20-07-2019, 11:00 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2019, 11:13 AM ja muutjaks oli al101.)
(20-07-2019, 10:47 AM)diesel Kirjutas: üks räägib aiast, teine aiateibast.
jätaks äkki järgi ja teeks miskit mõistlikumat?
isegi lasteaia laps saab aru, et mingi koorma ühest kohast teise liigutamiseks on vaja tööd teha,
ehk kütust kulutada. liigutades on vaja õhk ka eest laiali lükata.
mida kiiremini liigud, seda suurem töö see õhu liigutamine on,
ehk jälle kulub kütus.
no ja edasi on veel mootori kasuteguriga läbi korrutamise vaev ja ongi kulu teada.
Probleem ongi selles, et teatud grupp inimesi arvab, et kiiruse tõustes jääb kütusekulu samaks või suisa langeb, kui on võimas auto.
Mis sellest, et nad tegelikult eksivad füüsikaseadute vastu väga tugevalt.
Need mootori kasutegurid jne asjad ei mängi erilist rolli, kui mootor on vähegi õigesti ehitatud ja kuni teda tõsiselt üle ei koormata, nende mõju on väga väike, kui me räägime kiiruste vahest 70 vs 90 km/h.
Ma saan tõesti aru, kui me hakkame 0,9L 30kw autoga 140 km/h sõitma, et siis kütusekulust midagi järgi ei jää, aga räägime vähegi normaalsest autost, millel on juba 60 ja peale kw tonni kohta, siis ei ole enam mootor probleeemiks, kui sõita kuni 120 km/h.
jah, eks ajaloos on ehitatud igasugu nikastusi autosid, aga kui me räägime vähegi normaalsetest autodest, mis on ka tehniliselt korras, siis toimivad asjad nii, nagu ma rääkisin.
Hea näide oleks kasvõi 90ndate teise poole Honda Civic 1,4is 66kw ja 1050kg tühimassiga, sõltuvalt varustusest.
Selle kütusekulu on 90ga alla 6 ja 120 jääb 7ga midagi, mitte mingit kütuse jooma hakkamist.
Probleemid algavad selliste mootoritega peale alles siis, kui me hakkame neid tõsiselt üle koormama, nagu näiteks raske järelhaagis.
50-60ndate uunikumid ruulivad laz 695-d on ka väga tegijad asjad