Tsaari-Venemaa au ja uhkus
#21

(26-12-2018, 15:42 PM)spitfire Kirjutas:  Siin siis kirjas s nemetskimi bukvami ja liba prantsuse keeles, et Russo-Baltique toodeti litsentsi alusel.
Ei vehitudki labaselt maha. Tsaarivenemaal respekti veel oli. 
 Uurisin natuke neid Belgia Fondu ja Russo Balti seoseid. Tuleb välja, et see Fondu oli veel marginaalsem auto kui Russo Balt. Tänapäeval on ainus säilinud isend Brüsseli Automuuseumis. Lihtsalt Fondu projekti peainsener meelitati Riiga, kus ta hakkas siis autosid ehitama. Esimesed eksemplarid olid tõesti Fondu osadest kokku pandud, ma mõtlen šassiid. Kered tehti kõik vastavalt tellija soovile ja need olid kõik enam-vähem erinevad. Tootmise arenedes mindi Riias paari aastaga üle täielikult oma toodangule (välja arvatud magneetod) ja alates 1912 a-st  oli tegu ikka täielikult juba Riias aretatud autoga, mille kõik sõlmed ja kered projekteeriti koha peal. Ühtekokku valmistati kuskil paar tuhat Russo Balti, kõigis modifikatsioonides (sõiduautod, veoautod, soomusautod) Viimane Russo Balt pandi kokku 1918 a. Seda võib nimetada esimeseks Nõuka autoks, kuigi kokku pandi ta tsaari Venemaal toodetud juppidest. Fondu samas lõpetas oma 24/30 tootmise 1912 ja õieti enam jalule ei tõusnudki.
Vasta
#22

https://www.youtube.com/watch?v=jk3BUpvA03U&t=2440s 
Kolm tundi russobaltist ja muust.

Инвалид информационной воины.
Vasta
#23

Venelased pizdiitavad nagu tavaliselt; nimetades Russo-Balti mitmete mainekate rallide võitjaks ette ja taha, seal hulgas tituleerivad nad ennast ka mainekaima Monte-Carlo Ralli 1912 võitjaks. See fakt tundus juba eos kahtlane, niisiis uurime asja:

Mida ütlevad ametlikud lõpptulemused ? Seal on kirjas 9 koht.
https://www.ewrc-results.com/final/36977...arlo-1912/

See on tegelikult väga hea tulemus ja olgu etteruttavalt öeldud, et suur NL ei jõudnud kordagi finišisse. Aga kus kohast tuleb legend, et esimesed ?

Kes Montega väga kursis ei ole, siis siin mingeid võistlusklasse ei ole ja ralli eesmärk on sõita ÕIGESSE aega, mille arvutad ise, kui keskmine kiirus on ette antud. 1912 oli keskmiseks kiiruseks 20 km/h (võrdluseks 1911 oli 10 km/h). Kusjuures reeglid on tegelikult väga keerulised ja nende täitmine eeldab osalejalt kõrget intelligentsi ja eelkõige ausust. Ma panen siia valikuliselt kirja mõned punktid reeglistikust. (Pead ei anna kas need olid pädevad ka 1912, aga ega teil pole minu pead vaja kah). 
Sportlasel on teada finišeerimis aeg ja koht 23. jaanuar 1912, Monte-Carlo, ja keskmine kiirus pidi olema 20km/h. Selle info alusel arvutab ta välja endale sobiva stardi aja. Stardi aja regab kohalik autoklubi ja edasi registreerivad mehed ise oma ajad läbitud punktides. Kusjuures etapi maksimum keskmine lubatud kiirus on 43km/h, selle ületamisel disklaff. Samuti ei või muuta maršuuti, ehk kui tee osutub läbimatuks, siis teist teed kasutada ei tohi. Piiriületusted on neutraalajas. Huvitavaim punkt aga: autole ei tohi teha kogu distantsi vältel mingeid remonte ega parandusi, v.a. rehvid. Ei tohi "kaotada" detaile jne. Seda punkti saavad kontrollida üldjuhul ainult teised sportlased, aga kui sa stardid üksinda? 

Ehk siis võitja ei ole mitte see kes esimesena finišeerib vaid see kes ÕIGEL ajal finišeerib ja on ka vahepunktid õigel ajal läbinud. Kusjuures erinevad stardikohad annavad punkte erinevalt. Ja veel rida muud tingel-tangel asju nagu mugavus ja elegants mis annavad veel plusse ja miinuseid. Silma torkas veel see, et kuni Königsbergini läbisid nad trassi ideaalajas, mis on enam kui kahtlane, hilisemates memuaarides kirjeldavad nad teed Peterburist kuni Riiani sisuliselt läbimatuna, sõideti 1 käiguga. Kui aga mõelda, et aega registreerisid kohaliku ehk siis vene autoklubi esindajad, siis on see arusaadav. Imelikult hakkas neid miinuseid kogunema hiljem Impeeriumi piirist väljudes, kui tee hea oli.
Venelased olid Montes kohal esimestena. Aga see ei tähenda, et sa esimene oled. Mingil hetkel Aavu postituses toodud 3 tunnises videos esineja, (nimetame teda sm.autosportlaseks) tegelikult ütleb, et Russo-Balt sai kõigest üldarvestuse 9.nda rahalise auhinna, aga kuna finišeeris ikkagi esimesena, siis on ta tema arvates ralli  "sisuline" võitja.  Vene portaalid ja neti avarus muidugi tsiteerib tõenäoliselt selle sama sm.autosportlase artikleid, mida on must-miljon kui guugeldada.
Ei hakanud neid teisi üles loetletud võite või siis "võite" analüüsima, kuidas nendega on, ei tea. Tüüpiline vene värk.
Oma ettekandes viitab, sm.autosportlane ka teiste sportlaste sohi tegemisele, et ajad ei klapi ajalehtedes toodud läbimis kuupäevadega jne. Sellistel sõitudel oli kõva meedia kajastus. Vaatasin siis ka nende aega ja kulgemist ja ei klappinud see ka. Sm.autosportlane libastub ka oma ettekandes korra ja mainib, et enne finišit kohtuti juhuslikult ühe teise Russo-Baltiga kes tundes kohalikke olusid juhatas kätte shot-cuti, millega võideti 100 kilti.

Triumph GT6, Corvair Spyder, Datsun 280Z, E21 320/6 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne