30-12-2018, 17:59 PM
(30-12-2018, 00:36 AM)v6sa Kirjutas:Nagu ma ka kirjutasin oma postituses, parima soovituse andmiseks pole midagi räägitud keskkonnast ja selle alla käibki nii see, mida see mets kannab kui ka see, palju on opereerimiseks ruumi. Ning väljatoodud pilt kogemustest kvalifitseerub rohkem "sõiduautoga heinamaal" kategooriasse, kui metsas liikumisse.(29-12-2018, 22:53 PM)Jahimees Kirjutas: ...
Praeguse info alusel ütleksin, et lahendus võiks olla mingi vanem pikap maastur.
...
Seda eeldusel, et "teed" metsas on vastuvõetavad. Nagu õigesti märgiti, siis auto vajab ruumi. ATV vajab vähem, sarviline veel vähem.
Ning sõiduauto ei vaja mingit erilist "teed" metsas. Sedapalju peab ette vaatama, et mingi maakera nurk või kaigas põhjaaluseid hinnalisi detaile ei eemaldaks. Räägin oma kogemustest.... Aga see on muidugi õige, et tavalise sõiduauto olematu <20 cm kliirens on metsas paras peavalu.
Mis puudutab seda sõiduauto juttu üldisemalt, siis no tulge ometi maa peale. Tahta tänapäeva avatud turumajanduses metsatööd teha sõiduauto kliirensiga... selleks peab vist ikka mingeid tõsisemaid masohhismi algeid omama.
Kui tõesti pole auto jaoks puude vahel ruumi, siis toetaksin ATV-d, kuid oma kogemustest ütlen, et ka see mingi imerelv pole. Mul on aastaid olnud KingQuad koos käruga ja kui tingimused on head (pole liigset lund), siis maja ümbrusest midagi temaga ka vean, kuid päris metsaveoks on mul maastikuveok.
Paarkümmend aastat erinevate asjadega katsetust on siiski näidanud, et see on minu jaoks parim lahendus. Nelikvedu, suure läbimõõduga maastikurehvid, kliirens, suure diiselmootori pöördemoment, aeglusti ja paned 5-6 ruumi saetud puid peale (vajadusel suured tüved järgi lohisema). Miinuseks gabariidid ja kaal, kuid see on hind, mida mugavuse ja tööprotsessi kiiruse eest võin (saan) ka maksta.