Diiselmootoriga sõiduautode lõpp on lähedal

Kusjuures endal on tekkinud osade asulas/madalamal kiirusel tossavate diislite kohta teooria.
Osad kodanikud lasevad pöörde nii madalale ja lasevad mootoril tühikäigu lähistel väänata, mis kõrgema käigu, veel mitte rakendunud turbo ja arvestatava kütuseetteande koosmõjul tekitab olukorra kus torust jookseb arvestatav tahmalont.
Selle kohta oli näiteks suvel ehe näide.
Sõitsin poissi laagrisse viima ja jõudsin Mustveest Jõhvi suunas sõites järele ühele PT Cruiserile.
90 alas sõites sealt midagi häirivat torust ei väljunud. Nii kui jõudsime 70 või 50 alasse, hakkas torust väljuma korralik tahmalont, mis rõvedat lämmatavat toimet omas.
Olin võõra ja mitte kõige parema dünaamikaga autoga ja ei hakkanud mööda pressima, vaid lootsin et kui mina Kauksist Vasknarva poole keeran, pääsen tema taga sõitmisest.
Eksisin. Keeras minu ees Vasknarva poole.
Ja nii me siis sõitsime. Enamuse ajast(seal enamuse ajast 50 või 70 piirang) jooksis temal torust lont ja mina hoidusin tagaplaanile et mitte seal pilves sõita.
Sihtkoht oli meil ühine. Jõudsime koos Remniku lastelaagrisse ja ilmselgelt veendununa et see asi õige ei ole, läksin Chrysleri seltskonnaga juttu puhuma.
Vene verd seltskond käivitus kiiresti ja peremees kõrvalistmel kuulutas mind asjast mitte midagi teadvaks. Pidi ideaalses korras pill olema... No see selleks.
Minu ees sõites oli roolis proua.
Kui tagasiteele asusin, jõudsin enne Kauksit samale masinale järgi. Imestasin veel et kuidas see ilma pilveta kulgeb. Rohkem enam tahma ei näinud. Kui Chrysler enne Mustveed tee äärest kala või kurke ostma keeras, möödusin. Roolis oli peremees...
Ei usu, et ca 10 aastasest poisist ja seljakotist vabanemine mootori elu meeletult kergemaks tegi.
Ju seal ikka tihendi viga oli.
Selliseid viimase pöörde peal venitajaid kohanud omajagu. 
Mis muidugi ei tähenda, et kõik haisutajad/päikesevarjutajad sinna klubisse kuuluks.
Vasta

(08-10-2018, 13:32 PM)CORRADOg60 Kirjutas:  Kusjuures endal on tekkinud osade asulas/madalamal kiirusel tossavate diislite kohta teooria.
Osad kodanikud lasevad pöörde nii madalale ja lasevad mootoril tühikäigu lähistel väänata, mis kõrgema käigu, veel mitte rakendunud turbo ja arvestatava kütuseetteande koosmõjul tekitab olukorra kus torust jookseb arvestatav tahmalont.
...
90 alas sõites sealt midagi häirivat torust ei väljunud. Nii kui jõudsime 70 või 50 alasse, hakkas torust väljuma korralik tahmalont, mis rõvedat lämmatavat toimet omas.
...

Teooria on lähedane reaalsele elule Big Grin

Täpselt samamoodi käitub meite trammi jõujaam - < 1400 pöörde sundima hakates on peeglist näha tomu, tunda vibratsiooni ja ega kiirendustki palju ole. >1700 on elu juba ilus: on minekut ja puuduvad nii suitsukate kui topeltnägemist põhjustav vibra. Cool

Suurema osa "diisli surmapattudest" moodustab rooli ja istmeleeni vahel laperdava tihendi leke.
Vasta

Tervist.

 Diiselmootor on hea . Mul on olnud diiseldatsun , diiselford ja diiselvolkswagen , proovisin ka ökonoomitada , kasutades asulateel neljandat käiku , autol oli tahm taga kui ikarusbussil . Siis muutsin oma sõiduvõtteid ja asulateel lasin teise ja kolmanda käiguga , kadus tahm ja üllatus , üllatus kütust kulus vähem , järeldada võiks vast seda , et hoides mootorit mootorile sobivaimas pööretevahemikus on kütusekulu väiksem kui mootorit raskelt koormates . Veel omast kogemusest - diiselpassat ühel hetkel enam üle 100 km/h minna ei jaksanud , abi oli õhufiltri ja kütusefiltri vahetamisest , kokkuvõtteks : laske mootoril pööretel tööd teha ja hooldage mootorit .
Vasta

(07-10-2018, 23:06 PM)viplala Kirjutas:  Mul on olemas nii diisel kui bensukas. Käin poes iga päev, mõnikord kaks korda päevas, nu nagu ikka, ostad saia ära ja koju jõudes mõtled, et kurat õlled jäid ostmata, tavaliselt siiski vastupidi. Mõlemad liikurid on mingid 2-3 liitrised õmblusmasinad. No ei viitsi nendega enam poodi sõita, ära tüütab. Tahaks kastikat, nii 7-8 liitrist v8 või v10 bensukat aga pole võtta lihtsalt ja kui on, siis hind nende eest on üüratu. Ja siin me nüüd lõpuks oleme. Inimene tahaks endale autot aga riiklik süsteem on automajanduse nii perse keeranud, et lihtsalt pole võimalik sellist soetada. Mul ei oleks isegi viite kohta vaja, kaks käraks küll. Poekoti poetaks kõrvalistmele, õlled kasti, seal on hea külm kui tuul peale käib. 4x4 peaks kindlasti olema, nii igaks juhuks ja pikk kast, äkki on vaja vedada midagi pikka, long drink'i äkki. Enamus müüdavad on kõik sinna 6 liitri kanti aga need on pisikesed. Diislit ei taha, traktor on olemas, kuigi ka see on liiga pisikese mootoriga. Väsinud olen nendest overlokkidest. Aga poodi oleks vaja ju minna... Kui mingi partei oma valimislubadustes keelustaks pisikesed mootorid, valiks neid.

Saan aru et tegu irooniaga, aga üks 8.1 v8 avalanche on jõude seismas, kui keegi tunneb tõmmet.
Vasta

(08-10-2018, 16:03 PM)Kult Kirjutas:  Saan aru et tegu irooniaga, aga üks 8.1 v8 avalanche on jõude seismas, kui keegi tunneb tõmmet.

Kardan, et sellise hind jääb mu võimalustele püüdmatuks.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(08-10-2018, 12:59 PM)Peeter2 Kirjutas:  Ma ei saa kah aru, kuskohast tulevad need haiseva ja logiseva diisli jutud. Ostke normaalsed autod enesele... Diiselauto ei võrdu tingimata paari-kolmekümneaastase koliseva utiiliga.

Läheb nüüd tipatapa näiteks vulvaesindusse ja kuulab, kui kaunilt kõrvupaitava kõlaga käib vileuus S90 masuudipress näituseks. 

Mis puudutab uuemate utiildiislite hingematvat lebra, siis parim näide on vast d4d avensis - pole elades nii räiget roima kohanud masuudimaailmas.

Ja vältimaks asjakohaseid arvamisi, et haisvate logisejate teemal võtavad sõna vaid need, kel endal kognitiivne baas puudulik, siis enda autopargist leiab ühe renoo mahtuniversaali 2001 aasta 1.9 liruse türbudaisliga, ühe pesoo kiirsuvila täiesti ürgaegse vabalthingava 2.5 liruse indenoriga ja takkatraavi veel ühe briti armee suurtükiveduki, millele paigaldatud samuti veeuputuseelne 5,7 lirune perkinsi vabalthingitsev ridakuus. Ettevõtluse poolel käigus igati toredalt põrisev 1,4 liruse kolmepotise ühisanumpurske ja türboga skodillac ja 2,3 lirune renoo. Mõlemad siis poest uuena.

Edith: skodilläk ikka pumppihustitega, mitte commonrail.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

diisel on jube mürk.
eriti mürgine on diisli toss.
see tapab sekunditega.
kunagi väga ammu sai vene kroonus aega teenitud kaugel põhjas.
ülepäeviti oli vaja autopargis narjaadis olla. õues räigelt külm.
aga deshurnõi tjagatsh oli meil vana kandiline kraz ja see käis läbi talve ilma välja suretamata.
sumpsist tuli üsna soe lebra välja. vot siis saigi seistud krazi sumpsi ees ja kõike sisse hingatud,
et natsa sooja saada. 
oleks toona teadnud, et see mürk on, oleks ammu koolnud.
Vasta

(08-10-2018, 10:17 AM)v6sa Kirjutas:  
(07-10-2018, 21:43 PM)veix__ Kirjutas:  ...
Bensiinimootoritega pole olnud sellist probleemi, et mootori ja kütusega seonduva pärast külma ilmaga ei käivitu.

Ootame ja vaatame - meie kütus on ju maikuust alates oluliselt veelembesemWink Mitte igaüks ei sõida paagitäit päevas...

98 on ka olemas... ja kasutan. Cool







(08-10-2018, 20:18 PM)diesel Kirjutas:  diisel on jube mürk.
eriti mürgine on diisli toss.
see tapab sekunditega.
kunagi väga ammu sai vene kroonus aega teenitud kaugel põhjas.
ülepäeviti oli vaja autopargis narjaadis olla. õues räigelt külm.
aga deshurnõi tjagatsh oli meil vana kandiline kraz ja see käis läbi talve ilma välja suretamata.
sumpsist tuli üsna soe lebra välja. vot siis saigi seistud krazi sumpsi ees ja kõike sisse hingatud,
et natsa sooja saada. 
oleks toona teadnud, et see mürk on, oleks ammu koolnud.


Pole veel keegi siia maamuna peale igaveseks jäänud, koolevad kõik. Vahe on vaid selles millised on elu viimased tunnid/päevad/kuud/aastad, kas piinled vähtõve käes või saab kuidagi valutumalt hakkama. Diiselmootori heitgaas on juba mõnda aega tuntud kui kansterogeen.
Vaevalt, et bensiinimootori heitgaas väga palju tervislikum on, aga millegipärast diiselmootorite oma tuleb sõiduauto salongi rohkem. Äkki võib isegi põhjus olla selles, et diiselmootoriga autode summutid on tavaliselt alla suunatud ja heitgaas jääb paremini tee kohale seisma. Ega autodel salongi õhuvõtuavad väga kõrgel ei asu. Bensiinimootoriga autodel summuti paralleelselt maaga ja kohe näha kuidas suits üldiselt juba natuke peale summutit ülespoole tõuseb, siin võib äkki natuke rolli mängida seegi, et see heitgaas on kuumem ja kuumem tõuseb kiiremini üles.
Vasta

Tarbimisühiskonna hulluses on diisli mõttekus ju oma algupäraselt rajalt tugevasti kõrvale kaldunud.
Selle hea näide on näiteks diiselmootoriga Fiat 500. Tilluke linnaauto mille läbisõidud harva suuremaid numbreid püüavad, kui üldse. Aga tarbija valikuvabadus, et "näe on ka diislit", see peab olema.
Ja nii edasi...

Tekstid ja sisuloome sinu kodulehele, e-poele, blogile!
info.pantertrade@gmail.com
Vasta

(09-10-2018, 10:48 AM)weix1 Kirjutas:  Tarbimisühiskonna hulluses on diisli mõttekus ju oma algupäraselt rajalt tugevasti kõrvale kaldunud.
Selle hea näide on näiteks diiselmootoriga Fiat 500. Tilluke linnaauto mille läbisõidud harva suuremaid numbreid püüavad, kui üldse. Aga tarbija valikuvabadus, et "näe on ka diislit", see peab olema.
Ja nii edasi...
 Eesti oludes vbolla tõesti on selline diisel linnaauto mõttetu aga mujal mitte. Suur(em) auto on trassil mugav aga selline väikeauto jälle parkimis koha otsingul väga bro. Ja kui mitu korda päevas oleks vaja parkimiskohta otsida siis kannataks ka trassi ebamugavuse ära.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Vasta

(09-10-2018, 10:48 AM)weix1 Kirjutas:  Tarbimisühiskonna hulluses on diisli mõttekus ju oma algupäraselt rajalt tugevasti kõrvale kaldunud.
Selle hea näide on näiteks diiselmootoriga Fiat 500. Tilluke linnaauto mille läbisõidud harva suuremaid numbreid püüavad, kui üldse. Aga tarbija valikuvabadus, et "näe on ka diislit", see peab olema.
Ja nii edasi...

Selle asja nimi on turundus kus müügiosakond dikteerib mis autosid on vaja mitte insenerid. Toungue

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

(08-10-2018, 18:00 PM)DevilDeVille Kirjutas:  
(08-10-2018, 12:59 PM)Peeter2 Kirjutas:  Ma ei saa kah aru, kuskohast tulevad need haiseva ja logiseva diisli jutud. Ostke normaalsed autod enesele... Diiselauto ei võrdu tingimata paari-kolmekümneaastase koliseva utiiliga.

Läheb nüüd tipatapa näiteks vulvaesindusse ja kuulab, kui kaunilt kõrvupaitava kõlaga käib vileuus S90 masuudipress näituseks. 

Mis puudutab uuemate utiildiislite hingematvat lebra, siis parim näide on vast d4d avensis - pole elades nii räiget roima kohanud masuudimaailmas.

Ja vältimaks asjakohaseid arvamisi, et haisvate logisejate teemal võtavad sõna vaid need, kel endal kognitiivne baas puudulik, siis enda autopargist leiab ühe renoo mahtuniversaali 2001 aasta 1.9 liruse türbudaisliga, ühe pesoo kiirsuvila täiesti ürgaegse vabalthingava 2.5 liruse indenoriga ja takkatraavi veel ühe briti armee suurtükiveduki, millele paigaldatud samuti veeuputuseelne 5,7 lirune perkinsi vabalthingitsev ridakuus. Ettevõtluse poolel käigus igati toredalt põrisev 1,4 liruse kolmepotise ühisanumpurske ja türboga skodillac ja 2,3 lirune renoo. Mõlemad siis poest uuena.

Edith: skodilläk ikka pumppihustitega, mitte commonrail.

(08-10-2018, 12:59 PM)Peeter2 Kirjutas:  Ostke normaalsed autod enesele...
Big Grin

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta

Kogu foorumi teema sai ikkagi alguse viitest sellele, et Toyota lõpetab uute diiselsõiduautode müügi ja sellele järgneb mitu lehekülge juttu mingitest aastakümneid vanadest autodest ja kui palju ja vähe need tossavad, mis kuidagi ei lähe teemasse.

Ei saasta UUS EURO 6 diisel küll rohkem kui EURO 6 bensukas. Pole mõtet võrrelda mingit 20 aastat vana läbiaetud ronti uue autoga. Ja EURO saastenormide eelset tehnikat praegusega.

Pigem on küsimus kapitalismile omases püüdluses pideva tarbimise kasvu järele. Diiselmootorite arendusel on lagi saavutatud ja kuhugi edasi pole enam minna. Sellepärast kõik need veidrad tõmblused (Start Stop , tarbesõidukitel kohustuslikud rehvirõhuandurid) , mille abil saab CO2 emissiooni paberil väiksemaks deklareerida. Selleks , et ka järgnevatel aastatel oleks midagi uut, huvitavat ja paremat müüa tuleb nüüd üle minna uuele platvormile. Järgnevatel aastatel saab autonäitustel kuulutada paranenud kilometraazi laadimiskorra kohta ja muid toredaid saavutusi.

Siis on veel üks aspekt nimelt teedel liikuvate autode tehniline seisund. Kui need vanad autod oleks sellises korras nagu tootja nad uuena ette nägi oleks juba kõik isegi hästi, aga see pole ka selle teema jutt. Saastenormidest ise pole ka väga kasu kui seltsimehed Lasnamäe garaazikoperatiivis pakuvad kübemefiltri eemaldamise teenust.
Vasta

(09-10-2018, 13:18 PM)stennadi Kirjutas:  Kogu foorumi teema sai ikkagi alguse viitest sellele, et Toyota lõpetab uute diiselsõiduautode müügi ja sellele järgneb mitu lehekülge juttu mingitest aastakümneid vanadest autodest ja kui palju ja vähe need tossavad, mis kuidagi ei lähe teemasse.

Ei saasta UUS EURO 6 diisel küll rohkem kui EURO 6 bensukas. Pole mõtet võrrelda mingit 20 aastat vana läbiaetud ronti uue autoga. Ja EURO saastenormide eelset tehnikat praegusega.

Pigem on küsimus kapitalismile omases püüdluses pideva tarbimise kasvu järele. Diiselmootorite arendusel on lagi saavutatud ja kuhugi edasi pole enam minna. Sellepärast kõik need veidrad tõmblused (Start Stop , tarbesõidukitel kohustuslikud rehvirõhuandurid) , mille abil saab CO2 emissiooni paberil väiksemaks deklareerida. Selleks , et ka järgnevatel aastatel oleks midagi uut, huvitavat ja paremat müüa tuleb nüüd üle minna uuele platvormile. Järgnevatel aastatel saab autonäitustel kuulutada paranenud kilometraazi laadimiskorra kohta ja muid toredaid saavutusi.

Siis on veel üks aspekt nimelt teedel liikuvate autode tehniline seisund. Kui need vanad autod oleks sellises korras nagu tootja nad uuena ette nägi oleks juba kõik isegi hästi, aga see pole ka selle teema jutt. Saastenormidest ise pole ka väga kasu kui seltsimehed Lasnamäe garaazikoperatiivis pakuvad kübemefiltri eemaldamise teenust.
Näe, ise räägid endale vastu. EURO6 on vaid paberipeal hea. Aga tegelikkuses vaid petetakse...
Vasta

Pealkiri on pisut liiga varane...ehk siis oleks päris õige ja asjakohane,kui viimane tilk diiselkütust vaba-müügis. 
Huvitav oleks juba praegu teada mis juttu aetakse järgmisel paaril aastal ja mida meie saksa täpsusega vennad asjast arvavad. Kas tehakse ka mingi seadus suuremate ärimeeste poolt. Meie peal nagu tahetakse hirmsasti katsetada. Kas läheb tuim eestlane marru või ei lähe. Big Grin Paras aeg vist ennustama hakata kunas siis päris sõit ära keelatakse. Muretseda ilmselt ei tasu,tuleb lihtsalt vaikselt edasi elada.

T.
Vasta

Tervist.

 Nüüd ihkan küll "VERD" ! Mis väide : "20 aastat vanad rondid" ? Kui sõiduk on läbinud riiklikult nõutava tehnilise ülevaatuse , siis olgu sõiduki vanus või 102 aastat , ei ole see sõiduk ront.
Vasta

(09-10-2018, 16:32 PM)edvard Kirjutas:  Tervist.

 Nüüd ihkan küll "VERD" ! Mis väide : "20 aastat vanad rondid" ? Kui sõiduk on läbinud riiklikult nõutava tehnilise ülevaatuse , siis olgu sõiduki vanus või 102 aastat , ei ole see sõiduk ront.

Õige!
 Minu igapäevadiislid siis üks- 40 aastat ja teine-50 aastat vana. Mis rontidest te siin jahute. Häbenege! Big Grin
Vasta

'Vana ront' ei ole auto millel on mingi kindel aastaarv passis. See on nimetus mis kehtib kõikide teiste autode kohta liikluses, mis on kuidagiviisi vanem/halvem/teistsugune, kui see kärakas millega ise parasjagu ringi uhad.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(09-10-2018, 13:18 PM)stennadi Kirjutas:  Saastenormidest ise pole ka väga kasu kui seltsimehed Lasnamäe garaazikoperatiivis pakuvad kübemefiltri eemaldamise teenust.

Esimene probleem mis dislaga tekib ongi tavaliselt seotud nende EGR klappide ja kübemefiltriga. Jutt siis pirukatest ja kaubikutest. Õnneks mahuvad nad ÜV normi ka pekkis egr-iga ära, vähemalt minu omad on mahtunud, niiet Lasna filtri spetsid pole tööd saand Smile

Mul on 1977 aasta bena autol orig. tehase EGR peal ja töötab siiani nagu miilenki, pole mingit probleemi. Uutega alati mingi jant.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta

egr töötab hästi, kui tal pime ette pandud on.

ja vanasti räägiti, et naftast ei saa toota suvaliselt eri kütuseid, vaid raskematest kergemateni tuleb kõike.
seega saatke kõik diislid emexisse, tarbimine väheneb ja hind langeb. ja kakskümmend aastat vanade rontidega sõitjad kiidavad.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne