Kompaktne matkakas kaubikust - Iveco Daily ´18

(06-08-2019, 23:00 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Kui keegi sellele asjale veel vana sevivanni kuju ka annaks, siis ilmselt oleks kange kiusatus omastada. Enihau, pioneerina teed imelist tööd, loodetavasti motiveerib paljusid.

Kui sevivann omaks normaalselt kõrgust kamperiks, küll siis ka tehtaks ja sõidetaksWink

Muus osas: tikksaag kätte ja marss-marss!
Vasta

Chevyl ju Roadtrekid olemas. Natuke kobedam peaks olema Roadtrek 210
Eestis ka praegu üks pisemat sorti kutsikas müügis ehk Roadtrek 170
https://www.auto24.ee/used/3179248
Vasta

Täna saabus kämppi üks suguvend hollandist. 
2008a buss vähe sõitnud ise tehtud sisu.
Huvitav on vaid see et on topeltratastega aga alla 3,5 t.
Ehk siis üks gen. vanem daily. Aga vähe sõitnud ja mees ise rahul.
Vasta

[Pilt: t760_DSC_0408.jpg]
Vasta

(07-08-2019, 20:03 PM)MeelisV Kirjutas:  Täna saabus kämppi üks suguvend hollandist. 
2008a buss vähe sõitnud ise tehtud sisu.
Huvitav on vaid see et on topeltratastega aga alla 3,5 t.
Ehk siis üks gen. vanem daily. Aga vähe sõitnud ja mees ise rahul.
Need Daylid on huvitav nähtus.
Topeltratastega tehti enam vähem samale raamile täismassi vahemikus 2,8-7,5 tonni.
Niiet tugevusvaru on alla 3,5T masinatel piisaval (kahjuks mitte roostetamis varu, kipuvad läbi ussitama, kui soola saanud)
Matkaka puhul on miinuseks, et paarisratastega diffrid kipuvad trassisõiduks liiga aeglaste ülekannetega olema.
Selle vastu saab vist abi uuema, ühekordsete ratastega 6-käigulise kasti paigaldamisest (millel on 4 käik otse ja 5-6 kiirendavad)
Vasta

Eks Fiatist on kõige lihtsam teha, sellele tehakse palju asju spetsiaalselt.  Ja turul ringi vaadates on vist kasulikum osta valmis auto kui tühi "kong" Pössl või Knaus saavad  Fiati tooriku väga palju sootsamalt kui mina seda saan. Nt uus Pössl campster on 5000€ odavam kui  Peugeut  seda bussi ise müüb ja seda juba siis algelise matka sisuga.

 Vähemalt garagebox peaks olema Big Grin  et seda  rõõmu nautida et endale meelepärast autot ehitada, kui mingit youtuberit tsiteerida 

Ameerikas puudub vist see kaalu piirang ja sellest tulenevalt on sealt poolt tulevad autod raskemad kui 3.5t ja siis hakkavad jamad, küll tahavad naaberriigid lisa raha küll tänavad suletud ja load veel lisaks.
Vasta

(08-08-2019, 23:00 PM)nootsii Kirjutas:  Ameerikas puudub vist see kaalu piirang ja sellest tulenevalt on sealt poolt tulevad autod raskemad kui 3.5t ja siis hakkavad jamad, küll tahavad naaberriigid lisa raha küll tänavad suletud ja load veel lisaks.

Kui on raskem kui 3,5t, siis hakkab väga palju määrama registrikategooria. Kui on N2, siis järgnevad igasugused repressioonid, nii siin kui välismaal, aga autoelamud on reeglina registreeritud M1 kategooriasse, millega piiranguid ei kaasne (v.a. C-kategooria juhtimisõiguse vajadus muidugi).
Vasta

Ma ei tea kuidas mujal, aga Tartus on parkimistasu topelt "C ja D kategooria sõidukitele". See küll pole juriidiliselt kuigi korrektne väide kuna C ja D ei tähista sõiduki kategooriat, aga võib eeldada, et sinna alla on mõledud kõik mis üle 3,5T.
Vasta

(09-08-2019, 09:24 AM)zazik Kirjutas:  
(08-08-2019, 23:00 PM)nootsii Kirjutas:  Ameerikas puudub vist see kaalu piirang ja sellest tulenevalt on sealt poolt tulevad autod raskemad kui 3.5t ja siis hakkavad jamad, küll tahavad naaberriigid lisa raha küll tänavad suletud ja load veel lisaks.

Kui on raskem kui 3,5t, siis hakkab väga palju määrama registrikategooria. Kui on N2, siis järgnevad igasugused repressioonid, nii siin kui välismaal, aga autoelamud on reeglina registreeritud M1 kategooriasse, millega piiranguid ei kaasne (v.a. C-kategooria juhtimisõiguse vajadus muidugi).

Sissesõidupiiranguid olen ainult kaalu järgi näinud.  Teekasutustasu nii palju kui uurinud olen ikka kaalu järgi aga võib olla on erinevusi.
Vasta

Sloveenia teemaks oli kõrguse järgi esisilla kohalt vms.
Vasta

Head pidupäeva. 

[Pilt: t760_DSC_0729.jpg]
Vasta

Kus sa oled, Soomes?
Vasta

Ei. Tulen lõunast ülesse. 
See pilt veel saksas tehtud.
Vasta

selle aasta pikem sõit tehtud
tänaseks on kellal napilt 27000+km
viimane sõit oli 6250+km
hõlmas see siis läbisõitu Eesti-Läti-Leedu-Poola-Tsehhi
siis sai rohkem seigeldud Sloveenias-Austrias-PõhjaItaalias-LõunaSaksamaal
ja siis jälle koju läbi Saksa-Poola-Leedu-Läti-Eesti

kuna seiklesime rohkem Sloveenias-Austrias-PõhjaItaalias ja LõunaSaksamaal siis olid märksõnadeks mäed ehk Alpid
neid sai võetud pikuti ja risti pidi ning ülesse ja alla.
kiirteed mis jäid ette sai läbitud enamasti ikka u. 120-ga ja tagasitee oli vastutuult koos vihmaga siis auto arvates tuli keskmiseks kütuse kuluks 10,7 L/100
ekstreemseim näide kütusekulu arvutamisest kompuutris oli kui mäest ülesse sõites näitas reservi veel 70 km läbimiseks aga alla jõudes ilma tankimata lubas veel 700 läbida.
tõuse oli palju ja pikalt, tähistatult oli kõrgeim punkt 2094m ü.m.p
osad teed oli nii kitsad, et autodele olid tehtud möödasõidu taskud sest muidu kaks vastastikust autot üksteisest mööda ei saanud
piirdeid tee ääres arvestatavaid ei ole aga kukkumine on kõrge.
Itaalias sai läbi sõidetud ka ühest "tänavast" mis oli piiranguga 2m laiuses ja sealt läksime nipa-napa läbi aga juhatatud järgmine "tänav" mis oli 1,85 laiuse piiranguga jätsime võtmata.
kiirteid sai ka nühitud tundide kaupa ja ka paar korda proovitud ka kiiremat sõitu teha 150 läheb kergelt aga edasi sõltub juba mineku kiirus kas on tõus või vastutuul ehk langus või pärituul.


eks hiljem lisan ka pilte ja juttu rohkem juurde

igaljuhul sai uus sisustus jälle testimist ja kogemusi ning jälle mõtteid mida juurde ja ümber teha.
üheks suuremaks tööks saab olema voodi tõstemehhanismi tekitamine - ideid natuke on aga leiutamist on kah
teiseks tööks saab olema auto põhja alla hetkel toas oleva ebavajaliku paigutamine - akud, puhtavee paak, mustavee paak, pump, kompressor,
ehk kapoti alla ka akulaadija ja inverter
jne.
ehk selle võrra on toas jälle rohkem ruumi
leiab veel kohti kuhu teha kappe ja panipaikasid.
Vasta

Mis välistemperatuure ka kohtasite? Me hetkel veel lõunast tulemas. Sõites +41 ja kiirtee maksuputka järtsus +48 Sad
Vasta

neid temperatuure 40+ ma tõsiselt ei võtaks vähemalt põhja itaalia saksa austria piirkonnas
meie saime reaalseid temperatuure ehk 33...35 aga see oli ka veneetsia piirkonnas.
ülesse tulles läks "jahedamaks" muidugi niiskus oli metsik 80+% mis tegi asja hullemaks
need autode ja teeäärsete tabloode temperatuurid on nii ja naa tablood näitavad tihti aiateibaid ja auto näitab oma asja
seisva auto temperatuur tõuseb tõesti 40+ ...50 aga see pole ju reaalne õhutemperatuur - päikese käes, maapinna mõjutustega.
samuti on sõites auto näidatav temp gramm kõrgem kui reaalne õhk sest teepind kütab

aga jah temperatuur koos niiskusega oli karm - lihtsalt seisad ja tilgud ilma midagi tegemata
Vasta

No kui sihtkohad soojad on kas möte juba ka seisukliima peale liigub? Täna juba isegi sakslased ehitavad lithiumi akudele süsteeme et oma autosid jahutada.
12.08 oli ka pöhja Itaalias 39C (mägesest umbes tund neid külvaheteid) Kui autost välja sai oleks keegi nagu rämeda leili visanud nii käis vastu körvu ja nina.
Vasta

Horvaatias. Senj - Zadar - Pisak - Klek.
Vasta

Jõuluks ilus number. 

[Pilt: t760_DSC_1384.jpg]
Vasta

suuremad asjad hakkavad kokku saama mis siis tähendab, et saavad hangitud.
sai tellitud gaasipaak 30L
õhkkütte puhur 4kw
tarbevee boiler 8L

kõik need asjad siis on mõeldud põhjaaluseks paigalduseks juba tootja poolt.

[Pilt: t760_DSC_2287.jpg]


lisaks tahaks mingilajal põhja alla panna veel akud ja veepaagid.
pildil paistab veel ühe lae aluse seinakapi esipaneel millesse 3 uksekest on tegemisel.

eks nokitud on siit ja sealt 
nt. kaardilugeja istme kõrvale ja taha sai tehtud panipaik

[Pilt: t760_received_696244444550188.jpg]

üks suurem asi mis tuleb ringi ehitada on laest alla tulev nn. kiikuv voodi.
see on nn sõltumatute liigendite peal 4 nurgast mis teeb ta liiga "vedelaks" kuna voodi raam ei ole ju jäik
ehk iga nurk liigub nii nagu tahab ja voodi langetamine ja tõstmine on selline boa-maoga "maadlemine"
plaanid on olemas, et teha voodi mitte 4 sõltumatu I kujulise varda peale nagu paregu on vaid kahe U kujulise varda peale 
see peaks voodiraami propellerisse väändumist vältima või siis vähendama minimaalseks.

illustreeriv pilt paari aasta tagusest ajast. mis põhimõtteliselt kehtib voodi kohta ka täna.

[Pilt: t760_IMG_20180630_153609.jpg]
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne