Kuidas ma tarbimisühiskonnas pattu tegin ehk Transiti päästmine.
#21

Garaaz on tõesti nii väike, et värvida seal ei kannata muidu kui jupikaupa.
Eriti kitsad on uksed, kust bussi sisestamiseks peab peeglid küljest võtma.
Aga selline ta sai kunagi ehitatud ja too hetk pidi sinna Mosse ja Zaz sisse mahtuma ja need mahtusid ka lahedalt ära.
Tõstuk aga on hiljem pandud ning sõiduautot saab tõsta piisavalt kõrgele et tooliga all mugav töötada on.
Panekski südamele neile kes omale garaazi ehitama hakkavad et tehke see igast suunast vähemalt kolmandik suurem kui algne plaan oli!
Patsient aga sai omale uhiuue ukse alumise ääre.
[Pilt: 01118922970b444.jpg]
Algul sai mindud mütsiga lööma et kähku külge ja õhukesest plekist et oleks lihtsam valtsida.
Toorikuks oli üks varuosa küljeplekk, mis oli nii õhuke ja lisaks veel tsingitud et selle keevitamine oli eriline keberniit ning tulemus sai nii kole ja kõver, et see sai maha lõigatud ja ära visatud.
Uus detail sai tehtud 1,2mm plekist ja valtsid pressi all kokku surutud et servad korrektsed jääks.
[Pilt: 011189228574b7c.jpg]
Liitekoha alla sai pandud veel 5mm laiune plekiriba sest ukseplekk on tsingitud ja õhuke ning parajalt jäik et väga hästi kõveraks tõmmata keevitamisega.
Siin ei õnnestu väikse vooluga sussutamine mida untsuläinud plekiga sai tehtud ja tulemus oli tohutult kõver.
Lõpuks panin voolu poole rohkem kui tavaliselt pannakse sellise pleki jaoks.
Tulemusena sulasid plekiservad kokku ja kuumenemine, mis asja kõveraks kisub oli minimaalne.
[Pilt: 0111892293f5cfe.jpg]
Pildil on peale 6 raundi tulemus.
Esimeses voorus punkt iga 10cm tagant, siis jahtub garaaziga samale temperatuurile, siis punkt iga 5cm tagant.
Jälle jahtumine ning siis veel üks punkt iga punkti vahele.
Peale jahtumist siis punktikaupa pikendama keevitusõmblust iga 5cm tagant ning peale igat vooru jahtumine.
Üldse peab hea kannatus olema et detaili soojaks ei lase ning tulemuseks on sirge plekk, mis ei läinud üle 1mm lainesse.
Siis kannatlikult ära käiata et ei kuumuta, roostesurmaga üle ja krunti ootama.
[Pilt: 01118922970b444.jpg]
Aega läks, kuid loodetavasti läheb neid kogemusi kunagi veel vaja mingi erilisema asja taastamisel.
Vasta
#22

Soovitan jahutus pausi ajal rahulikult keevitatud punkte käiata-hoiad aega kokku ja säästad ennast tobedast järjest käiamisest mis samuti mingil määral kuumutab.
Vasta
#23

Kuna pühade ajal suurt midagi tarka teha ei ole, siis sai uksehinged ette võetud.
Loomulikult olid nad roostes ja suurte lõtkudega.
Selle vastu said tehtud spetsiaalsest pehmemast plastikust uued puksid hingedele ja roostevabast, happekindlast ja mida kõike veel terasest uued tiftid.
Hinge lahtivõtmine on aga eriline keberniit sest hingest pole mitte üks pikk pulk läbi pandud vaid ava on läbi puurimata ja kummaltki poolt on sisse surutud lühikesed pulgad mis on ka eriti kõvast hästiroostetavast materjalist tehtud.
Igatahes üks sai freespingis kivipuuriga välja puuritud kuid teistele keevitasin tikkpoldi otsa ja mutriga keerasin välja.
Siis ligunesid detailid happevannis rooste eemaldamiseks kuid pärast said ka liivapritsi tunda ja läks epokrunt peale.
[Pilt: 01119099335f0ce.jpg]
[Pilt: 01119099350ae3b.jpg]
Vahepeal on ka uksed ära pahteldatud ja täitekrundi alla saanud ja nüüd peab hädaga kere kallale asuma.
[Pilt: 01119099396f001.jpg]
[Pilt: 011190994360e1c.jpg]
[Pilt: 01119099419886f.jpg]
Selle kuu ajaga on epokrunt lõplikult lõplikult ära kuivanud ja nii kõva, et liivapaberiga pahtlit lihvides ikka naljalt läbi ei lükka.
Isikliku kogemuse järgi tahab jahedamas ruumis iga värvikiht vähemalt nädala kuivamist et pärast ei tekiks mingit järelkuivamist.
Seega kui korralikult teha siis võtab auto värvimine ikka kuu aega.
Roostemuundur reageerib 2 päeva, siis puhtaks ja uuesti kuni enam värvi ei muuda.
Siis epokrunt vähemalt 4 päeva sest kuigi lubatakse 24h 20c ruumis siis täiskõvadust ta ka kolme päevaga veel ei saavuta.
Pahtel võiks ka enne täitekrunti kuivada vähemalt 5 päeva sest iga päev kergelt üle lükates on näha, et kus on paksem kiht seal kuivab kokku.
Täitekrunt samuti vähemalt 2 päeva enne lihvimist ja siis enne viimast lihvi veel 2 päeva ning siis pealisvärv ja lakk.
Vasta
#24

Naiss Cool
Vasta
#25

Ma kardan,et kui nii edasi läheb siis hakkab see autu täitsa sõitma. Big Grin

T.

Üleliigne kraam vahetusteks ja realiseerimiseks...... http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/298633/

Pakkuda erinevaid veneaegseid kiilrihmasid. Uuri asja!

Üleliigsed veljed ja kummid:
http://nagi.ee/photos/TALUPOEG/sets/407007/
Vasta
#26

(31-12-2018, 21:38 PM)2715 Kirjutas:  .... Siis ligunesid detailid happevannis rooste eemaldamiseks kuid pärast said ka liivapritsi tunda ja läks epokrunt peale. ...
Meie loogika järgi kõigepealt mehhaaniline puhastus elik liivaprits, siis meil väiksemate juppide puhul elektrolüüsivann ja lõpuks happevanni, suuremate puhul mis vanni ei mahu läheb teise etapina korduv happega katmine-niisutamine vähemalt nädalapäevade jagu, enamasti pikemat aega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne