritel kontrollitakse ratta nn koonust ja kõike muid profiile väga täpselt aga kõige tähtsam on siiski pöid, ilma selleta läheksin ''koonused'' oma teed

(19-11-2018, 00:20 AM)motamees Kirjutas:  Big Grin Ma käisin 16 aastaselt rabas traktoristiks. Sai igatsorti lollustega hakkama, kuna traktor sõidab sinna, kuhu loll pea ta juhib. Vedurijuhiks on sellist lolli väga turvaline panna, kuna kuskile ei saa hulkuma minna.

Saab ja kuidas veel...    

Mõnikord kui ise varem rappa läksin siis sai ikka vedur omapead üles tagasi saadetud et siis mehed selle seal kinni püüaks ja sellega taas alla tagasi tuleks ja vastupidi. Mõnikord kui vähe liiga kiire käik oli sisse lükatud siis andis ikka järgi sibada. Korra tulin ise hiljem ja lasin veduri rabast ülespoole saata, ootan siis estakaadi peal ja kurvi tagant ilmub välja vedur hirmsa kolinaga, keegi tark oli hommikul raudteed sillal oleva slakbaumi kinni lükanud ja susla siis tuligi koos selle väravaga... Juhtus ka nii et ülevalt saatsin õhtul veduri rabapoole teele et hiljapeale jäänud mehed saaks üles tulla, selleks ajaks kui vedur alla jõudis oli juba mõisameeste laager arvatavasti maani täis ja vastu ei võtnud vedurit keegi...     Neid seiku oli ikka igasuguseid....   Terve vagunitäiis soomest tulnud Vapo tähtsaid ninamehi kraavi aetud jne.... Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

(19-11-2018, 12:21 PM)giordanobruno Kirjutas:  
(19-11-2018, 12:17 PM)muska71 Kirjutas:  
(19-11-2018, 11:41 AM)hulgus Kirjutas:  Vist siiski utiil, ei vähimatki elumärki. Kojas pisut saasta, aga ei midagi suurt.

kui uriseb siis peaks ju lootust olema,aga kui vaikus siis kutu.olen ka neid lammutanud.

Uriseval ehk kondekas läbi...

Algul pisut urises kui kruvikaga aitasin, võll oli väga tihe. Oleks ehk kohe taibanud lahti  võtta oleks ehk ellu jäänud.
Nutikalt tehtud, puhastamiseks pole vaja süsteemist lahti võtta, 4 polti lahti ja mootor maas.


Kas sellest rongirataste koonusest mitte kooli füüsikatunnis ei räägitud? Või kuskil lasteraamatus või -ajakirjas?

Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida Big Grin  Printeril sai tahmakassett tühjaks. Paistab, et tegemist mitte originaali, vaid B-osaga. Kas neid B-osi kah täidetakse? Või on mõistlikum uus B-osa osta? Originaalkassett maksab nii palju, et selle eest saaks uue printeri.

Ise saab ka täita. Tahm maksab 5-10 eur ja sellest mu printeri puhul piisab kaheks täitmiseks. Youtubes õpetusi piisavalt. Vast ka mudeli spetsiifilisi. Probleem on siis kui printer lukku läheb kuna lehtede arv täis, aga arvatavasti seda muret enam pole kui juba b-osa sees.

Olen igat sugu printeri abi saanud juba palju aastaid sellest firmast - http://www.kassetiexpert.ee/ Mujale nagu ei kipugi enam minema.

minumeelest ainult B osa kasette saabki täita. Orginaale tihtipeale ei saa lahtigi võtta.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

(19-11-2018, 19:03 PM)oltsberg Kirjutas:  Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida Big Grin  Printeril sai tahmakassett tühjaks. Paistab, et tegemist mitte originaali, vaid B-osaga. Kas neid B-osi kah täidetakse? Või on mõistlikum uus B-osa osta? Originaalkassett maksab nii palju, et selle eest saaks uue printeri.
Vaata analooge hiinakaid - olen ostnud näit. 1a.ee lehelt kus orig. kassett maksab ~120 eur ja hiinakas 12 kopikatega. Vilumatu silma jaoks prinditulemus sama hea. Tahmakassettide ise täitmine on muidugi tore tegevus - üldjuhul lõppeb tulemusega nagu oleksid lõõre puhastanud aga kui kannatust piisavalt siis võib ka tulemus tulla.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

Oleks vaja laseri või veega lõigata 0.5 mm paksusest vasklehest ca 10 detaili mõõtudega 140x170 mm. Detail keeruline, vaja arvprogrammjuhtimisega masinat. Materjal võiks lõikajal olemas olla, säästab oluliselt minu vaeva. Fractory's pakub kahjuks ainult 1 mm paksuse vasklehe varianti. Oskate ehk mõnda teenusepakkujat soovitada?

(19-11-2018, 20:29 PM)mlsluik Kirjutas:  Orginaale tihtipeale ei saa lahtigi võtta.

Sellele oponeeriks.
Sedapidi, et lahti saab ikka võtta, küll aga mitte niimoodi, et kokkupanekukõlbulikuks jääks. Big Grin
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne