Postitused: 245
Teemad: 36
Liitus: Jan 2004
Maine:
1
Mis öli käib deltal mootoris? Tavaline vene transmissiooni öli?
kas siduri või bena sees käivat õli mõtled; bena sisse panen ma statoili 2-t way
Oldmoped, siit foorumist, soovitas mul panna sinna Valvoline 4-T mineral\'i
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Üldiselt ei ole soovitav märja siduriga kastis kasutada tavalisi 4T õlisid. Nendel ju antifriktsioonained sees. See aga mõjub halvasti siduri pidamisele. Soovitav kasutada ilma lisanditeta (hõõrdumist vähendavaid) õlisi. Selliseks otstarbeks on spetsõlid aga neid pole kusagil müügil kohanud. Kõige parem aseaine sellisel puhul peaks olema ATF (automaatkasti õli). Seal ju kõik samad asjad sees mis ühes märja siduriga mootorratta kastis (märjad kettad ja hammasrattad ja laagrid). Ise olen seda pidevalt ja ammu kasutanud. Viga ainult selles, et kipub vanast kastist kergemalt välja ronima. See pole aga mitte õli VIGA vaid käigukasti VIGA.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
Mina oma DELTA-le panin mootorisse/käigukasti/sidurisse tavalist aastaringset Ziguli õli...Ei teadnud ka mina,mis õli sinna panna. Kuid käis kah! Sama õli segasin ka bensiini sisse.
Postitused: 3,678
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
29-04-2004, 22:43 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-04-2004, 22:49 PM ja muutjaks oli
motamees.)
Bensiini sisse ei ole hea kasutada 4T õlisid. Nendel ka igatsorti lisandid sees. Üks lisanditest on põlemist/oksüdeerumist takistav keemia. See ju eriti halb 2T puhul kus otse vastupidised omadused vajalikud. Ainuke 4Tõli mida võib kasutada on tavaline AUTOOL (vana vene tavamootorite õli AC-8). Sellel pole mingeid lisandeid sees.
Soovitan kasutada ikka spets 2T õlisid. Tänapäeval saada neid suures valikus. Vabalt võib kasutada segu 1/40. Kui kokku kõrbeb siis mitte õli süüdistada vaid karba reguleerimist.
Hinna poolest tuleb enamvähem sama mis kasutada mingit viletsat õli 1/20 või kallimat ja panna poole vähem. Seguga 1/20 lagastab kõik sumbuti õlijääkidega ära. Jupiteriga sõites 1/40 seguga oli sumbuti puhas ja väljalaske ava kenasti kuiv/pruun. Mäletan nooruses Jupiteriga sõites oli ka number õlipritsmeid täis (30 aastat tagasi tavaõliga ja seguga 1/25)
Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
29-04-2004, 22:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-04-2004, 22:52 PM ja muutjaks oli
valdo.)
Ziguli õli (M-10-G) oli 1970tel luksus (nagu Ziguli ise), kaherattalistesse, eriti odavamatesse ja vanematesse pandi tihti ikka odavamaid ja traditsioonilisemaid õlisid.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Postitused: 767
Teemad: 563
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Delta kohta ei tea, aga selle eellase Riga-3 (valmistati 1960te keskel, mootor Sh-51; sõitsin sellega aktiivselt ca 1983-89) korral räägitakse manuaalis avtoolist 6-10.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Postitused: 1,255
Teemad: 13
Liitus: Sep 2003
Maine:
11
Kas see avtool liiga vedel ei ole? Ta viskoossus on ju 8 cst?
Postitused: 1,237
Teemad: 40
Liitus: Mar 2003
Maine:
1
kahetaktilise käigukasti sobib ka väga hästi Valvoline Dura Blend 10W40.
Postitused: 138
Teemad: 15
Liitus: Aug 2004
Maine:
0
ma kasutan TAT-57-et.....päris hia