JUMZ EO-2621B-2 (1989)
#21

Omast kogemusest võin öelda, et kutsikale uus magneeto ja starter peale, mitu aastat pole käivitusmuresi olnud.
Vasta
#22

Ujukiga karburaator ka (K-16 vist). See membraaniga ei kõlba kuhugi. Iga kord enne käivitust tuleks vist uus membraan sisse panna. Big Grin Neid päris karburaatoreid aga väga saada ei ole..
Vasta
#23

Vahepeal hulk aega mööda läinud ja asi jäi soiku seoses talvega ja pideva tööga. Kuid siin möödunud nädalavahetusel jõudis asi niikaugele, et sai siis lõpuks reduktor käivitusmootori asemele pandud ning korralik starter 3,7 kWh külge pandud. Veel sai siis liigutatud kütusefiltri asukohta veidi väljapoole ja edasi nina poole. Sellega seoses ka osad torud tuli ringi teha mis kahjuks enam ei ulatunud oma õigest positsioonist.
Veesärk sai tehtud ringi nii, et igaltpoolt oleks kõik vajalik ühenduses ja mittevajalik kinni pandud.
Sama ka käivitusmootorist üleliigsete jubinatega - need kõik küljest võetud. Ja ruum kohe avaram kapoti all.
[Pilt: 51160774082_38e93aa1e6.jpg]
Kui kõik vajalik sai tehtud. Võtsin aku ja panin peale ning keerasin võtit ja Jumz peale 4-5 aastat jõude seismast käivitus esimest korda kabiinist seest.

Super!

Soovitan kõigile kellel veel see käivitusmootor peal samuti teha ja asendada starteriga. Hoopis teine tera. Isegi kompressiooni klappi polnud vaja liigutada. Aku vedas rahulikult mootori käima. Juhul kui vaja talviti käivitada siis selleks on ju ka lahendus olemas. Soojendus peale panna. Müüakse ka juba mitmes poes seda defa moodi asja.

Kuna aga masin oli seisnud niimitu aastat siis aeg jätab oma jälje. Ka sai ju vahetatud vahepeal hüdrapaak eelmisel aastal ja sellega seoses ei olnud enam palju õli sees. Kuid midagi seal ikka oli kuna kõik minema ei läinud pisikesest august hüdra paagis. Vähemalt õnnestus masti niipalju maast lahti saada, et talvekorterist sellega välja sõita. Kahjuks oli seoses õli kaoga aga masti juhtimiskett maha tulnud ja pöörata ei saanud kangidega. Õnneks on see ilma ketita käsitsi suht lihtne paika keerata ja ära lukustada (kuna mul see lukk oli alles siis kasutasin seda). Nii see esimene sõit siis tehtud sai.

Tööde käigus avastasin, et eelmise omaniku poolt on palju elektrijuhtmestikust käest lastud ja pean hakkama seda nüüd taastama. Õnnestus saada poest miski komplekt mis katab suurema osa juhtmetest ära. Ainuke osa kus ise uuesti taastama pean on armatuuri all olevad osad. Need nägid ka üsna õnnetud ja sulanud välja ja 100'st kohast lapitud ja teibitud. Aga see on pisiasi.
Sai otsitud ja ostetud 200L vaat hüdroõli mis leiab kindlasti peagi kasutust osaliselt jumz'is ja osaliselt ka T40's mis samuti seda aegajalt neelab kui käru hüdrovoolik omavoliliselt lõhkeda otsutsab.
Veel võtsin poest peotäie silmaga kütuse torusi mida alati just siis vaja läheb kui on nädalavahetus ja traktoripoed kinni on. Ka hunnik vaskseibe lisaks sinnajuurde. Ühe aku kaabli (massi oma) ka veel lisaks mis oli eelmise omaniku poolt ise aretatud jube jäik (ootab külge panemist).
Muidu oleks ju kõik isegi juba juba valmis tööks aga kahjuks lendas üks rehv pauguga lõhki kui olin sinna veidi survet juurde andnud et oleks ikka seda sees piisavalt. Olin vist 5-10 minutit juba muid asju tegemas kui järsku pauk käis ja küla kajas Big Grin  No juhtub ikka. Rehvid ju ulme vanad ka. Ja miskipärast on keegi eelnevalt selle suht räbalaks sõitnud või siis rehvi maha kangutamisega velge rikkunud. Juba ammu vaatasin et midagi head seal ei ole. Nüüd sai see viimanegi otsa. Aga millegi lõpp on uue algus.
[Pilt: 51162235114_8a769ab7ab.jpg]

Juba vaatan ringi ja peagi ehk saab midagi kobedamat alla sinna.
Ka seoses peatselt ees olevate elektritöödega sai veidi netis ringi vaadatud ja otsitud välja Jumz'i elektriskeem ja kuna see vene keel on kohati ikka õudne siis tegin selle omale sobivaks - jagan ka siin. Ehk kellegil veel vaja!
Vasta
#24

Elektriskeem Jumz 6
[Pilt: 51160788392_02dac6d979.jpg]
Vasta
#25

Sellel suvel plaan jumzi veidi arstida. Vaja vahetada kindlasti kopa juhtimise jagajad ja sellega seoses olen otsinud igasugu infot mis seda lihtsustaks.
Hiljuti komistasin ühe huvitatavalt taastatud jumzi video otsa (endal ka samasuguse kopa osaga jne):



Siin see roolisüsteem tehtud just nii nagu enda jumzil tahaks teha. Kuid lisaks ka see esimene roolipealne jagaja on viidud kabiinist alla mis tegelikult hea mõte kuna seal originaalis asuval kohal on paras jama ligi saada. 
Teiseks pani ta ka sinna selle originaali asemele samasuguse nagu kopa juhtimiseks ehk siis tõi tagant läbi teiste jagajate pealevoolu ja lahendas nii selle rooli juures asuva suure paagi minema viskamise näol ja pani sinna väiksema mis mõeldud ainult rooli jaoks.
Kõik ilus aga ma ei saa aru kuidas nüüd see keti pingutus peaks toimima? See on ju tavaliselt sellistel jumzidel masti sirutus ja saha langetus vms. ühekorraga.
Tegelt on see ka originaal siis veidi ikka mulle segaseks jäänud! Mismoodi see toimib? Et miks just sellel hetkel ja kuidas see on seotud või ei ole seotud erinevate pumpadega jne.
Vasta
#26

Tsitaat:kuidas nüüd see keti pingutus peaks toimima?
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid372273 

Seal ka juttu, uuri edasi.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#27

(16-03-2021, 00:02 AM)aavu Kirjutas:  
Tsitaat:kuidas nüüd see keti pingutus peaks toimima?
https://forum.automoto.ee/showthread.php...#pid372273 

Seal ka juttu, uuri edasi.
Seal pole seda mida ma teada tahaks! Seda ma ju tean kuidas keti pingutamine toimib ainult et mismoodi see erinevate pumpade vahel toimib on segane!
Vasta
#28

Nagu ma siin selgeks olen saanud siis ega keegi seda pingutus osa seletada ei mõista! 
Minu jumzil on hetkel veel kõik originaal skeemina peal see hüdro osa.
Aga juba alustasin tasapisi selle muutmisega.
Välja viskasin originaal roolivõimendi karbi mis kabiini all ja sellega koos ka hüdro paagi mis rooli all koos jagajaga.
Asemele on pandud juba dosaator pump. Sai veidi roolisammast ringi keevitatud selle tarbeks.
Olemasolev auk kus roolikardaan välja tuli sai kinni keevitatud ja uus ava otsa lukustusmehanismi juurde sisse lõigatud ja sobitatud ning omakorda lõikamiskohad kinni keevitatud.
Nüüd jookseb kardaan otse roolist alla roolisamba taha dosaatorpumpa.

[Pilt: 51156438289_4f04e27676.jpg]
Kuna ma juba selle jagaja sealt ülevalt ka minema viskasin siis pidin midagi asemele vaatama ja sai pandud siis bulgaaria toodangust üks 3 sektsiooniline sinna.
Ma pole päris kindel kas see ikka sobib kuna tagasivool ühest tagumisest jagajast mis saab osaliselt ka peale survet 100'st pumbast on ikka parim?
Minu jumzil nimelt on see pööramine tehtud nii, et suurest pumbast läheb otse surve alla mõlemasse pööramis silindrisse ja teiseltpoolt lähevad otsad tagumisse jagajasse mis siis pööramiseks mõeldud. 

[Pilt: 51155662626_8f8bf70479.jpg]

Mis omakorda saab oma pealevoolu pumbast nr. 2 mis kirjade järgi peaks olema umbes 35 l/min. Aga üks osa tuleb ka ühte sektsiooni teiseltpoolt jagajast sillatuna masti pööramiseks otse pumbast nr.3 mis on ju 100l/min. 

[Pilt: 51156437359_8a16d90af7.jpg]

seega ei ole kindel et see uus jagaja nüüd see õige sai? hetkel on selle läbilaske võime 40l/min. Tagasivool jookseb originaalis läbi armatuuri all oleva jagaja suurde paaki tagasi. Esialgu  on plaan samamoodi teha aga ei tea kas see jagaja selleks parim on? Saab näha!
Hetkel sai uus jagaja omale sellise koha:
[Pilt: 51155892153_086617d91c.jpg]
Hetkel on voolikud kõik jagaja külge ühedamata kuna neid lihtsalt ei olnud mul. Sai neid tehtud hydroscandis ja traktori juurde jõudes saab enamus külge aga kahte pean veel mõõtma ja juurde tegema. Unustasin vajalikud mõõdud lihtsalt võtta enne  Sad

Ja üks pilt siis eest otsast mis sai niimoodi lahendatud
[Pilt: 51161357206_7fd77cfb4f.jpg]

Tegevust ühesõnaga jagub aga peagi tahaks proovida siis rooliosa ja seda esimest jagajat - kuidas see ennast õigustab?
Vasta
#29

Tsitaat:Kõik ilus aga ma ei saa aru kuidas nüüd see keti pingutus peaks toimima?
Olen uurinud tuttavatelt kes jumziga töötanud on.

Pingutamiseks jookseb silindritesse väikse pumba pealt surve peale, täpsemalt kas läbi klapi vms uurinud pole. Oma jumzil kui kett puru läks, silindri stutsid lahti, tõmbasin varred välja, uus kett peale kui mootori käima lasin tõmbas keti pingesse ju toimib.
Vasta
#30

Olen uurinud tuttavatelt kes jumziga töötanud on.

Pingutamiseks jookseb silindritesse väikse pumba pealt surve peale, täpsemalt kas läbi klapi vms uurinud pole. Oma jumzil kui kett puru läks, silindri stutsid lahti, tõmbasin varred välja, uus kett peale kui mootori käima lasin tõmbas keti pingesse ju toimib.


no nüüd kus ma seda juba isekeskis palju laiali harutanud olen siis tundub nagu pingutus käibki nii, et suurest pumbast tuleb surve peale ja kui teha korraga saha ja masti tõstet siis justkui lastakse eest surve maha ja seetõttu lähebki kett pingesse? Vbl eksin aga keegi pole nagu siiani suutnud seda lahti seletada. See kuidas see käib niiöelda tean ma ise ka juba ammu aga just see miks see siis just antud momendil juhtub on siiani olnud küsimuseks ja seda just seetõttu kui peaksin kunagi need tagumised jagajad maha võtma ja mõne kaasaegsemaga asendama kas siis ka see toimib edasi või mitte on pidevalt just mure koht olnud!
Vasta
#31

[Pilt: 1273236061_1273236061.jpg?PIMAGE_ID=1273236061]
Klapp number 7 laseb õli vaid silindri välimistesse pooltesse, millega surutakse silindrid sisse ja kett läheb pingule.
Saab see muidugi toimuda vaid siis, kui samal ajal ka masti keerata sest muidu on silindrite tagumised pooled jagaja poolt suletud ja kolvid ei saa sisse liikuda.
Kui kett juba pingul klapp 7 õli tagasi ei lase ja kui näiteks masti paremale pöörata tuleb surve vasakusse silindrisse, mis omakorda surub esimeses pooles oleva õli kaudu paremat silindrit sisse ja mast pöörab.
Tegemist on lihtsa rõhukordistiga sest töörõhk on madal ja silindrite välimises pooles tõuseb rõhk varre läbimõõdu võrra ja lükkab sisse silindri mis teeb tööd.
Päris kindlasti ei peaks see süsteem nii teaduslik olema ja kui mul selline aparaat oli siis ma võtsin klapile 7 õli kulbi silindri torust, mis on survestatud iga kaeveliigutusega ja hoiab keti sujuvalt pinges ilma mingi spetsiaalse pingutamiseta.

Paremini ei oska seletada, kuid loodetavasti oli abiks.
Vasta
#32

Minu (suure kabiiniga) isendil püsis kett pingul siis kui pöörata ja masti tõsta korraga. Lihtsalt tuli see töövõttena selgeks harjutada ning siis kadusid probleemid. Tagantjärele muidugi huvitav ka teoreetilise poolega tuttavaks saada, tänud selle eest!
Vasta
#33

(07-05-2021, 12:06 PM)2715 Kirjutas:  [Pilt: 1273236061_1273236061.jpg?PIMAGE_ID=1273236061]
Klapp number 7 laseb õli vaid silindri välimistesse pooltesse, millega surutakse silindrid sisse ja kett läheb pingule.
Saab see muidugi toimuda vaid siis, kui samal ajal ka masti keerata sest muidu on silindrite tagumised pooled jagaja poolt suletud ja kolvid ei saa sisse liikuda.
Kui kett juba pingul klapp 7 õli tagasi ei lase ja kui näiteks masti paremale pöörata tuleb surve vasakusse silindrisse, mis omakorda surub esimeses pooles oleva õli kaudu paremat silindrit sisse ja mast pöörab.
Tegemist on lihtsa rõhukordistiga sest töörõhk on madal ja silindrite välimises pooles tõuseb rõhk varre läbimõõdu võrra ja lükkab sisse silindri mis teeb tööd.
Päris kindlasti ei peaks see süsteem nii teaduslik olema ja kui mul selline aparaat oli siis ma võtsin klapile 7 õli kulbi silindri torust, mis on survestatud iga kaeveliigutusega ja hoiab keti sujuvalt pinges ilma mingi spetsiaalse pingutamiseta.

Paremini ei oska seletada, kuid loodetavasti oli abiks.
Tänud !

lõpuks saan ka asjast parema pildi ette!
Ega polnud ju sel ajal ka huvi küsida (olin liiga väike poiss ka siis) kui kolhoosis need traktorid liikusid ja hiljem lihtsalt polnud vajadust kuniks sai omale soetatud!
Vasta
#34

(14-05-2019, 20:29 PM)Occassion Kirjutas:  Elektriskeem Jumz 6
[Pilt: 51160788392_02dac6d979.jpg]
Tere,
Ilus pilt, kas keegi jagaks seda minuga? Nimelt pilt privaatne ja ma ei saa seda suurelt avada.
Jumzi kaabeldus mul suht olematu. Teeks viisakaks. Smile
Vasta
#35

Tänu eelmisele postitusele kus oli  Jumz elektrisüsteemi skeem sain vastuse  küsimusele millele olen aeg ajalt  ikka mõelnud kui Jumz traktoriga kohtunud   . Miks pole  tehases  pandud nendele traktoritel   armatuuri  massilüliti  ja  generaatori  punast kontroll lampi nagu  see elektri skeem näitab pole seda sinna üldse projekteeritudki .  See on olemuselt väga vajalik lamp nii massilüliti  asendi kui generaatori laadimise näitamiseks . See on ikka tõsine elektrisüsteemi ehituse  viga mida pole suudetud  või tahetud likvideerida aastakümmnete jooksul  . Kõikidel  muudel vene traktoritel oli see olemas aga Jumzil oli see signaallamp  vaid export mudelitel  koos tahhomeetriga .


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#36

(21-09-2021, 20:37 PM)E303 Kirjutas:  Tänu eelmisele postitusele kus oli  Jumz elektrisüsteemi skeem sain vastuse  küsimusele millele olen aeg ajalt  ikka mõelnud kui Jumz traktoriga kohtunud   . Miks pole  tehases  pandud nendele traktoritel   armatuuri  massilüliti  ja  generaatori  punast kontroll lampi nagu  see elektri skeem näitab pole seda sinna üldse projekteeritudki .  See on olemuselt väga vajalik lamp nii massilüliti  asendi kui generaatori laadimise näitamiseks . See on ikka tõsine elektrisüsteemi ehituse  viga mida pole suudetud  või tahetud likvideerida aastakümmnete jooksul  . Kõikidel  muudel vene traktoritel oli see olemas aga Jumzil oli see signaallamp  vaid export mudelitel  koos tahhomeetriga .

Vurle julgeb vastu vaielda - polnud see lamp tavapärane ühti. Selle olemasoleku võimalus sõltub eeskätt kasutatava generaatori tüübist/mudelist, st kas mähiste keskpunktist on klemm välja toodud või on siis releede abil kontroll-lambi võimalus tekitatud. Enam-vähem kindlasti oli lamp T150K-l ja Kirovetsil. Teiste puhul tuleb arvestada sedagi, et algselt olid kõik dünamo tarbeks ehitatud, vahelduvvoolu generaator asendus sellega, aga nagu nõukamaal ikka - egas see tähendanud siis, et juhtmekimpu oleks uuendatud Smile
Vasta
#37

(21-09-2021, 20:37 PM)E303 Kirjutas:  Kõikidel  muudel vene traktoritel oli see olemas aga Jumzil oli see signaallamp  vaid export mudelitel  koos tahhomeetriga .
No jumz pole täpsemalt öeldud ju vene traktor... Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne