#1

Selleks, et kõik ausalt ära rääkida pean alustama sellest, et sattus minu kätte Autoroller ET 1,5 koos varumootoriga UMZ 5A
Autorolleri reanimeerimisest tuleb eraldi teema.

Aga teema alga nüüd.

Tegin selgeks endale antud isendi anatoomia ja hingeelu ja käivitama ei hakanud. Algatuseks 50ml õli küünlaavast sisse. Siis sai hooratas maha võetud ja kontaktid puhastatud.
Süütehetk ja kontaktivahe kontrollitud/seadistatud Järgmine päev ajasin mootorit ringi 10 tiiru, 1,5 liitrit 15W40 õli karterisse. Kuna paagi küljes oleval filter-settepotil oli klaaspott
puudu ja tihendit ka ei olnud, siis sai karburaatoril kõht täis söödetud süstlaga. Pöörasin vända vastupäeva survetaktini, nöör kaela ja üks sujuv tugev tõmme.
Käis üks pots ja töökoda paksu suitsu täis. Ventileerisin töökoja, vedasin mootori ukseaugule lähemale ja teine katse. Käib raibe ainult väga rikka seguga. Lähem tudeerimine tõi
välja, et karburaator loksub. Õigem oleks vist, et kiigub silindri küljes. Sai see liide osandatud ja vaheplaat on... ee ... mm...kergelt kõver. Ilmselgelt esmaspäeva mootor.

         

Seal on veel pooleldi saetud peaga poldid mis karburaatorit vaheplaadi küljes hoiavad. Muidu ei saa kokku panna kui pead nuditud ei ole

       

Seoses sellise jamaga otsustasin uue vaheplaadi teha kus poldid on tikkpoltidega asendatud. Ja kui tegemiseks läks siis sai tehtud  mitu tükki kohe, et oleks. 
Laseris lõigatud tükid

       

Et ilusti sile ja tasapinnaline oleks siis lihvist läbi

       

Puurimisest ja keermetamisest ei viitsinud pilti teha. Aga valmis nad on

   

Esmaspäeval viin tüdrukute juurde tsinki siis saab ka ilus. Hea juba sai.

..tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#2

Klaaspotti võid minu käest saada. Ise otsin õlivarrast, just seda kummist kraega uuema tüübi oma.
Vasta
#3

Äkki on terve kraan/filter/settepott ripakil? Millel korpus kõver ei oleks?

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#4

Leiab vast ikka. Peale seda, kui ise klaaspotti suht pikka aega tulutult otsisin, olen nüüd mõned tagavaraks varunud. Laatadel või utiilis on vahest ette jäänud, mõned kraani jupid peaks ka olema. 
See käivitamise nipp, et enne mootorit tagasi kerida, on väga asjalik! Vanasti sai lolli peaga väntvõll just nimelt enne survetakti seatud ja sai seetõttu ennast suht vigaseks tõmmatud. 

Mu oma tuksub tühikäigul isegi nii aeglaselt> https://youtu.be/BqMR6LF7hTI
Vasta
#5

(29-09-2018, 13:27 PM)Romka Kirjutas:   Ise otsin õlivarrast, just seda kummist kraega uuema tüübi oma.

Milline see varras olema peaks? Mul on kompressori küljes punniks mingi vale võõras asi, mis õlini ei ulatu. Vahetaks näites SO7 õige varda vastu....
Loodame et teemaomanik ei pahanda OT pärast, hiljem saame ära kustutada Smile

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#6

Eks ta labane kummist kraega varras ole. Mul praegu pandud sinna auku autokummi ventiil. Lingin netist leitud pildi, kus see varras näha ka. Vanematel on palju pikem ja metallist kübaraga varras.

[Pilt: 1.jpg]

Üks selline mõte ka veel nende vanade bensumootorite teemal - kuna nad töötamisel ajavad summutist vastikut pead valutama panevat nn toore haisu, siis kas bensiini asemel aspenit kasutades on heitgaasid inimsõbralikumad?
Vasta
#7

Romka, seda settepoti/kraani asja arutame privaatselt edasi, sinu mootor käib liiga aeglaselt ja ebaühtlaselt. Ei tohiks nad väga toore järele haiseda kui mootor soe on
Ilmselt on karburaator timmist väljas ja segu rikas. Ja muidugi kütte küsimus, tänane 95 on mingite lahustite segu ja see võib kurat teab mille järele haiseda.
Ise kasutan 98-t. Ah jaa, see mootor on sündinud pliivaba bensiiniga jootmiseks.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#8

No see oli lihtsalt enne väljasuremist hingevaakumine, muidu see mootor käib selliste pööretega nagu parasjagu vaja - saab ka päris lõhkuma lasta. Vaatasin just tehnilisi andmeid - max on 2000rpm ja näiteks kap remont tuleb ette võtta juba 500 töötunni järel.
Vasta
#9

Olen selle mootori karburaatori teemat arendanud, kuid kõige suurem probleem on see, et kakub õhku lisaks, kui midagi kõver. Hiljuti hakkas endal millegipärast käima tõmmates tagasilööke tegema, ei tea, kas uuema bensu teema,siiani oli nagu ok. NB! kui on kogematta talveks kondensvesi sisse jäänud on ka mõrad kanalis kerged tulema. Aga edu. Mul mootor traktori peal. Zid mootor ju sama.
Vasta
#10

Ma proovisin Aspeni ära. Nüüd võib vabalt vastutuult liikuda, summutist tuleb vaid meeldiva lõhnaga kuuma õhku.
Halenaljaks on muidugi see, et tutika mootori eest maksin 15€ aga kolmveerand paaki bensiini maksis 17,90€ Big Grin


https://youtu.be/eDKnq9nMGL0
Vasta
#11

hästi said. mulle garaashi siginenud "et" samasugune tutikas mootor tegi rahakoti kahesaja raha võrra õhemaks.
Vasta
#12

Nii, ma nüüd kaaperdan oma teema tagasi. On nõnnapalju tööd olnud, et alles selle nädala esmspäeval jõudsin tsingitüdrukute juurde. Täna käisin asjadel järgi.
Sai kena.

   

Tikkpolte meie kaubandusvõrgus saab selliseid mida hetkel saada on. Tellida saab vajalikku, aga 200tk miinimum. Aga antud juhul on nad pikemad vajalisest 10 mm.
Teeme lühemaks, purist/sõnast pure/ja pedant nagu ma mõnel puhul olen, siis rauasaag ei ole teema. Treipink on külje all enda oma. Tekitame vajalike mõõtmetega
punni et sinna tikkpolt sisse keerata ja mutriga kinnitada, et treimise ajal ei liiguks.

                     




Tilk liimi ja tikkpoldid omale kohale paigaldatud.

   

...tu be kontinuä...

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#13

Nüüd kus autoroller on tagasi intensiivravi palatis siis panime karbussi tagasi UMZ-le

   

Sai käima tõmmatud ja jälle häda. Ei ole õlisurvet, või noh, ta ei pritsi kontrollavast vajalikus koguses. Sealjuures ei saa ütelda et õli täielikult puudub.
Pael kaela, õli välja ja põhi alt.

       

Kuna järge ootab veel üks umps siis sai see käsile võetrud.
Silikoonporno

       

       

Nagu ikka alustame silikoonporno eemaldamisest, süüde oli juba varemalt tehtud.
Alul mulle tundus, aga ei, nii ongi. Järjekordne shedööver kuulõpu oma.

           

No ei ole midagi parata, teeme tihendi natuke laiema ja peaks kärama. Karbussi tald sai kah luisu peal sirgeks aetud.

       

 Käima läks esimesest tõmbest, natuke karbussi ja gaasitrossi regulli
Ja valmis ta ongi. Pöörete automaat ka toimetab kenasti.

   

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#14

Vahepeal on mõni tilk merre juurde voolanud. Olid kiired ajad, sai 430kg treilaastu toodetud.
Vahepeal said valmis ka tihendid teema algse mootori jaoks/ja mitte ainult/.

   

Õlipump sai lahti võetud ja kontrollitud, miskit otseselt viga ei olnud. Küll oli karteripõhjas alumiiniumi laastu, ilmselt tehasest jäänud.
Läks asi kokku tagasi.

Küll aga osutus lühikeseks õlituse kontollnupp, mis peaks kanali mootorisse sulgema ja õli suunama kontrollavasse. Algne oli 3mm madalam tihendi pinnast.
Ja vedru keerud sai täiesti kokku vajutada.
Uus sai tehtud 8mm pikem ja ulatub üle tihendipinnast 5mm. Ja vedru keerdude vahele jääb vahe, kui nupp on lõpuni sisse vajutatud.

   

Õhtu läks pimedaks kätte ära, Käigukatsetus homme.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta
#15

Sai käigukatsetus ka tehtud. Käib igati hästi, õlipurse kontrollavast on ka igati rahuldav.


       

Praegune pesakond

   

Lubati enne aastavahetust veel 4 tk tuua millest 2 pidavat kolksuga olema.

.. tu be kontinuä...

P.S.
Kui kellelgi summuteid on pakkuda, siis olen käsi.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne