Peaaegu õigete rehvidega tehnoülevaatuse läbimine
#61

Kribasin oma murest esmase registreerimisega ja rehvidega siin kuskil paar nädalat tagasi. Mureks oli, et Seat Alhambra 2.0 103 kW omas mõõtu, mida maanteeametis kirjas polnud. Samas on kirjas netis erinevates sobivustabelites ja ka Tartu Seati esindaja Top Auto kinnitas selle ametlikuks rehvimõõduks. Kogu sõdimise tulemus oli, et kedagi ei huvitanud ja tuli tegeleda "sobivate" rehvide otsinguga. Mul sai lihtsalt aeg otsa. Kas nüüd peaks võtma advokaadi ja esitama kahjunõude?
Vasta
#62

(01-11-2018, 21:52 PM)zidmootor Kirjutas:  
(01-11-2018, 21:28 PM)ivoalaska Kirjutas:  siis tehakse vastav märge registrisse. Edasi võite juba ise mõelda...

Sügavalt kahtlen, et selline asi võimalik on. Et registris selleks vastav kohtki üldse on.
Kahjuks on.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#63

No vot see ongi ajuvaba. Ma saan aru, et ülevaatus on oluline ja kahtlemata vajalik, kuid siiski peaks jääma mingi kaalutlusõigus professionaalse ülevaatajale. Viimasel ajal, tundub, et seda on kuhjaga kohitsetud. Ülevaatus, peaks olema pigem korrapärane kontroll, et teedel ei liikleks ohtlikke sõidukeid, mõnele autovõõrale inimesele inimesele iga-aastane koht, kus juhitakse tähelepanu asjadele mis vajaksid tegemist, mitte repressiivne koinimine. Rehvimõõdud, mis ei vasta kiirusindeksile, pirnike, roostes summuti jne on suures pildis tegelikult vähetähtsad.
Vasta
#64

Mul tehti esmases ÜV punktis rehvidest ja velgedest pildid. teises kohas oli kohe ümberlükkamiskohustus, koos piltidega.

PS. Esmane ÜV, enne registreerimist.
Vasta
#65

(01-11-2018, 23:12 PM)Alts Kirjutas:  Kribasin oma murest esmase registreerimisega ja rehvidega siin kuskil paar nädalat tagasi. Mureks oli, et Seat Alhambra 2.0 103 kW omas mõõtu, mida maanteeametis kirjas polnud. Samas on kirjas netis erinevates sobivustabelites ja ka Tartu Seati esindaja Top Auto kinnitas selle ametlikuks rehvimõõduks. Kogu sõdimise tulemus oli, et kedagi ei huvitanud ja tuli tegeleda "sobivate" rehvide otsinguga. Mul sai lihtsalt aeg otsa. Kas nüüd peaks võtma advokaadi ja esitama kahjunõude?

Kirjeldasin siin ka oma keissi mõni aeg tagasi, mis oli veel must-valgem. Kaubiku ukse piidal oli lubatud ainult 1 mõõt 15 tolli midagi, ja sama mõõt ka autol all, aga passis teine mõõt 16 millegagi. Minu jaoks lõppes iga aastane jant omaniku vahetusega. Auto oli ostetud Eesti esindusest uuena. Käisin ka esinduses komplainimas, aga seal tinistati lihtsalt ära.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, BMW E21, VW Buss
Vasta
#66

Kuram, see on siiski meie kõigi oma riik, kes käitub halvas mõttes bürokraatlikult. Kõige mõistlikum oleks leida need inimesed, kes on selle jama tõttu kannatada saanud ja siis koos mingisse vastavasse TV saatesse pöörduda. Olen käpp.
Vasta
#67

Esmajärjekorras tuleks kaamerad prügikasti saata ÜV punktidest, vastasel juhul ei muutu sittagi inimlikumaks, vaid tänu nn politseiriigile inimesed kardavad oma töö, oma eluolu, karistuste, vastutuse ja muu sellise pärast, ning kodanike ajude keppimine aina süveneb ja süveneb. See on algus lihtsalt, paremaks ei lähe siin midagi. Esimene oinas kes vea teeb ja kes avalikult oksa tõmmatakse, toob veelgi jõhkrama peedistamise laine endaga kaasa...

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta
#68

Mis on viplala silmis inimlik ? Kui vaadata ülevaatust.
Vasta
#69

Ülevaatajad on tõesti peenelt munepidi pihtide vahele võetud. Arusaadvalt on kuskil kabinetisügavustes omale üks käputäis tões ja vaimus ametnikkusid sooja pesa pununud, kes oma eluga midagi mõistlikku peale hakata ei oska, ehk ülalkirjeldatud jama produtseerivad. Neid ei pruugi isegi eriti palju olla. A tulemuseks siis see, et kui üv-ja väheke vääratab, tehakse talle sedasamust ilma määrdeta, kui aga vindi kunde jaoks veidi üle krutib, hakkab külastajate arv kokku kuivama, millest sõltub jällegi majanduslik eluolu. Lõhnab kellegi isikliku vaenu järele, sest tema saab, või puhtale sotsiopaatiale, sest nemad saavad(seda korraldada).
Vasta
#70

(01-11-2018, 23:56 PM)viplala Kirjutas:  Esmajärjekorras tuleks kaamerad prügikasti saata ÜV punktidest, vastasel juhul ei muutu sittagi inimlikumaks, vaid tänu nn politseiriigile inimesed kardavad oma töö, oma eluolu, karistuste, vastutuse ja muu sellise pärast, ning kodanike ajude keppimine aina süveneb ja süveneb. See on algus lihtsalt, paremaks ei lähe siin midagi. Esimene oinas kes vea teeb ja kes avalikult oksa tõmmatakse, toob veelgi jõhkrama peedistamise laine endaga kaasa...

Kaamerad küll midagi kurja ei tee, milleks neid vaenata? 
Kurja teeb just see eelpoolkirjeldatud üle võlli bürokraatia. Ja TÜV ei ole ju sugugi ainus valdkond, mille ülereguleerimise ja normaalse talituse härimisega Maanteeamet viimasel ajal tegeleb. Alles mõni nädal tagasi oli mingis telesaates juttu bussiliikluse sihikindlast komposteerimisest, see mees kes seal maanteeameti nimel sõna võttis oli kõige ehedam näide täielikult idioodistunud ametnikust, kohe päris jupijumal valmis. Temapoolne lahenduspakkumine oli "kontroll ja karistamine", ilma et ta üldse oleks probleemi olemust ja kohalikke olusid üritanudki mõista.

Need rehvimõõduteemalised näited peaks kokku koguma ja suure kella külge panema. Suhteliselt nõme küll, aga kahjuks on "Pealtnägija" laadsed kõige lihtsamaks viisiks idioodistunud ametnikele ora p****e torkamiseks.
Vasta
#71

(02-11-2018, 09:01 AM)MeelisV Kirjutas:  Mis on viplala silmis inimlik ? Kui vaadata ülevaatust.

Vastus lihtne: SPETSIALIST vaatab reaalse auto üle ja OTSUSTAB, on see auto ohtlik või ohutu! Nõus, on mingid piirid etet antud ja mingid reaalsed rikked on raudsed sõidukeelud aga see tänane riiklik mendimentaliteediga ajude peedistamine nii Kodanikel kui Töötegijatel peab küll lõppema!
Vasta
#72

Aga kes on see spetsialist kes ütleb kas see või teine rehvilaiuse erinevus on ohutu või millisest numbrist läheb ohtlikuks ? Või ratta läbimõõdu erinevus ? 
Seaduses ei ole tolerantse ju kirjas ja kui need on olemas siis ongi ju need tootja poolt määratud tüübikinnitusse kirjutatud.
Vasta
#73

Algatuseks võiks juhendi tehaseandmetega vastavusse viia...
Et tootja poolt lubatuga ikka sõita tohiks.
Siis kehtestada kord, kuidas sellest erinevaid legaliseerida. Legaliseerimine peaks automaatselt laienema ka teistele autodele. Samale mudelile siis. Lihtne? On jah, aga unistuseks vist jääb, vähemalt niikaua, kuni seda asutust korralikult ei ole rapitud.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#74

Toon siia näite oma "tänavalegaalse kähkusõitmise" auto kohta. Tehas annab oma manualis konkreetselt selle mootori versiooniga autole ainsaks lubatud rehvi mõõduks 165/70 r13 . 
See ei ole mitte kusagilt august mõistlik rehvi suurus tänapäeval kasutamiseks, alustades sellises mõõdus rehvide, velgede saadavusega ja lõpetades ohutusega. Selline kitsas ja kõrge rehv ei ole kindlasti mitte kuidagi moodi parema pidamisega kui laiem ja madalam rehv (seda nüüd küll suverehvi kontekstis).
Vasta
#75

(02-11-2018, 14:16 PM)MeelisV Kirjutas:  Aga kes on see spetsialist kes ütleb kas see või teine rehvilaiuse erinevus on ohutu või millisest numbrist läheb ohtlikuks ? Või ratta läbimõõdu erinevus ? 
Seaduses ei ole tolerantse ju kirjas ja kui need on olemas siis ongi ju need tootja poolt määratud tüübikinnitusse kirjutatud.

Selleks on mingine seaduspügal täiesti olemas!!! Ning sellesk on rehvikalkulaatorid, mis väga täpselt teise veljemöödu järgi arvutavad. Lisaks võib panna maksimaalse lubatud veljemõõdu suurenemise tollides ning igal juhu ei tohi ratas kerest välja ulatuda ja mõistlik oleks ka kere lõikamise keelamine Big Grin 


Tsitaat:Sõiduautorehvide asendamine läbimõõdu alusel (muutus läbimõõdus -1% kuni +2%)
Asenduse korral ei tohi rehvi:
  • läbimõõt suureneda rohkem kui 51 mm

  • ümbermõõt muutuda rohkem kui +/- 5%

  • koormusindeks olla väiksem ametlikult nõutust
Siin eespool toodud kähkusõitmise riistal, kus originaal on 13 tolli, seal peaks olema lubatud vähemalt 15 tolli, uuematel disainidel äkki isegi 16. Ehe näide me oma Saxo, kus passis ja oli alati ka autol all 155 ja 165/70 R13, kui samas keres sama sillageomeetriaga (VTS on teise sillaga) on kasutusel veel ka nii 14 kui 15 tolli rattad! Sellele mikrorattale vastavad veel 185/55R14 ja 195/45R15 rehvimõõdud. Mede aparaat 2000 aasta ja tehaseandmed annavad VTSile suisa sellise ratta, kui 205/40ZR16 ja velg 7Jx16 ET10 aga seal on tagakoobas teine. Tavarattad on velgedel 5Bx13 ET20 ja mede 1,1i tehase suurim ratas andmetes on 185/50R15 veljel76Jx15 ET15. Need on puhtad tehaseandmed ja selliseid rattaid sai tehasest autoe alal tellida! 

Eestis ei viitsi ju ükski ametnik tööd teha ja sestap ongi paljudel autodel isegi lambinumbrid passides. Ma ütlen veelkord: mede Omega puhul pole isegi vaadatud, mis rattad seal all TEGELIKULT on ja passi on pandud kaks kõige väiksemat võimalikku rattamõõtu! Reaalselt on Omega-B kerel tehasest alal pandud rehve kuni mõõduni 235/40R18 velgedel 8Jx18 ET32. Kusjuures kõik rehvikalkulaatorid annavad ka täpselt sellise mõõdu legaalsesse veavahemikku jääva mõõduna.
Vasta
#76

Saksas on mõistlik süsteem. Lähed oma "tuuningu" saanud masinaga TÜV punkti, võtad kaasa oma tõestusmaterjali (kui on, asendusjupi sertifikaadi, mõõtmis-tulemused, seletuskirja vms) ja TÜV insener (see kõrgharidusega pealik, tihtilugu antud putka omanik) otsustab, kas võib, või ei või. Kui võib, kantakse antud "parendus" teh passi (antud autole siis, mitte ei laiene automaatselt kõigile sama mudeli masinatele) Sama insener on oma tegevusloaga vastutav, kui ta mingile jamale käe alla pani. Meil peaks siis teoreetiliselt ARK selle asjaga tegelema, aga "ametnik" kardab vastutada, sellepärast delegeeribki ta väiksemad otsustamised erafirmadele (margiesindus kes väljastab tõendi)
Vasta
#77

Vanakesel ülevaatus tehtud. Ülevaataja nägi ikka kõvasti vaeva. Turvavöö pinguti katte puudumist ei märganud, rehvidega lasin kah 5 % üle. Vabandust Wink
Vasta
#78

Vot ma eile sattusin mingi talverehvide lauskontrolli otsa lasnagorskis. Suunati kenasti mu pisiauto(Smart) parklasse ja kästi rattad välja kruttida. All siis lamellid. Vaatas ja mõõtis ning teatas,et kas need rehvid liiga laiad ei ole antud autole. Ütlesin,et sellise mõõduga on täiesti lubatud kasutada. Tavaliselt siis neil uuematel pisiliikuritel on esiteljel 155/60/15 ja tagateljel 175/55/15 mul aga esiteljel 175/55/15 ja tagateljel 195/50/15. Ja no ei meenunud kohe,et bensuluugi sees ju puha kleeps ka olemas. Aga poliis seda ei uskunud ja lahkus juhiload näpus oma superbi. Natukese aja pärast tuli tagasi ja teatas,et kõik on korras. Kuna seal oli väike ummik parklast lahkumisega tekkinud ja poliis mul akna kõrval seisis pärisin,et mis eriline huvi see nende rehvimõõtude vastu nüüd tekkinud on? Vastas,et tegu on liikluse ohutumaks muutmisega. Kuna valet mõõtu rehvid/veljed on liikluses ohtlikud,sest mõjutavad auto juhitavust. Omavoliline rehvi/velgede suuruse muutmine ei ole lubatud.Isegi nii ei tohi,et muudad velje läbimõõtu aga nii öelda rehvi välisläbimõõt ei muutu.Ma siis pärisin,et kas soovi korral saaks teised veljed/rehvid ka passi panna. Noh mingit muud mõõtu kui tehase etiketil. Paluti pöörduda ARK-i selle probleemiga.

Aga lahe oli vaadata parkla servas seismas slikkidega X5-si ja Q7 ja veel kallima otsa liikureid. Et auto jaoks kraabiti nagu raha kokku aga isegi uut kangnang rehvi enam osta ei jõuta?  Poliis märkis,et ühel seal olnud luxmaasturil olid alla vist eelmisest sajandist rehvid mis külgedelt pragusid täis.

Igaljuhul on rehvide mõõdud suht päevakorraline teema. Krt ma skodale panin ka natuke kõrgemad rehvid alla,et kompnseerida sportlikust vedrustusest tingitud madalamat olekut talvel.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta
#79

Eile lõime ümber veel päris mitmed suverehvid talverehvideks, päris keeruline oli nendega isegi töökotta sisse sõita Smile Samuti oli eile juhus, kus üks klient tuli rehve vahetama, kuna ei saanud MNTs autot Rootsi registrist siia ümber regada. Põhjuseks olid valed rehvimõõdud. Temal olid all korralikud 205/55 R16 naelad aga need ei sobinud. Panime alla 205/60 R16 ja kõik oli bueno. Inimene veel imestas, et Rootsis pole küll kunagi selline asi teemaks olnud. Jätab natukese nokkimise mulje MNT poolt.
Vasta
#80

Saksas ka rehvimõõdud ja indeksid TÜVis määrava tähtsusega. Võtke aega, otsige antud automargile (ka antud mudeli kõik versioonid sport tava jne) lubatud rehvimõõdud välje ka. interneedus jne. laske need kinnitada võimalusel margiesinduses ja minge ARKi ja laske kanda tehnilisse passi selle paberi alusel.

see võtab aega aga toimib.
sama asi ju mootori vahetusega - vastavale mudelile paigaldatud asjad.

Ei ole probleemi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne