Jawa 360 sidur, automaatsidur, reguleerimine
#21

(18-04-2019, 12:57 PM)Kliendiinfo Kirjutas:  Tere,

Andke andeks mu teadmatus, aga mis süsteemi käigukast antud mootoril on? Olen omanud 10+ 634/638 Jawasid; kõigil oli käiguheebel/käivitusvänt üks ühik... 638 motot mõtlen

Tere. 360'l on I käik üles, II,II ja IV käik on alla, kui seda mõtlete.
Käiguheebel/käivitusvänt ühes ühikus.
Mul 634/638 Jawat pole kunagi olnud, aga osad varuosad on nendel samad, sarnased või kasutatavad 360 peal.
Automaatsiduri mehhanism, mida praegu on võimalik hankida erineb pisut originaal 360 mehhanismist - see detail kuhu sisse reguleerkruvi keerad on 10mm pikem. Seetõttu sidurilülituspulk ka erineva pikkusega: 360'l on 100mm ja 110mm on tõenäoliselt 638vm. oma.
Vasta
#22

Kas saaksid sellest 10 mm pikemast detailist koos originaaliga pilti teha? Kuul ei ole selles ju fikseeritud ja varraste + kuuli kogupikkus ei tohiks selle detaili pikkusest nagu sõltuda? Tundub, et see 110 mm pikkune varras on ikkagi ise liiga pikk ning kruvi rohkem sisse keerates hakkab sidur juba lahutama...
Samas võib selles uustoodangu mehhanismis ka mõni muu detail vale geomeetriaga olla...
Vasta
#23

(18-04-2019, 13:47 PM)stretch Kirjutas:  Samas võib selles uustoodangu mehhanismis ka mõni muu detail vale geomeetriaga olla...

Tabasid vist ära! Tundub, et kahvli nukad on natuke liiga madalad. Kas võrrelda millegagi ei saa?

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#24

(18-04-2019, 13:47 PM)stretch Kirjutas:  Kas saaksid sellest 10 mm pikemast detailist koos originaaliga pilti teha? Kuul ei ole selles ju fikseeritud ja varraste + kuuli kogupikkus ei tohiks selle detaili pikkusest nagu sõltuda? Tundub, et see 110 mm pikkune varras on ikkagi ise liiga pikk ning kruvi rohkem sisse keerates hakkab sidur juba lahutama...
Samas võib selles uustoodangu mehhanismis ka mõni muu detail vale geomeetriaga olla...

http://www.jawa.ee/oldpage/images/PC220061.JPG
Seesama sidurilülitusmehhanism mis on pildil, on uue Jawa oma. Ja see sama silindrilise kujuga jubin, kuhu sisse käib kuul ja kuhu otsast keerad sisse reguleerpoldi - see jubin on pildil oleval uuel mehhanismil 10mm pikem, kui mu vanal kulunud originaal 360 mehhanismil. Misiganes nimega see on. Ja uuel ning vanal mehhanismil sissekeeratav reguleerimispolt on sama pikkusega.
Mu varasemast postitusest: "Tehase originaalil on selle silindrilise tõukuri pikkus 35mm, uuel mehhanismil aga 45mm. "
See tõukur on see jubin, kuhu keerad sisse reguleerimispoldi.
Vasta
#25

(18-04-2019, 12:57 PM)Kliendiinfo Kirjutas:  Tere,

Andke andeks mu teadmatus, aga mis süsteemi käigukast antud mootoril on? Olen omanud 10+ 634/638 Jawasid; kõigil oli käiguheebel/käivitusvänt üks ühik... 638 motot mõtlen

(18-04-2019, 13:07 PM)JaanS Kirjutas:  Tere. 360'l on I käik üles, II,II ja IV käik on alla, kui seda mõtlete.
Käiguheebel/käivitusvänt ühes ühikus.

Ma loodan, et pole meeltesegaduses, kui 2 päeva tagasi sõitsin jawa 638-ga millel ikka esimene käik alla ja ülejäänud käigud üles... vähemalt saapa nina käitus nii. Aga võisin olla ka segaduses jala sättimistega, sest kes seda enam kontrollib kui sadulas istud - kõik puha automaatne...

Originaalis on tõesti nii aga saab ka eraldi teha... siis on vaja lihtsalt kompunnida aga saab.
Kasutasin just sellist masinat e. see mootor millele siin viitasin, on just nii tehtud ja omaniku soovil.

Hetkel on mul ju nii, et automaatsidur töötab (st käiguvahetuse võlli otsas keel liigutab hooba) käiguvahetusel alati ja käsitsi lihtsalt viivitab siduriketaste lahus oleku aega, st hoiab poolautomaatse siduri hooba vabasse asendisse tagasi liikumast ning muudab hambumise pehmemaks... st ei haakuks tugeva jõnksatusega.

(09-04-2019, 23:57 PM)JaanS Kirjutas:  Peale testsõitu niisiis oli tross või midagi muud järele andnud, sest heeblile oli loks tekkinud ja sidur ei lahutanud korralikult.
Sai automaatsiduri mehhanism maha võetud ja hoolikalt uuritud. Automaatsidur oli uus. ...

Kui käsiheeblile tekkis pärast esimest sõitu loks, siis tuleks uuesti reguleerida trossi pingsust, mitte automaatsiduril mutrit peale keerata... 

Kui käsisidur töötab, siis peaks ka automaatsidur töötama, kui "keele" vahe on ilusti silindri keskel, Siduri lahutamiseks ei ole ju vahet, kas reg. polti liigutatakse trossi või käiguvahetuse hoova küljes oleva keelega.

Kas käiguvahetuse võlli otsas olev keel on paigas, ei loksu/ehk tift ei anna järgi, korrektse pikkusega.


Loodan, et kedagi (s.h. ennast) segadusse ei ajanud

Ostan Minsk M103 (1963a) ja Kovrovets K58 -le ning '73a Jawa 360 + velorex korras osasid 
Vasta
#26

(18-04-2019, 15:48 PM)JaanS Kirjutas:  
(18-04-2019, 13:47 PM)stretch Kirjutas:  Kas saaksid sellest 10 mm pikemast detailist koos originaaliga pilti teha? Kuul ei ole selles ju fikseeritud ja varraste + kuuli kogupikkus ei tohiks selle detaili pikkusest nagu sõltuda? Tundub, et see 110 mm pikkune varras on ikkagi ise liiga pikk ning kruvi rohkem sisse keerates hakkab sidur juba lahutama...
Samas võib selles uustoodangu mehhanismis ka mõni muu detail vale geomeetriaga olla...

http://www.jawa.ee/oldpage/images/PC220061.JPG
Seesama sidurilülitusmehhanism mis on pildil, on uue Jawa oma. Ja see sama silindrilise kujuga jubin, kuhu sisse käib kuul ja kuhu otsast keerad sisse reguleerpoldi - see jubin on pildil oleval uuel mehhanismil 10mm pikem, kui mu vanal kulunud originaal 360 mehhanismil. Misiganes nimega see on. Ja uuel ning vanal mehhanismil sissekeeratav reguleerimispolt on sama pikkusega.
Mu varasemast postitusest: "Tehase originaalil on selle silindrilise tõukuri pikkus 35mm, uuel mehhanismil aga 45mm. "
See tõukur on see jubin, kuhu keerad sisse reguleerimispoldi.

Küsimus ei ole selles, et ma ei saaks aru, mis detailist jutt käib või ei teaks, kuidas see välja näeb, seega ei ole vaja kogu juttu uuesti kirjutada. Pidasin silmas seda, et võimaluse korral võta palun nii uus kui ka vana detail mehhanismidest välja, pane need kõrvuti lauale ning tee võrdlev foto, et saaks hinnata, kas ja kui palju see 10 mm erinevus siduri toimimises rolli võiks mängida. Üldine pilt lingil tervest tänapäeva mehhanismist on tore, aga sinna sisse kahjuks ei näe...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne