Jawa 360, 350cm3 mootor, käigukasti reguleerimine.
#41

Lase alt spido tross lahti ja vaata, kas see ringi käib. Äkki pole see sul ikkagi lõpuni ajami pessa lükatud. Ma alustaks sellest. Spidomeeter võib ka pikast seismisest kinni jääda aga siis tavaliselt murrab midagi pauguga katki.. ehk et see on kuulda, kui trossiots küljest tuleb või nõela võll murdub
Vasta
#42

(04-12-2018, 17:41 PM)JaanS Kirjutas:  Kas vaba käiguga tagarattast pöörates peaks spidomeetri tross pöörlema või peab käik sees olema?

Kuidagi naljakavõitu küsimus inimeselt, kes on väidetavalt antud mootori pulkadeks võtnud ja siis hiljem oma kätega uuesti kokku pannud...
Kogu ajam koosneb jämedalt võttes kolmest osast; kui raske selle kontrollimine ikka olla saab... Üldiselt kui keskmine osa, ehk "paindvõll" (tross), pooleks on (mis on väga tõenäoline, eriti kui tross on vana, tugevate painete ja kuivanud määrdega), siis tulevad selle jupid näppudega tõmmates ümbrisest välja (otsad alt ja/või ülalt lahti lastud mõistagi).
Vasta
#43

Kiired loomkatsed tehtud.

Võtsin trossi mõlemast otsast lahti ja tross käib sees ilusti ringi. Spido ühendamisel ja alt trossi pööramisel ja jõnksatab osuti ilusti.
Mõõtsin pesa sügavuse ära (alt otsast 5.8-6 cm umbes) ja panin paberteibiga selle pikkuse trossi peale, et oleks näha, kuhuni tross peab sisse minema.
Ja siis selgus, et tross ei lähe alt sisse selle hammasrattagavõlli sees olevasse auku. Trossi kantide külje mõõt 2.6mm.
Mootoris on sees uus hammasrattagavõll (mille sisse käib spidomeetri tross). Varumootori kulunud hammastega võll oli kätte võtta ja sinna läheb ilusti spidomeetri tross sisse.
Kas võib olla, et on olemas erineva mõõdu kantidega spidomeetritrossid? Võib see uus hammasrattaga võll olla peenema kandiga trossi jaoks? 634 mootori võll?
Võib olla selle võlli jaoks on liiga vana tross?
Igatahes esimese hooga ma lihtsalt seda trossi mootorisse sisse ei saanud.
Vasta
#44

Proovi uuesti ja näiteks nii, et keerad trossi vahepeal ringi. Ei pruugi lihtsalt kant sisse minna kohe - ennegi ette tulnud.
Vasta
#45

Ega trossi fikseeriv kruvi pole karterisse ununenud?
Vasta
#46

Uus nädalavahetus, uued katsed. Ei, fikseeriv polt ei olnud karteris.
Võtsin nelinurkse ristlõikega muukviili ja murdsin otsa ära selle koha pealt, kus ristlõige oli samas mõõdus spidomeetritrossiga.
Siis panin varumootoril käigu sisse, hoob käimalöömisasendisse ja torkasin murtud otsaga muukviili mootori trossiauku.
Edasi surusin käimalöömishooba alla ja selle liikumisel muukviil pöördus. Varumootoril ajam töötas.

Siis proovisin sama asja rattal oleva mootoriga ja muukviil ei pöördunud. Võtsin sidurikaane maha ja vaatasin vahevõlli (see võll, mis on pronkspuksidel ja mille ots hambub spidomeetri ajami hammasrattaga) otsa surudes käimalöömishooba alla. Vahevõlli ots pöördus, aga spidomeetri ajami hammasratas (mis peaks hambuma) mitte.
See spidomeetri ajami hammasratas on pandud täiesti uus.

Tuleb siis sidur maha võtta ja vaadata lähemalt, mis värk seal selle hambumusega on.

Uuel spidomeetri ajami hammasrattal oli kohati hambad maas ja seetõttu tross ei pöörelnud.
Ei kujuta ette, millest see sai juhtuda.
Praegu läks vana kulunud ajami hammasratas asemele. Sellega tross käib ringi.
Vasta
#47

Kas tegemist oli selle n.ö cz-i karteriga? Karburaatori all veel üks kruvi läbi karteri, mis väntvõlli keskpukki kinni hoiab, lisaks tavapärasele eesmisele? 

Kui selline karter, siis selle spidomeetri ajam on uuema karteri omast peenem. S.t kui kaasaegne 360 ajamivõll sisse panna siis midagi peabki katki minema. Võllide distants vanal 354 ja uuemal 360 teine.
Vasta
#48

(15-01-2019, 19:08 PM)gruppen Kirjutas:  Kas tegemist oli selle n.ö cz-i karteriga? Karburaatori all veel üks kruvi läbi karteri, mis väntvõlli keskpukki kinni hoiab, lisaks tavapärasele eesmisele? 

Kui selline karter, siis selle spidomeetri ajam on uuema karteri omast peenem. S.t kui kaasaegne 360 ajamivõll sisse panna siis midagi peabki katki minema. Võllide distants vanal 354 ja uuemal 360 teine.

*******************************************'
Ei, oma 360 karter. Ja see spidomeetri trossi otsaajam hammasrattaga oli 354 mootoril sama. Arusaamatu, kuidas katki läks. Järgmise jupitellimisega tellin mõlemale mootorile uued otsaajamid.

Ei hakka uut teemat tegema, aga küsimus siiasamma tuunimise rubriigist. Tellisin uue 638/640 karburaatori ja üleminekuflantsi 360 mootori peale.
638 karburaatoril on eesosas mingi klapp, mida surud alla või tõmbad üles. Mis see klapp teeb?
Uus karburaator peaks võimsust juurde andma ja suur himu on seda kevadel proovida. Muidugi tuleb talle karburaatorikate aretada, et ta viisakalt ära peita.

http://en.jawa-club.com/forum-topic/carb...elect=4276
lingil on all karburaatori pilt, mis peale klõpsates läheb suureks. Klapp on paremal üleval, mootorisse mineva segukanali kohal.
Vasta
#49

See klapp on "toores" ja vajalik külmkäivitusel.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le korras osasid.
Vasta
#50

(20-01-2019, 14:02 PM)CHRhmm Kirjutas:  See klapp on "toores" ja vajalik külmkäivitusel.

Kas see teeb sama, mida vanal jawal see klapp?
http://www.jawa.ee/oldpage/images/kyv17%20015.jpg
Vasta
#51

Mõte on neil enam vähem sama - rikastada küttesegu.
Pilt millele viitad, rikastab siis õhuhulga vähendamise teel küttesegu. "Uuem" süsteem avab täiendava kanali karburaatori ujukikambrist, läbi mille tõmmatakse lisa kogus bensiini küttesegule ja seeläbi rikastatakse.

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le korras osasid.
Vasta
#52

(22-01-2019, 06:04 AM)CHRhmm Kirjutas:  Mõte on neil enam vähem sama - rikastada küttesegu.
Pilt millele viitad, rikastab siis õhuhulga vähendamise teel küttesegu. "Uuem" süsteem avab täiendava kanali karburaatori ujukikambrist, läbi mille tõmmatakse lisa kogus bensiini küttesegule ja seeläbi rikastatakse.

Ehk siis uuema karburaatoriga võib panna karburaatori ja õhufiltri vahele sellise kummiülemineku, millel ei ole seda õhuklappi sees. Uuemal Jawal sellist õhuklappi ju pole nagu vanal? On nii?
Vasta
#53
Photo 

Mina räägin 638 põhjal ja seal on eksentriline kummist üleminek õhupuhasti korpusesse. Jah tõesti sellel kummitorukeses puudub klapimehhanism.
Räägin sellisest julkarast (pilt jawa.ee-st, maksab 3€): 
[Pilt: 63822veebr%20015.jpg]
Olen rahulik ja täiendavaid kommentaare küsimuse kohta ei päri  Cool

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le korras osasid.
Vasta
#54

Ka n.ö Vanal Jawal pole viimases otsas sellist õhuklappi enam kasutusel ja on lihtne lõvdik.

Osadel 559-tel on segurikastus lahendatud vastava karburaatori süsteemiga (puudub ujuki uputusnupp). Osadel 354 on selleks "segurikastiks" õhuklapp lõdvikus ja viimase otsa 360 ja 559 on täiesti tavaline lõdvik karburaatori ja õhupuhastaja vahel ning karburaatorist puudub ka segurikasti. Ikka käivituvad.
Vasta
#55

Jawa 360 spidomeetriga on mingi jama. Mingil põhjusel sööb vahevõlli ots ära selle võlli hambad, mille sisse spidomeetritross läheb mootoris (http://www.jawa.ee/oldpage/images/kyvacka%20047.jpg). Olen seda uue vastu välja vahetanud ja suhteliselt kiiresti sööb vahevõlli liitumiskohas hambad maha. Spidomeetri tross on uus.
Mootori töö on muidu tundunud normaalne, aga sõidukiirusel ca 90-100km/h tõmbab kerge vibra sisse rattale. On kellegil kogemusi või ideid?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne