Tulede automaatlülitus
#1

Tegu 2008 Toyota RAV4. Sarnaselt teistele Eestis müüdud (jaapani) autodele on tal peal mingi "automaatika", mis paneb nii park- kui pooltuled põlema kohe kui mootor käivitada. Isegi kui tulede lüliti täiesti selgelt OFF asendis. Mu teada on selleks lisatud neile mingi vastav moodul/relee Eestis, enne müüki. Saksa importmasinatel ju seda automaatlülitust pole. Ja toyota soft mu autole seadistusvõimalust ei pakkunud. Jutt käib siis nendest masinatest, millel veel tehase päevatulesid polnud. Siit küsimus, keegi võibolla on kokku puutunid, et kuidas sellest tobedusest lahti saaks? Tahaks teha nii, et tulede lüliti kolm asendit käituks nii nagu lülitil kirjas OFF - parktuled - pooltuled.

Ps. Ei ole järgmine kliimaradika ja õlipumba teema!  Big Grin
Vasta
#2

Kas lüliti parktulede asendis lähituled kustuvad?
Vasta
#3

Kas plaanis ise lisada päevatuled või milleks vaja, et lähituled põlema ei hakkaks kui mootor käivitada?
Vasta
#4

Jah, parktulede asendis kustuvad lähituled ära. Eesmärk on tõepoolest just eraldi päevatulede ühendamine, mis iseenesest raskusi ei valmistaks. Kui saaks ainult nendest "originaal" automaattuledest lahti. Relee karbis ei tundu midagi sellist olevat, mis seda teeks.
Vasta
#5

Ei tea küll antud toyotast midagi, aga pakuks et see moodul võiks tavaliselt olla ühendatud tulede pealüliti ahelasse. Enamasti juhend ka nii soovitab. Ehk lausa lüliti taha või selle lähedusse?
Vasta
#6

(08-07-2018, 22:21 PM)v6sa Kirjutas:  Kas lüliti parktulede asendis lähituled kustuvad?


Õige küsimus ja tähelepanek, kui ei kustu siis tehnonõuetele ka ei vasta!
Vasta
#7

https://www.drive2.ru/l/3056688/ sealt antakse viide siia:
http://4rav.ru/forums/index.php?showtopic=28858&st=20
https://forums.drom.ru/toyota-rav4/t1150981177.html siit ka leiab miskit.
Üldiselt otsi sellega: электросхема Toyota RAV4 2008 года

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#8

Tänud, uurin! Inglisekeelset googlet olen oma murega kõvasti tüüdanud, aga seal on see probleem, et kuna sama mudel on USAs hästi populaarne, tulevad enamasti USA lõimed välja googlest. Aga USA mudelil on tulede ahel juba tehasest teistsugune. Too elektriskeem mul olemas ka, aga ei klapi mu autoga. Vene kommuunist võibolla lootust leida EUga sarnasem skeem! Küll aga nagu ma aru olen saanud, siis seda jama peaks põhjustama lisamoodul, mis lisati autole Eestis (ja teistes EU riikides, kus olid päevasel ajal tuled kohustuslikud juba enne 2011, mil see üle EU kohustuslikuks muutus). Tulede lüliti vahetu lähedus tundub iseenesest loogiline mõte (eriti kuna releekarbis seda ei ole!). Nii et eks pean ka sealt hakkama uurima.
Ma selle murega oma pead juba pikalt vaevanud tegelt, aga pole viitsinud nii põhjalikult kätte võtta. Kunagi uurisin ka esindusest, aga nende ainuke vastus oli, et paneme elektriku juurde aja kirja ja ta siis teeb ringi nii nagu tahan - 55 EUR/h. Smile
Vasta
#9

(08-07-2018, 22:14 PM)olli Kirjutas:  Mu teada on selleks lisatud neile mingi vastav moodul/relee Eestis, enne müüki. Saksa importmasinatel ju seda automaatlülitust pole. Ja toyota soft mu autole seadistusvõimalust ei pakkunud. Jutt käib siis nendest masinatest, millel veel tehase päevatulesid polnud. Siit küsimus, keegi võibolla on kokku puutunid, et kuidas sellest tobedusest lahti saaks? Tahaks teha nii, et tulede lüliti kolm asendit käituks nii nagu lülitil kirjas OFF - parktuled - pooltuled.

Kui on Eestis pandud ja tehasel veel softivarianti polnud, siis on kolm varianti:

- On paigaldatud lisaks VihterPali plokk (made in estonia!) SIHUKE Mu 2005a Nissanil oli ntx seesama, vblla pani neid ka Amserv ja Elke, kui nad Faktole sobisid, ei tea.
Asub ta armatuuri all kuskil tulelüliti läheduses nipukaga kuhugi kinni tõmmatud. Lõikad ta lihtsalt välja ja isoleerid otsad.

- On kahest releest ja paarist kolmest dioodist ise see plokk elektriku poolt tehtud. Asub samuti kuskil armatuuri all ja kohe saab aru, et pole tehaseoma. Traadilõikurid taas abiks.
Sellised:

[Pilt: pliers-855717_1920_block.jpg]

Muud kosmost ei olegi.

- Kui toyotsil oli ka mingi tehaserelee, siis see võib kah olla. Istub kuskil kaitsmeplokis vms, google teab täpsemalt, kus.
Lihtsalt välja tõmmata.
Opel Omega B-l ja Vectra B-l näiteks oli kaitsmeplokis (vist) üks tühi releekoht, kuhu ta käis.

Aga miks sa ta maha tahad võtta? Koguaeg ju jama, et unustad tuled sisse keramata või pärast välja keeramata.
Kus need plokid TÄPSELT asuvad, saad teada siis, kui 2008a elektriku olnud mehe üles otsid ja küsid, kuhu ta selle täpselt pani. Ta muidugi mäletab 10a tagasi olnud asju detailselt.... Big Grin Big Grin Big Grin


.
Vasta
#10

Kavalam oleks see süsteem alles jätta ja sealne lähituledele minev väljund ühendada uutele päevatuledele. Jääb kõik aretamine ära. Minimaalsed teadmised autoelektrist on abiks. Auto turvamiseks peaks vist paar dioodi ka panema.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#11

Tänud, see info abiks! Suht suure tõenäosusega ta seal lüliti läheduses siis paikneb, proovin millalgi üle vaadata. Elementaarsed teadmised vast olemas, pigem siit soovisingi infot saada, et kust otsast harutama hakata. Hea mõte sama plokki päevatulede jaoks ära kasutada küll, tal ju see lisafunktsioon sisse ehitatud, et lähevad lähituled põlema alles siis kui käivitada, mitte kohe koos süütega. Eks ta õlirõhu vms pealt vast signaali võtab.
Vasta
#12

See kopsik peab lülitama siis kui õlituli kustub. Siuke mälestus Auserist
Vasta
#13

(09-07-2018, 19:46 PM)olli Kirjutas:  Tänud, see info abiks! Suht suure tõenäosusega ta seal lüliti läheduses siis paikneb, proovin millalgi üle vaadata. Elementaarsed teadmised vast olemas, pigem siit soovisingi infot saada, et kust otsast harutama hakata. Hea mõte sama plokki päevatulede jaoks ära kasutada küll, tal ju see lisafunktsioon sisse ehitatud, et lähevad lähituled põlema alles siis kui käivitada, mitte kohe koos süütega. Eks ta õlirõhu vms pealt vast signaali võtab.

Geneka laadimise-ergutuse pealt.
Vasta
#14

Stihli pandud lingil on ju kirjas: Tuled süttivad mõnesekundilise viitega peale õlirõhu märgutule kustumist. Mis asja te targutate siin geneka ergutusest ja kurat teab millest.
Vasta
#15

(10-07-2018, 08:12 AM)zidmootor Kirjutas:  Stihli pandud lingil on ju kirjas: Tuled süttivad mõnesekundilise viitega peale õlirõhu märgutule kustumist. Mis asja te targutate siin geneka ergutusest ja kurat teab millest.

Lp.ksf.
mitu süsteemi Te olete ISE paigaldanud, remontinud? Kui on käepärast mõni (vanem) päevatulede automaatlülitusega auto, siis eemaldage genekalt ergutusjuhe ja vaadake kas tuled süttivad?
Kui selline võimalus puudub, siis võtke ühendust ja võin näidata 2-e erineva skeemiga lülitust. (otse koos süütega, ergutuselt).
Vasta
#16

(10-07-2018, 08:12 AM)zidmootor Kirjutas:  Stihli pandud lingil on ju kirjas: Tuled süttivad mõnesekundilise viitega peale õlirõhu märgutule kustumist. Mis asja te targutate siin geneka ergutusest ja kurat teab millest.

Tegelikult töötab nii nagu on paigaldaja selle mooduli ühendanud, mitte ainult nii nagu juhendis kirjas.

MB S205 C220 d 4Matic 2016
KAWASAKI Z900 2020
[Pilt: 953317_5.png]
NIVA 21213 # SAURER BERNA 2DM 2VM # МУМС 11 БАРС # RS-09(D21) # T-25A1 # MTZ80LKUN # МТZ82L
Vasta
#17

(10-07-2018, 08:42 AM)laf1247 Kirjutas:  Tegelikult töötab nii nagu on paigaldaja selle mooduli ühendanud, mitte ainult nii nagu juhendis kirjas.

Nii jah, mul olid ühel autol ise pandud lisa päevatuled, akuklemmi küljes olev sõbra tehtud plaadike pani tuled põlema kui pardapinge tõusis akupingest jupike kõrgemaks.
Vasta
#18

Igasuguse signaaliga saab seda päevatulede lülitust juhtida - pane sinna kasvõi kiiruse signaal abs blokist ning tuled süttivad näit. siis kui kiirus jõuab 50-ni Big Grin

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#19

(10-07-2018, 08:12 AM)zidmootor Kirjutas:  Stihli pandud lingil on ju kirjas: Tuled süttivad mõnesekundilise viitega peale õlirõhu märgutule kustumist. Mis asja te targutate siin geneka ergutusest ja kurat teab millest.

Mina neid Vihterpalu plokke pole paigaldanud, ilmselt need ongi õlirõhu otsa pealt. (oma Faktost pärit datsunil kunagi vahetanud ainult, see jah, viivitas pisut, ilmselt mingi prosta aegrelee ka sees)

Need plokid, mida ma viimasel ajal (näiteks eelmisel nädalal sõbra B5 diiselpassatile) olen ise teinud, olen pannud geneka ergutuse pealt, mis mulle nagu isiklikult tundus lihtsam. 
Mis te kaklete?  Toungue 
Ja seda Toyotsi ju keegi krt ei tea, kuidas seal on.

Aga et see plokk panna LED-e juhtima, siis peab juba paar kolm ümber ja uuesti ühendamist tegama; s.o. läheb "vääga" keeruliseks....

.
Vasta
#20

No jama lugu küll, kisub ikkagi sinna poole, et lihtsat lahendust ei ole. Võtsin rooli ümbruses plastikud maha nii et seal kogu tulede juhtmestik välja paistis, aga lisa plokki seal ei paista. Tuhnisin veel internetis ka ja seni ainuke info, mis ma väljamaa toyota foorumist EU mudeli kohta leidsin on selline:

   

Ühtegi viidet seal algallikale pole, nii et ei saa ka kindel olla et see pilt RAV4 kohta käib. Kui aga tõsijutt, siis ikkagi sellel toyotal juba tehase teema nende tuledega, ja tõepoolest geneka ergutuse kaudu.

Vene foorumis on küll palju infot päevatulede teemal, aga seal kaks probleemi.. esiteks ei pääse ilma kasutajat tegemata piltidele ja skeemidele ligi, aga kasutaja tegemiseks vaja juba rublasid õigetele inimestele lennutada. Ning teiseks paistab jutu järgi sealne mudel tulede poolest rohkem sinna USA/Kanada mudeli kanti minevat. Nimelt USA ja Kanada mudelitel on juba tehasest tulede lülitil neljas asend - "AUTO". Ning automaattuledeks pole mitte lähituled nii nagu mul, vaid hoopis kaugtuled, mis ühendatakse omavahel järjestikku ja toimivad seega 6V pingel (kui üks pirn läbi läheb, kustuvad päevatulede reziimis mõlemad ära). Mis iseenesest tundub hoopis etem lahendus kui mu masina oma, millel lähituled süttivad. Lisaks on tollel süsteemil veel muid sisendeid ka nagu näiteks valguseandur armatuuril ja käsipiduri andur (käsipidur peal kustuvad päevatuled ära).

Nii et pean veel seda asja uurima.. mõte selle asjaga ise hakkama saada on aina väljakutsuvam, nii et esinduse elektriku poole veel pöörduma ei hakka. Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne