30-12-2018, 00:36 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-12-2018, 16:51 PM ja muutjaks oli v6sa.)
(29-12-2018, 22:53 PM)Jahimees Kirjutas: ...
Praeguse info alusel ütleksin, et lahendus võiks olla mingi vanem pikap maastur.
...
Seda eeldusel, et "teed" metsas on vastuvõetavad. Nagu õigesti märgiti, siis auto vajab ruumi. ATV vajab vähem, sarviline veel vähem.
Ning sõiduauto ei vaja mingit erilist "teed" metsas. Sedapalju peab ette vaatama, et mingi maakera nurk või kaigas põhjaaluseid hinnalisi detaile ei eemaldaks. Räägin oma kogemustest.... Aga see on muidugi õige, et tavalise sõiduauto olematu <20 cm kliirens on metsas paras peavalu.
Mul on nii saska kui Krooks ja tõele au andes, käin enamasti krooksuga. Soojem, vaiksem, kergem sisse-välja käia ja pöörab lumes kindlamini. Tõsi, alates 35 cm sügavusest lumest sellega enam ei liigu, kuna kette ratastel mul ei ole. Notte on ka madalam peale upitada.
ATV suurim pluss on kergus ja kasutamise mugavus: ei ole vaja kuhugi ronida ega laskuda. Hops, jalg üle ja minekut. Tirib oma massi muretult järel, pakub töölauda ja sooja. Ainult maksab vene keeles
Väike kommentaar ka hoburakendi kasutamise kohta. Varem pakutud hobune vajab veel õige avaraid radu pööramiseks, kui kasutada loogaga rakendit. Leidega on veidi kompaktsem, aga üldiselt mahub autoga igalt poolt pöörama, kust hoburakend on läinud. Küll on hoburakend kitsas, jäädes napi meetri sisse (kui kelk/regi/käru pole laiemad rakendist). Samas kuni meeter lund pole probleem ning samuti pole probleem (siis hobuse jaoks) kuni meetrised kännud, kivid või kraavid). Koorma jaoks võivad need viimased küll probleem olla
Vello Tamm Juurust on metsatöid hobustega propageerinud.