Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri (osa 2)

(07-01-2019, 10:35 AM)Mart Laanelepp Kirjutas:  Jah, 30 cm külmunud sulalund sai kastikale ka saatuslikuks  Big Grin

kui tera ees pole siis jääb seal igasugune tehnika kinni samades oludes.

(07-01-2019, 11:14 AM)muska71 Kirjutas:  kui tera ees pole siis jääb seal igasugune tehnika kinni samades oludes.

Oleneb ratta mõõdust. Big Grin

(07-01-2019, 11:41 AM)olli Kirjutas:  
(07-01-2019, 11:14 AM)muska71 Kirjutas:  kui tera ees pole siis jääb seal igasugune tehnika kinni samades oludes.
Oleneb ratta mõõdust. Big Grin
Ei olene, oleneb auto/masina silla ülesehitusest! Rattamõõt on alles järgmine asi ja see ka peale masina kaalu! Ja nagu tead, siis kett on just nii nõrk, kui on nõrgim lüli... 
Tavaline "nõukaihaluste" elik odavate väiketrakatsite a'la T-16, T-25 etc esiratas on tänase maasturiga sama kõrge või madalamgi. Rääkimata siis nendest poppidest vanadest japside 4X4 riisitrakatsitest. Aga silla ehitus teeb kliirensiks mille? 
Ehk portaalsillad on esimene imevahend ja traktorite endi väike kaal vs tänane moodne raske kastikas järgmine. Siis tuleb rehvi enda mustrijoonis ja ülesehitus ja alles siis väike suuruse vahe. Sest jälle kord: ei ole mõtet võrrelda võrreldamatut a'la LuAz'i Gaz66'ga! LuAz'i võrdles Fiat Panda 4X4'ga või ajalooliselt DKW Mungaga... Kas samal kastikal on poest all 15 või 16 tolli velg ja seal peal kas 225R15 või 145R16 rehv suurt rolli läbivuses ei mängi. Kliirensi vahe on olematu, pigem on kõige aluseks rehvimuster. 

Aga mida me "tavaliselt" teeme- tahame kohe võrrelda vedajat veetavaga, kuigi midagi pole võrrelda, isegi rahaliselt mitte Big Grin Venelased on absoluutselt kõike ja kõikjal filminud ja järjekordne näide mõttetust pläristamisest, kus tolku on vähe... Saadavad ka "tritsadka" ette ja lindid ja jutud  Rolleyes  Kahjuks on puudu suvaline purjus Ivan Duratšok, kes võiks T-40'ga mööda sõita ja midagi klassikalises venekeeles küsida a'la "naahui vam eti hujovinitsõ, joobvannõje gazlõõ???"

Ma arvan et "samade olude" all mõeldi sillatalani lund mitte 30 cm lume läbimist. Sillatalaga külmunud sulalund ei lükka ükski masin (eriti kaugele. Hooga paarkümmend meetrit võib minna) Tank jääb ka paksus lumes kõhupeale.

Tsitaat:Tank jääb ka paksus lumes kõhupeale.
Ikarus 256 ei jäänud. Lasin õhupadjad tühjaks, uuesti täis ja sain jälle hoogu võtta, et parklast tee peale keerata. Kosel Tartu poolt tulles.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.

Mis arvate, kas aitab pikendada klaasipuhastite kasutusiga ja pärast selle vidina kasutamist pühib jälle nagu uus?
https://myshopspot.ca/collections/my-gad...iper-buddy
Hiljuti just ostsin ühele autole uued kojamehed ja sellel autol olid nii spetsiifilised, et mitmes poes üldse ei leitud sellist ja ühest lõpuks sain, letihind üle 40 eur.
Samas võibolla rohkem kasu on kui vahetada kummid ära. Täiesti saab seda teha. Ei julge küll kindlalt öelda kas kõigil. Ükskord sai ühe teise auto kojamehe kumm ära võetud ja pandud vanale kojamehele külge. Näiteks sellised asju saab osta: https://www.ebay.com/itm/2PCS-26-6mm-Car-Bus-Rubber-Universal-Frameless-Windshield-Wiper-Blade-Refill/123575278393?epid=1085748406&hash=item1cc5a91b39:g:w6UAAOSwjDZYmseN

(08-01-2019, 11:45 AM)veix__ Kirjutas:  Mis arvate, kas aitab pikendada klaasipuhastite kasutusiga ja pärast selle vidina kasutamist pühib jälle nagu uus?
https://myshopspot.ca/collections/my-gad...iper-buddy

13 euri labase žileti eest??? Lollidelt tulebki raha ära võtta Big Grin

Ei ole ju labane žiliett, on vastavas korpuses, et hoiaks nurka ja sügavust täpselt paigas. Rolleyes

Klaasipuhastite kummid on kaetud vett hülgava materjaliga selleks et need üldse mööda klaasi ilma sinna kinni jäämata liiguksid. Mis nüüd juhtub kui sellise fignjaaga uus tööserv lõigata saab vast igaüks aru.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

(08-01-2019, 13:58 PM)Walter Kirjutas:  Klaasipuhastite kummid on kaetud vett hülgava materjaliga selleks et need üldse mööda klaasi ilma sinna kinni jäämata liiguksid. Mis nüüd juhtub kui sellise fignjaaga uus tööserv lõigata saab vast igaüks aru.

Mitte midagi ei juhtu. Klaasipuhastid ei ole mitte vetthülgava materjaliga kaetud vaid üleni vetthülgavast materjalist.

Oletades, et ksf Walteril on õigus ja kojameeste kummid võõbatakse tõesti tehases miski imelise paslõõbinaga üle siis...
- kuidas selle materjali omadused muutuvad ajas kui kojamees x aega ladudes seisab?
- kuidas see ajaproovi üle elanud materjal talub temperatuurierinevusi -30 kraadist +70-ni?
- ei karda kloriide ega abrasiive...

Sõnaga, ma sooviks sellesama möglaga ületehtud talvesaapaid, jalgrattasadulat ja lenksukäepidemeid, vuugihermeetikut katuseakendele ja plastikust IBC-mahuti võõpaks ka sellega üle, et rabedaks ei läheks päikese käes...

Kui sa viitsid ise kojameeste kumme vahetada, siis lihtsam uued kummid osta maksavad miski 2-3€ paar .

(08-01-2019, 15:25 PM)Telc Kirjutas:  
(08-01-2019, 13:58 PM)Walter Kirjutas:  Klaasipuhastite kummid on kaetud vett hülgava materjaliga selleks et need üldse mööda klaasi ilma sinna kinni jäämata liiguksid. Mis nüüd juhtub kui sellise fignjaaga uus tööserv lõigata saab vast igaüks aru.

Mitte midagi ei juhtu. Klaasipuhastid ei ole mitte vetthülgava materjaliga kaetud vaid üleni vetthülgavast materjalist.

Oletades, et ksf Walteril on õigus ja kojameeste kummid võõbatakse tõesti tehases miski imelise paslõõbinaga üle siis...
- kuidas selle materjali omadused muutuvad ajas kui kojamees x aega ladudes seisab?
- kuidas see ajaproovi üle elanud materjal talub temperatuurierinevusi -30 kraadist +70-ni?
- ei karda kloriide ega abrasiive...

Sõnaga, ma sooviks sellesama möglaga ületehtud talvesaapaid, jalgrattasadulat ja lenksukäepidemeid, vuugihermeetikut katuseakendele ja plastikust IBC-mahuti võõpaks ka sellega üle, et rabedaks ei läheks päikese käes...

Ei viitsi otsida aga SinuTorus oli miskine (Boschi?) video kuidas kojamehi valmistatakse. Big Grin

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)

Üldiselt on mõistlik vahel Fairiga kojamehed üle peseda. Võtab hästi maha igasuguse asfaldi ja õli. Aga kui juba kriibib siis reanimeerida pole mõtet. Kui on soov minna odavamat rada siis paari rupla eest uued kummid sisse. Müüakse mingeid poolemeetriseid ribasid. Lõika parajaks ja tuld.

Aquila captas non muscas.

ma ostsin uue auto, kojamehed olid kauba peale Cool

(08-01-2019, 18:00 PM)Daff Kirjutas:  Üldiselt on mõistlik vahel Fairiga kojamehed üle peseda. Võtab hästi maha igasuguse asfaldi ja õli. 

Igati nõus. Sinise kätepühkimispaberiga esiaken puhtaks, esituled ja lõpuks nühin kojamehed ka üle. "Aknool"i prits teises käes muidugi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.

Ega seda lõikurit polekski mõtet osta kui netist sama raha eest 14 komplekti uusi kumme osta saab. Kui vastupidavad on, seda muidugi ei tea.

(04-01-2019, 19:00 PM)viplala Kirjutas:  Kui me räägime puhtalt küttest ja ilma haaratsita, siis tähendab see seda, et sa venitad oma naba välja, tõstes pikki puid või jebid nende puudega liiga kaua, et saada nad kuidagi taha lohisema või kergratastele järgi veerema. Samas seab see kõik puude pikkusele ja jämedusele piirid. Sa pead hakkama valima kütet millest jõud üle käib jne. See võtab kõik aega. Enda tarbeks jah aga kui tahta seda veel välja rentida, siis otsi lolli kellel oleks aega muheledes 100 päevas oma kütte eest taguda, paari ruumi kaupa päevas. Juhul kui sa pead seda kütet veel kaugemalt metsast välja vedama, läheb tipatapa jaoks ka jõhker aeg. Seega jälle, rent ei toimi. Haaratsiga haagist pole, ei toimi ka palkide müük. On haaratsiga haagis, ei toimi kerghaagis selle kõige vedamiseks. Endale võid ju soetada aga nui nah osta 20 kilo eest mänguasi kui saaks sooja kabiini ja haaratsiga traktori, millega koheselt koorem välja tuua ja kolme korraga ka palgikoorem.

Asine jutt. 
Aga kõike seda oleme sunnitud kirjutama ka ATV kohta? On nii? Ainus vahe, et sarnase võimekusega aga "lahja" elektrivintsiga asi maksab ka samapalju. Ainult et märjale maale ei lähe, absoluutselt ei keera jne ... Kui me paneme siin kõrvuti ATV ja RaudHobu, siis ei ole üks teisest parem ja teine jälle halvem. Nad on liiga erinevad, ainus on sarnane arutu hind.  Ühega saab niisama külapoe ees ka kõvatada, teisega saad rabapeale minna. Jne. Eesti seadusandlus on selline ikaldus, et heal juhul saab IronHorse olal see "alla 6 km/h liikub jälakäija" ja siis ei ole kusagil kirjas, milline asi sel veel sabas on! Keegi ei keela inimjõul teepeal käru vedada Big Grin Kui, sisi peab olema piisav ja nõuetekohane märgistus elik helkur, sest inimjõul vedu ei ole loomveok... 
ATVga ei vea legaalselt avalikul teel mitte ühte palgihaagist sabas...  Paned sinna selle hüdropaki ja veoga asja sappa, on liikumiskiirus METSAS mõlemal sama. Mitte mingit vahet pole. Ilma veota odava haagisega suudab lintidega elukas vähemalt sellise ära vedada ja seal pole veel koormal kaugelt piir ees. 

Kerghaagise piiresse jäämine koos vähegi kabedama metsakäruga on probleem, samas sinna 1000-1200 kg O2 haagisesse mahtumine pole enam raske. See on nüüd jälle kord haagis, mida enamus autosid tohib vedada ja mis jääb B-kati õiguste sisse aga ei mõrva veel rahakotti päris ära.  See oleks siis puhas tõsisem metsatehnika. Aga nagu keegi siin eespool mainis, sisi küll jõuab ja peakski jõudma Eestissegi aeg, kus masinatega looduses liikumisele mistahes põhjendusel pannakse konkreetsed piirid peale.  See olekski normaalne, kus lubamine/keelu esimene piir on asjade raskus elik kaal. 

Mis aga renditeenust puudutab, siis ma olen saanud tuttavalt Avanti aga võtnud ka Uuemõisast rendist selle nädalavahetuseks. Koos haagisega läks äkki miski 180 raha + küte? Vedasin justnimelt üliraskeid tooreid papplinotte kokku aga muuhulgas tegin siis ka "natuke" teetööd (kus ma suutsin Avandi peaaegu igaveseks Maa sisse panna ja selle omale "osta"! Õnneks sain kätte, kaevus oli vett ja oli ka pump seekord olemas, sain masina igast nurgast ja vahelt puhtaks ning mingit jama tagastades ei tulnud...). Ja ise hindasin, et AINULT papplijama kokkuveokski tasus asi ennast ära! Ma oleks neid seal muruka kasti upitades/punnitades tassinud jaanipäevani!  Ma hindan omaenda töötundi ja ka juba tervist nii piisavalt kõrgelt, et korraliku töövahendi rentimisele kuluv pisikene summakene ei pane kulmugi kergitama. Kui on vaja ja see on efektiivne, siis tuleb see kulutus  teha... Ja suvekodus on mul ju aega vahtida ning kasvõi klots-haaval metsast välja tuua aga kui tahaks tõsisemalt korraga ja palju jämedamat sangleppa märja pealt tuua, siis täpselt samamood rendiks seuhkse raudhobu. Mina oleks raudselt kerghaagisega IronHorse'i rentimise sihtgrupp, kui hind oleks näiteks 100+kõm 2 nädalavahetuse hobi-tööpäeva eest!!! Võimalik murutrakatsi tagasilla purunemine ja iseenda haigevoodi päevad on palju kallimad... 
Rääkides 100-eurisest kulust ja jätta selle pärast normaalselt hobi/töö tegemata, siis tasub mõelda muudlaadi elamisele ja tegutsemisele.

(08-01-2019, 19:13 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Mina oleks raudselt kerghaagisega IronHorse'i rentimise sihtgrupp, kui hind oleks näiteks 100+kõm 2 nädalavahetuse hobi-tööpäeva eest!!!
Rääkides 100-eurisest kulust ja jätta selle pärast normaalselt hobi/töö tegemata, siis tasub mõelda muudlaadi elamisele ja tegutsemisele.

Selle teema võid ammu ära unustada, et keegi sulle reede õhta aparaadi laenutab ja esmaspäeval tagasi viid ühe päeva rendi eest. Tänaseks kõigel juba gepsud peal ja arvestus käib 8h järgi. Kui 24h töötad maksad ka x2.

Aga nüüd rääkides nendest ulmesummalistest küttepuu aparaatidest mida sa sooviksid kõigile seadusega kaela määrida, siis nende summade juures läheksin mina küll juba hoopis teist teed. Ma olen siiani arvamusel, et igasugune 20k raudhobu on saatanast, kui sa pead enamus töö ise ära tegema ja isegi kohvipausi pole võimalik soojas ja kuivas kabiinis mööda saata. Jätame siinkohal täpsed summad mängust välja ja võtame umbes taolise suurusjärgu 20-30k siia sinna, sest olgem ausad, nagunii enam vahet pole, enamus inimesi müüvad paugust oma metsa kokkuostjatele kui sihuke litakas peaks õlule sadama.

 Mina ostaksin kasutatud miniekskavaatori. Midagi sellist. Sinna noole otsa vaataksin kasutatuna Naarva S23 giljotiini. Küll leiaks ka lahenduse transa jaoks. Kulutatud summa on umbes sama aga tööd teed nagu valge inimene, kuivas ja soojas, kuulates raadiot ja sügades varbaga kõrvatagust. Väljavedu peab natuke mõtlema, kuid see ekskavaator suudab samas tirida päris suurt haagist. Juhul kui tahad raha teenida ka muul ajal, siis taolisel on rendis alati järjekord taga. 





Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

Ma olen ka mõelnud et miniekskavaator koos giljotini ja palgikäruga oleks päris vahva oma noorest kaasikust hakke jaoks tooraine koju toomiseks. Metsamehed räägivad aga et kummiroomik on üks igavene tüütus metsas. Tuleb maha, läheb katki jne. Samas koos käruga kohapeal ringi keerata nagunii ei saa vaid peab rohkem planeerima kust kaudu sõita.

(08-01-2019, 21:54 PM)viplala Kirjutas:  
(08-01-2019, 19:13 PM)PlyVal64 Kirjutas:   Mina oleks raudselt kerghaagisega IronHorse'i rentimise sihtgrupp, kui hind oleks näiteks 100+kõm 2 nädalavahetuse hobi-tööpäeva eest!!!
Rääkides 100-eurisest kulust ja jätta selle pärast normaalselt hobi/töö tegemata, siis tasub mõelda muudlaadi elamisele ja tegutsemisele.

Selle teema võid ammu ära unustada, et keegi sulle reede õhta aparaadi laenutab ja esmaspäeval tagasi viid ühe päeva rendi eest. Tänaseks kõigel juba gepsud peal ja arvestus käib 8h järgi. Kui 24h töötad maksad ka x2.
...
Jätame siinkohal täpsed summad mängust välja ja võtame umbes taolise suurusjärgu 20-30k siia sinna, sest olgem ausad, nagunii enam vahet pole, enamus inimesi müüvad paugust oma metsa kokkuostjatele kui sihuke litakas peaks õlule sadama.
Ja siit tulebki see , et siis tasub mingist hetkest omale soetada? Ja me ei räägi mitte 20K, vaid koos kõiksuguste haagistega pigem 15K. See on sama teema, mida keegi siin enne mainis: Soomes on igal vennal mingi suurem halumasin kodus. Autra näitel: 95€ on päeva rendihind kergelt kasutatuna 5K€ maksval halumasinal. See teeb mida - ainult lõhub puid! Puid saab lõhkuda ka sitaks odavamalt aga vaat nende metsast kätte saamine ja ära toomine on paras peavalu. Samas ju on halumasinale ikka tööd ka ja oma aega hindav tegelane rendib, kui peaks kogemata RMKlt tellima rekkatäie 3-meetriseid küttepuid koju värava taha Big Grin  Selline teenus täiesti olemas...

Küsimus ongi IronHorse'i puhul lihtsalt hinnas. Ma olen täiesti nõus, et see on kergelt absurdne aga kui nii saab ja neid ostetakse, ju masin õigustab ennast! Samas: 15Kmaksudega! asja 72-kuuline kapitalirent, 1,5K sissemaks ja iga kuu maksad ~220€. Ütleme siis iga kuu kohta ÜHE nädalavahetuse töö rendi raha? Kuus aastat ei ole UUELE masinale erakasutuses üldse palju, selle ajaga on Peremehel asi ikka veel "nagu uus". Ja ma arvutan praegu ausalt eraisikuna. On maksukohuslasest ettevõte olemas, saab ikka väga palju odavamaks ökonoomitada. Ok, viimasel peab ju sissetulek ka olema VÕI annad aga muudkui "omanikuna laenu" ja jurisik maksab sellest ära...ikka saad 20% odavamalt. Seega on nüüd kuu kulu Kodanikule enda rahakotist alla 200 raha. 

Rendid ühe nädalavahetuse välja ja oledki nullis. Kogu küsimus taandub nüüd finantseerimisele ja iseenda julgusele riske võtta! Ja jõuame Sinu selle teise teesini, mis kahjuks ongi õige ja eks seda ole kanähtud, kahjuks...: papp kätte, pole metsa ja varsti pole ka raha, sest see kulutatakse kohe kiirelt idiootsustele. Mõni on tõesti elamise kaasajastanud jms mõtestatud kulusid teinud aga peamiselt on ikka äge bemmiräim persse alal ja siis ollakse paari aasta pärast poetaga tagasi. Ja asi algabki PEAST, sest üldine ajupesu ongi see, et LAGERAIE hävitustehnikaga on see "ainus ja õige". Selliseid metsasid on ikka ülivähe ja üliharva, kus RMK-laadne sea songermaa peaks alles jääma. Ütleme nii, et ma läksin kunagi EPAsse metsandust õppima ehk mingi "lollakas" huvi on lapsepõlvest saati "linnapoisil" olnud... Haiged metsad, parasiitidega metsad, põlenud-söestunud metsad jms on õnneks harv, üleküpsenud mets seevastu ei ole haige! Ta on üleküps ahnuse printsiibist lähtuvalt, METSANA Emakese Looduse vaatevinklist on ta vägagi terve! Ja sellise metsa majandamine ei käi rasketehnika ja ajudeta laamendamisega paari suurema "kasumi"protsendi pärast... 

Ma tõesti ootan, kus Metsaoksjonil ja ka mujal tulevad ülestöötlemise tingimustesse mõisted "väike", "kerge", "väikese pinnasesurvega", "noored puud jäävad terveks ja alles" jne. Kõik selline tehnika on olemas, mikroharvesterid, mikroforwarderid kuni siis tõesti IronHorsei ja elushobuseni välja. Aga see nõuab metsaomanike mõttemaailma muutust! Muutumist pikaaegse plaaniga Peremeesteks! Ja ka inimeste harimist! Lolle ja teadmatuid on ju lihtne ajupesta ja mõjutada, keelata OMANIKUL mingi paberitükiga oma metsa vaadata, kui seda lõigatakse jms, mis siingi kõik välja on toodud. Mis mõttes? Pauk vasta hambaid sellise paberi toojale - alustuseks! Aga kuniks on lambaid piisavalt, kes klaashelmeste eest kõik maha parseldavad ja enamasti indiaanlastegi kombel selle alkoholina kõrist alla lasevad, on hävituspataljonlastel tööd piisavalt. Ning kollaborantidest "teadlaseid", kes piisava raha eest mida iganes räägivad, on ALATI olnud! Kollaboratsioon ei ole vaid poliitiline, tänane Eesti metsadega toimuv ja selle kõrval ka RB ning seandsed klaköörid, on ka puhtad majanduslikud kollaborandid. Ning siit eriti lihtsustatult saame järeldada: "täna teed metsas lageraiet, homme reedad Eesti (hiinlastele, venelastele, araablastele jne)." Tegelikult nii ongi...
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne