Honda Civic Hathcback 1986
#6

Nonii. Nüüd on jupp aega jälle mööda läinud ja täiendan oma päevikut.

Kõigepealt piltidest, mida mul ei õnnestunud miskipärast siia lisada, ütleb, et fail on liiga suur. Ei oska vist.
Külmad sügisilmad tungisid peale ja garaasiall enam ei kannatanud välja. Otsustasin hakata keldris mootori juppe "nokkima".

Karteripõhjast: Eelmise omaniku poolt nii seest kui väljast valgeks värvitud. Sai mootoripesuvahendi ja survepesuriga ära pestud, väljastpoolt tuli nähtavale kerge roosteilming ning andsin talle relakaharja tunda. Selgus, et selle koha pealt, kus käivad kinnituspoldid on selline väike vahe (tugevdusraam vist punktiirkeevitusega kinnitatud) ja seal oli õli ja liiva segu värvikihi all. Tuli puhastusprotsessi korrata. Teine karteripõhi on veel alles aga kaalun selle utiliseerimist. Esiteks pole vaba ruumiga priisata ja saaks ülearusest kolast lahti. Teiseks on ta väljastpoolt kaks korda hullemas seisus kui see valge isend ja õlipunni augule on suur mutter külge keevitatud, lisaks on põhi mõlkis. Valgel on ka põhi mõlkis aga veidi vähem ja kuna see defekt on nähtav ainult auto alt, siis las ta jääb esialgu.
Vanad tsinkseibid asendasin roostevaba seibidega ja need on kastis kokkupanekut ootamas. Siis jändan õlipunni pidamisega. No ei saa pidama. Mootoripesu vahendika katsetasin, hommikuks oli alt märg. OK Sõber soovitas võtta seib ära, ikka märg. Siis sai poltlandist toodud kaks vaskseibi, need läksid päris aiataha, seibide seinapaksus oli väiksem kui sellel, mis eelnevalt küljes oli ja keeras mu kaks seibi ellipsiks. loomulikult see pidama ei jäänud. Keegi soovitas, et Alves pidi müüdama laias valikus vaskseibe. Korra kaalusin õlipunni linaga pakkimist.
Edasi: Käiatud kohtadel kasutasin sellist vedelikku nagu HP Rust. Kihiseb küll ja reageerides läheb pind helehalliks ning tekitab karbiidile sarnast lõhna. Jäägid tuleb pesta rohke veega. Edasi on plaanis epo grunt ja valge värv. Ei tea kas see aine on hea ka?

Sai ostetud Bauhofist väike liivaprits. Osad laitsid maha ja osad olid poolt nagu ma isegi, sest tööpõhimõte in sama nagu suurel, ehk jõudlus väiksem? Igatahes asi toimib küll. Lasin alumiiniumjuppe sellega puhtaks. Enne liivaga ja siis soodaga tagant järgi. Palja soodaga ei mänginud välja sest osade kohtade peal oli nii sisse sööbinud see nn alumiiniumi oksiid või kuidas seda nimetatakse, et jäi laiguline. Märkasin, et puhastatud jupid määrduvad katsudes kergelt.

Esimene küsimus:
Kas on mõistlik alimiiniumist jupid lakkida? Esialgne mõte nagu oli. Teine mõte oli mootoriruum teha mustaks ja mootor kerega sama värvi. Viimasel juhul ei peaks juppide puhastusega niipalju vaeva nägema.


Siis sai hunnik polte puhastatud. Nagu nii vanale tehnikale kohane, siis ikka relaka ja traatharjaga. Peale HP Rust.

Teine küsimus:
Kas poldipeade värvimisel on kellelgi kogemusi?
Minu mõte oli vedela epogrundiga üle ja mustaks. Sest ega need poldid enam puhtaks jää kui käiaga sejas oldud ja kogu poldiparki välja vahetada on ka... Ainus asi mis mõtlemist tekitab on värvikihi paksus. Lapse jalgratast tehes kippus värv poltidelt maha tulema, kui mutrivõtmega ligi läksin. Samas on näiteks auto poritiibadel ka värvitud poldid ja ei juhtu midagi.
Kui kellelgi on häid mõtteid, siis teretulnud!

Üks äpardus juhtus ka! Aastad tagasi, kui selle mootoriga suure hurraaga alustasin, panin plokikaane poldid, väntvõlliotsa käiva rihmaratta ja veel üht koma teist soomepapist põhjaga karpi. Vot seda ärge küll tehke. Korralikult rooste tõmbas. Õnneks mul kaks komplekti olemas niiet kahju polnud suur.

Ja siis tõin kaks plastikust seguvanni. Ühte lähevad ühe ja teise teise mootori jupid. Kuna paljude juppide ja poltide asukoht on hetkel teadmata, puhastan esialgu mõlema jupid ja kokkupanemisel valib paremad välja.

Üks avastus juhtus ka! Viskasin koos poltidega mootoripesuvahendisse likku ühe kummivooliku. Ligunes vast paar kolm päeva. väljavõttes oli üles paisunud. Mõtlesin, et sellega siis pekkis, aga pehme oli küll jubedalt. Kuskil kolm nädalat hiljem oli tagasi tõmmanud aga mitte enam nii pehme kui alguses. Jälgin voolikut ja annan teada kuidas on. Mind huvitab, kas ta tagasi kalgiks ka muutub või mitte!

Selleks korraks kõik!
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: Pärnuveiko - 07-10-2018, 15:35 PM
RE: Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: Pärnuveiko - 07-10-2018, 17:09 PM
RE: Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: otipoiss - 07-10-2018, 18:33 PM
RE: Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: spitfire - 07-10-2018, 19:10 PM
RE: Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: weix1 - 08-10-2018, 15:55 PM
RE: Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: Pärnuveiko - 27-11-2018, 18:39 PM
RE: Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: Pärnuveiko - 08-12-2018, 22:45 PM
RE: Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: Pärnuveiko - 16-12-2018, 01:28 AM
RE: Honda Civic Hathcback 1986 - Autor: rollfix - 16-12-2018, 10:42 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne