18-10-2018, 16:42 PM
(18-10-2018, 12:50 PM)roosteuss Kirjutas: Järelikult mul tsekid valetavad, spidomeeter valetab ja üldse kõik valetab
Kindlast iei valeta, tulemus sõltub kohe raudselt mootorite "forsseeringu astmest" ehk kui palju nendest kilosid, vatte ja njuutoneid kõrgetel pööretel välja pressitakse. Vanakooli madalapöördelise põletuskatla puhul ei ole vahe märgatav - puhas füüsika.
Võtame kõigile vast tuntud Bemmi rulliku e30 ja selle 4-pütased mudelid 318is ja 318i aastatest 87-91. Selliste mootorite puhul on bensiini oktaaniarvust märgatav ja tuntav vahe nii sõiduomadustel kui kulul. See ongi moodsa kõrgepöördelise ja vanakooli madalapöördelise vahe. Tavaline 318 tarbib normaalset 95'te ka ja kulutus kangemat andes ei muutu, Just sai antud valgele enne Unic20 sõitu Cirkli 98't aga et sabas on tomatkast, siis see nullib kõik kavõi teoreetilise bensiini headuse ära Lihtsalt pole ju vahet, saad 20€ eest a'la 14,9 või 15,5 liitrit ja lapsevanematel pole ju kahju...
Aga püüa is'ile solki anda - see lähe käimagi Ja kui käib, siis nagu vanaema süda ja kulutab kui "krevett". Tänapäeva elik sisi 21.sajandi tavaautode väikemootorid ongi pigem is-laadsed aga "targa" elektroonikaga ja nendel võib parema bensiini andmine vägagi hästi mõjuda, kui elektroonika lõpuks sellest aru saab.
Paneks siia mõne klassikalise raua V8 aga pole ju mõtet. Või võtame ZILi: sa võid sinna mida iganes sisse valada , ikka võtab 50l/100km
318is: M42 katel DOHC, comp 10:1, 1796 cm3, 136Hj @ 6000 rpm; 172Nm @ 4600 rpm, redline 6300 rpm.
318i: M40 katel SOCH, comp 9:1, 1796 cm3, 113Hj @ 5500rpm, 162Nm @ 4250 rpm, redline 6200 rpm.