'69 mustang Mach1 390
#81

ma mõtlesin pikalt et kurat nad ulme summasid maksavad mingite persses plokkide eest, et õige number oleks. miks nad lihtsalt uut sisse ei löö. aga usakatel on vist valataud see number.
Vasta
#82

(30-10-2019, 22:46 PM)sven1 Kirjutas:  Lõpuks ometi on asjad nii kaugel, et saab hakata Mustangit tegema. Kõik muu on siiani olnud üks suur ettevalmistus selleks imeliseks hetkeks. Leidsin head tegijad ja koha, mis oleks mulle lähedal, et saaksin ka ise näppu pulsil hoida. Põhi tööde tegija http://www.carrestoration.ee/ oli nii lahke, et laseb mind ka asja juurde. Kuna olen ise autot igast otsat nokitsenud, siis tean kuidas asjad lahti käivad. 2,5 päevaga võtsime auto kahekesi peaaegu pilbasteks. Jäi veel tagumine ja esimene sild, millelt ka juba kõik väiksem nodi ära korjatud. Tellitud on kõikvõimalikud jupid, kuid nüüd lammutamise käigus sai veel uus nimekiri tehtud - õnneks pisividinatest.







Olen samuti antud firma, isiku kohta päris palju halba kuulnud. Vähemalt 4 erinevat juhtumit kus asi on lausa kohtuni välja läinud. Algsed hinnad muutuvad lõpuks 2 või 3 kordseks, arusaadav, et kõike sendi täpsusega öelda pole võimalik aga kui 2 korda suurem hind tuleb siis on keegi kuskil kõvasti mööda pannud ja firma peaks omad järeldused tegema, mitte kliendile noa selga lööma. 

Edu mustangiga, endalgi on õnnestunud seda masinat lähemalt uurida Võrus. 
Vasta
#83

(22-03-2020, 12:03 PM)Flow Kirjutas:  Olen samuti antud firma, isiku kohta päris palju halba kuulnud. Vähemalt 4 erinevat juhtumit kus asi on lausa kohtuni välja läinud. Algsed hinnad muutuvad lõpuks 2 või 3 kordseks, arusaadav, et kõike sendi täpsusega öelda pole võimalik aga kui 2 korda suurem hind tuleb siis on keegi kuskil kõvasti mööda pannud ja firma peaks omad järeldused tegema, mitte kliendile noa selga lööma. 

Edu mustangiga, endalgi on õnnestunud seda masinat lähemalt uurida Võrus. 
 Ma tunnen, et pean sellel teemal sõna võtma. Olles restaureerinud kuskil 20 autot, võin vist ennast selles asjas pisikeseks eksperdiks nimetada. Esiteks pole õnnestunud ühtegi autot esialgse eelarvega lõpetada. Tavaliselt ongi hind minimaalselt 2x kallimaks läinud. Võtame või selle sama Mustangi. Töö käigus selgus, et auto on olnud vähemalt kahes avariis ja nina kaks senti kõver. Probleemid mootoriga, varjatud rooste. Teiseks inimestel pole vähematki aimu tööde maksumusest ja selleks kuluvast ajamahust. Siin foorumis olen mitmeid kordi maininud tööde, enamjaolt viimistlus ja värvitööde maksumusest. Mõni "spetsialist" mainis siin, et minu ZIL-li värvi ja eeltööd oleks võinud ju 2 - 3 tuhande eest ära teha. Tegelikult kulus kogu paketile 700 tundi ja see pole pluhv vaid protsessi oli võimalik kaamerate abil pidevalt jälgida. Sellele lisanduvad materjalid, ruumid, elekter jne. Tavaliselt kui restaureerimise käigus ilmnevad igasugu üllatused ja neid näidatakse tellijale, siis vastus on - ei nii seda jätta ei saa, arvestamata sellega, et koos sellega tõuseb töö maht ja muidugi koos sellega ka hind.
Vasta
#84

(22-03-2020, 12:54 PM)Formika Kirjutas:  
(22-03-2020, 12:03 PM)Flow Kirjutas:  Olen samuti antud firma, isiku kohta päris palju halba kuulnud. Vähemalt 4 erinevat juhtumit kus asi on lausa kohtuni välja läinud. Algsed hinnad muutuvad lõpuks 2 või 3 kordseks, arusaadav, et kõike sendi täpsusega öelda pole võimalik aga kui 2 korda suurem hind tuleb siis on keegi kuskil kõvasti mööda pannud ja firma peaks omad järeldused tegema, mitte kliendile noa selga lööma...
 Ma tunnen, et pean sellel teemal sõna võtma. Olles restaureerinud kuskil 20 autot, võin vist ennast selles asjas pisikeseks eksperdiks nimetada. Esiteks pole õnnestunud ühtegi autot esialgse eelarvega lõpetada. Tavaliselt ongi hind minimaalselt 2x kallimaks läinud. Võtame või selle sama Mustangi. Töö käigus selgus...
...Sellele lisanduvad materjalid, ruumid, elekter jne. Tavaliselt kui restaureerimise käigus ilmnevad igasugu üllatused ja neid näidatakse tellijale, siis vastus on - ei nii seda jätta ei saa, arvestamata sellega, et koos sellega tõuseb töö maht ja muidugi koos sellega ka hind.

Kõnealuse töökoja probleem tundub siinse varasema ksf. postituse põhjal olevat see, et kliendiga ei räägita töö käigus ettetulevast tööhinna suurenemisest ning seetõttu ilma kliendi nõusolekuta lõpuks lihtsalt lajatakse kokkulepitust suurema arvega. Kõik siin must-valgel kirjas:

(30-10-2019, 22:56 PM)honkomees Kirjutas:  
(30-10-2019, 22:46 PM)sven1 Kirjutas:  ... Leidsin head tegijad ja koha, mis oleks mulle lähedal, et saaksin ka ise näppu pulsil hoida. Põhi tööde tegija http://www.carrestoration.ee/ oli nii lahke, et laseb mind ka asja juurde. ...
Mina enam nende meestega asju ei aja ... kui mehe sõna midagi ei maksa, siis rohkem sinna raha ei vii. Suusõnaline kokkulepe hinnas oli üks ja arve mitu korda kallim, tuli teiste projektide eelarvest näpistada. Krt, mul on olnud partnereid, kes on teinud pakkumise alla reaalse kulu, aga nemad on tulnud ja rääkinud, et nii ja naa, töid tekkis niipalju ja naapalju ettenägematult juurde, kas on mingeid võimalusi rohkem maksta, kui ei ole, siis ei ole, arvet suuremat ei esita. Loomulikult katsun ka leida kompromissi, aga kui vend oma värvitööd mitu korda ümber teeb ja selle kliendi kraesse keerab siis vabandage väga.
Vasta
#85

See kahega korrutamine on siis mingi keerulisem osa projektist või ? No ei ole ju. Ja 20 x eksida ? Mitu korda peab eksima, et hr. eksperdiks saada ? 25? No see on nüüd läbi uumori prisma kirjutatud, palun mitte tõsiselt võtta, aga killuke päris elust:

üks pro restauraator kunagi ütles (nimi toimetusele teada Smile ) , et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#86

(22-03-2020, 13:36 PM)spitfire Kirjutas:  See kahega korrutamine on siis mingi keerulisem osa projektist või ? No ei ole ju. Ja 20 x eksida ? Mitu korda peab eksima, et hr. eksperdiks saada ? 25? No see on nüüd läbi uumori prisma kirjutatud, palun mitte tõsiselt võtta, aga killuke päris elust:

üks pro restauraator kunagi ütles (nimi toimetusele teada Smile ) , et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.
 Olen jälginud paljude projektide käekäiku nii mõneski töökojas. Auto tuuakse sisse, vaadatakse üle, lepitakse kokku mingi hind, Klient kratsib kubet, ohkab, no teeme ära. Auto võetakse lahti, saadetakse liivapritsi ja siis saabub esimene shokk. Tegija ütleb tellijale, näed see isend pole selline nagu sa ütlesid, siin töö maht kõvasti suurem. Kuna Tellija on juba käinud välja hulga raha (ostnud auto, maksnud veod ja demonteerimise) ja silmi ees on ikka helesinine unelm, siis tavaliselt pannakse silm kinni ja ollakse nõus mingi lisa rahaga. Aga see on alles algus. Hiljem selgub, et on vaja suuremas koguses tagavara vidinaid, mida pole kusagilt kergelt või soodsalt saada ja projekt jääb pahatihti venima. Hind, mis lepiti kokku 3 aastat tagasi, enam ei kehti, sest töömees pole nõus enam 8.-€ eest tunnis tegema, vaid nõuab 10.-. Kõik kallineb. Ja kui Kunde oma auto lõpuks kätte saab, siis mõistab, et saada tagasi oma finantseering on lootusetu. Keegi pole nõus sellist raha välja käima. Seda tulebki võtta nagu hobi või emotsiooni. See on nagu kuskil kaugel reisil käimine. Raha on läinud, jääb emotsioon. Auto puhul jääb auto ja kui tegemist näiteks perekonna reliikviaga siis ka midagi enamat nagu mälestus kellestki, keda muidu ei mäletataks. Autod on alati inimesi huvitanud ja eks maailma kõige külastatavamad muuseumid ongi Automuuseumid.
Vasta
#87

(22-03-2020, 15:24 PM)Formika Kirjutas:  
(22-03-2020, 13:36 PM)... Kirjutas:  üks pro restauraator kunagi ütles (nimi toimetusele teada Smile ) , et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.
 Olen jälginud paljude projektide käekäiku nii mõneski töökojas. Auto tuuakse sisse, vaadatakse üle, lepitakse kokku mingi hind, ...
Vaat nö riigimuuseumina ei sa ma juurde maksta, tuleb võtta 3 hinnapakkumist, teha protokoll, leping ja see kõik avalikult dokumendihaldussüsteemi üles riputada. Lepingusse kirjutatakse ju ettenägematute kulude % kooskõlastatult tellijaga. Teoreetiliselt ei saa isegi ühte polti osta ilma 3 hinnata (nt kodulehtedelt) kuid siiamaani on kuni 100-200 € arved need ca 8 inimest kooskõlastusringil ära kooskõlastanud ja RTK ka ära maksnud ja seega ei ole viitsinud alati lepinguid teha, kui küsitav hind on pisike ja ma loll, et usaldan mehe sõna. Ja kui nüüd virutatakse mitmekordne arve siis ei ole küsimus isegi rahas või selle puuduses vaid selles, et riigikontroll leiab suure riigihangete seaduse rikkumise (nagu meile õigusosakonna juhataja koolitustel korrutas: riigihange algab 1 eurost) ja ma olen seaduserikkuja.
Vasta
#88

See hinna teema nagu noorte tütarlaste eruoopasse "tantsiaks" minemise teema. Kui näpp antud siis perse ei saa minema.
Vasta
#89

(22-03-2020, 16:29 PM)honkomees Kirjutas:  Vaat nö riigimuuseumina ei sa ma juurde maksta, tuleb võtta 3 hinnapakkumist, teha protokoll, leping ja see kõik avalikult dokumendihaldussüsteemi üles riputada. Lepingusse kirjutatakse ju ettenägematute kulude % kooskõlastatult tellijaga. Teoreetiliselt ei saa isegi ühte polti osta ilma 3 hinnata (nt kodulehtedelt) kuid siiamaani on kuni 100-200 € arved need ca 8 inimest kooskõlastusringil ära kooskõlastanud ja RTK ka ära maksnud ja seega ei ole viitsinud alati lepinguid teha, kui küsitav hind on pisike ja ma loll, et usaldan mehe sõna. Ja kui nüüd virutatakse mitmekordne arve siis ei ole küsimus isegi rahas või selle puuduses vaid selles, et riigikontroll leiab suure riigihangete seaduse rikkumise (nagu meile õigusosakonna juhataja koolitustel korrutas: riigihange algab 1 eurost) ja ma olen seaduserikkuja.
Riigiasutuste (hanke)juhikohta kehtib üsna sama, nagu veneaegse varustaja kohta - kinnipanekuks väga kaua uurima ei pea. :-)
Mõned nüansid, mis küsimusi tekitavad, on. Kõigele muidugi avalikult valgust heita ei saa, aga...
1) "Panna tuima" - kui ettevõte on lubanud X summa eest nt "musta numbri masina" teha ja ei oska (või riskib sihilikult hinnaga madalale minnes) prognoosida palju lisakulu tekib siis olgu see nende probleem võetud kohustused täita.
2) Lüüa hange pooleks. Demontaaž ja liivaprits - hange 1. Poolik projekt kuiva seisma ja selle ennistamiseks hange 2.
3) inimlik ja samas ruudulist päikest soodustav variant - eravestluses sõbralikult öelda, et poisid, pange Tambovi konstant ka ilka juurde.
Vasta
#90

(22-03-2020, 15:24 PM)Formika Kirjutas:  
(22-03-2020, 13:36 PM)spitfire Kirjutas:  üks pro restauraator kunagi ütles, et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.
 Autod on alati inimesi huvitanud ja eks maailma kõige külastatavamad muuseumid ongi Automuuseumid.

Kui see oleks vaid nii. 
Kui ma meenutan oma lemmik (auto)muuseumi külastuste toppi, siis ma ei mäleta, et seal veel väga kedagi oleks olnud peale kassapidaja, no väikse liialdusega muidugi. Aga igatahes ei ole tegemist olnud külastajate arvult mingi Luuvri või vähetuntud Njuu Jork Aart Galeriiga.

Minu viimase aja leid on Malaga Museo Automovilistico I de la Moda. Ja positiivses mõttes šokk oli Istanbuli tehnikamuuseum, Rahmi Koc Museum. See viimane on era muuseum ja mastaabilt Sinsheim korda 10. Neil vist ei ole isegi korralikku neti saiti. Autode osa on keskpäraselt mage, aga kõik muu võttis karbi lahti. Nii juhtub kui maailma valitsejatel on ravimatu tehnika viirus. Mõlemas muuseumis oled oma koroonaga üksi.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#91

(23-03-2020, 01:15 AM)spitfire Kirjutas:  
(22-03-2020, 15:24 PM)Formika Kirjutas:  
(22-03-2020, 13:36 PM)spitfire Kirjutas:  üks pro restauraator kunagi ütles, et kui kundele tegelik hind kohe välja öelda, siis see auto töösse ei tule. Töö saab see töökoda kes usutavamalt valetab. Aga kena on kundele ikka moka otsast mainida, et võib kallimaks ka minna, ja et tavaliselt läheb, pangu vaim valmis. See on teadlik bluff.
 Autod on alati inimesi huvitanud ja eks maailma kõige külastatavamad muuseumid ongi Automuuseumid.

Kui see oleks vaid nii. 
Kui ma meenutan oma lemmik (auto)muuseumi külastuste toppi, siis ma ei mäleta, et seal veel väga kedagi oleks olnud peale kassapidaja, no väikse liialdusega muidugi. Aga igatahes ei ole tegemist olnud külastajate arvult mingi Luuvri või vähetuntud Njuu Jork Aart Galeriiga.

Minu viimase aja leid on Malaga Museo Automovilistico I de la Moda. Ja positiivses mõttes šokk oli Istanbuli tehnikamuuseum, Rahmi Koc Museum. See viimane on era muuseum ja mastaabilt Sinsheim korda 10. Neil vist ei ole isegi korralikku neti saiti. Autode osa on keskpäraselt mage, aga kõik muu võttis karbi lahti. Nii juhtub kui maailma valitsejatel on ravimatu tehnika viirus. Mõlemas muuseumis oled oma koroonaga üksi.
Noh ärme võrdleme Louvre-t meie väikse Eesti mõnekümne autost koosneva muuseumiga. Näiteks Riia Moto muuseumi külastas möödunud aastal pea 200 000 hinge.
Vasta
#92

(23-03-2020, 00:39 AM)Telc Kirjutas:  ...
1) "Panna tuima" - kui ettevõte on lubanud X summa eest nt "musta numbri masina" teha ja ei oska (või riskib sihilikult hinnaga madalale minnes) prognoosida palju lisakulu tekib siis olgu see nende probleem võetud kohustused täita.
2) Lüüa hange pooleks. Demontaaž ja liivaprits - hange 1. Poolik projekt kuiva seisma ja selle ennistamiseks hange 2.
...
1. Suusõnaline kokkulepe väikese summa puhul, kokkulepe vastas umbkaudu meie varasematele kogemustele sama töö eest teises firmas.
2. oli ainult liivapritsi ja värvitöö motika raamile ja plekkidele. Teostatud hindele 3. Masina restaureerimisega tegeles meie oma restauraator.
Meie alalisel partneril oli suur põhitöö koormus aga aastaplaan tuleb riigiasutusel täita, eelarvet järgmisse aastasse ei kanna. otsisime ja leidsime hea jutuga ning lähedal asuva tegija, kel polnud ka probleemi ajaga. Aga kui värvitöö ümbertegemise põhjendusega keeratakse summa mitmekordseks, mingeid olulisi ettenägematuid töid seal ei olnud ja põhjenduseks ei toodud.
Vasta
#93

(23-03-2020, 01:39 AM)Formika Kirjutas:  ...
Noh ärme võrdleme Louvre-t meie väikse Eesti mõnekümne autost koosneva muuseumiga. Näiteks Riia Moto muuseumi külastas möödunud aastal pea 200 000 hinge.
Ja isegi meie väikest ilma ühistranspordiühenduseta paarikümne inimesega külakohas paiknevat muuseumi külastas eelmine aasta pea 40 000 inimest.
Vasta
#94

Lisan teema omaniku loal ka enda vastuse.
Hää honkomees. Teie töö läks tõesti kallimaks kui algselt prognoositud. Siiski mitte nelja- ega ka kahekordselt.  Mäletatavasti läks töö kallimaks seetõttu, et tellisite märg märjale värvimise, et töö oleks võimalikult soodne. Kuna te olete ka varem tsikleid teinud, lähtusimegi teie tellimusest. Kuna detaidel oli aga roostest põhjustatud ebatasasusi, ei jäänud tulemus loomulikult suurepärane, mistõttu palusite lõpuks siiski, et teeksime uuesti üle. Tegime nii nagu teie palusite. Nõnda ka esialgselt prognoositud hind tõusis.

Formika on eelpool hästi kirjeldanud, kuidas töö hinnad muutuvad. Ning üldjuhul ei saa siin tegijat süüdistada. Hinnaprognoose tehes pole võimalik arvestada oluliste peidetud puudustega tellija materjalis. Näiteks keevitustööde puhul oleme avastanud, et sama masinat eelnevalt renoveerinud töökoda on detaili lihtsalt kuidagi kokku punktinud ja pahteldanud. Meie oma keevitust selle asja külge loomulikult teha ei saa. Sellisel puhul teeme pildid ning küsime omanikult, kuidas käituda. Kui omanik ütleb, et tehke ka see korda, siis on see loomulikult täiendav töö.

Kui töö läheb kallimaks tegija vea tõttu (parandused), siis loomulikult ei saa selles osas arvet tellija. See on tegija kulu. Ent kui töö käigus ilmuvad masinal uued probleemid, mis vajavad täiendavat tööd või siis mõtleb tellija ümber ja palub alguses kokkulepitust kuidagi teisiti teha, siis see on loomulikult tellija kulu.
Vasta
#95

Nojah, eks jääbki ainult see öelda, et kui ei ole tegemist asendamatu autoga, ala tugev sentimentaalne väärtus või formika kaliibriga 1 maailmas masinad, siis mine ja osta lihtsalt parem või kõige parim toorik. Ma tean kui raske see on ja tõenäoliselt ostan ise ka kahtlaseid kõige odavamaid autosid edasi, aga siiski.
Vasta
#96

Ja kuidas sa näed seda paremat läbi värvi ja mastiksi?
Teema peakangelane oli ka alguses veidi kohendamist vajav.
Vasta
#97

Mul ei ole midagi selle vastu, et siin teemas arutatakse renoveerimise murekohti üldisemalt. Kui ma esimest korda mustangiga töökotta veeresin, siis esialgne plaan nägi välja, et vahetame karbid, teeme tagumiste poritiibade alumised otsad korda ja paneme uued plekid istme alla (vanu lihtsalt ei olnud), esiosas oli ka vaja mingi ristitala vahetada. Mida rohkem süvitsi sai uuritud, seda selgemaks pilt sai. Usas kunagi renoveeritud auto oli üsna halvasti kokku keevitatud. Et kui ma oleks avarii teinud, oleksin rooliga lihtsalt edasi jooksnud. Eks piltidelt on näha, kui palju tuli ära vahetada. Põhjad, tagumised koopad, mõlemad tagumised poritiivad, ees läks mitu tala vahetusse, mootoriruumi üks küljeplekk jne... Pluss, mis pahtli alt tuli hiljem välja, et kapott on sõidu ajal lahti tulnud ja katuses ära käinud. Seega tuli nii kapotti kui ka katust arstida. Keda siinkohal süüdistada, et auto selline oli ja Ameerikas kunagi halvasti tehtud? Keegi ei osanud neid vigu ju läbi pahtli näha, ega keevituse tugevust testida. Keegi rääkis tänase kriisi kontekstis, et väga hea on, kui inimesed oskavad omavaheliste arusaamatuste puhul näha süüdlast kusagil väljaspool. Noh - isolatsioonis muidu ju ikka muututakse närviliseks. Mulle väga meeldib, et Mustangi juures on meil see olemas, see on üks laisk n..... mikimaalt, kes kõik üle pepu tegi ja me nüüd siin kannatame.  Smile

Mõned pildid ka. Suuremas osas pinnad metallini puhastatud ja kohe kruntimine. Mingi imelik habemik on pildile jäänud.

   

   

   

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta
#98

A ikkagi, mis mõõdus plokk peal on ja mis sellega plaanis ka ülemise otsa kontekstis? Isegi leidnud vin järgse '66 289 cid asemelt '72 302 cid asjanduse.
Vasta
#99

(26-03-2020, 08:36 AM)margus61 Kirjutas:  A ikkagi, mis mõõdus plokk peal on ja mis sellega plaanis ka ülemise otsa kontekstis? Isegi leidnud vin järgse '66 289 cid asemelt '72 302 cid asjanduse.

Plokk on ikkagi 390. Uurisin ka ameerikast ja see pidi täitsa normaalne olema, et 390 pandi tehasest juba 428 markeeringuga kaaned peale. Praegu õnneks pääses plokk soome lihvimisele ja puurimisele. Öeldi, et asja saab, aga ei tea kas selle maakonna piiri sulgemisega pääseb tagasi? Üleüldse see praegune olukord on kõike raskendanud. Tellisin veel lisa asju Ameerikast kunagi, ei tea kas need kohale jõuavad? Kuupäevaks oli saadetisel 31 märts. Eks paistab.

Tõde on kusagil olemas! Tõenäoliselt sügaval pahtli all Wink
Vasta

See maakondade(esialgu Uusimaa) liikumispiirangud kehtivad vabaaja ja puhkuse liikumise kohta. Tööde ja transpordiga seotud liikumine on jätkuvalt lubatud kui sedlleks on vastavad tõendid kaasas. Selle põhjal ei tohiks olla probleeme sinu saadetise tagasi jõudmisega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne