Fortschritt E-301, T-150K ja Jumz 6AL päevikud
#21

Tänud ksf. aavu !
Raamatuid on tervel kaks soetatud juba ja omajagu ka läbi töötatud. Seal kuidagi üldiselt seletatud, ehk mõtlen ise üle, kuid olles puutunud kokku tänapäevase automaatkastiga, siis tahaks lihtsalt kindel olla, et oma enese uhkusest/lollusest ära ei riku masinat. 

Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#22

Pontu on ilmselt kõige parema hinna-massi suhtega asi, mida osta saab. On täiesti ülekohtune, et see asi omal ajal ilma normaalste riistadeta jäi.

See kuuemeetrine C.piidega põlluhukkaja jäta ainult demosõitudeks, ära sellega põllule tööd tegema mine. Viiest haakekulti peaks suutma üsna muretult vedada, kui topeltrattad alla panna ja rehvirõhud nii 1,2 peale lasta.

Kohustuslik kirjandus on olemas? Näiteks see:
[Pilt: 1_1_51824514.jpg]
Vasta
#23

On olemas lausa kaks, oranžis raamatus olid puudu olulised andmed, näiteks kolvirõngaste paisumispilu jms. Siis leidsin ka ühe Tume sinise kaanega, varasema raamatu. Too on päris asjalik.
K.

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#24

Hei
Väike uuendus. Tagaosa hüdrovoolikud saavad uuenduse. Tarvis veel meisterdada kinnitus kiirühendustele, et voolikud ei töllaks niisama seal. Pihustid käisid remondis, tagasipannes sai omajagu vaeva nähtud, kui üks pihusti tikkpolt ära murdus. Aga pika meelitamisega ta lõpuks välja tuli. Parempoolne üks pihusti toru sai sammuti vahetatud. Siis oli aeg kütuse filtrite käes, peenpuhastus läks libedalt aga jämepuhastusega ,....... , jahm. Eks pildid allpool kirjeldavad seisu väga ilmekalt ja kahjuks ka näitavad eelnevat suhtumist antud traktorisse. Aga ma ei nurise, vähemalt saab ära tehtud Big Grin .
Vanad voolikud, millest siis haakeraua oma sügisel pauguga puru läks.
[Pilt: 0112359567b1548.jpg]


Ja filter oma täies hiilguses: 

[Pilt: 0112359563e37f9.jpg]
[Pilt: 01123595691dac7.jpg]
[Pilt: 0112359565f214f.jpg]

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#25

Ahoi
150-ga hädad jätkuvad. Eelnevate omanike lohakus hooldusel on ikka jube.
Mootor käis halvasti, kõrva järgi nagu 5.silindriga, lisaks sinakas-hall suits. No tundus, et pihustid. Käisid kontrollis, kaks pissisid, aga üle käidi kõik. 
Pihustid tagasi peale, no ikka saama. Andsin natuke rohkem paaru, hakkas õli karteri tuulutusest ja klapikambri kaane vahelt välja ajama. Õli üle normi sees.
Lõpuks tuli mootorist välja 45l musta gööramit, mis konsistensilt oli kisselli laadne. Kõik filtrid ka puhastatud, uus õli sisse ja tulemus nagu lisatud videol.
Ise arvan, et kolvirõngad kinni. On pakutud veel ka ,et kolb puru.

No ega midagi, nii ehk nii tuleb mootor lahti võtta, nüüd on mõistlik siis ka kõik kolvid koos hülsidega mõistlik ära vahetada. Lisaks siis rõngad ja muu pudi, mis lahtivõttes ette jääb. 

Kui kellelgi on ideid, mis sellist jama tekitada võib, ootan huviga kommentaare. 
Lahti võtan ikka, kuid aega läheb veidi Big Grin 

Kris
https://www.youtube.com/watch?v=7GDkAHSMZk8

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#26

Puru vast jah midagi vöi vana paks s  kanalid ummistanud äkki ölivötturiga    vöi  turboga midagi  pane uued tihendid   ja  söites ajakuumaks   Tegelikult häirib  mind  hoopis üks teine asi see et  palju siin foorumis  süüdistatakse eelmisi omanike et masinad hooletusse jätnud .Jah kindlasti on palju   selliseid traktorite riste.  Sellest saab juba siis aru kui kabiini ukse avad . A paljud masinad on ka sellepärast sellistes  olukordades et ajad on olnud erinevad inimeste majanduslik seisukord on olnud erinevad,inimesed on  vanaks  jäänud.Ka meie  jääme vanaks   ja kes ütleb et  meie masinad siis ideaalsed on .
Vasta
#27

Minumeelest pole viga mitte vanuses vaid ajastu vaimus ja töökultuuris. Kui masin pole sinu oma, varuosi ise ostma ei pea aga raha makstakse hooajal töötundide või tonnkilomeetrite eest, remondis oldud aja eest aga ei saa suurt midagi, siis ongi loogiline pähe anda kuni veel vähegi liigub. Heal juhul saad järgmise masina ja annad pähe edasi.
Vasta
#28

(08-05-2020, 00:22 AM)kris282 Kirjutas:   Andsin natuke rohkem paaru, hakkas õli karteri tuulutusest ja klapikambri kaane vahelt välja ajama. Õli üle normi sees.
Lõpuks tuli mootorist välja 45l musta gööramit, mis konsistensilt oli kisselli laadne. 

Hea oleks sisse harjutada iga hommik enne mootori käivitamist korraks õlimõõtevarras välja tõmmata, nii on pilt kohe selge õlikoguse ja mustuse teemal. 
Kamazi õliga oli vast nii, et kui varda otsast veel tilk kukkus, on veel normaalne õli. Läänekate kohta ei tea rääkida.
Vasta
#29

(08-05-2020, 09:36 AM)Mahno Kirjutas:  Minumeelest pole viga mitte vanuses vaid ajastu vaimus ja töökultuuris. Kui masin pole sinu oma, varuosi ise ostma ei pea aga raha makstakse hooajal töötundide või tonnkilomeetrite eest, remondis oldud aja eest aga ei saa suurt midagi, siis ongi loogiline pähe anda kuni veel vähegi liigub. Heal juhul saad järgmise masina ja annad pähe edasi.

Eks see masinasse suhtumine oli ja on suuresti seotud nii masinamehe kui juhtkonnaga ja võib paiguti väga erineda üldisest foonist.
Ise 90-ndate keskelt asjas sees olnud(alul suvise hooajatöölisena, hiljem täiskohaga masinamehena ja 2002-st alates ühe lääne margi esinduse hooldusmehena).

Jah, on masinamehi, kel tähtis et kuidagi õhtuni välja veaks. Samas näinud 90-datel ja ka praegusel ajal osades ettevõtetes juhtkonna poolset suhtumist stiilis-
Nahhui sul seda määret vaja on ja miks üldse seda õli vahetama peaks? Miks varuosi sul vaja? Töökoja taga seitse surma, sealt ei saa midagi maha keerata?
Selgelt meeles ühe kesk-eesti põllumajandusfirma "õlivahetus". Lasti nendest masinatest välja mida parajasti vaja polnud ja kallati sinna kus õli puudumine häirima hakkas... Ja pärast jälle tagasi. Peainseneri korraldusel.
Majandussituatsioon asjasse ilmselt ei puutunud, sest kõrval firmades sellist jama ei toimunud ja peeti kohati lausa masinapõhist hooldepäevikut.

Ja praegu on jätkuvalt sama stiil. Võid leida üle 10 000 tunni vana lääneka, millel ehk ainult pisut tuhmunud värv ja kulunud rehvid vihjavad masina kasutamisele. Muidu nagu uus...
Ja siis mingid vennad suudavad 500 tunniga sõita kõveraks tiivad, uksed, lõhkuda tuled, põrandale tekitada 10 cm kultuurkihti ja võibolla juba tappa pihustid või pumba, jne...
Ja hoolduse aeg avastad et viimane mees kes masinat määris oli eelmine hooldusmees ja hüdroga koos olevas käigukastis on 65st liitrist alles 15.
Päris tihti on selline masin mitte suure firma käest kätte käiv masin, vaid talus või lausa taluperemehe enda roolida olev riist.

Kõige kõvemad mehed kuskil lõunaosariikides, kus hooldusmees piltlikult öeldes sitahunniku seest traktorit ei leidnud ja märkuse tegi et traktorit võiks vahest pesta ka...
Peremehe vastus kõlas nii- noormees, m...i võid sa pesta, aga mitte traktorit.
Millest selline arusaam, ei tea.

Teemasse ka.
Videol tundub et karterisse jõuab ikka kõva kogus põlemise kaasprodukte. Kui õli nii palju üle normi sees siis kas seal ei võinud näiteks diislit või vihmavett vms sisalduda... Mootori eelnev ajalugu ilmselt suht tundmatu...
Kui sportlik huvi suur võiks silindrite surved ära mõõta.
On mingi võimalus et rõngad on kinni ja kuuma andes põlevad lahti.
Aga kui ühest pütist kompressioon kadunud ja klapiajam elus, siis seda suure tõenäosusega kinni põlenud rõngastega ei seleta... Pigem usun et mootoris olnud ollus sai saatuslikuks ja kondoomi lappimise asemel oleks kaval see mootor lahti võtta ja hoolega varuosi valides korralikult koostada.
Endal oli kunagi juhus kus CMD-62 tõmbas ringi ühe kepsusaale puuduliku õlituse tõttu. Kolinat sisse tulla ei jõudnud, aga mootori töö muutus niipalju ebaühtlaseks et tundus et see sama silinder ei toimi. Ja kompressioon oli selles pütis ka kehvem, aga kolvigrupp täiesti korras...
Vasta
#30

Hei
On kellelgi siin kogemusi JAMZ 236 mootori peale ehitamisega ? Mida silmas pidada, ja mida on tarvis ümber teha. Esimene mootori kinnitus on kasutatav, tagumised ? 
Kuidas siduri ja siduri korviga?
Tunnilugejat vist ka enam toimima ei saa ? 

Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#31

Liikuvat pilti E301 kodumaalt:
https://www.youtube.com/watch?v=sMsf2d01N4c
https://www.youtube.com/watch?v=Vov2iYRVdyc
Vasta
#32

Hei
Masinate rindelt niipalju :

E-301 : Sain suvel liikuma ja isegi ca 1.5ha niidetud. Korda sai tehtud kaks väikest silindrit, mis variaatorit kokku suruvad. Nüüd hoiab ka kiirust. Aga miski ülekandes ikka veel ulub, ja hullu moodi. Tuleb sügavamalt lahata mingi hetk. Seejärel läks puru üks kepsulaagritest ja vigastas ka seda kõvera võlli keeret.  

T-150: Mootor on lahti võetud. Plokikaane tihend 1-silindri juurest puru ja silindrist surus kõik gaasid karterisse. Kolvid-silindrid ilusad. Kepsu- ja raamsaaled lähevad vahetusse. Lisaks tihendid. Uued kolvirõngad ja ehk miski pudi veel. Voolikud, klambrid, jne.

Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#33

(24-09-2020, 12:29 PM)kris282 Kirjutas:  Hei
Masinate rindelt niipalju :

E-301 : Sain suvel liikuma ja isegi ca 1.5ha niidetud. Korda sai tehtud kaks väikest silindrit, mis variaatorit kokku suruvad. Nüüd hoiab ka kiirust. Aga miski ülekandes ikka veel ulub, ja hullu moodi. Tuleb sügavamalt lahata mingi hetk. Seejärel läks puru üks kepsulaagritest ja vigastas ka seda kõvera võlli keeret.  

T-150: Mootor on lahti võetud. Plokikaane tihend 1-silindri juurest puru ja silindrist surus kõik gaasid karterisse. Kolvid-silindrid ilusad. Kepsu- ja raamsaaled lähevad vahetusse. Lisaks tihendid. Uued kolvirõngad ja ehk miski pudi veel. Voolikud, klambrid, jne.

Kris
ega sul pildimaterjali pole, mismoodi sa variaatori lahti võtsid. Mul kombainil ootab sama asi ees.  Milline on sellel kepsulaager?  Lihtsalt huvipärast uurin, peaks ka vist E514 olema sarnane...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#34

E-301 puhul peab arvestama , et variaatori võlle on vähemalt kahte sorti. Muidu on nad omavahel vahetatavad aga stoperdus on erinev. Vana variaator ja uus võll jäid omavahel pidama kui treial seibi ja mutri tegi.

Aquila captas non muscas.
Vasta
#35

(24-09-2020, 14:29 PM)saarrand Kirjutas:  ega sul pildimaterjali pole, mismoodi sa variaatori lahti võtsid. Mul kombainil ootab sama asi ees.  Milline on sellel kepsulaager?  Lihtsalt huvipärast uurin, peaks ka vist E514 olema sarnane...


Hetkel pilte pole. Sellel ühel võllil siis kolme vedruga ots, seal niipikad poldid, et keerasin lihtsalt lahti. Seejärel sain rihma maha. Siis võtsin teise rihmaseibi eest ära, ja seal taga kaks silindrit väikest.
Laagrina pidasin silmas seda, kus pikka võlli pöörlev liigutus muudetakse vikati edasi-tagasi liikumiseks. Seal kaks koonusrull laagrit, need läksid puru
Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#36

Hei
Väike uuendus niiduki teemal. Katkise võlli leidsin oma varudest ühe hetkel. 
Lisaks soetasin vaaluheedri. Küll aga avastasin nüüd ( ärge pahandage, teadsin siiski, et peab ka 301-le sobima) , et minu masinal siiski puudub vaaluti väljavõte-  Polnud ühtegi ennem lähedalt näinud(vaalutit) seega ei osanud kohe vaadata. Siit ka küsimus targematele, kas ja kuidas oleks võimalik lisada vaaluti väljavõte ? 

Vahepeal sain ka korraks ühe Gaz 52-e omanikuks, kuid omanik arvas 2 päeva hiljem, et müüs siiski liiga odavalt ja just mulle, ning nii ma tast ilma jäin. Et 600€ täiesti mäda, mitte töötava mootoriga ja puuduvate dokumentidega Gaaziku eest on vähe Sad . 

T-150l sai vahetatud üks kollektori lõõts ühendus. Ootab hetkel, et saaks uuesti käima panna. Jälgin, et ega uuesti vett õli siisse ei saa. 

Kris

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#37

Hei
Väike uuendus : 
E 301 : Heedri jaoks laagrid asjad ostetud. Kevadel püüan tagasi kokku saada. Siis oleks tarvis veel vikateid rihtida. Õnnestus hankida tuliuus komplekt vikateid. Selle lehmanäljutaja jäänused tahaks ka minema visata sealt ja kütusepaagi omale kohale tagasi kolida. 

T-150K : Toimib ja liigub juba. Hüdropaagi voolikud vahetatud. Roolisüsteemi pool teha. Sügisel tegin ka kastile hoolduse, uus õli ja filter. Saharaam ja sahk ka ees hetkel. Suurte külmadega otsustas üks tagarehv puru minna. Peab selle veel ära vahetama. Üks calixi plokisoojendus ka külge aretatud, tahab katsetamist veel. 

Ja nüüd uus tegelane teemas : 

Jumz 6KL aastast 1985. Sõidab ja liigub täitsa. Üks armatuurlaua plekk puudu, seega , kui kellelgi heal foorumlasel on üleliigne, siis sooviks kaupa teha selles osas. Toodi ära, panin käima ja miskipärast ei toimeta hetkel parempoolne pikk kang. Ehk koppa ei liiguta ja selle osa masti , kus kopp. Muus osas nagu toimis, muud liigutused.(edit. arvatavasti pump välja lülitatud.) Ei oskagi hetkel kosta. Tuleb uurida ja näppida veel masinat Big Grin  Endal küll süda rahul. 
Ahjaa, laiem kopp puudu. See oleks ka tarvis hankida.
[Pilt: IMG-20220209-151745.jpg]
[Pilt: IMG-20220209-154431.jpg]
[Pilt: IMG-20220209-154420.jpg]

Rohkem kapotti all Big Grin
Vasta
#38

Nädalavahetusel kontrollin, aga mul justkui peaks see plekk olemas olema.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta
#39

Kui neid juhtub rohkem olema, siis mul on selle ostu või vahetuse soov samuti olemas!
Vasta
#40

Mul peaks olema teise külje plekk, komplektne armatuur, armatuuri tagune plekk kui kellegil puudu. Lisaks veel mõlemad uksed ja kapott. Lume all peidus hetkel, nii et enne kevadet ...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne