21-01-2019, 14:57 PM
Tuletame siis meelde kuidas oli tavaline T-40-ga talvel töö tegemine. Kõigepealt leeklamp tigedaks ja karteri alla. Kui üks täis läbi põlend siis teise täiega lasti kõrgsurvepump, silindrid ja filtrid soojaks. Seejärel toast soojast laadija alt aku peale, leeklambi lont sisselaskekollektorist sisse ja starterit. Kui olid hoolsasti soojendanud siis said ühe aku laadimisega käima. Protseduur kestis sageli kuni kaks tundi ( seda kõike tehti sellepärast et tavaliselt põllumajandusmasinatele dosooli ei jätkunud ja siis pidid kõik õhkjahutusega masinad lumehanges parkima). Külmaga pidi uks kogu aeg lahti olema kuna muidu kondenseerus hingeaur kohe esiklaasile. Ja hoolimata hoolsast enese pakendamisest vatipükstesse ja kuube ja kampsunitesse ja viltidesse ei suutnud ükski mees seal kabiinis üle paari tunni vastu pidada, lihtsalt külm ajas välja sooja otsima.
No tänapäeval on reduktorstarterid, normaalne kütus, head akud, kabiinile saab kero panna jne jne. Küll tahaks näha meest kes selle masinaga igapäevaselt omale leiba lauale teenib. Ise ajan ka korra-kaks T-40 talvel vihaseks ja vean puid või palke välja, aga need tööpäevad on ikka max 4-5 tunnised ja vahepeal saab toas naha uuesti soojaks ajada.
Ehk tsiteerides kusagilt foorumist meeldejäänud lauset: Oleks sakslased sõjaajal sundinud teatud rahvust T-40ga tööle oleks see masin seniajani keelatud relvade nimekirjas....
No tänapäeval on reduktorstarterid, normaalne kütus, head akud, kabiinile saab kero panna jne jne. Küll tahaks näha meest kes selle masinaga igapäevaselt omale leiba lauale teenib. Ise ajan ka korra-kaks T-40 talvel vihaseks ja vean puid või palke välja, aga need tööpäevad on ikka max 4-5 tunnised ja vahepeal saab toas naha uuesti soojaks ajada.
Ehk tsiteerides kusagilt foorumist meeldejäänud lauset: Oleks sakslased sõjaajal sundinud teatud rahvust T-40ga tööle oleks see masin seniajani keelatud relvade nimekirjas....