Kompaktne matkakas kaubikust - Iveco Daily ´18

mõned pildid seest ja väljast - work in progress ja nagu tallinna linn mis valmis ei saa

värvitud küljeplastikud paremas vaates - Wagoneer garaazi tehtud töö 

[Pilt: t760_DSC_4504.jpg]


külje ukse kohale sai paigaldatud selline led riba profiil
https://effex.ee/et/led-profiilid-ja-tar...isile.html
paigaldatud joonisel näidatust teist pidi ja moodustab see siis seljuhul vihmavee renni ja valgutus selle all

[Pilt: t760_DSC_4502.jpg]

tõstetud põrand kabiini osas.
kaardilugeja taga selle kasti sees kulgeb siis õhkkütte peamagistral diam 90mm
sealt hargneb siis ette armatuuri juurde üks 60mm haru ja pildil näha järgmine haru mis tuleb siis keset autot
suure keskmise osa all suurem panipaik 

[Pilt: t760_DSC_4478.jpg]

[Pilt: t760_DSC_4479.jpg]

armatuuri all keskel on siis näha prügikott 5L  
https://www.flextrash.com/en/

[Pilt: t760_DSC_4497.jpg]

juhi taga tõstetud põrand ja panipaigad seal all

[Pilt: t760_DSC_4480.jpg]

[Pilt: t760_DSC_4480.jpg]

panipaigad siis tagumiste istmete taga ja all
istme alla mahub vabalt kast 03L õllesid ja rohkemgi veel 

[Pilt: t760_DSC_4482.jpg]

[Pilt: t760_DSC_4484.jpg]

juhi taga laua all seina sees panipaik ja üleval akna kohal kapp kolme uksega - baar.

[Pilt: t760_DSC_4493.jpg]

[Pilt: t760_DSC_4494.jpg]

[Pilt: t760_DSC_4495.jpg]
Vasta

jätkame mõne pildiga

Köök üldvaates parempoolse tagumise kaasreisija selja taga

[Pilt: t760_DSC_4485.jpg]

[Pilt: t760_DSC_4486.jpg]

[Pilt: t760_DSC_4489.jpg]

seinal olevad tassi hoidjad on samad mis ka tagumistel kaasreisijatel
ja pärinevad nad lapsevankrite maailmast 
https://www.maclaren.us/products/cupholder

külmkapi originaalne jahutuventilaator seal kondensaatori ribide vahel andis alla, 
hakkal loksumaja tegi koledat müra, enamasti tegi ta seda hommikul kell 6
lammutasin kapi kapi seest välja, vana ventika eemaldasin ja selle asemel panin sinna ribide vahele uue ventilaatori
vana lahendus kus soojus tuli resti kaudu kapi pealt välja polnud hea
resti kleepisin ajutiselt kinni, tegin suurema ava ja panin sinna samuti ventilaatori peale

kasutusse läks titani ventilaatorite komplekst koos pöörete reguleerimise ja temperatuuri kontrolliga
titan sellepärast et need ventilaatorid on reaalselt väga vaiksed.
https://www.amazon.com/dp/B00MXYLIXO/ref...6444619272

[Pilt: t760_DSC_4487.jpg]


vaade eest taha
ja tagant ette.

[Pilt: t760_DSC_4492.jpg]

[Pilt: t760_DSC_4500.jpg]

ah jah külje akna voldik kardin on avatav nii alt kui ülevalt

[Pilt: t760_DSC_4496.jpg]

wc mis mingil hetkel võiks ka dussi nurgaks saada 
põhja vann on nu paigas  Toungue

aga sinna sai nüüd tehtud kapid ülesse serva horisontaalselt ja köögi poolsesse serva ülevalt alla

[Pilt: t760_DSC_4491.jpg]

ülemise nari pesa/koobas
seinal siis taskutega panipaik
led valgusti ja USB pesa/laadija

[Pilt: t760_DSC_4499.jpg]
Vasta

huvitav oleks teada,kui palju on buss kosunud
Vasta

enne jäi panemata pilt köögi poolelt
siin peaks saama teevett keeta ja pärast potti pesta
hetkel jah kauss töötab ja vesi tuleb ja läheb.
läheb kui toru tagant lahti teha
musta vee paaki veel pole täna jookseb hambapesu vesi maha
pliit hetkel ei tööta kuna gaasi paak ootab alles garaazi riiulis põhja alla panekut

[Pilt: t760_DSC_4488.jpg]

hetkel teen süüa pliit/grilli peal
2 auku ja universaalsed. selline siis

https://pood.matkaauto.ee/toode/gaasipli...te-400-sg/

ehk plaan on selline, et see grill või tema asendus jääb põhi asjaks ja kogu söögi tegemine käib õues mitte toas.
tuppa jääb vaid äärmisel vajadusel toidu tegemise võimalus ja nn. teevee keetmine.

lisan ka pildi esimeste uste akna vahele pandavatest restidest millede kaudu saab ventileerida tuba öösel või siis päeval kui ise oled eemal

[Pilt: t760_DSC_4505.jpg]

mõlemale aknale on need olemas ja nüüd on plaan sinna ka ventilaatorid külge pookida et sundida õhku rohkem liikuda.
kuna need jäävad ülemise voodi alla oma kõrgusest siis...
on plaan panna ka paar ventilaatorit ülesse lae alla üle voodi puhuma
see soe suvi annab ikka tunda ja vajab õhu liigutamist toas.
kabiini lae polstri serva peal on piisavalt suumi kuhu ventilaatorid panna.
Vasta

(16-07-2021, 17:50 PM)sturmbannführer Kirjutas:  huvitav oleks teada,kui palju on buss kosunud

kõik on normi piires - käisin ka kaalul, paagid täis, varustus sees
jah kui kõik inimesed on peal ja omad riided kaasa võtnud siis on "gramm" ehk üle aga noh see on "gramm"

kindlasti olen mina oma bussiga päris heas seisus võrreldes 95% ülejäänud matkaautodega milledes ei saa kuidagi lubatud kaalu eeldada.
kangemad mehed on 3.5t asemel 4t ja + ratsudega teel  Toungue
Vasta

(19-11-2020, 15:28 PM)MeelisV Kirjutas:  ......

täpsustus järgnevateks kordadeks ja enda mäluks

1. hooldus ~15700
2. hooldus ~31000
3. hooldus ~50450

4. kord oli siis u. 66500 (juulis)

Hetkel küll ei olnud "õlivahetuse hooldust" u. 76000 ehk 4000 puudu. Aga käis pidurite hoolduses Skubas, vähemalt nii oli mõeldud.
Kuna peale eelmist hooldust varsti kohe u. paar tuhat km. hakkas kellades pidurite märgutuli põlema pidasin seda siis juhtmete probleemiks paistis kõik ok ja sõitis pidurdas kah nagu vaja.
Nüüd paar nädalat tagasi aga vasak tagumine pidur läks kuumaks kui krt. Sai ratas alt ja loksutasin kangutasin mure kadus.
Kuna aga telefoni tuli sõnum, et vaja jälle mnt ametis üle vaadata ja näidata autot siis võtsin ette ja lasin veermiku üle kontrollida
Esimene eesmärk olid pidurid, lahti puhtaks, kontrollida määrida jms.

Lõppes asi aga esimeste rattalaagritega, ABS andurite ja selle juurde kuuluva komplektiga.
Supportite remontkomplektiga ja tagumise vasaku poole piduriklotsidega kus üks oli alusplaadi küljest täiesti lahti.
Palju juppe ja väidetavalt 8 tundi tööd.
Nüüd selle osakonnaga peaks olema ok ja saab julgelt rullidele sõita.
Hirmujutud ülevaatuse kohta panevad nüüd kõike varustust üle kontrollima  Toungue
Tõkiskingad noh neid mul on suuremaid ja väiksemaid, apteek on ka suurem kui muidu autos vaja ehk nn. reisapteek, kustuti vaja üle kontrollida ...    
Vasta

(12-05-2022, 20:04 PM)MeelisV Kirjutas:  ja tagumise vasaku poole piduriklotsidega kus üks oli alusplaadi küljest täiesti lahti.
Ja vahetatigi ainult ühe ratta klotsid? Klotse müüakse ju neljakaupa.
Vasta

kunagise teema jätkuks 
sai siis vajalik töö tehtud ära ülemise voodi kalla
ütleme et seal on siis voodi versioon 3.0 nüüd

kui esimene versioon oli stabika varda kondi otse ehk nende liigendite peale üles ehitatud aga üks läks "katki" ja muutus ohtlikuks
teine versioon oli uniball liigendite peale tehtud AGA siiski nelja iseseisvalt rippuva vardaga 
siis nüüd on tehtud voodi liikumine kahe nn. "U" kujulise varda peale nagu auto stabika varras ise
kinnituspunktid ühe kaugusel ja varraste kõrgused on ühesugused 
nüüd liigub voodi kõik 4 nurka üheaegselt ja paralleelselt üles ja alla
meenutan et enne oli sõltumatud vardad ja voodi liikus igast nurkast nagu ise tahtis.

liikumine ja kinnitamine on tehud laagrite ehk laagripukkide paela (võll 20mm toru)


[Pilt: t760_20220614_170832.jpg]


[Pilt: t760_20220614_170847.jpg]


[Pilt: t760_20220625_202048.jpg]

Lisatud said ka gaasiamordid mis aitavad kaas voodi tõstmisele ja ka langetamisele
kui voodi on all siis liigendid on selises asendis kus amort lükkab veel alla poole

[Pilt: t760_20220625_202138.jpg]

ja kui voodi on polele teelüles või alla siis liikumine on liigendites selline

[Pilt: t760_20220625_202149.jpg]

kui varem olin ma ainuke kes selle voodiga osksa jõudis ja sai hakkama
"tõsta, stabiliseeri, toeta ja kinnita" siis nüüd saab ka naine ise sellega hakkama.
ühe käega saab tõsta või langetada ja kui on üles tõstetud siis amordid hoiavad ja saab kinnitamiseks täna vee koormarima pingutada ilma, 
et peaks voodit käega või peaga toetama
nn. voodi lukustamiseks ehk turvalisek fikseerimiseks üles lae alla on ka plaan kasutada midagi muud kui need koormarihmad aga sellest siis kui on olemas.
Vasta

Mul vanal matkakal on voodi turvaliseks kinnitamiseks nö turvavöö. Natuke pisem versioon ja väga lihtne, klõps kinni ja lahti
Vasta

Jah need turvavöö kinnitused on soetatud.
Eks näis kuidas kinnitused saab teha.
Vasta

kas need liigendid kaetud polegi.magades võib päris valus olla,kui kogemata ennast  ära lööd nende vastu
Vasta

(28-06-2022, 20:56 PM)sturmbannführer Kirjutas:  kas need liigendid kaetud polegi.magades võib päris valus olla,kui kogemata ennast  ära lööd nende vastu

ei ära ei löö ega löönud.
paar poldi otsa võivad olla üldse "ohtlikud" aga nn. ohu vähendamine ja ilu suurendamine on juba plaanis.
Vasta

(26-06-2022, 06:58 AM)ronny25 Kirjutas:  Mul vanal matkakal on voodi turvaliseks kinnitamiseks nö turvavöö. Natuke pisem versioon ja väga lihtne, klõps kinni ja lahti

need turvavöö pikendused said siis kasutusele võetud ja töötavad hästi.
Vasta

1. hooldus ~ 15700
2. hooldus ~ 31000
3. hooldus ~ 50450
4. hooldus ~ 66500 
5. hooldus ~ 78200
Vasta

viimase 5646 km läbimisega sai sõidetud siit põhjast natuke lõuna poole ja käidud põhja Horvatias soojemat suve nautimas ja tuldud põhja tagasi
selle 5646 km jooksul tegin mõõtmise eesmärgiks kurgu mulguni täisniristamise meetodil kulu mõõtmise
mis andis tulemuse 557,48 L kogukulu ja see peaks iis andma tulemuseks 9,87 L/100km 
tagasiteel Leedus sai tangitud ka adblued mis enne ei olnud küll päris täis aga enam vähem ja juurde läks 19,76L  
reaalselt 3,5t kõrge kaubiku kohta võiks selle 9,87/100-le pidada täitsa normaalseks saavutuseks
meenutuseks et mootor on 3L ja 132 kW ja käigukast on automaatne.
jah piitsa ei andnud ning kulgemine oli puhkusele omaselt rahulik  

sihuke joon sai siis maha joonistatud

[Pilt: t760_suvereis_2022.jpg]

esimene päev kõige rohkem sõitmist

[Pilt: t760_esimene_2022.jpg]
Vasta

hea töö! Kuidas piiriületused sujusid?
Vasta

Ainsad korrad kus piir tundus piirina oli Sloveenia ja Horvaatia vahel. Minnes ja tulles vaadati vilksamisi kaugelt dokumente.
Muud piirid olid ilma igasuguste kontrollideta ja peatuseta läbi sõidetavad.
Vasta

Väljasõit naabrite juurde.

Klubi Eesti Karavan kevadine kokkutulek Läti väikelinnas nimega Vilaka. Kohal on 20 Soome autot, 5 Läti autot, mõni Leedu auto ja üks Poola auto. 
AGA on üle 200 Eesti auto.

[img][Pilt: t760_20230519_210740.jpg][/img]

Selleks korraks sai oma autot ka natuke korrastatud 
Ehk elektri asjad said kokku korjatud erinevatest karpidest kappidest ja panipaikadest ja viidud kõik ühte kohta. Sai lisatud kaitsmeid ja tehtud juhtmestik korda.

[img][Pilt: t760_20230520_130434.jpg][/img]

Välise toite sisend sai tehtud tagumise stange külge.
Kasutatud defa pistikut. Väike ja diskreetne.

[img][Pilt: t760_20230520_130348.jpg][/img]

Samas on seal stange sees nüüd ka gaasi väljund ehk kiirühendus gaasigrillile. Kõik torustik on tehtud terastorudega. Samas sai korrastatud kogu gaasi süsteem viidud torud ka köögi pliidile ja õhkkütte puhurile. Ainuke voolik on jupike mis läheb balloonist torusse ja siis grilli voolik. 

[img][Pilt: t760_20230520_130329.jpg][/img]
Vasta

Lisan et, nn. omavalmistatud autosid on u. 10kond. 
Enamusi olen käinud vaatamas ja rääkimas. Kõik huvitavad ja sõbralikud. Lahe.
Vasta

Viimasel kahel päeval on kagu-Eestis tõesti väga suur matkakate kontsentratsioon olnud, neljapäeval Tallinna sõites tuli terve tee erinevaid matkaautosid vastu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne