25-01-2019, 17:24 PM
(25-01-2019, 16:37 PM)Mart Laanelepp Kirjutas: Alpides ringi sõites on hakanud pea iga majapidamise õuel silma Põka-suurused või väiksemad roomiktraktorid, arvasin et neid seal ohutuse pärast kasutatakse. Kui järsku laskumist on kilomeetreid siis ei tahaks et ratas pidamise kaotaks ja traktor orgu liugu laseks
Roomikul on kaks suurt plussi: suurest pindalast tingitud väga väike erisurve pinnale ja teoreetiliselt väga hea haakumine pinnaga.
Miks teoreetiliselt: see sõltub väga palju lindikilbi ehitusest: kas sellele on külge tehtud maakera sisse ulatuvad hambad või ei ole. Kui on, siis on veovõime ja kui neid ei ole ("silelindiga soonatid" näiteks või enamus laiatarbeekskavaatoreid), siis mingit erilist veovõimet ka ei ole.
Omaette teema on odavamate ja vastupidavamate, lindikilpidega risti olevate haardeservade olematu ristpidamine. Kui ikka krihv maakera sisse ei lähe, siis libiseb elegantselt . NL ajal toodetud siksakkrihviga lindiga sedasi väga ei drifti. Paraku sama suurt veovõimet ka ei saavuta...