Kiirusepiirajad ka sõiduautodele - uus eurodirektiiv tulekul.
#1

 MIDA SELLEST ARVATA - Kas hullumeelsus või hea idee .                                                                   Uute Euroopa ülemkogu ettepanekute järgi peaksid kõik tulevased autod olema varustatud musta kastiga, mis koguks sõiduki kohta pidevalt informatsiooni, nagu näiteks kiirust ja auto turvasüsteemide seisukorda enne avariid.
Kui Euroopa Parlament välja käidud seadused heaks kiidab, peaks uutes autodes olema ka “nutikad kiiruse juhiabid”, mis automaatselt autojuhte eesolevatest kiirusepiirangutest hoiataksid ja koostöös adaptiivse püsikiirusehoidjaga ka automaatselt auto kiirust uuele piirangule ümber seadistaksid.
Sellist kiiruse assistenti poleks võimalik välja lülitada, kuigi läbi kiiruspiirangu gaasipedaaliga kiirendamine oleks teatud piires võimalik .Samuti ei oleks võimalik andmeid koguvat musta kasti välja lülitada. Miinimumina salvestab see:
  • auto kiiruse,

  • turvasüsteemide seisukorra ja olemasolu,

  • kõik muud turvalisuse ja ohutusega seotud parameetrid, mille abil on võimalik avariid ennetada.
Kogutud andmetega saaks kontrollida näiteks avarii toimumise põhjuseid ja analüüsida erinevate turvavarustuste ja -süsteemide efektiivsust.
Ettepanekute seast võib välja tuua veel ka autonoomse hädapidurduse ja reahoidja kohustuslikuks muutmise. Samuti on välja käidud mitmeid ettepanekuid juhi väsimuse ja joobe tuvastamiseks ning näiteks kohustuslikke parkimisandureid.

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta
#2

Mina arvan ainult seda, et kommunism on käes, mõnedel. Kuis sul ikka iga kuu laekub pangaarvele 40000€, siis sa pead peadpööritavaid ideid genereerima, et näidata, et sa raha ilmaasjata ei võta. Eksistentsiaalsete probleemidega pole EU juhid paraku võimelised tegelema.  EU hakkab üha enam meenutama NL ja mida kiiremini see monstrum laiali saadetakse ,seda enam on lootust homsele.
Võib olla peab endale ka taha kaamera panema, nagu motamees oma sidrunile, siis on peldikusse minnes oht potist mööda sittuda oluliselt väiksem, kiire pilk ekraanile ja tagumik paigas. Mõne aasta pärast eikujuta keegi ilma tagakaamerata sital käimist ette, nagu mota sidruni projektipäevikus mulle selgeks teha püüti.
Vasta
#3

Kõik uus tehnika teeb inimese veel abitumaks. Natuke vett ja soola ja kes selle jama kõik kinni maksab. Ikka auto omanik. Kuulates neid uusi uudiseid igasugustest leiutistest ja normidest tekib jälle ja jälle küsimus-miks seda keerulist jama vaja on. Elu on hulga lihtsam ilma nendeta. Te võite kõik omale kasvõi lisa kellad külge panna,potil peate ikka ise käima. Big Grin 


T.
Vasta
#4

(12-12-2018, 19:59 PM)jurkman Kirjutas:  Võib olla peab endale ka taha kaamera panema, nagu motamees oma sidrunile, siis on peldikusse minnes oht potist mööda sittuda oluliselt väiksem, kiire pilk ekraanile ja tagumik paigas. Mõne aasta pärast eikujuta keegi ilma tagakaamerata sital käimist ette, nagu mota sidruni projektipäevikus mulle selgeks teha püüti.

vot mina tahan näha esireas popkorni krõbistades kui kaua sa nikerdad üksi ilma kaamerata murul 3,5 tonni haagist taha panna ja palju vannud?mina kaameraga panen minutiga selle taha,aga sina?ja teeme põnevamaks asja kinnine kaubik.lisaks liiklusohutus näed mis auto taga on või pole!
Vasta
#5

(12-12-2018, 19:59 PM)jurkman Kirjutas:  ... Mõne aasta pärast eikujuta keegi ilma tagakaamerata sital käimist ette, nagu mota sidruni projektipäevikus mulle selgeks teha püüti.

Keegi ei tahtnud sulle selgeks teha, et ma ei saa ilma kaamerata hakkama. Sulle püüti selgeks teha, et sul on ka "kaamera" olemas ja sõimasid iseennast lolliks. Kuidas muidu sa saaksid siin pidevalt vinguda.
Vasta
#6

Vana uudis, sellest juba ammu jahutud.
Tegelikult on sellised autod juba ammu tootmises ka, kus eelmainitet vigur juba tehases peale topitakse. 
Onstar oli asja nimi?

Olen siukse autoga sõitnud mis ise kiiruspiirangutest aru sai, sel juhul küll märkide järgi, sigamugav asi.

Siinsed kõige kõvemad lõugajad ei peaks asja kartma, nemad sõidavad niikuinii vanemate autodega ning selleks ajaks kui need uued "õudsad" autod vanaks saand, on nemad juba ühes teises kohas. Seal saab lõpmatuseni õigete autodega sõita ning kettaga telefoniga helistada.
Vasta
#7

GM Onstar teeb säärast asja küll, nagu ka MB PreSafe. Aga siin on vaks vahet, kas antud omadus on teadlik valik või kohustuslik lisa, nagu kaapeväldik tänapäeval.

Kust see uudis pärineb?
Vasta
#8

See on sissejuhatus. Järgmiseks on nii, et kõik piirangud, teekattemärgistused jms on autosse sisse programmeeritud ja nii kui midagi rikud, kohe automaatselt võetakse trahvisumma kontolt maha ja kui kontol raha pole, siis auto pargib end esimesse parklasse ära ja enne ei liigu kui summa kontol on. Rolleyes
Vasta
#9

(12-12-2018, 22:12 PM)veix__ Kirjutas:  See on sissejuhatus. Järgmiseks on nii, et kõik piirangud, teekattemärgistused jms on autosse sisse programmeeritud ja nii kui midagi rikud, kohe automaatselt võetakse trahvisumma kontolt maha ja kui kontol raha pole, siis auto pargib end esimesse parklasse ära ja enne ei liigu kui summa kontol on. Rolleyes

Moodne orjus tulekul. Toungue
Vasta
#10

öiroliit on venemaast ikka maha jäänd sunnimeetodite juurutamisel autonduses, idapool on juba juurutet kohustuslik GLONAS igas uues masinas, ka väljamaalt sissetoodul ... jälgib sinu liikumist, avarii korral saadab automaatselt häire koos koordinaatidega polizeile jne.
Vasta
#11

Mul ka nüüd peres kõige uuem masin tunneb ära liiklusmärgid ja kuvab viimased märgid ekraanile, hoiab auto joonte vahel, pidurdab ise, hoiab eessõitjaga distantsi, ventileerib persealust ja maseerib ka, hoiatab, märkab ja üldiselt teeb veel tuhat asja ja lööb trummi ka, ei ütleks et sellised lisad nüüd elu mugavamaks ei tee. 
Andmete edastus aga.... mis inimene ehitas selle ka teine inimene ära nullib....

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#12

Üks asi on see, kui sa võid omada kõiki neid abisid, teine asi see, kui oled kohustatud omama.

Kahjuks hetkel on ikkagi nii, et kõik see tehnoloogia alates ABSist töötab hästi standardtingimustes, ekstreemtingimustes teevad aga sigadusi, mida ma ise puldis olles ei teeks endale. Kas või seesama kaapimise vältimise süsteem, mis ühel hetkel, kui auto juba hakkas kiirendama, otsustab, et nüüd aitab ja võtab veo tagant ära. Seda ekstreemses lumelögas. Tavatalveilmaga foori taga pole muret. Aga päris halb on kuskil poole ristmiku peal olla, vaadata, mida teiselt poolt tulija teeb ja olla täna tehnoloogiale abitu olukorras, kus sa ilma tehnoloogiata abitu ei oleks.

Aga mis see auto andmete saatmine ikka hullem on sellest, kui inimesed annavad karjakaupa oma geeniandmeid (ja mitte enda omi vaid, vaid kaudselt ka oma vanemate ja laste geeniandmed) kahtlaste lubaduste eest geenivaramule - ilma mingi garantiita, et ühel hetkel neid andmeid mingi ülla sildi all mõnele suurfirmale ei "annetata" või mõni häkkerigrupeering digiteeritud andmeid lihtsalt ära ei varasta. Lekkinud parooli saad ära vahetada, aga lekkinud dna on lekkinud igaveseks.
Vasta
#13

OT küll, aga vähemalt mulle nii imelik teemapüstatus, et sooviks sest rohkem kuulda:

(13-12-2018, 00:33 AM)Mahno Kirjutas:  Aga mis see auto andmete saatmine ikka hullem on sellest, kui inimesed annavad karjakaupa oma geeniandmeid (ja mitte enda omi vaid, vaid kaudselt ka oma vanemate ja laste geeniandmed) kahtlaste lubaduste eest geenivaramule - ilma mingi garantiita, et ühel hetkel neid andmeid mingi ülla sildi all mõnele suurfirmale ei "annetata" või mõni häkkerigrupeering digiteeritud andmeid lihtsalt ära ei varasta. Lekkinud parooli saad ära vahetada, aga lekkinud dna on lekkinud igaveseks.

mis on "lekkinud DNA" probleemiks? Ehk siis mida sellega korraldada annab, mis omanikku (päris-elus ja mitte ulmefilmis) häirib?

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#14

Kui nüüd meelde tuletada seda aega, nii 15-20 aastat tagasi, kui ma tihti Poolas ja Saksamaal käisin ja tagasi sõites tihti oma 16-14 tundi järjest roolis olin ..... no ega see ju tegelikult ei ole paha, kui uus vidin selle olukorra välistab, kõikide turvalisus peaks tõusma. Ma ei tea, mida ja kuidas täpselt hakatakse piirama-kontrollima. Kui selle tulemusel saavutatakse turvalisuse tõus, siis on see ju hea. Samas, kui juhilt ära võtta kõik juhtimisega seotud tegevused ja juht istub nagu pelmeen rooli taga, kas siis on ikka tegemist juhiga? Mida suudab selline juht olukorras, kui on vaja reaalselt juhtimine auto käest üle võtta? Ma ei näe probleemi, kui autol on alkolukk. Ma ei näe probleemi, kui sõidukiirus piiratakse enam-vähem seadusega lubatud piirideni. Ma ei näe ka selles probleemi, kui B-kategooria autojuhi tööaega kontrollitakse ja tehakse kohustuslikud puhkepausid, puhkeajad, uneajad, umbes nagu rekkameestel. Turvalisus sellistest meetmetest ainult tõuseb. Nii mõnigi minu vara lahkunud sõber oleks elus, kui need seadused ja aparaadid oleksid varem olemas olnud.
Vasta
#15

(13-12-2018, 00:33 AM)Mahno Kirjutas:  Aga mis see auto andmete saatmine ikka hullem on sellest, kui inimesed annavad karjakaupa oma geeniandmeid (ja mitte enda omi vaid, vaid kaudselt ka oma vanemate ja laste geeniandmed) kahtlaste lubaduste eest geenivaramule - ilma mingi garantiita, et ühel hetkel neid andmeid mingi ülla sildi all mõnele suurfirmale ei "annetata" või mõni häkkerigrupeering digiteeritud andmeid lihtsalt ära ei varasta. Lekkinud parooli saad ära vahetada, aga lekkinud dna on lekkinud igaveseks.


Vereproovi oleme kõik andnud ja ilmselt keegi pole otsast lõpuni näinud mida selle prooviga tehtud on. Sealhulgas nõukogude ajal. Võibolla on meie kõigi DNA kellelgi kusagil olemas.
Vasta
#16

Teatud piires kiirendamine üle piirangu ilmselt siis möödasõisuks on küll lubatud, kuid kuidas selline asi reaalselt ikkagi teostuks, huvitab tehniline pool.
Andmete kogumine liiklusohutuse suurendamiseks tundub üsna imetud põhjendus, üldiselt on ju teada ning ei ole väga palju põhjuseid, miks liiklusavariid juhtuvad.
Aga äärmusliku hullumeelsusena mina seda ka ei näe, ehk ta tõstaks liiklusohutust nende isikute arvelt, kellel on reaalsustaju ja süsteemis püsimisega kuidagi nihkes asjad.
Alkolukk-tõesti pole probleemi.
Agasid on mu meelest siin veel- need süsteemid tõstavad sõidukite hinda, nagu iga keerukas süsteem on ka risk riketeks suurem.

Ford Granada
Vasta
#17

See läheb kõik teemasse et riik peab saama oma kodanikke kontrolli all hoidma erinevate viisidega. Viimatine sellekohane teema oli ka miskne uudne telefonide täpsem positsioneerimine mida põhjendati vajadusega helistaja (tel. omaniku) asukoht kiiremini ja operatiivsemalt kindlaks määrata ppa ja päästeameti vajadusi silmas pidades. Suurema pildi nägijad saavad kindlasti aru kelle pikad kõrvad selliste asjade taga on.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#18

(12-12-2018, 20:52 PM)muska71 Kirjutas:  
(12-12-2018, 19:59 PM)jurkman Kirjutas:  Võib olla peab endale ka taha kaamera panema, nagu motamees oma sidrunile, siis on peldikusse minnes oht potist mööda sittuda oluliselt väiksem, kiire pilk ekraanile ja tagumik paigas. Mõne aasta pärast eikujuta keegi ilma tagakaamerata sital käimist ette, nagu mota sidruni projektipäevikus mulle selgeks teha püüti.

vot mina tahan näha esireas popkorni krõbistades kui kaua sa nikerdad üksi ilma kaamerata murul 3,5 tonni haagist taha panna ja palju vannud?mina kaameraga panen minutiga selle taha,aga sina?ja teeme põnevamaks asja kinnine kaubik.lisaks liiklusohutus näed mis auto taga on või pole!

3,5 tonnine haagis?, jutt oli ju motamehe vaegmootoriga ultralaidist, tal küll ühe pedepildi peal on kaheteljeline haagis taha ühendatud, aga kui sidruniga hakata sellist vedama, siis kabelist see kaamerasilm küll ei päästa.
Vasta
#19

(12-12-2018, 22:12 PM)veix__ Kirjutas:  See on sissejuhatus. Järgmiseks on nii, et kõik piirangud, teekattemärgistused jms on autosse sisse programmeeritud ja nii kui midagi rikud, kohe automaatselt võetakse trahvisumma kontolt maha ja kui kontol raha pole, siis auto pargib end esimesse parklasse ära ja enne ei liigu kui summa kontol on. Rolleyes

Kellelgi oli siin allkirjaks: Eeldamine-oletamine on kõigi asjade p---e keeramise ema?
Ma siis natuke oletan. tegelik elu viitab, et Sind, kui keti nõrgimat lüli enam rooli taha ei lasta.
Mõtled, et tahaks sõita, tuleb akendega kast ilma juhita ja juhtimisvahenditeta. Istub suur valge päälik tagapingile, mõtled kuhu minna ja sind viiakse kohale, ilma juhtimisse lubamata-võimaluseta. Oled sa kaine, või mitte pole oluline.


Vasta
#20

(13-12-2018, 10:29 AM)jurkman Kirjutas:  3,5 tonnine haagis?, jutt oli ju motamehe vaegmootoriga ultralaidist, tal küll ühe pedepildi peal on kaheteljeline haagis taha ühendatud, aga kui sidruniga hakata sellist vedama, siis kabelist see kaamerasilm küll ei päästa.

Palun võta oma rohud ära. Berlinksi, eriti mõistlikult koormatut,  ei vii kaheteljeline kuhugi, kui sellega just teist samasugust ei veeta. Võin kinnitada oma kogemustest ja ma olen üsna õrnapõrnaline ohutuse koha pealt.

Ikkagi huvitab mind, kas selle uudise allikaks on Daily Mail või midagi tummisemat?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne