#1

Pime aeg läheneb ja lisavalgus oleks suureks abiks.

Igapäevase plastikauto ette kuluksid ära lisakauged, aga kuna stanged on plastikust ja metalltala kaugel keres, siis kapis vedelevate suurte hella prosede ette riputamine nii, et nad ei võdiseks, on suurem ettevõtmine.

Tänaval näeb järjest rohkem ledbariga sõidukeid. Kas üks ledbar auto keskel on tänapäeval legaalne ja kuidas politsei sellesse suhtub (eeldusel, et baril on eurotähised peal ja tegemist ei ole suvalise hiina offroad use only tükiga)? Peamise eelisena näen kergust ja väiksust, samuti väikest jõuõlga, millega ta oma kinnitusi murrab.

Ja kas keegi oskab soovitada head mõistliku hinnaga tänavalegaalset ledbari? Hiina poistel on omad pisikesed vatid ja luumenid, nende spekki ei saa eriti usaldada.

Tänud ette.
Vasta
#2

(30-08-2018, 21:08 PM)Mahno Kirjutas:  Pime aeg läheneb ja lisavalgus oleks suureks abiks.

Ledbarist teepeal pole tolku midagi, rohkem ikkagi töövalgustiks vms otstarbeks offroadi sõites jne.. 

Teepeal sõites pimestab ja väsitab silmi rohkem kui asi väärt on, kaugele ei näita need samuti. Tänavaliikluseks tuleb panna ikka selleks ettenähtud valgustid.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#3

Eestis veel teadaolevalt paaritu arv tulesid ees pole lubatud, loodetavasti kunagi on.
Endal Lazeri toodang 8 ….. ees, kahe aasta jooksul pole keegi kobisenud ja valgust on ka küllaga.
Vasta
#4

(30-08-2018, 22:03 PM)volvo Kirjutas:  Eestis veel teadaolevalt paaritu arv tulesid ees pole lubatud, loodetavasti kunagi on.
Endal Lazeri toodang 8 ….. ees, kahe aasta jooksul pole keegi kobisenud ja valgust on ka küllaga.


Töötulesid paigalda kasvõi poolekaupa....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#5

MLSLuik, ma mõtlen ikkagi teepeale mõeldud ledbare, stiilis https://www.motonet.ee/et/toode/484102/X...8-kaugtuli või https://www.motonet.ee/et/toode/483933/L...r-kaugtuli

Nende puhul pole hind kõikse odavam ja ma ei ole kindel, kas selline tohib mu sedaanil ees olla või mitte.

Ja see siis leidsin veel sellise: http://www.db-hp.ee/web/toode/315320/led...ht-typhoon-
Kuidas selle legaalsusega on?
Vasta
#6

Legaalsusega on üldiselt nii, et kuni pole ülevaatusel käinud on legaalsed kui aga sõidad TÜV-i uksest sisse on asi mittelegaalne.

Neid ledbare paigaldatakse ette näiteks raudade sisse. Hollandlastel, muidugi veokatel, on meeletult neid külge kruvitud . Kõik kenasti nikeldatud torude sisse installitud. Visuaal on ka ilus sest lihtsalt see meetrine riba ees tolgendamas tundub kuidagi rohmakas.Ja kui öösel tõmbab tuled peale,terve kildi lööb ees valgeks . Jõhker  valgus. Isegi päeval on üllatavalt kaugele näha ja öösel  lõikab nagu keevitus.

Sõiduautodel olen ka näinud päris viisakat installingut kus on kenasti uputatud üks  või kaks ledi iluvõre sisse. Kaugelt ei saa arugi, et mingi võõrkeha on lisatud autole ja lähivaatlusel ka ei riiva silma.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#7

Vastutulijana ma ütleks, et ära pane endale selliseid asju. Võiksid isegi pigem keelatud olla, kui nad polegi, seadusandlikul tasandil ja inimlikul kah.

Kuradi eredad on igatahes ja nagu elu hiljuti näitas, siis ei andnud isegi minupoolne korduv vilgutamine vastusõitjale põhjust tulesid tagasi väiksemaks vahetada. Võimas Led pimestab kordades rohkem, kui tavaline halogeen, isegi sealt suht mööda vaadates. Kuid teepeal peab ikka pilgu hoidma, eriti kui pime on ja kiirused suuremad.

Inimlikult saan sellestki aru, et lisalamp pannakse siis, kui tavalised seasilmad enam välja ei vea, aga seal tekib sama efekt, et kui need maha võtad, ega siis eriti midagi näha ei ole, pimestavad nad ju sind ennnastki teatud määral. Soovitaks siis juba pigem uute tulede või olemasolevate olukorra parendamisele mõelda, kui niikuinii raha väljaandmiseks läheb.
Vasta
#8

Tuled on mul tehniliselt viisakad, aga H7 ei ole suurem asi valgusti. Xenoni peale legaalselt ehitada on võimalik, aga rahalises mõttes mõttetu (uued B varuosa xenon tuled ca 500 eur/tk + regulaatorid + pesurid). Teise ringi tuledesse ma ei usu ja ega võtta nagunii poleks ka (renault fluence). Illegaalset xenonit sa ei tahaks ju ka mulle ette? Seega ega palju paremaid lahendusi pole, peale lisatulede. Varsti ma sõidan praktiliselt kõik sõidud pimedas .

Uputama ei tahaks hakata, auto on liisingu oma.
Vasta
#9

Pane 2tk pisemat ledbari. Lazer, Lightforce jms asjad on okeid. W light juba nats kahtlane. Ma väin ka 9-tolliseid ümargusi müüa 130eur +km tükk.

[Pilt: 872.jpg]
Vasta
#10

Selle paaris ja paaritu arvu kohta tsitaat Auto24-st:
Tsitaat:Mait Millert (Laki tänava tehnoülevaatus)
Re: Lisakaugtulede Paigaldus
To: selgertnägija valerka
Mina võtan tihti MA ekspertide selgitusi tõe pähe, sellepärast panen ka Teile ühe 30.okt.2017 saabunud infokirja mis käib just täpselt 17:13 05.11.17 minu pakutud selgituse kohta.

Tere,
Valgustusseadmete tootjad on tulenevalt nõuetest arendanud välja uue lahenduse LED valguspaneelidega seonduvalt. Turule on jõudnud LED valguspaneelid, kus ühte korpusesse on kombineeritud kaks kaugtulelaternat (paarina võttes nii vasak kui parem latern). Selline tulelatern on nt Hella Led Light Bar 470 Single Twin. Ehituselt toimub kummaga ühte korpusesse kombineeritud laterna juhtimine eraldi, kuigi kaugtulelaternate lülitusnõuetest tingitult süttivad laterna parem ja vask pool korraga. Laterna rahvusvahelise tüübikinnituse tähise kõrval olev kaugtulelaterna tähistus (2 x HR) ja kontrollarv (2 x 17,5) annavad märku kahe kaugtulelaterna kombineerimisest ühes korpuses. Sellist kombineeritud laternat käsitletakse kahe kaugtulelaternana ja paigaldamisel tuleb seda laternat lugeda kaheks laternaks. Sellise üksiku laterna paigaldamisel peab jälgima, et laterna kesktelg kattuks sõiduki pikiteljelise kesktasapinnaga, sest laternate paigaldamise nõuete kohaselt tuleb paaris arv laternaid paigaldada sümmeetriliselt.
NB! Ülaltoodud laterna näitel on tegemist erandiga ning see ei tähenda automaatselt, et kõiki LED valguspaneel kaugtulelaternaid tohib paigaldada üksikuna!

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#11

Mõistan kõike, kahjuks ei ole kõik autod juba tehasest heade tuledega tulnud.

Xenoni peale ehitamisega läheb ülevaatusel jamaks, kui tulede pesurit originaalis ei ole. Vähemalt teatud kohtades. Ise samas eelistan head halogeeni kehvale ksenoonile, või pole mulle lihtsalt veel korralikku ette sattunud. Valge valgus meeldib sinakast kuidagi rohkem ja tundub silmasõbralikum. Aga jah, lõpetan teemast väljas targutamise nüüd ära.
Vasta
#12

On ka väiksemaid Hella lisatulesid olemas. Annavad ka kõvasti juurde kui originaal tuled pole suurem asi. Küllalt neid küljes ju tavalistel sõiduautodel. Kõige tavalisem on selle plaadiga, mis esimese numbrimärgi alla läheb. Aga saab ka viisakamalt, näiteks midagi sellist. Suurim boonus on muidugi hind. Seoses LED-revolutsiooniga liigub kasutatud Hellasid väga heade hindadega.

[Pilt: hella-ff-50-283-801-cr17_vv.jpg]

[Pilt: hella-ff-50-b2_vv2.jpg]


Mul endal olid sellised aastaid kasutuses olnud motikal ees. Väga palju etem sai pimedas sõitmine. Tegin veel ümber nii, et originaal H4 jäi alati lähitule reziimis põlema siis kui lisatud kaugtuled põlema lülitada. See lahendus meeldis ka ülevaatuse onudele, kuna motikal vist polevat 3 korraga põlevat kaugtuld lubatud. Aga kui võimalik lülitada ainult nii, et originaal jääb lähitulena põlema, siis OK.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#13

Kas maanteesõiduks on ledbar kaugtulele parem asukoht iluvõres või katusel?
Vasta
#14

iluvõres ikka, katuselt peegeldab klaasile ja ei näe midagi sajukorral...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

(01-01-2021, 21:43 PM)Sten Kirjutas:  Kas maanteesõiduks on ledbar kaugtulele parem asukoht iluvõres või katusel?

Ütleks et mõlemal asukohal on plussid ja miinused. Mõnda aega kasutanud erinevaid bare.

Katusele paigaldatuna valgustab teepinna konaruste taha märgatavalt paremini ja saab ka vihu ühtlasemaks. See kõikse eredam ala auto eest hajub ka ühtlasemaks. Silm ütleb et näeb kaugemale ka paremini. 
Aga igasugused sademed jms hakkavad selles katuselt valguses tõesti tagasi peegeldama ja häirima. Kui ei saja on hea. 
Numbrimärgi kohal hakkavad igasugu maakera ebatasasused teepinnas enda taha jäävat ala rohkem varjama. Sadu nii palju ei häiri.
Enda arust oleks parim kompromiss ninale võimalikult kõrgele.

Neid ledbare on muidugi väga erinevaid. Võimsusedki seinast seina paarikümne wati kandist kuni 180+ watti välja. Valgusjaotuseltki liigub nii väga kaugele näitavaid kui ka suht laia vihuga asju. Neid odavalt kaugtule pähe müüdavaid töötulesid ei ole mõtet ette kruvima hakata.

Kui paigaldamiseks läheb tasub vaatamata sellele et reeglid ei nõua neile lüliti paigaldamist seda siiski teha. Saab vastavalt ilmale/situatsioonile rohkem mänguruumi(näiteks tihedamas liikluses ilma bari tööle panemata mõneks sekundiks kauged peale või siis vastutulijaga kohtumise eel selle bari varem kustu panna jne):
Vasta
#16

Eelmisele asjalikule postitusele jätkuks vihakõnet:  pange see kuradi leediheitja siis kinni ka! Niigi on pooled vastutulevad autod, nagu piirivalve helgiheitjad, aga kui see veel tudiseb, siis on ekstra vastik.

Mida kõrgemal see meie liikluses kasutu junn on, seda kaugemale näitab. Mida madalamale see topitakse, seda vähem on sisuliselt kasu (aga kaugemale paistab rumalus).
Vasta
#17

mõne päeva eest soetasin omale värskema vaegauto.
muuhulgas on sellel ees ka vägev ledbar.
ütleks nii, et tegelikult tuleb sellest ikka jõhkralt valgust.
aga valesse kohta.
ninaesine on nii valge, et päiksevalgus jääb häbisse.
kraavid ka säravad uhkelt.
aga koos sellega ahenevad pupillid mõistagi pisikeseks punktiks ja
kaugele ei näe pooltki sellest, mida ilma näeks.
et siis päriselus sobiks ta justkui lähitulega paari, aga seepeale
pahandavad kõik vastutulijad ja ees sõitjad.
kaugetega koos on aga kahjuks petlik see lisavalgus.
eks ta tegelikult töötuli on ja selleks peakski jääma.
Vasta
#18

(01-01-2021, 23:18 PM)v6sa Kirjutas:  Eelmisele asjalikule postitusele jätkuks vihakõnet:  pange see kuradi leediheitja siis kinni ka! Niigi on pooled vastutulevad autod, nagu piirivalve helgiheitjad, aga kui see veel tudiseb, siis on ekstra vastik.

Mida kõrgemal see meie liikluses kasutu junn on, seda kaugemale näitab. Mida madalamale see topitakse, seda vähem on sisuliselt kasu (aga kaugemale paistab rumalus).

Ma seda valgustit nüüd kuradi leegiheitjaks ega kasutuks junniks päris ei tituleeriks.
Mõistlikul kasutamisel sobival ajal ja sobivas kohas on väga abiks. Aga see lisalüliti peaks olema minu arust kohustuslik ja kasutajal ka pisut enam taipu.
Linna lähedal, tihedas liikluses ja suurte teeviitade läheduses ei ole sellega tõesti eriti midagi teha.
Samas kui mul näiteks pimedal ajal töölt koju sõites tuleb teinekord kõrvalisematel teedel 80km peale vastu ca 7 autot... 
Enda tööautol on suht jõhker 180w lisatuli ees ja valgust ka 500+ meetri peal nii et vähe pole.  Ja kui ma nüüd mõtlen, kas ja millal on mulle keegi vilgutanud, siis võin kätt südamele pannes ütelda et viimase mõne tuhande kilomeetri jooksul on mulle vilgutatud ühe korra. Poola veoauto. Ja ma isegi ei kasutanud bari tol hetkel. Samas ise olen olnud sunnitud mitu korda vilgutama vastutulijatele kes ka 150 meetri peal ei ole taibanud kaugeid maha võtta. 
Väljamaal(eriti põhjamaades) need tuled väga levinud ja pole kuulnud et sellest suuremat poleemikat oleks tekkinud. 

Kõik taandub kasutaja aju tööle. Kui nina nuhvlis ja pea laiali siis... Mõistlikul kasutamisel on kasutegur täiesti arvestatav, lolli peaga sisuliselt ohtlik relv.

Ja veel. Mingi koolkond arvab et see tuli peab olema tee suhtes täisnurga all sirgelt ettepoole või siis kerge kaldega tee poole. Minu arvates on see vale. Enda kõigil masinatel on need kergelt ülesse suunatud. Jah, puuladvad on D-Maxxiga ka valged aga seda eredat laiku millest sittagi kasu pole on nina all märksa vähem.
Samuti on see lüliti juba silmade olukorraga harjumiseks vajalik. Kui kõik kauged korraga maha võtta saabub tõesti "pimedus". Kui kõigepealt lisad maha ja siis õigel hetkel põhitulede kauged lähituledele lülitada on üleminek silmale märksa sõbralikum.
Nüüd on muidugi koht küsida kas eesti keskmine autojuht viitsib mingi lisalülitiga jahmerdada...
Vasta
#19

Corrado pani kümnesse. See hele laik mis auto ette kujundatakse on suht mõtetu ja pigem segab kaugele vaatamist. See bar pannakse ikkagi üles, et näha kaugemale mitte lihtsalt eputamiseks. Või kuidas kellele???
Tuld peab ülespoole regullima seni kuni kaovad ära teelt eredad kontuurid ja valgusvihk muutub koos alumiste täite ja ülemiste lisatuledega ühtlaseks valgusvihuks.  Liiklusmärgid ja muud kontuurid hakkavad vastu särama juba kilomeetri või rohkema  tagant. Nüüd on tast kasu ja öise sõidu ajal ei väsita silma. See hele laik mis tavaliselt ette kujundatakse väsitab kuna sa pead ikkagi pingutama, et aru saada mis seal päikesejänku taga on.

Ja teine asi on lüliti. Udu, vihma ja lume korral on nad mõistlik välja lülitada ja ainult alumiste kaugetega edasi sõita. Nähtavus parem ja ei väsita. Kui muidugi pappi on siis võib ju panna teise bari allas tange külge.  Umbes nagu uuel scannil need vahepealsed kiisusilmad. Saad valida kolme varianti millist kauget kasutada ja tõesti efektiivne. Saad väsimusastmele vastavalt tulesid valida. 
Muidugi see väsimine pole siin teemas vist eriti oluline aga noh jah.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#20

Minu küsimus oli siiski kaugtuledeks mõeldud "nimega" ledbaride kohta, milllel on E märgistused ja referentsarvud jne, mitte Hiina "töötuli"-ledbari kohta. Seega ei ole tõesti kohane neid kasututeks junnideks nimetada.
Väga kasulikud vastused, tänud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne