aidake 15a seisnud dnepr
#1

MT-10.36 pikast pikast talveunest üles äratada!

Mõtlesin, et peaks esiteks aku ära vahetama. Seejärel tekkis küsimus et millist osta?
Teiseks peaks vist mootoriõli ja käigukastiõli ära vahetama.
Jälle millist vaja?
a ja paak tuleb ka vanast solgist puhtaks pesta ja bensiin sisse panna.

Kas on vaja veel midagi enne käivitamist kontrollida?
Vasta
#2

karbuss ka puhtaks pesta..igasugusest..sittast..ning kontrolli laagreid..
Vasta
#3

karpasid on seal kaksBig Grin
ja milliseid laagreid mõtled?
Vasta
#4

mis sellest tsikli akust kui 12kw siis mina panen küll alati oma mt-10 auto akupealt käima (aku korvis)
Vasta
#5

wel oelneb kus ta need 15a veetnud on kas lageda taeva all?
Kui palju eelnevalt sõitnud on?
Põhiliselt mis tuleks vaadata:
Esihargi õli, võtad esiratta ära keerad ülevalt korgid maha, 36 võti vist oli, keerad ära alumised korgid(neid näed alles siis kui esiratta võlli eest ära võtad nad on seal täisa sees 10 padrun)lased vana möga välja.
Paned põhja korgid tagasi nats bentsu sisse hüppad tsipa siklil lased välja uus võimalikult vedel õli sisse150g ühte pulka(turbiini õli nä.). Põhja korgid pead ainul väga hoolikalt kinni panema kuivata võimalikult ära pane natuke hermeetikut ka, kinni ja järgmine päev uus õli sisse alles.
Bensiini paak: Vaata kas pole vett sees keera ära bensukraani põhi puhasta ära vaata kas kraan läbilaseb.
Karpad: võta lahti ujuki kaan vaata kas ujuk ikka toimib. Kui sull on sellised karpad millel ujuki kamber on karpa all siis arvesta sellega ujuki nõela peal on üks kummist tihend ja se on kindlasti rahkunud ja karpad sull bensiini kinni ei pea(bena jookseb kõik maha).
Vaata üle karba düüsid kui kompressor olemas puhu läbi.
Mootor:
Kindlasti tuleks õli vahetada. Lase natuke vana välja (1,5 L kui seal on üldse peaks seal olema 3 L) vala tsipake naftat loksuta löö natuke vänta lase välja ja uus sisse.
Kontrolli klapid üle, vasakul pool karteril peaks olema ava kus näed hooratast. Hooratal on 2märki kui vändast lööd aeglaselt siis esimene on varajane süüde ja teine ülemine surnud seis sellises seisus peaksid klapi ja nookuri vahe olema 0,05mm kui täpselt mäletan kuin mina olen pannud 0,08.
NB ennem kui üldse vänta hakkad lööma keera küünlad maha ja vala sislindritesse üks viinapudeli korgi täis õli(kolvid on kaua seisnud tahavad määret tsipa).
Käigukast: vaheta õli nagu mootoril(õli läks vist 1L või oli 800g täpselt ei mäleta).
Taga reduktor: vaheta õli (150g oli seal vist)
Kontrolli süüde: esimese märgi järgi mis on hoorattal (NB süütemängu tsentr,vihid peavd laiali aetud asendis olema!!Muidu lööd oma jalaluu pooleks Smile võib tagasi lüüa raibe)
rohkem ei viitsi praega kirjutada Sad
Vasta
#6

naftaga pese nii käigukast,mootor seest ja-välispidiselt puhtaks.EDIT: \"Urrr\" jõudis etteWink
Aitab asja ilusti puhtaks saada.Paak loputa naftaga läbi.Määri kõik rattalaagrid-trossid ära,pumpa kummid täis kui vaja.Karbussist juba räägiti.
Vasta
#7

paak oleks parem ikka bensiiniga loputada, mis sellest et kallis aga nafta kleebib ja osa sitta võib kini jääda(see on minu arvamus, ise puhastaks ka naftagaBig Grin)
Vasta
#8

mina puhatasin oma tsikli mootorit ja paaki hoopis piiritusega Big Grin (puukas muidugi, puhtaga puhastan ennast Toungue )
Vasta
#9

tamar99 Kirjutas:mis sellest tsikli akust kui 12kw siis mina panen küll alati oma mt-10 auto akupealt käima (aku korvis)
ei ma tahaks ikka õiget
a mitu Ah ja A peaks sel akul olema???
Vasta
#10

Kui ta on ilma starterita siis piisab 12v 6Ah akust ka, kuid tuledega sõites võiks suurema mahutavusega olla. Näiteks 12Ah.

Kui poodi lähed, siis enne vaata ka akukarbi suurust. Ma ostsin Jawale Renovaarist(tondi ülesõidu juures). Seal oskavad soovitada ka küll.
Vasta
#11

proovimiseks pole õiget akut vaja . . . mina olen muraveiga koguaeg sõitnud nii et autoaku on kastis (õige 12 volti väike tsikiaku on tutikana riiulipeal) . . .
Vasta
#12

wel ettenähtud on 9A/h ja selline on ka minl peal 3a no poblemo kui hooldad ilusti(mu omal saab veel vett lisada ja puha ei ole see hooldusvaba)
Vasta
#13

mida täh. aku hooldamine?
kuidas ma küll seda teen?
Vasta
#14

wel mina viisin oma aku spetsalisti juurde kui kätte sain. Aku oli kuiv spets tegi õige lahuse esimese laadimise ja kontrolli. Hooldusest niipalju et, lisa ainult destileeritud vett kui tase alla läheb. Laadi tuleb akkut sedasi et, kui sinu aku on 10a/h siis laadimis vool peaks olema 1A ja sellega laeb ta 10 tundi siis peab aku täiesti täis olema. Kui on 9a/h sii laadimis vool 0,9A ja 10 tundi laadimist, 12a/h vool 1,2A 10 tundi laadimist. Mida suurema vooluga laed seda kiiremini saab aku täis näit 12A/h laed 2,4A vooluga saab aku täis 5 tunniga.
NB. Liiga suure vooluga pole soovitav laadida kuna aku võib keema minna ja aku plaadid kõveraks minna, tekivad sisemised lühiseda ja aku on tuksis. Soovitaks 10 tunnist laadimist (kui normaalsetlt sõidada pead seda laadimist tegema ainult kevadel ja sügisel kui masina välja ajad ja uuesti talveunne saadad)
NB kui aku laeb ära käi läheduses suitsuga või lahtise tulega VÕIB PLAHVATADA!! Laiali lendab aku hape mis võib rikkuda sinu silmanägemise, tsikli värvi ja sinu niigi auklitest marati 100% puuvillastest väljaveninud põlvedega dressipükstest ei jää midagi järele Smile
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne