MURUTRAKTORID- ostuabi, hooldus, remont...

hmm.
mul on kaks juustu akut küll, aga nende mõõt on vähe suur. Big Grin
Miskised 1000 amprised bussi akud....
Vasta

https://espak.ee/kauplused/tallinn/pakku.../niidukid/
Kas keegi teab sellest.midagi?
Eesti toode?
Vasta

Muruniidukite jaoks on küll eraldi teema kusagil olemas. See robot on hiinakas Denna L600: https://www.toptenreviews.com/home/outdo...00-review/ Kusagil nägin ka veidi odavama hinnaga kui see Espaki oma, aga isiklikult arvan, et raha raiskamine, parem on kohe korralik osta kui "enda vigadest õppida". Rolleyes
Vasta

Samasugune eestlane, nagu Qvalda kaubamärk oli. Ühe konteineri projekt, põnevad kirjad peal. Mul oli au olla haamrinimelise ketassaega vahekorras, kurb kogemus. 
Pärast seda ainult Makita.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Naljakas, kuidas inimesed, kes isehakanud modedena manitsevad teisi foorumis teemas püsima, kalduvad ise oma jutuga mitte metsa vaid päris metsa taha Smile
 See selleks.
 Otsustasin ka murukale suurema 10 aasta hoolduse teha.
 [/url][url=http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?id=25394295&size=o&album_id=411895][Pilt: 25394295ecef45_o.jpg]
 Siit loetud juttude põhjal huvitas eelkõige Tuff- torq´i seisukord ja nii sai tagasild-hüdrokast laiali tõmmatud. Õli oli tõesti kole ja magnetid suht rauapurused.
 Rappisin kogu kupatuse laiali ja oma olemuselt, nagu Kohleri mootor on selline laagriteta elementaarmootor, on see ikka ka täielik elementaarhüdrokast. Ei ühtegi laagrit (vabandust, hüdropumbas siiski on), aga näe, töötab. Kuna 9 hooaega niitnud, siis seega jutud selle aparaadi nigelast töökindlusest välistaks. Töötas ju praegugi, aga "hoolduse" käigus sai laiali võetud. Silla enda üks kinnitus, millest kuskil varasemas postituses oli juttu, on jälle järele andnud. Sai keermestatud, keermepuur sisse ära murtud ja uuesti keermestatud. Tollele silda hoidvale abiplekile keevitasin lisakõrva, et läbi kasutult seisva poldiava sillale lisakinnitus teha.
Silda avades olid kõige nukramas seisus hammasrattad- eriti hüdromootori väljundvõllil olev pidurikettaga kooselav koos paarilisega. Aga kogu elu ju nende otsas käib ka. Tegin kuskilt laiast maailmast mingi tellimuse, ehk jõuavad varsti.
[Pilt: 25394289fbeaea_l.jpg]


[Pilt: 25394291fd43ff_l.jpg]
[Pilt: 253942852597b7_o.jpg]
Vasta

Roolisüsteem sai ka justkui natukse parem, vähemalt omast arust. Eks kasutuse käigus selgub, kas oli kogu jamal mõtet. Husqu rool on juba sündides kole ja logisev, nüüd panin roolivõlli ülemise otsa laagrile. Hammassektori kinnituse laagerdasin ka ära. Rooliotsad lõikasin maha ja panin mingid odavad uniballid.
[Pilt: 253942971a503f_o.jpg]
Vasta

Hea tegemine! Jätkuvalt soovitan (vastupidiselt müügiagentide jutule) vahetada tagasillas õli igal aastal. Pikendab silla eluiga korralikult. Roolisüsteemi hammastikku saab ka päris hästi uuendada isetegemise teel, selleks on vaja mingi mootori hooratta hammasvööst parajat tükki ja starteri hammasratast. Tehtud ja on suht toekas Smile


Vasta

Vanast hoorattast ja starteri hammakast uue "roolikarbi" tegemine on kahtlemata väga hea idee ja kui algupärane krempel täiesti kulud on, siis ilmselt päris hea lahendus. Ma küll ei tea, kuidas lahendati sel puhul nurga all hambumise teema. Algupärasel sektoril on ju hambad nurga all. Hooratta variandis peaks hammasrattad hambuma ju ühel tasandil? Sel juhul tuleks roolivardale liigend ja täiendav laagerdus panna, et hambus otse oleks vms.?
 Tegelikult on sellel ameerika rauast sektoril sitkust ja kõvadust küll. Hammastik kannatab minu traktori puhul uuesti tsentreerimisel ekspluateerimist küll veel. Põhihäda oli roolivarda alumine puks- selle olid mikistani insenerid teinud rauast ja kuivalt aastaid hõõrudes pidigi ta ära kuluma. Alla otsa panin nüüd pronkspuksi ja natuke määret ka. Ehk on pisut kergemat keeramist võimaldav lahendus koos laagerdatud sektoriga. Kas ta kauem kestab, hästi ei usu. Kogu roolivõlli ja rooliratta kaudu selle seljas elavat isendit hoiab paigal üks armetu splint. Armetu küll väljanägemiselt ja olemuselt, aga muidu kõva kui kurat ja päris läbi ei olnud seib teda kulutada jõdnud. Läks vana lahendus uue splindi näol tagasi. Ülemine roolivõlli ots sai, nagu öeldud, ära laagerdatud. Enne oli seal selline logisev plastpuks.
[Pilt: 25394485105972_o.jpg]
[Pilt: 253944874db576_o.jpg]
[Pilt: 253944896c7067_o.jpg]
[Pilt: 25394493e1f34f_o.jpg]
Vasta

Mis õli sinna käigukasti asenduseks läks?
Vasta

Pole veel õli sisse valanud, aga Mobili 5W50 läheb. Täna jõudsid alles hammasrattad, vanu ei tahtnud tagasi panna.
Vasta

Kas Z-seeria muruniitmise masinatest ka keegi midagi soovitada oskab?Tuleb üks suurem ja kobedam osta, platsi on päris palju ja kallakuid platsi peal ka. Mida võtta?
http://aiataht.ee/tooted/aias-ja-vosas/z...ohn-deere/
https://www.stokker.ee/alamgrupp/ga13-03...utraktorid
Vasta

(22-04-2019, 21:59 PM)Raudpats Kirjutas:  Kas Z-seeria muruniitmise masinatest ka keegi midagi soovitada oskab?Tuleb üks suurem ja kobedam osta, platsi on päris palju ja kallakuid platsi peal ka. Mida võtta?

Mingi kord oli Sausti mõisas murutaputehnika koolituspäev ja siis Mõisahärra ütles oma imeilusa muru kohta, et vaid ja ainult suur zeroturn (seal 2 tükki) on see, mis nii suurt ala ilusana laseb hoida. Efektiivsus pidi lihtsalt nii meeletu olema vs tavaline kuitahes äge klassikaline traktor (seal oli meil ka Honda suur isend kohal). See oli tarbija arvamus siis. 
Pigem on küsimus, kas klassikaline "tank-linttraktor" kangidega või igaühele arusaadav roolirattaga isend. Viimase eest küsitakse muidugi arusaaamatult palju rohkem... 
Kogu pakutud valikust jätab puhtalt andmete/hinna põhjal Ariens parima mulje. 17kW Kawa V-twin mootor on juba asi iseenesest, pluss 130cm lõikelaius. Vastupidavus ja muud asjad on muidugi teadmata.


Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta

Proovisin selle zeroturniga niita ja ikka kippus mingites kohtades muru kraapsama. Võimalik, et harjumatusest tingitud oskamatus.
Vasta

(19-04-2019, 09:09 AM)vant Kirjutas:  Vanast hoorattast ja starteri hammakast uue "roolikarbi" tegemine on kahtlemata väga hea idee ja kui algupärane krempel täiesti kulud on, siis ilmselt päris hea lahendus. Ma küll ei tea, kuidas lahendati sel puhul nurga all hambumise teema. Algupärasel sektoril on ju hambad nurga all. Hooratta variandis peaks hammasrattad hambuma ju ühel tasandil? Sel juhul tuleks roolivardale liigend ja täiendav laagerdus panna, et hambus otse oleks vms.?

 Jah, vabandan, jäi märkimata, et seda lahendust kasutasin masina puhul, mis saigi endale otse püsti seisva rooli. 


Vasta

(22-04-2019, 21:59 PM)Raudpats Kirjutas:  Kas Z-seeria muruniitmise masinatest ka keegi midagi soovitada oskab?Tuleb üks suurem ja kobedam osta, platsi on päris palju ja kallakuid platsi peal ka. Mida võtta?

Kallakud on zeroturni arvestatavad vaenlased. Nimelt on paljud liikumatule täisraamile ehitatud. Ehk esisild ei ole kiige peal. See aga tingib selle, et kalde peal mõne muhu otsas kaotab tagaratas pidamise ja esiots vajub naksti kalde poole. Esirattad ju juhitamatud. Sama asi ka märja muruga.
Kusagile veekogu serva ei tasu üldse ronida.
Kiigega esisild natuke parem on, aga oleneb kaldest.
Muidu hea küll kiire niitmise tõttu kasutada.
Kogemused Toro 4200.
   

Kallete peale oleks selline asi sobivam. See küll liialt spetsiifiline juba, aga neid tava esiniiduorganiga ka saada. Eriti hea veel nelivedu.
https://www.osta.ee/john-deere-3245c-nii...32476.html
   

Nüüd jõuab aga hinnaklass sinna, et kavalam mõni kõhualuse niidukiga Lõuna korealane juba võtta. Sellega teeb juba palju laiema valikuga tööd.
   
Vasta

Grasshopper jättis kunagi omale messil uurides päris hea mulje.
http://www.baltoil.ee/grasshopper/
Vasta

(22-04-2019, 21:59 PM)Raudpats Kirjutas:  Kas Z-seeria muruniitmise masinatest ka keegi midagi soovitada oskab?Tuleb üks suurem ja kobedam osta, platsi on päris palju ja kallakuid platsi peal ka. Mida võtta?
http://aiataht.ee/tooted/aias-ja-vosas/z...ohn-deere/
https://www.stokker.ee/alamgrupp/ga13-03...utraktorid
Jõudluse vahe tavalise murutraktoriga u. 3 kordne.
Mul olnud nüüdseks üks suvi Toro. Toro sellepärast et:
1.Kolmekäiguline. Ei pea nii palju gaasiga mängima.
2. Hinna ja jõudluse suhe parim.
3. Mehka (tallinn) nagu tõeliselt tahtis mulle midagi müüa. Nt. Loodusinvestis ja Saemeistris olin ma tülikas saalikaunistus. Reaalselt proovida lasi ka ainult Mehka
Tiigikallastest tuleb jah kaugemale hoida. (läbielatud) Kiiretel ning järskudel pööretel kraapsab jah tagumise rattaga muru jättes sellise lohisemisjälje
Vasta

(24-04-2019, 09:44 AM)taxopets Kirjutas:  Jõudluse vahe tavalise murutraktoriga u. 3 kordne.
Mul olnud nüüdseks üks suvi Toro. Toro sellepärast et:
1.Kolmekäiguline. Ei pea nii palju gaasiga mängima.
2. Hinna ja jõudluse suhe parim.
3. Mehka (tallinn) nagu tõeliselt tahtis mulle midagi müüa. Nt. Loodusinvestis ja Saemeistris olin ma tülikas saalikaunistus. Reaalselt proovida lasi ka ainult Mehka
Tiigikallastest tuleb jah kaugemale hoida. (läbielatud) Kiiretel ning järskudel pööretel kraapsab jah tagumise rattaga muru jättes sellise lohisemisjälje

Mul ei ole järske kallakuid, on ühtlane pikk kallak, päris suure tõusuga. Mootor ilmselt peab olema õlipumbaga, mitte paiskõlitusega. Mootorid on alates 17 kW kuni mingi 25kW äkki? Kas kallaku jaoks jääb 17-18kW väheks? Tõusu pikkus on 100 meetrit umbes , kraade ei oska öelda.
Vasta

Ameerikas on sellised pillid kallakutel tegijad

http://www.steinerturf.com/tractors/450-tractor/


mul endal on vanem versioon Rolleyes



sama pere teine versioon on ka
https://www.ventrac.com/about
Vasta

Eriti efektiivne kasutatud z-turn 2.40 lõikelaiusega ja kaldpindadele mõeldud. Enamvähem Hektar golfimuru tunnis. 
Tegelikult tehakse ikka täiesti sõgedaid murutapumasinaid. Aga kus siis putukad elavad? Ise tõmbasin ka iseendale niitmisalaga konkreetse piiri ette ja noore männi peale, et ikka Loodust ka säiluks. Üha rohkem mõtlen hoopis kulutapu purustusniidukile, millega korra aastas looduslikku kooslust säilitada, näiteks muulukat. Niitma nagu peaks aga kunstmuru ka see päris lõpuni jätkusuutlik pole. Ilus on golfiuru muidugi küll, mis seal salata... Ehk eespoolne soovitus väike päristraktor niidukitega (mitmuses) ei kõlagi piisava maa-ala puhul rumalalt. Talus elades teeb selline aastaringselt rõõmu, hambuline rattakomplekt juurde ja palgihaagis sappa teeb metsatööd ka soojas kabiinis ära. Sinna purustusniiduk ja poolakate PTOlt käitatav "rebak" maksavad juba vähe juurde. Viimase võid ju metsas ette panna! Kui just sinna PTO-vintsi ei pane vms. 

Läks jälle lappama aga kui juba paljutuhandesi masinaid vaadatakse, siis ei ole vale natuke laiemalt mõelda. Lihtsalt arutute tuhandete eest vaid muruniiduk tundub ka kohati naljakas valik. Siis juba 4WD raider mis ka midagi muud suudab teha. Sinna käib ju ette nii lumepuhur, haamer/jäätmaaniiduk, sahad, harjad etc. Ma võtaks selle komplekti ligi ja unustaks mured. Ise praegu vesistan, et vaba raha pole homme Maamessile konksuga autoga tulles...  Cool Respo ise maksab 1,5K€!

Täitsa liikuva vanatehnikata kohe...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne