Kütusetaseme anduri ujuki ja sõela asendamine
#1

Hei,

Kuna sattus pihku jälle midagi vana ja haruldast, siis on foorumisse üle hulga aja asja Smile

Vaja korda teha ühe 60-test pärit riistapuu kütusepaak. Kütusetaseme andurit eemaldades ilmnes kurb tõsiasi, et see on korralikult otsa saanud - ära on lahustunud ujuk ning võtturi sõel on kaks korda jämedam ja kaetud paksu vaigukihiga. 

Nüüd oleks tarvis mõlemad tükid asendada. Ujuk ise on klassikaline ca. 40mm jäme ümar "tünn" originaalis ilmselt messingist, õhtul kiiruga enam ei suutnud jäänuste materjali tuvastada. Sõel on ca 50x15mm silinder. Kumbagi originaalina enam võtta pole ning ei pakuta ka tervet koostu enam uuena.

Küss - enne, kui hakata mingi teise auto tükke külge ratsima ja lammutusi läbi kammima, ehk on meil kaubandusvõrgus olemas miski asutus, mis võiks universaalsete tükkidena midagi sellist pakkuda. Kui veidi midagi ümber tegema peab, pole probleem, kui letis oleks valik juppidest olemas, saaks võrrelda ja kõige ligilähedasema võtta.
Vasta
#2

Sisetunne ütleb, et uute juppidega kauplejatel on ujukite laoseis enam-vähem nullis kõikidel, mingeid sõelu-filtreid võib olla. Võrdlusmaterjalid peidavad end autolammutustes.
Tööstustarvikuid võib ehk midagi leida, aga siin on aga - kas näiteks veenivoo ujuk bensiini kannatab?
Rohkem mõõte oleks abiks ja ega patsiendi mark ja mudelgi halba tee...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#3

Täpsed mõõdud saan õhtul võtta, eile lihtsalt enam ca 23:00, kui paak likku lõpuks sai, ei jõudnud sellega tegeleda Smile

Auto ise on 1965 Rambler American. AMC toodangule tükkide saadavus mikihiirtemaal on viimasel ajal pigem suundumusega sinna 70+ aastatesse, vanemate tükke uuena enam väga võtta pole. Javelini andurit on aftermarket tükina saada ja ilmselt annab veidi ümber ratsida, aga selle hind koos kõige juurde kuuluvaga on veidi liiga krõbe ja ehku peale kohe tellima ei tormaks.
Vasta
#4

Kui ujuk on messingust siis võid selle ise kokku väänata messing plekist.

Sama kehtib ka sõela kohta, käärid-jootekolb abiks.
Vasta
#5

(29-06-2021, 10:08 AM)Marko Kirjutas:  Sisetunne ütleb, et uute juppidega kauplejatel on ujukite laoseis enam-vähem nullis kõikidel, mingeid sõelu-filtreid võib olla.

Sisetundeid on ilmselt sama palju, kui ...auke. Nendega lehvitamine pole aga suurem asi tegevus. Nt mu oma ütleb, et bensu-ujukeid eraldi ei müüda. Eriti veel spetsiifilisi - viimase kolme kümnendi masinatel on need ujukid ju "lapik ja traat läbi"-tüüpi. Nagu manuspildil - romulates ilmselt vaid taoliseid, mille saab muidugi traati sirgeks väänates vana asemele panna.

Kes on täpselt need viidatud kohad, kelle laoseisu ksf Marko kristallkuul näitab?

Traati annab väänata, aga ümar ca 40mm traatkinnitusega ujuk oli kadettE-l (nii karburaator kui sissepritse).
Ca 25mm kinnitusega aastakümneid tagasi VAG-grupil: https://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=64380


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#6

Ujuki mõõt on 30x50mm. Messingist eksemplariga siis tegu ja joodetav traadi külge. Samade mõõtmetega on näiteks '65 aasta Mustangi oma, mida umbes 10 dollarilise hinnaga aftermarket jubinana saab, aga kohalikud usaraua jupikaupmehed ei taha asjast miskit arvata.

Ise mikihiirtemaalt tellimine tähendab minimaalselt 2-3 nädalat molutamist, mis on jama. Seepärast üritangi käepärast lahendist leida hetkel.
Vasta
#7

Kui on tegemist musta numbri kandidaadiga, siis peab muidugi originaalosi kasutama, aga oma Toyotal panin traadi otsa šampuse pudeli korgi (korgist, mitte plastist) , igaks petteks möslasin selle mingi nitrolakiga üle ja toimis edukalt vähemalt kaks aastat, siis müüsin auto maha ja edasise kohta info puudub. Võib-olla natuke valetas taseme kohta, siis ei olnud oluline minu jaoks. No seal oli lihtne süsteem ainult traadist hoova ja plastist ujukiga, ei mingit lisaelektroonikat
Vasta
#8

(01-07-2021, 10:56 AM)Raudpats Kirjutas:  Kui on tegemist musta numbri kandidaadiga, siis peab muidugi originaalosi kasutama, 


???? 
KES sinna paagi sisse vaatab? Neil jumala savi. Peaasi, et kütusenäidik süüte sisselülitamisel jõnksatab mingi koha peale.

Antud juhul ma paneks täiesti suvalise ujuki, peaasi, et ujub. Vardaid annab ju omavahel kokku joota/keevitada. Isegi sellest pildilt olevalt ulltramoodsalt ujuk+pump+näidik eksemplarilt kannatab selle ujuki keha koos mingi pikkusega traadijupiga maha lõigata.
Kogu video.

Sõel - see peab lihtsalt mingi metallsõel olema. Üleval on nagunii mingi 5€ maksev paberpeenfilter ju ka?
Kui see näidiku kontaktriba + klemm pekkis on, see on juba pisut keerulisem suvaga asendada. Sest ta võiks ju lõppeks ikkagi õiget taset näidata.
Aga mingi ujuk või sõel, hallooo tüdrukud.

Ja kui selle Rambleriga hirmasti vaja originaalitseda on - siis kannatab ju sügisel alati mingi aftermarket õige asi osta.
Need ei maksa sit.tagi. Land Roveri oma samast ajastust ntx on mõnikümmend €: https://www.lrparts.net/623098-fuel-tank...-unit.html
Vasta
#9

Ujuk isegi on väiksem mure, eks ma kondan kusagilt lammarist läbi ja kuidagiviisi istutan moodsa plastujuki sinna, kui messingist versiooni ei leia. Toru otsa käivaid metallsõelu ma pole ise aga kusagil letis näinud. Ilmselt tuleb neid ka kusagilt lammarist hakata otsima?

Originaalsust taga ei aja, musta numbri kandidaadiga tegu pole. Hetkel teema paagi tagasi kokku saamises koos enam-vähem töötava näidikuga. Ühe variandina peaksin saama oma valdusse ka ühe nõuka päritoluga messingujuki, kui kodanik selle üles leiab, seda ilmselt kõige lihtsam sinna istutada. Umbes kütuse sissevõtt on suurem probleem. Ilma sõelata jooksutatada ei tahaks, variant oleks ka kohe algusesse lihtsalt toru vahele sõelfilter pista tegelikult, seda põhja all lihtsam vahetada ka.

Vaigust sain paagi seebikiviga puhtaks, nädalavahetusel läheb foforhape rooste eemaldamiseks ja miskisugusegi kaitsekihi tekitamiseks sisse. Võiks järgmisel nädalal paagi uuesti paika saada, kanistri pealt käivitamine on üsna tüütu tegevus Big Grin
Vasta
#10

Tartus plekkneris oli peenikese roostevaba võrgu jääke, sobiks väga hästi sõela tegemiseks, kannatab kervitada erinevalt messingvõrgust. Helista mulle saan sulle mms pildi panna, kui tööjuurde jõuan.
Vasta
#11

Miks see sõel metallist peab olema? Ise seisin hiljuti sarnase probleemi ees Fiat 127-ga, sest üks peeglist vastu vaatav tüüp otsustas sinna paaki valada mingi PVA-laadse möginaga segunenud bensiini, mis kõik oma teel olevad sõelad ära ummistas (alustades lehtrist Big Grin ). Paagisoleva sõela asemele (mis oli ka originaalis plastmassist) aretasin mingi suvalise poes kätte juhtunud plastmassist diisli "filtri" sisu. Jämedam ta küll originaalist on, aga leian, et ikkagi parem, kui üldse mitte midagi. Antud filter ei pruugi Ramblerile muidugi sobida, sest Fiatil on toru välisläbimõõt paagis 6 mm, aga eks neid filtreid ole suuremaid ka...
Lisaks soovitan külastada mõnda LADA juppide poodi ja uurida lähemalt näiteks klassiku komplektset paagi andurit, võib-olla saab sealt midagi aretada.
Vasta
#12

ma pakuks, et sõelaks on parim materjal tankuripüstolis oleva filtri võrk, vene ajal lennuväljal sai selline filter laiali harutatud ja lehtrile põhja pandud, palju tihedam kui poes müüdavatel. Mul peaks vist isegi kusagil seda alles olema ...
Vasta
#13

(02-07-2021, 11:03 AM)honkomees Kirjutas:  ma pakuks, et sõelaks on parim materjal tankuripüstolis oleva filtri võrk, vene ajal lennuväljal sai selline filter laiali harutatud ja lehtrile põhja pandud, palju tihedam kui poes müüdavatel. Mul peaks vist isegi kusagil seda alles olema ...

See võrk oli nii huvitav, et bensiin läks läbi aga vesi ujus võrgu peal. Läbi ei pugenud.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#14

(08-07-2021, 13:12 PM)Daff Kirjutas:  
(02-07-2021, 11:03 AM)honkomees Kirjutas:  ma pakuks, et sõelaks on parim materjal tankuripüstolis oleva filtri võrk, vene ajal lennuväljal sai selline filter laiali harutatud ja lehtrile põhja pandud, palju tihedam kui poes müüdavatel. Mul peaks vist isegi kusagil seda alles olema ...

See võrk oli nii huvitav, et bensiin läks läbi aga vesi ujus võrgu peal. Läbi ei pugenud.
Tõsi ta on ... sodist kütust ei õnnestu paaki kallata, ummistab võrgu.
Vasta
#15

(02-07-2021, 10:49 AM)stretch Kirjutas:  Miks see sõel metallist peab olema?


Ega tegelikult ei peagi; mingitel B varuosa võtturitel on ta kah juba plastmassist. (nagu see ülevalpool pildil LR oma)
Metallvõrk on lihtsalt "vanaautokultuursem".


Aga ma olen sellega seoses ka päris pornot ükskord teinud ja see porr samuti töötab: 


[Pilt: por.jpg]


Miks porno tahtis paaki tulla? - Sest kütusevõtturi toru (terasest) oli täitsa pulbriks ära lahustunud, roostes ja hakkas juure pealt maha murduma. 
Siis sai ta sealt messingflantsist välja puuritud, uus vasktoru külge joodetud ja suvaliste google piltide alusel tuvastatud, et seal toru otsas mingi võrk tal ikkagi käib, noh, enamasti sellistel käib.
(võrk ise oli samuti kuhugi 50 aastaga ära lahustunud). 

[Pilt: vott.jpg]

Siis sai see plastvõrk, kuratteabkustmatasain, sinna vasktorule juhmesidujaga otsa tõmmatud ja auto töötab. Sel masinal sai ka päris uus paak pandud, seega eks tal läheb nüüd uuesti oma dekaad-kaks, enne kui ta seda võrku seal uuesti ummistama hakkab. 
(uus paak tuli varuosana muidugi täiesti plank, ei võttureid, ei andurit, ei midagi)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne