Kuidas ma tarbimisühiskonnas pattu tegin ehk Transiti päästmine.
#1

Et kõik ausalt ära rääkida tuleb alustada sellest kui esimene kaubakäru oli remondis ja kaubakäru oli vaja sai teine peaaegu samasugune juurde ostetud.
Sai teisega siis sõidetud kaks suve kuni esimene valmis sai ja siis jäi ta seisma sest polnud vaja kahte autot.
Suvel mõtlesin siis et teen talle ülevaatuse ära aga all näpuga küljekarpe näppides oli selge et see ei saa toimuda enne nende vahetust.
Sai siis tellitud karbid ja tiivaääred ning neid oodates käisin põhja all seisukorda süvitsi uurimas ning asi oli pekkis sest inimene on juba kord selline imelik loom kes omale meeldiva autoga unustab end sõitma tegemata pingutusi selle säilimiseks ning siis tõdeb, et seda ei ole enam...
Igatahes seisukorda hinnates oli muidu üldpilt ilus aga kõik kohad, kus on kaks või enam plekki kokku pandud on liitekohad pudedad tagantpoolt küljeuksi.
Paikasin siis ta pealt ära sest muidu ei tulnud motivatsiooni põhja ja raami kallale minna mõeldes põhi mastiksiga üle lasta ja teatepulk teisele edasi anda nagu nüüd kombeks on kui auto remonti tahab.
Välisplekkide vahetus aga tuli päris hästi välja, mille käigus tuli teha selliseid kohti järgi mida varuosana ei saa nagu näiteks tiiva alumised nurgad
[Pilt: 0111832083d0348.jpg]
[Pilt: 01118320731c257.jpg]
Siis läkski asi käest ja tuli otsus põhja all kõik pehmed kohad välja lõigata, mille tulemusel tekkis kahe ruutmeetrine auk kus polnud midagi.
Kuna auku on igaüks meist näinud, siis sellest pilti ei ole vaid on augu täitmisest.
[Pilt: 0111832065f9e0e.jpg]
[Pilt: 011183206330628.jpg]
[Pilt: 01118320699dc08.jpg]
Selle käigus läksid mõned väga keeruliselt lahendatud kohad palju lihtsamaks nagu näiteks vedru kinnitused mis tehas on teinud plekijääkidest mida on üksteise otsa pandud päris mitu kihti sai lihtne ja tugevam konstruktsioon.
[Pilt: 0111832053411cb.jpg]
[Pilt: 01118320553e1a2.jpg]
Kõik keevitused on tehtud pideva õmblusega et sinna rooste vahele pesa ei teeks ja kere jäigem oleks.
Siis põhjaplekk uuesti peale tagasi ja poleks nagu midagi olnudki.
[Pilt: 011183206762249.jpg]
Eks see teema vaikselt täieneb tööde edenedes ja ülejäänud pildid on aadressil https://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/sets/1478743
Vasta
#2

ega sa ometi seda roostes plekki auto külge ei keevitanud? Smile
Vasta
#3

(12-10-2018, 11:27 AM)Peeter2 Kirjutas:  ega sa ometi seda roostes plekki auto külge ei keevitanud? Smile

Millist roostes plekki?
Kohati oli tõesti plekitahvlil roostet peal kuid see on õrn kirme, mis sai terasharjaga maha lastud.
Viimase töö teeb roostemuundur nimega "Antirust" mis on muidu üsna lahja toimega, kuid sinna väge lisades nagu näiteks fosforhape tekib toimiv keemia mis reageerib roostega ja ka passiveerib metallipinna.
Vähemalt teoorias.
Näiteks see koht on seisnud 12h.
[Pilt: 0111832393aef3c.jpg]
Keevitamiseks pidi muidugi pealispinna terasharjaga haljaks laskma sest see must kiht ei juhi voolu.
[Pilt: 011183239549bc4.jpg]
Siis keemiat peale alt ja pealt ning loodetavasti seisab seni kui värvimisse läheb.
[Pilt: 011183239700932.jpg]
Huvitav kui tõhus selline tööriist oleks põhja puhastamisel lahtisest värvist ja mastiksist?
http://www.makserv.ee/toode/suruohu-noel...et-9035-5/
Vasta
#4

"Antirustiga" toimetamisel olen tähele pannud, et kui õhuniiskus läheb üle pakendil märgitu, siis ta enam õigesti toimetada ei taha.
Mustaks muutunud kohad olen traatkettaga üle käinud ja uuesti vedelikuga töödelnud ning protsessi nii kaua korranud, kuniks musta enam ei teki.
Vasta
#5

Nöelpuhasti peale ära väga looda, see möeldud ikka raskemast rauast asjade jaoks.

Karateturbo-kolm purki ja tiguWink
Vasta
#6

Mul on 5x mk6 Transit. Õnneks ühelgi pole sellist vaatepilti kohanud. Muidugi ostmistel alati kere seisukorda põhjalikult jälginud ning mulle meeldib rohkem ennetustööd teha kui keevitada :Big Grin

Aga eks enamasti kasutatakse antud isendeid sihtotstarbeliselt, ehk tarbitakse, rääkimatta et keegi peseks puhastaks hooldaks. 
 
Muidu on tehnika kõva ja vastupidav, eriti TDDI.

M401 55a, Zaz965a 66a, Vaz2101 75a, Transit 83a, Vaz2106 84a, Zaz968m 88a ja kõik vanatehnikast...
Vasta
#7

Vahepeal oli vaba hetk ja seda kuritarvitades sai põranda keskmine osa puhtaks lastud ja paika tagasi pandud.
Puhastamise käigus ilmnes ka üks väike pehme koht, mis sai omale uue pleki.
[Pilt: 0111840125168e7.jpg]
Siis läks aga asi käest ära sest uurides üht raamitala tundus hea mõte ka see ära vahetada.
[Pilt: 01118401113e7e7.jpg]
Ega ta väga mäda ei olnudki, kuid see käsipiduritrosside kinnitus kus üks läbi raami läheb pole kuigi hästi välja tulnud sest trossi ots jääb sinna kidadega kinni ning selle elusalt kättesaamisel läheb inimene tahtmatult vene keelele üle.
Igatahes ma pakun tehase inseneridele välja palju lihtsama lahenduse.
[Pilt: 0111840115f6ced.jpg]
Siis sai uuritud külgmisi plekke, kuid sealt ei sünni midagi tagasi panna.
[Pilt: 0111840129ba9ac.jpg]
Justkui nimme on pandud alla selline plekitükk kuhu ribi vahelt saab muda vahele minna ja alla on veel kaks soont tehtud kuhu vesi pidama jääks.
Igatahes oli sealt vahelt märg peale suvist seismist.
Mõtlesin juba tellida Rootsist terve põrandaplekk A osana aga hinnanumber ei olnud üldse mõistlik 1,5 ruutmeetri pleki eest ja nii tuleb sinna ise valtsidega plekk toota.
Eks paistab kuna on aega tegeleda.
Vasta
#8

Täna tuli selline eriti motiveeritud tunne peale et haarasin plekitüki kaenlasse ja läksin painutajale külla valtse sisse ajama.
Loomulikult ei läinud see nii lihtsalt sest painutaja on mõeldud paksema materjali jaoks ning pisut tuli kuju ja pikkusi korrigeerida kuid selline ta sai.
[Pilt: 0111840963a81f1.jpg]
Valtside lõpetamisel sai mõeldud tükk aega mismoodi see kõige paremini välja tuleks ning kaalule jäi pressile vastavad matriitsid teha või lõigata kaks lõhet sisse ja lihtsalt alla koputada.
Võitis viimane variant.
[Pilt: 011184096996206.jpg]
Korraks tekkis ka uitmõte koputada ka sinna külgmistele plekitükkidele kaks valtsi sisse, kuid plekk polnud kõige pehmem ja peale ühe koputamist sai selgeks, et see pole minu võitlus.
Järge ootab veel paar väiksemat auku salongi põrandas ja siis võiks lõppenuks lugeda plekitöö.
[Pilt: 01118409739373b.jpg]
Veel halvemad pildid on aadressil https://fotoalbum.ee/photos/rainer1221/sets/1478743  kes rohkem kaasa elada soovib.
Vasta
#9

On ikka mõnel mehel viitsimist  Big Grin 
Pilte vaadates tekkis küsimus, et kas need on läbi mingi kalapea pildistatud (natuke harjumatu on vaadata)?
Vasta
#10

Peale päevast põristamist võin teatada, et nõelpuhasti toimib päris hästi kohtades kus on lahtine mastiks ja rooste võtab kõik mis pole pleki küljes kinni maha.
Pärast saab roostemuunduriga rünnata ja siis ML-iga ära immutada ning vaha baasil põhjamastiks peale.
Eelmisele bussile sai seda tehnikat kasutatud väljaarvatud roostemuundur ja kuigi seal jäi paljudest kohtadest lahtine rooste ja mastiks maha võtmata pole 5 aastaga ühtegi roostetäppi põhja all näha.
Puudustest oli vahamastiks rõvedalt kallis ja kulus teda ka üle liitri ühe rattakoopa peale.
Vasta
#11

(21-10-2018, 12:22 PM)2715 Kirjutas:  Peale päevast põristamist võin teatada, et nõelpuhasti toimib päris hästi kohtades kus on lahtine mastiks ja rooste võtab kõik mis pole pleki küljes kinni maha.
Pärast saab roostemuunduriga rünnata ja siis ML-iga ära immutada ning vaha baasil põhjamastiks peale.
Milline see pind jääb peale nõelpuhastiga tulistamist, nagu liivaprits?
Mis see ML on ?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#12

(21-10-2018, 14:03 PM)spitfire Kirjutas:  ...Mis see ML on ?

http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewtopic.php?f=18&t=875

__________________________
M: Peugeot 406 juppe, vaata pilte ja hindu.
M: Datsun Cherry
M: Volvo mootor
tulepesa.ee


Vasta
#13

ML-i all mõeldakse ilmselt vedelat mastiksit mis imbub kenasti igale poole ja ei kuiva ära, vaid jätab sellise vahalaadse kihi peale mis niiskust eemal hoiab. Mina Dinitroli ML-i kasutan ja julgen kiita. See ikka imbub igasse prakku. Koobastes ja põhjal kasutanud Dinitroli vist oli 485-te. See jääb paksu kihina ja samuti ei kuiva päris ära,vaid jääb elastne.
Aga isiklikult ei soovita spray versioone. Need oleks nagu lahjemad. Aga võibolla see minu luulu lihtsalt. Lihtsalt tundub,et püstoliga lastav oleks nagu vähe tummisem.

Igal juhul müts maha ehituse ees.
Vasta
#14

(21-10-2018, 15:23 PM)wagoneer Kirjutas:  ML-i all mõeldakse ilmselt vedelat mastiksit mis imbub kenasti igale poole ja ei kuiva ära, vaid jätab sellise vahalaadse kihi peale mis niiskust eemal hoiab. Mina Dinitroli ML-i kasutan ja julgen kiita. See ikka imbub igasse prakku. Koobastes ja põhjal kasutanud Dinitroli vist oli 485-te. See jääb paksu kihina ja samuti ei kuiva päris ära,vaid jääb elastne.
Aga isiklikult ei soovita spray versioone. Need oleks nagu lahjemad. Aga võibolla see minu luulu lihtsalt. Lihtsalt tundub,et püstoliga lastav oleks nagu vähe tummisem.

Ilmselt siis see:
https://www.motonet.ee/et/toode/607000/D...tse-500-ml

Spreid võivad vabalt olla teise sisuga. Üks on nii öelda "professional use" ja teine laiatarbe letikaup. Et kui juhtumisi sinisel esmaspäeval deodorandi pudeliga vahetusse lähevad siis ei ole mingit üüber keissi Smile

Mis sinna ML-i peale sobib?

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta
#15

http://www.loctite.com.au/3320_AUE_HTML....2621947905

midagi sellest kategooriast.

_______________________
KKK all the way...
Vasta
#16

Mis aasta väljalaskega tegemist kangelase puhul, et rooste juba murrab?
Vasta
#17

Kangelane alustas roostetamist 2002 aastal ja selles osas on ta tubli olnud.
Soodustavad seda muidugi tema eripärad nagu vettimavast papist põrandakate, mis on kaetud kummiga vältimaks liigset kuivust ja omapärane niisutussüsteem, mis käivitub vihmase ilmaga tagauksi avades kui ülemise tihendi soonest jookseb katuselt tulev vesi täpselt 2 cm kaugusele ukse tihendi valtsist lävepaku peale ning sealt pritsib papi märjaks.
Lisaks on mastiksit põhja alla lastud üsna kaootiliselt.
Näiteks põhjaplekk on paksult üle puristatud kuid raamitalad on ilma jäänud, millest võib muidugi aru saada.
Mastiks maksab raha ja pigem panna ta sinna kus ta autot vaiksemaks teeb mitte sinna kuhu ise oleks pannud.
Vasta
#18

Vahepeal on palju vett ära voolanud ja erilist midagi pole tehtud kaubakäru kallal.
Lõpuks sai siiski see tramm garaazi aetud ja ära krunditud haljad kohad et saaks ka välja lükata kui on vaja pind vabastada.
[Pilt: 011189199592412.jpg]
Enne kruntimist sai pinnad terasharjaga roostemuunduri jääkidest puhastatud ja siis uuesti kaetud ja lastud seista paar päeva ja siis korratud.
Lõpuks see jama maha pestud, pind ära karestatud ja epokrunti 2 kihti peale lastud.
Nüüd ta siis seisab ja kuivab.
[Pilt: 011189198155535.jpg]
Et igav ei oleks siis sai tagauksed töösse võetud.
Uksed olid omadega muidugi seal kohas, kus inimene ainsusest mitmuseks muutub, kuid korralikke uksi lihtsalt ei ole saada ja nii tuli siis nendega vahekorda astuda.
Kunagi oli keegi tagaotsaga mingit kõva eset tabanud mitu korda ja plekk oli korralikult välja venitatud ning kui teravamad mõlgid siledaks said olid uksed keskelt punnis nagu hamstri põsed.
Kuna see disainisuund ei lähe kokku ülejäänud kandiliste vormidega tuli hakata gaasipitsiga vaikselt plekki kokku tõmbama ja ise poleks ka uskunud, et 5cm väljapoole punnis plekk on võimalik nii siledaks ajada et üle 1,5mm pahtlit kuhugi ei lähe.
[Pilt: 0111891965a0225.jpg]
[Pilt: 01118919698e212.jpg]
Boonusena oli alumine äär ka roostes ja tuli serv ära vahetada nii sisemisel kui välimisel plekil.
Kuna pole nii palju igasugu keerulise kujuga klotse ja heebleid ning plekk oli ikkagi konkreetselt välja veninud sai alumised servad küljest lõigatud et plekile korralikult juurde saada.
[Pilt: 0111891989ab7de.jpg]
Pärast sirgendamist aga roostest puhtaks terasharjaga ja kokku tagasi.
[Pilt: 01118919911a8e7.jpg]
Siis seisab roostemuunduriga paar päeva ja saab ära kruntida, hermeetiku tõmmata ja pahteldama hakata.
Kohati on päris huvitav töö, kus tuleb ette asju, mida pole ennem teinud nagu pleki kokkuajamine tulega ja suurte pindade rihtimine selliseks, et plekk plopsti sisse ei läheks kui pealt litsuda.
Pahteldada ka poleks seda ju võimalik kui plekk all mängib.
Vasta
#19

päris tõsine ettevõtmine - alt otsa saanud uksed on üks tüütumaid kohti, millega tegeleda. Vajavad täpsust kolmes dimensioonis. Gaasipitsi teadmise pistan ma omale kõrvataha - pole sellesse samuti usku olnud ning nt põrnika uksed said kole palju pahtlit...

piltide moonutatus ei paita just silma.
garaazhis paistab olevat väga madal lagi, aga samas tõstuk - selle funktsioon on pelgalt tungraua asendamine?

insenerlik lähenemine: kui suurusjärk on õige, on kõik korras
Vasta
#20

Tõsine ja tubli töö,mil sõber tegi samasugusele bussile uued poolraamid ja silla kinnitus raamid.Paistab,et sul töö teostamiseks eriti ruumi pole ja mida veel näen on see suur kaltsuhunnik istme juures,mul on see juba läbikäidud tee,et keevitad ja lõikad seal samas kus hunnik on ja varsti on seal tuli taga,usu mind nähtud tehtud Wink

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne