07-01-2019, 12:45 PM
(07-01-2019, 11:41 AM)olli Kirjutas:Ei olene, oleneb auto/masina silla ülesehitusest! Rattamõõt on alles järgmine asi ja see ka peale masina kaalu! Ja nagu tead, siis kett on just nii nõrk, kui on nõrgim lüli...(07-01-2019, 11:14 AM)muska71 Kirjutas: kui tera ees pole siis jääb seal igasugune tehnika kinni samades oludes.Oleneb ratta mõõdust.
Tavaline "nõukaihaluste" elik odavate väiketrakatsite a'la T-16, T-25 etc esiratas on tänase maasturiga sama kõrge või madalamgi. Rääkimata siis nendest poppidest vanadest japside 4X4 riisitrakatsitest. Aga silla ehitus teeb kliirensiks mille?
Ehk portaalsillad on esimene imevahend ja traktorite endi väike kaal vs tänane moodne raske kastikas järgmine. Siis tuleb rehvi enda mustrijoonis ja ülesehitus ja alles siis väike suuruse vahe. Sest jälle kord: ei ole mõtet võrrelda võrreldamatut a'la LuAz'i Gaz66'ga! LuAz'i võrdles Fiat Panda 4X4'ga või ajalooliselt DKW Mungaga... Kas samal kastikal on poest all 15 või 16 tolli velg ja seal peal kas 225R15 või 145R16 rehv suurt rolli läbivuses ei mängi. Kliirensi vahe on olematu, pigem on kõige aluseks rehvimuster.
Aga mida me "tavaliselt" teeme- tahame kohe võrrelda vedajat veetavaga, kuigi midagi pole võrrelda, isegi rahaliselt mitte Venelased on absoluutselt kõike ja kõikjal filminud ja järjekordne näide mõttetust pläristamisest, kus tolku on vähe... Saadavad ka "tritsadka" ette ja lindid ja jutud Kahjuks on puudu suvaline purjus Ivan Duratšok, kes võiks T-40'ga mööda sõita ja midagi klassikalises venekeeles küsida a'la "naahui vam eti hujovinitsõ, joobvannõje gazlõõ???"