Roostes metallipinna töötlemine ?
#21

(03-09-2018, 22:05 PM)Simson0077 Kirjutas:  Ega siin muu ei aita, kui plekid lahti puurida ja roostest ilusti puhastada ning värvida Smile
Pärast uuesti kokku keevitades hakkavad keevituskohad mõnusalt ussitama.Huvitav,mis autoga tegu,ehk on parem kapott kuskilt saada.
On ka võimalus plekk raamist eraldada,rooste puhastada,värvida.Need pleki pinnad mis üksteise vastu hakkavad puutuma nn keevitus kohad kinni teipida värvimise ajas ja auto kereliimiga pärast liimida.Kinni valtsitavate servade vahele ka kereliim.

Paras n--s on aga asja saab.
Vasta
#22

(05-09-2018, 06:30 AM)jawamees Kirjutas:  
(03-09-2018, 22:05 PM)Simson0077 Kirjutas:  Ega siin muu ei aita, kui plekid lahti puurida ja roostest ilusti puhastada ning värvida Smile
Pärast uuesti kokku keevitades hakkavad keevituskohad mõnusalt ussitama.Huvitav,mis autoga tegu,ehk on parem kapott kuskilt saada.

Tegemist Nissani toodanguga. Kapott on Ok, sellel pole viga.
Probleemsed kohad on lanzeronide sisepinnad, ilmselt aku happeaurude kahjustused ühel pool ja piduri vedeliku kahjustused teisel lanzeronil. Ainult pindmine rooste sama nagu ülemisel pildil, kojameeste all, auke pole kusagil. 
Plaanin sinna lähitulevikus traatharjaga kallale minna. Paistab, et praktikud jagunevad kaheks: ühed on 2K happekrundi usku ja teised 2K epokrundi pooldajad. Kuna ma ilmselgelt kõike puhtaks ei saa, siis see roostemuundur mulle tundub, et on alustuseks vältimatu. Aga küsimus on ikkagi õhus, kuidas edasi ?
Vanad kalad roostemuundurit minu arusaamise järgi ei kasuta, kuna nad lasevad kere eelnevalt liivapritsis täiesti puhtaks.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#23

(05-09-2018, 23:58 PM)spitfire Kirjutas:  
(05-09-2018, 06:30 AM)jawamees Kirjutas:  
(03-09-2018, 22:05 PM)Simson0077 Kirjutas:  Ega siin muu ei aita, kui plekid lahti puurida ja roostest ilusti puhastada ning värvida Smile
Pärast uuesti kokku keevitades hakkavad keevituskohad mõnusalt ussitama.Huvitav,mis autoga tegu,ehk on parem kapott kuskilt saada.

Tegemist Nissani toodanguga. Kapott on Ok, sellel pole viga.
Probleemsed kohad on lanzeronide sisepinnad, ilmselt aku happeaurude kahjustused ühel pool ja piduri vedeliku kahjustused teisel lanzeronil. Ainult pindmine rooste sama nagu ülemisel pildil, kojameeste all, auke pole kusagil. 
Plaanin sinna lähitulevikus traatharjaga kallale minna. Paistab, et praktikud jagunevad kaheks: ühed on 2K happekrundi usku ja teised 2K epokrundi pooldajad. Kuna ma ilmselgelt kõike puhtaks ei saa, siis see roostemuundur mulle tundub, et on alustuseks vältimatu. Aga küsimus on ikkagi õhus, kuidas edasi ?
Vanad kalad roostemuundurit minu arusaamise järgi ei kasuta, kuna nad lasevad kere eelnevalt liivapritsis täiesti puhtaks.

Kas roostemuunduri kahjuks ei räägi antu juhul see, et pärast peaks need muunduri jäägid eemaldama, mida on antud kohast väga keeruline teha? Epokrundi võib sellisele õrnale pinnaroostele peale kanda ja hiljem värviga katta.
Vasta
#24

(05-09-2018, 23:58 PM)spitfire Kirjutas:  ...Plaanin sinna lähitulevikus traatharjaga kallale minna. Paistab, et praktikud jagunevad kaheks: ühed on 2K happekrundi usku ja teised 2K epokrundi pooldajad. Kuna ma ilmselgelt kõike puhtaks ei saa, siis see roostemuundur mulle tundub, et on alustuseks vältimatu. Aga küsimus on ikkagi õhus, kuidas edasi ?
Vanad kalad roostemuundurit minu arusaamise järgi ei kasuta, kuna nad lasevad kere eelnevalt liivapritsis täiesti puhtaks.

On olemas ka kolmas liin, kes happekrunti ei kasuta ja kasutab roostemuundurit.
Kolmanda liini arusaam on selline, et terasharjast pole suurt abi. Need kohad, kuhu terasharjaga ligi saab, eriti ei roostetagi. Hullud roostekolded on tavaliselt valtsi ja plekiliite kohad - seal ei aita terashari ega liivaprits.
Mina pesen survepesuriga autot mitmeid kordi, siis liman roostemuunduriga. Olen isegi spets pritsiga lasknud karpidesse roostemuundurit. Seejärel pesen veelkord kõik üle, et muundur deaktiveerida.
Edasi läheb juba vastavalt vajadusele. Kui vaja värvida, siis värvin ja seejärel korrosioonitõrje. Minu versioonide puhul tavaliselt värvi vaja pole ja hakkan kohe tegelema rooste ennetamisega. Algul otsin üles kõik plekiliite kohad ja lasen sinna vahele roostetõrje õli (süstlaga, vedelat). Järgnevalt juba suure pritsiga kogu põhi ja voolikuga kõik karbid.
Soovitavalt teha õlitamist kaks korda, siis ei jää, inimlikust eksimisest, õlivabasid kohti sisse.
Vasta
#25

Ma olen varem roostemuunduriga toimetanud autodel kus vaja teha värviparandusi, näiteks ukse alt ääred. Pudelil kirjas, et parema tulemuse saavutamiseks, tunni-paari jooksul kasta veega, mida ma tol korral ei teinud. 24h pärast olen üle värvinud tavalise pinnavärviga. Olen värvinud otse muundurile ja olen ka muunduri liivapaberiga maha hõõrunud ja siis värvinud, aga kahjuks ei ole täna ühtegi autot alles mis said 3-4 aastat tagasi tehtud, et vaadata mis seisus on. Aga aastaga ei juhtunud midagi.

Selle auto tahaks korralikult teha. Mulle tudub, et roostemuundur ja 2K happekrunt üksteise otsa ei sobi, või siis tuleb see muundur enne alt ära harjata, kuna happekrundil on ikkagi vaja kontakti metalliga. 2K happekrundi mõte meeldib mulle natuke rohkem, sest selle saan ise pintsliga peale. 2K epokrundi jaoks ikkagi komressorit ja püstolit tarvis.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#26

Mis puhul 2k epo jaoks püstolit vaja? Samamoodi pintsliga peale kantav nagu teised värvid.
Vasta
#27

roostemuundurina kasutan riistamarketist ostetavat fosforhapet seal 30% ja 60% lahus saadaval 1l pudelites. Paned peale toimetab hästi, soovitav lahustada 15% peale. Pärast pesed korralikult pihtaks ja krunt järgi. Ruum peaks olema hästi ventileeritav - viskab korraliku auru ülesseSmile

Buvanoolil mingi tahke sodi seel ei kannatanud pritsiga lasta.
Vasta
#28

(14-10-2018, 09:56 AM)hundu77 Kirjutas:  roostemuundurina kasutan riistamarketist ostetavat fosforhapet seal 30% ja 60% lahus saadaval 1l pudelites. Paned peale toimetab hästi, soovitav lahustada 15% peale. Pärast pesed korralikult pihtaks ja krunt järgi. Ruum peaks olema hästi ventileeritav - viskab korraliku auru ülesseSmile

Buvanoolil mingi tahke sodi seel ei kannatanud pritsiga lasta.
Meie kogemustest märkused, toetan puhta happega töötamist.
  • Hapet võiks olla erineva kangusega, õrnemale plekile üle 7-8% ei soovita, paksule rauale võib ka üle 10% panna.
  • Hape lõpetab toime kuivades, seega tuleb regulaarselt niisutada, väga hää on ööseks välja ja hommikune kaste.
  • Kui enam ei toimi siis uus kiht hapet peale.
  • Pritsiga laskmine on eluohtlik, seda auru sisse hingata pole küll tervislik. Laia pintsliga peale ja hää.
  • Puhtaks ei pesta, rooste on täielikult kadunud kui töödeldav pind muutub sinakasmustaks. Siis harjaga, no selline pimedate kombinaadis tehtav nn seaharjastest hari, lahtine sodi maha ja krunt+värv. Terasharjaga ei ole hää, siis rikub happe poolt tekitatud kaitsva fosfaadikihi ära ja hakkab kiiremini roostetama.
Vasta
#29

Sai tehtud väike roostemuundurite test, mida siin foorumis ja sõbrad soovitasid. 
Pintseldasin otse roostes plekile, milleks on aku alus 40+ aastat vana auto küljest. Tegelikult oleks pidanud vist ikkagi enne rooste terasharjaga maha laskma, sest auto peal ju nii teed. No ma ei teinud.

Tulemust näeb pildilt aga nii palju kommentaariks, et Presto pudelis, mis on pintsliga määritav ja Presto pihustiga aerosool on täiesti erinevad asjad. Sai lolli peaga ka see aerosool ostetud, aga see ei teinud mitte midagi, kuigi siin juba enne öeldi, et see on jama.

Hammerite Kurust, pidi pintseldama 2x, pildil on näha väike jupp mis sai tehtud 1x. Kui oleks rooste enne maha nühkinud oleks ilmselt 1x piisanud.

Florin RS oli mul enne olemas ja see oli umbes 4a vana. Mälu järgi jäi vanasti tulemus justkui tummisem. Kui oli musta värvi detail auto all, siis väljanägemisel olulist vahet polnud kas värvid üle või mitte. Tunniga kuiv, aga 24h üle värvitav.

Kurustil hoiatus, et ei tohi sattuda värvitud pinnale. Kui kogu pinda haljaks ei tee siis paratamatult ta sinna satub. Ja teine märge, et üle värvida kolme tunni möödudes. Pudelil olevas tekstis kordagi autot ei mainita, ainult aia poste jne. Ja enne värvimist soovitus testida värvi sobivust väiksel pinnal. No teeb ettevaatlikuks. 

Minu eelistus sellest valikust on Presto 250ml pintsliga pudel. Seal kirjas ka soovitus seda kasutada autodel jne, lubatakse kõigega üle värvida. Tal oli ka kõige pikem kuivamisaeg 8h, mis võiks tähendada, et toimetab metalli kallal pikemalt.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#30

Kas eelnevalt läbi käinud ja praegu jyrgen20 poolt Iltise projektis kasutatavat Presto muundur+krunti peaks ka kuidagi peale järgmist kihti töötlema, karestama? Pind traatkettaga eelnevalt puhastatud, siin seal mõni roostekolle ka puhastatud niipalju kui traat võimaldab, tõmbas lillakaks ja suht siukseks siledaks peale kuivamist see pind.

Ford Granada
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne